Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön feb 06, 2005 18:20

Hazze skrev:Laddade ner på nytt och den fungerar inte heller. Har kollat den i GSpot för att se om det är någon codec som fattas som ni sagt och fick då fram att det inte saknades någonting.. och ända funkar det inte :evil:

Du har inte två eller mer uppsättningar av ffdshow installerade? Det var mitt problem verkar det som. (Först en från i somras, sedan en med matroska-paketet och sedan den senaste ovanpå allt. VM 1x12 är den enda filen som störde sig på detta på mitt system.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Hazze » sön feb 06, 2005 18:25

noike skrev:Du har inte två eller mer uppsättningar av ffdshow installerade?

Jag är inte så hemma i detta men vad är "ffdshow"? :?
Hazze
Demon Fodder

Inläggav noike » sön feb 06, 2005 18:53

Hazze skrev:
noike skrev:Du har inte två eller mer uppsättningar av ffdshow installerade?

Jag är inte så hemma i detta men vad är "ffdshow"? :?

xvid-codec. Om du har windows kan det vara en bra idé att installera. http://sourceforge.net/projects/ffdshow
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » sön feb 06, 2005 19:30

Har läst om alla problem med 1.12 nu. Det enda problemet jag hade med avsnittet var att det inte funkade på min DVD-spelare, men nu testade jag att köra det i WMP och det funkar ju utmärkt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav poser » sön feb 06, 2005 19:56

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Hazze » sön feb 06, 2005 22:29

poser skrev:http://www.koepi.org/XviD-1.0.3-20122004.exe

senaste XviD

Installerade ovanstående och då funkade det!! :) Tack allihop för hjälpen
Hazze
Demon Fodder

Inläggav LWes » ons feb 09, 2005 17:32

Nyaste avsnittet:
Bästa avsnittet hittills! Nu är serien riktigt bra.
Det var coolt att dom pratade om Logans syster så att hon inte bara dyker upp helt utan förvarning sen.
Det var smart att Logans mamma lever, eller kanske gör det, för det hade jag faktiskt inte ens tänkt på.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons feb 09, 2005 18:58

Jag har en timme kvar på min nedladdning och ser verkligen fram emot det. Jag vet bara grundhandlingen i avsnittet vilket får mig att tro att det verkligen inte kommer att bli ett favoritavsnitt. Men jag blir gärna glatt överraskad. (Jag har inte läst några åsikter om avsnittet så jag blir inte förvånad om jag blir glatt överraskad.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons feb 09, 2005 19:04

AKS: Spoilerdrottning :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons feb 09, 2005 19:08

Bättre än spoiler ho antar jag... Hehe.

Men jag läser *inte* spoilers. Bara den handling som finns hos ex UPN. Fast de brukar ju avslöja mer än vad som hälsosamt är så jag ska sluta med det också inom några avsnitt för att veta så lite så mycket om de sista tre-fyra avsnitten.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons feb 09, 2005 19:32

Spoiler 1x13
Avsnittet var bra, inte lika lysande som förra men ändå bra. Bäst var faktiskt delarna med Logan och slutet. :eek: Spännande! Och ja, jag är nog fortfarande lite kär... :lovebunny:
En vecka till nästa avsnitt! Tv-nördsplågeri! :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav monkeyboy » ons feb 09, 2005 20:02

Var inte allt för förtjust i det här avsnittet, rätt förutsägbart och taskigt skådespeleri på sina håll. Fast det är ju med VM-mått mätt =D
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » ons feb 09, 2005 20:04

1x13
Underbart som alltid. Jag har nu nått fanboy-stadiet där jag blindar för alla skavanker serien har och bara njuter av varenda avsnitt.
Arc-utveckling lyste med sin frånvaro men det är ändå oundvikligt så här långt in i serien. Det här var trots alla fina Veronica/Keith-stunder Logans avsnitt och jag börjar faktiskt fastna för karaktären nu, sakta men osäkert.
Inget kan få mig att sluta följa serien nu och jag har redan börjat räkna dagarna till nästa avsnitt. Vi bevittnar History In The Making, gott folk.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » ons feb 09, 2005 20:07

Jag började se om avsnitten från början och har inte hunnit klart med det så Lord of the Bling får vänta lite. Har jag redan väntat flera veckor kan jag vänta lite till, dessutom ser jag ju de gamla avsnitten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons feb 09, 2005 21:01

RalfiParpa börjar närma sig min fan-nivå, märker jag! Eller har redan nått den. :)

Själv blev jag, trots farhågorna, glatt överraskad av Lord of the Bling. Inte lika bra som An Echolls Family Christmas eller Clash of the Tritons, men mycket bättre än ex Drinking the Kool-Aid och Silence of the Lamb.

Att brorsan på ett eller annat vis var iblandad visste jag dock så fort han gjorde entré där i början. Snacka om att ha "skyldig" stämplat i pannan. Fast sen var han ju inte skyldig på det sätt jag då trodde. Annars tyckte jag inte om slutet (alltså, Loganslutet får mig att bli överlycklig, Logan och Veronica... lär bli mycket det i nästa avsnitt!!). Men att bruden sprungit och gift sig med Bloomkillen och var så glad och ville ha pappans blessing och allt det där. Blev lite för mycket.

Annars var det nog inget som var dåligt med detta avsnitt. Gillade tillbakablickarna och Logan talade i alla fall sanning om kyssen i förra avsnittet. Kul att få se Lily igen. Denna tillbakablick kan ju heller inte ha utspelats långt innan hon mördades.

Logans scener... Guld! För ett Logan-fan som jag så var det ju som... öh, kommer inte på nån bra liknelse. Det var en fantastiskhet i alla fall. :)

Gillade pappa Mars-scenerna också. Och hiphopkillens övertygande "bitch!" till Suge Knight-light-pappan.

Mycket bra avsnitt. Me likey very muchy. Jag ser verkligen fram emot nästa onsdag!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav OPIOO » ons feb 09, 2005 21:42

1x13

Tyckte det här var riktigt bra, även om det väl kanske inte var bland de bästa avsnitten. Gillade slutet, nästa avsnitt verkar bli mycket spännande. Det bästa med avsnittet var annars Veronicas replik precis innan introt. "We used to be friends. Long time ago." Så underbart billigt att jag inte kunde låta bli att garva. Alltid kul med serier som har lite självdistans. ^^
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav LWes » ons feb 09, 2005 21:48

OPIOO skrev:1x13

Det bästa med avsnittet var annars Veronicas replik precis innan introt. "We used to be friends. Long time ago."

Ja det var helt underbart! Jag blev alldeles uppspelt och glad när hon sa det. Helt suveränt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » ons feb 09, 2005 21:59

AKS skrev:
Annars tyckte jag inte om slutet (alltså, Loganslutet får mig att bli överlycklig, Logan och Veronica... lär bli mycket det i nästa avsnitt!!). Men att bruden sprungit och gift sig med Bloomkillen och var så glad och ville ha pappans blessing och allt det där. Blev lite för mycket.

Håller med, det var ju det slutet jag menade som jag gillade så mycket.
Själva storyn med hiphop-familjen vara bara sådär, men avslutningsscenen, woaw, cliffhanger. Och VM som en sån, äsch vad hette det nudå, ja när hon skulle visa hotellrummet för hiphoparna. ÄR det charm eller är det CHARM! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons feb 09, 2005 23:06

Tinwiel: Det rätta svaret kan bara vara att det är CHARM. Inget annat svar kommer ens att tas i beaktande. Hon var himla gullig då hon visade dem hur de skulle hålla i telefonen. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor feb 10, 2005 12:56

Ja Veronica är den charmigaste jag känner. :lovebunny:

Spoiler 1x13

Tyckte som vanligt cotw var fullkomligt ointressant medans resten var suveränt. Lilly, Logan, Logans föräldrar och Veronica förståss
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tinder » tor feb 10, 2005 13:17

Veronica är den charmigaste jag skulle vilja känna...
1x13
Påtal om charm, känner på mig av någon anledning att när man får se Logans syster kommer hon att vara otroligt charmig också.
Håller med OPIOO, Veronicas replik precis innan introt var guld, påminner faktiskt om det sätt de ibland byggde skämt i Buffy. Där någon säger något eller talar om nått för att det sedan klipps till en annan scen någon annanstanns med andra personer där någon annan svarar eller säger/gör nått som får betydelsen av det som börjat sägas i den tidigare scenen att helt ändras.
Avsnittet hamnade i medelnivå för att vara ett Veronica Mars avsnitt (fortfarande bättre än det mesta som sänds på tv men inget riktigt speciellt för att vara denna serie). Gillade det mesta med Logan och hans familj, först nu börjar jag gilla Logan lite bättre. Han har väll fyllt sin roll som irriterande överklassbully tidigare men jag har aldrig riktigt fastnat för honom förut (dock har han alltid varit mer intressant än tråk Duncan).
Sista scenen var underbar men däremot var cotw handligen ganska ointressant denna gången. Förstod ganska tidigt var det hela lutade åt och så fort de nämde Las Vegas kunde jag sätta min högra fot på att få höra orden giftemål inom den närmsta halvtimmen. Däremot trodde jag det var dottern (med sin nya man) som försökte bluffa till sig ett bra startkapital av pappan för att sedan lämna det livet bakom sig.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 10, 2005 17:19

Kul att se Anthony Anderson, han gör alltid bra roller tycker jag. Ganska bra avsnitt också, Logan-scenerna var dock bättre än huvudhandlingen.

Måste tillägga hur dåligt det var av författarna att kalla en rappare för Dimebag - nu vet jag inte om avsnittet skrevs innan januari eller inte (antagligen skrevs det tidigare, vilket gör det förlåtligt), men oavsett om mannen är död eller inte är det en förolämpning mot metalvärlden att döpa en hip-hopkaraktär efter honom...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » tor feb 10, 2005 17:26

Yog-Sothoth skrev:Måste tillägga hur dåligt det var av författarna att kalla en rappare för Dimebag - nu vet jag inte om avsnittet skrevs innan januari eller inte (antagligen skrevs det tidigare, vilket gör det förlåtligt), men oavsett om mannen är död eller inte är det en förolämpning mot metalvärlden att döpa en hip-hopkaraktär efter honom...

För att han ensam var/är hela metallvärlden? Väldigt liten scen i sådana fall, den måste ha krympt rätt kraftigt den senaste tiden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » tor feb 10, 2005 17:36

Yog-Sothoth skrev:Måste tillägga hur dåligt det var av författarna att kalla en rappare för Dimebag - nu vet jag inte om avsnittet skrevs innan januari eller inte (antagligen skrevs det tidigare, vilket gör det förlåtligt), men oavsett om mannen är död eller inte är det en förolämpning mot metalvärlden att döpa en hip-hopkaraktär efter honom...

Äsch kallar man sig själv för Dimebag så måste man ju ha ganska stor självdistans till att börja med...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 10, 2005 17:57

Låt oss säga att det i avsnittet hade varit omvänt och handlat om en hårdrocksgitarrist som hette Tupac; precis samma sak.

Hårdrocksscenen är inte liten, men okänd om man inte är intresserad (precis som att jag inte vet något om hip-hop, vilket är svinstort). Dimebag var en av världens erkänt bästa gitarrister. Och som stort fan och metallare är det inte så kul att se en gangstarappare döpt till Dimebag.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Matt » tor feb 10, 2005 18:02

Hade en musiker oavsett musikstil i en teve serie som tex VM hetat Tupac hade jag mer sett det som en hyllning än en förolämpning.

När jag var ung fanns det motsättningar mellan syntare och hårdrockare. Är det något sånt du är ute och fiskar efter Yogbert?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav gaspode » tor feb 10, 2005 18:06

haha, det var det fånigaste jag hört tror jag.

"Smutsar" det ned hans namn då eller?
Jag tror inte att någon hade grinat om en hårdrockare hetat Tupac i en serie.. snarare hade man tyckt det var kul, samt en slags hyllning till Tupac..

Tror att de flesta är såpass öppna att de kan se sina favoriters namn användas utan att de tycker att det är våldtäkt bara för att artisten inte är från samma gruppering... Men jag kanske underskattat hur mycket metal-killar ser ner på hiphoppare.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 10, 2005 18:12

Nu får det räcka...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Off » tor feb 10, 2005 18:17

Får vi inte ifrågasätta bristen på självdistans som metall-killar måste ha om de tar illa vid sig?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 10, 2005 18:59

Off: Jag är trött på att man inte kan kommentera något som går emot vad alla andra tycker utan att få massa elaka kommentarer. BF är ett av de trevligaste forum jag har stött på, men samtidigt ett av de mest intoleranta på vissa områden. Jag är medveten om att jag dissar konstiga saker ibland, men det säger väl inte att jag är trångsynt eller har ful näsa?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film