Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor jan 27, 2005 19:31

RalfiParpa skrev:Det behövs mer än några fyndiga one-liners här och där för att charma mig.

Samma här och det tycker jag inte vi sett så mycket av (hittills/ännu) men det kan ju tänkas bli mer nu under februari. Hoppas jag ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor jan 27, 2005 20:52

AKS: Inte helt ensam, jag är ordentligt förtjust i Logan med. Skulle ranka honom som trea av karaktärerna, efter VM och Keith.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor jan 27, 2005 21:01

Är det avsnitt 11 man skall se före avsnitt 10 och sen gå på avsnitt 12? Jag är nästan säker men vill ändå kolla upp det.

Mina VM rekommendationer har börjat ge resultat. Klasskompis som tankade över mina avsnitt av VM i tisdags, idag kom hon till skolan helt slut, det hade visat sig att hon halva natten hade suttit och sett VM. Men då kom jag ju på det att hon har ju faktiskt möjlighet att se serien i korrekt ordning.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor jan 27, 2005 21:10

Tob skrev:Är det avsnitt 11 man skall se före avsnitt 10 och sen gå på avsnitt 12?

Ja, så är det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav OPIOO » tor jan 27, 2005 22:05

Va? :eek: Vänta, vad händer? Ska man se avsnitt 11 före avsnitt 10? Varför? Hur? Va? :P
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav Illyria » tor jan 27, 2005 22:16

Avsnitt 11 var från början avsnitt 10 men det blev framflyttat och kallat avsnitt 11 istället och avsnitt 11 blev avsnitt 10 för att hinna sändas innan jul. Rörigt men sant. Rätt ordning är alltså att se 1x11 "Silence of the lamb" före 1x10 "An Echolls family christmas".
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav OPIOO » tor jan 27, 2005 22:25

Illyria skrev:Avsnitt 11 var från början avsnitt 10 men det blev framflyttat och kallat avsnitt 11 istället och avsnitt 11 blev avsnitt 10 för att hinna sändas innan jul. Rörigt men sant. Rätt ordning är alltså att se 1x11 "Silence of the lamb" före 1x10 "An Echolls family christmas".

Ok, tack så mycket. ^^
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav AKS » tor jan 27, 2005 22:40

Tob: Det är rätt! VM ska spridas till fler.

caffeine: Jag är nog inte så ensam som jag trodde alltså. Fast jag rankar ju Logan som etta *strax* före Veronica. Sen vet jag inte riktigt...

Såg om avsnitt 1.3 Meet John Smith alldeles nyss och det var ett himla bra avsnitt (har inte sett det sen i november). CotW var kanske inte överdrivet bra, men det har funnits sämre.

Veronica och Troy har extremt bra samspel och en otrolig kemi. Synd för Veronica (men bra för serien på nåt vis) att han visade sig vara en biatch.

Tråk-Duncan var inte så tråkig i detta avsnitt. Läktarscenen då han börjar sjunga "Summer loving..." och senare dyker över kanten... hehe. Duncan utan sina mediciner är att föredra.

Skulle vilja säga att 1.3 är en solklar fyra på min rankinglista över avsnitt. (An Echolls Family Christmas, Clash of the Tritons, Pilot och Meet John Smith är ordningen). Snart kanske jag har sett om avsnitten så många gånger att jag har en topp 5. (Detta är inte hälsosamt...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » tor jan 27, 2005 23:23

Sett 1-12 nu. Inte helt frälst men mycket bra är den. Kommer absolut att fortsätta följa.

Kan stödja AKS val av favoritkaraktär. Först tyckte jag mest om Logan för att han låter exakt som Christian Bale, men sen hade han ju mest intressanta plots också.

Svårt att säga bästa avsnittet eftersom jag more or less sträcksåg allt, men gillade avsnitt 11
det med Macs syster tyckte jag var fint. Har alltid tyckt mer om syskonrelationer än förälder/barn-relationer. Apropå syskonrelationer, en incest-story! Alla tv-serier värda namnet har en. Tycker alltid det är bra drama. (Och en konstig disskussion att ha med sin syster för övrigt.) Fast i mina spekulationer är nog Keith Veronicas biologiska far ändå.
I en disskussion ni hade tidigare kan jag säga att jag inte gillar opening titles-låten. Alltid när jag lyssnar på andra Buffy soundtracket hoppar jag direkt till låt 3 för jag orkar inte höra Dandy Warhols Bohemian like you heller. Men var det inte dom som hade I never thought you'd be a junkie cause heroin is so passé hiten när jag var yngre? Den gillade jag. Nåja, det är väl det ända jag verkligen inte tyckt om och den stör mig inte längre ändå så mycket bra serie.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tor jan 27, 2005 23:35

Tam skrev: Men var det inte dom som hade I never thought you'd be a junkie cause heroin is so passé hiten när jag var yngre?

Den hette väl "Not if you were the last junkie on earth" om jag minns rätt... låten är inte mycket att ha enligt mig men det är en snygg titel helt klart.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » tor jan 27, 2005 23:41

VelocityBoy skrev:
Tam skrev: Men var det inte dom som hade I never thought you'd be a junkie cause heroin is so passé hiten när jag var yngre?

Den hette väl "Not if you were the last junkie on earth" om jag minns rätt... låten är inte mycket att ha enligt mig men det är en snygg titel helt klart.

Jag tycker att det är en dålig titel.
Saker som har med droger att göra är dåligt automatiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » tor jan 27, 2005 23:50

LWes skrev:Jag tycker att det är en dålig titel.

Äsch den är ju emot droger, det kan ju inte vara negativt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor jan 27, 2005 23:52

VelocityBoy skrev:Den hette väl "Not if you were the last junkie on earth" om jag minns rätt... låten är inte mycket att ha enligt mig men det är en snygg titel helt klart.

Deras mest kända låt är väl annars "Bohemian like you", ivarjefall för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tor jan 27, 2005 23:55

Illyria skrev:Deras mest kända låt är väl annars "Bohemian like you", ivarjefall för mig.

Det är mycket möjligt jag kan dock inte placera någon låt förutom "Not if you..." med dem (och så förstås VM låten).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor jan 27, 2005 23:56

Illyria: Det är det nog. Främst för att den var med jävligt mycket i någon reklam (kan ha varit för Roskilde-festivalen, eller någon mobiltelefon, eller båda...) när den var ny.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre jan 28, 2005 0:10

LWes skrev:Saker som har med droger att göra är dåligt automatiskt.

Tre ord som motbevisar det: Hunter S Thompson. Han är inte bara en av amerikas bästa författare alla kategorier (få nu levande använder språket lika bra som han gör), filmatiseringen av Fear and Loathing in Las Vegas är en av mina absoluta favoritfilmer.

AKS: Logan är på andra plats över gryma karaktärer i VM, huvudrollerskan har förstaplatsen. Weevil är riktigt bra också om man bekvämt kan glömma bort att han ska vara en tonårsligist. (Folk i Gilmore Girls är mer skräckinjagande än vad han är.)

Andra bra saker med drogkoppling: en stor del briljant musik som skrevs av folk på droger och man får inte heller glömma bort Bill Hicks och hans ståuppkomik.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre jan 28, 2005 0:19

noike skrev:

Tre ord som motbevisar det: Hunter S Thompson. Han är inte bara en av amerikas bästa författare alla kategorier (få nu levande använder språket lika bra som han gör), filmatiseringen av Fear and Loathing in Las Vegas är en av mina absoluta favoritfilmer.

Ok, du har övertygat mig om att droger är bra...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre jan 28, 2005 0:25

LWes skrev:Ok, du har övertygat mig om att droger är bra...

"See I think drugs have done some good things for us. If you don't think drugs have done good things for us then do me a favor. Go home tonight and take all of your records,tapes and all your CD's and burn them. Because, you know all those musicians who made all that great music that's enhanced your lives throughout the years? Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrreal fucking high on drugs."
- Bill Hicks

Du ser verkligen världen i svart och vitt, eller hur. Vissa saker är BRA, andra är DÅLIGA och mellangrunder är ovanliga? Tänkte även på att du jämt vill i CSI att de som verkar onda/dumma/hemska ska vara de skyldiga och blir besviken när det inte är så. Jag vill inte ge intrycket av att jag dömer dig på något sätt p.g.a. detta, det är bara intressant. Det är så pass ovanligt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre jan 28, 2005 0:27

LWes skrev:
noike skrev:

Ok, du har övertygat mig om att droger är bra...

"Saker/personer som har med droger att göra" är inte samma sak som "droger". Faktiskt. Precis samma sak som att onda och idiotiska människor automatiskt inte gör att det de skapar är uselt. Det finns regissörer som jag anser är vidervärdiga på alla sätt, men de har ändå gjort underbara filmer.
Senast redigerad av noike fre jan 28, 2005 0:39, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre jan 28, 2005 0:33

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:Ok, du har övertygat mig om att droger är bra...

Du ser verkligen världen i svart och vitt, eller hur. Vissa saker är BRA, andra är DÅLIGA och mellangrunder är ovanliga? Tänkte även på att du jämt vill i CSI att de som verkar onda/dumma/hemska ska vara de skyldiga och blir besviken när det inte är så. Jag vill inte ge intrycket av att jag dömer dig på något sätt p.g.a. detta, det är bara intressant. Det är så pass ovanligt.

Det är ovanligt med ungdomar som tycker att droger är dåligt, eller är det ovanligt med folk som tycker droger är dåligt?

Och det är inte det att jag vill se dom som verkar onda vara de skyldiga, det är det att jag i CSI vill se dom som är snälla vara oskylldiga för en gångs skull. Alla mina såpaskådisar som är med i CSI är alltid inblandade i något skumt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre jan 28, 2005 0:36

LWes skrev:Det är ovanligt med ungdomar som tycker att droger är dåligt, eller är det ovanligt med folk som tycker droger är dåligt?

Nej, men relativt ovanligt med folk som tycker att allt relaterat till droger, påverkat av droger, eller som handlar om droger är dåligt. T.ex. Dandy Warhols-titeln eller Fear and Loathing. Jag tycker Fear and Loathing är en suverän film, Keith Richards gör (okej, gjorde) grym musik och lik förbannat sitter jag inte och kör i mig alla droger jag kan komma över eller sponsrar "Kokain For Kids"-rörelser.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » fre jan 28, 2005 0:50

AKS skrev:Tob: Det är rätt! VM ska spridas till fler.

Meningen var att jag med säkerhet skulle kolla upp om hon skulle se avsnitt 11 före avsnitt 10 tills imorgon. Fick ett desperat sms för någon halvtimme sedan där hon frågade om det var så. Hehe. Något säger mig att hon klämmer dem tre sista avsnitten redan inatt. underbart, det är så det skall se ut!

dessutom skall jag bränna ut dem 4 första avsnitten till en under helgen. Weii. Mer VM åt svenska folket. Fantastiskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre jan 28, 2005 0:52

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:Det är ovanligt med ungdomar som tycker att droger är dåligt, eller är det ovanligt med folk som tycker droger är dåligt?

Nej, men relativt ovanligt med folk som tycker att allt relaterat till droger, påverkat av droger, eller som handlar om droger är dåligt. T.ex. Dandy Warhols-titeln eller Fear and Loathing. Jag tycker Fear and Loathing är en suverän film, Keith Richards gör (okej, gjorde) grym musik och lik förbannat sitter jag inte och kör i mig alla droger jag kan komma över eller sponsrar "Kokain For Kids"-rörelser.

Har jag skrivit att jag tycker att allt relaterat till droger är dåligt?

Ok, kanske jag skrev det, men tänk på att jag är ganska dyssig och inte kan kontrollera allt jag skriver.
"Not if you were the last junkie on earth" låter inte som en sång emot droger tycker jag, men jag har inte hört sången.
Jag har inte sett Fear and Loathing in Las Vegas, och det är säkert en bra film, men jag tänker inte påstå att "droger är bra för annars hade inte filmen funnits" eller något sådannt.
Jag vet inte vem Keith Richards är, och jag tror inte att jag skulle gilla hans musik, men hur som helst om jag gjorde det så skulla jag gilla hans musik, inget mer med det. Jag skulle inte heller där tycka att droger är bättre än vad jag tyckte innan. För jag tror inte en sekund på att all bra musik skrivits när personerna som skrev dom varit drogpåverkade.

Jag tycker att droger är dåligt.
Jag har ingen respekt för personer som håller på med droger.
Om filmer eller serier handlar om droger så är det klart att det inte gör dom dåliga, men om dom inte visar att det är på något sätt fel att använda droger tycker jag att det är dåligt.
Jag orkar inte förklara mig bättre än så.
Egentligen tycker jag inte att jag ska behöva förklara mig alls efter att ha sagt att droger är dåligt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre jan 28, 2005 0:54

Naturligtvis "behöver" du inte förklara dig, men nu har du ändå gjort det och det var bra för nu förstår jag bättre vad du menade. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre jan 28, 2005 1:04

LWes skrev:Jag vet inte vem Keith Richards är

Du har inte hört talas om ett litet hobbyband som kallar sig Rolling Stones? Keith Richards spelar med där och är känd för att ha pumpat i sig tillräckligt med droger för att ta kål på en hel hjord elefanter. Vissa påstår att han egentligen redan är död, men allt uppåtjack gör att han fortfarande vandrar runt. Johnny Depp baserade sin karaktär i Pirates of the Carrabean till stor del på Richards.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » fre jan 28, 2005 1:19

adolvsson skrev:
LWes skrev:Jag vet inte vem Keith Richards är

Du har inte hört talas om ett litet hobbyband som kallar sig Rolling Stones?

Ah, jag är inte helt obildad, men så vetande att jag vet namnen på personer i gamla band jag inte lyssnar på är jag inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » fre jan 28, 2005 9:59

Läst följande på Slayerverse, det är Kristin ifrån E-online som besvarar frågor.

From nickjones: Willow on Veronica Mars! Long term?
"Of course, she is my sister," is what Logan himself (Jason Dohring) told me. "She'll be back." Rob Thomas tells me they're working out the number.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » fre jan 28, 2005 13:45

Foton från Aly-avsnittet Russkie Business finns här:

http://www.neptunesite.com/russkiegallery1.htm

Ser himla kul ut!! Argh! Avsnittet måste visas *nu*!

Detta roliga foto säger ju allt. Eller hmm... eftersom jag inte har en aning om vad avsnittet handlar om så kanske det bara säger litegrann...

Spoiler-varning utfärdad för känsliga /gaspode

http://www.neptunesite.com/russkietease2.jpg

Okej, Logan är ju helt klart Tom Cruise (var det Risky business den filmen hette?). Är Veronica Madonna? Hmm...
Senast redigerad av AKS fre jan 28, 2005 17:04, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » fre jan 28, 2005 15:19

Veronica verkar samarbeta med Logan. Och så är Alyson med. Det KAN inte gå fel! :)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » fre jan 28, 2005 15:31

Fantastisk bild. Det avsnittet kommer vara det bästa hittills! Utan tvekan...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film