av Tinder » tor feb 10, 2005 13:17
Veronica är den charmigaste jag skulle vilja känna...
1x13
Påtal om charm, känner på mig av någon anledning att när man får se Logans syster kommer hon att vara otroligt charmig också.
Håller med OPIOO, Veronicas replik precis innan introt var guld, påminner faktiskt om det sätt de ibland byggde skämt i Buffy. Där någon säger något eller talar om nått för att det sedan klipps till en annan scen någon annanstanns med andra personer där någon annan svarar eller säger/gör nått som får betydelsen av det som börjat sägas i den tidigare scenen att helt ändras.
Avsnittet hamnade i medelnivå för att vara ett Veronica Mars avsnitt (fortfarande bättre än det mesta som sänds på tv men inget riktigt speciellt för att vara denna serie). Gillade det mesta med Logan och hans familj, först nu börjar jag gilla Logan lite bättre. Han har väll fyllt sin roll som irriterande överklassbully tidigare men jag har aldrig riktigt fastnat för honom förut (dock har han alltid varit mer intressant än tråk Duncan).
Sista scenen var underbar men däremot var cotw handligen ganska ointressant denna gången. Förstod ganska tidigt var det hela lutade åt och så fort de nämde Las Vegas kunde jag sätta min högra fot på att få höra orden giftemål inom den närmsta halvtimmen. Däremot trodde jag det var dottern (med sin nya man) som försökte bluffa till sig ett bra startkapital av pappan för att sedan lämna det livet bakom sig.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03