RalfiParpa skrev:Det behövs mer än några fyndiga one-liners här och där för att charma mig.
Samma här och det tycker jag inte vi sett så mycket av (hittills/ännu) men det kan ju tänkas bli mer nu under februari. Hoppas jag ivarjefall.
RalfiParpa skrev:Det behövs mer än några fyndiga one-liners här och där för att charma mig.
Illyria skrev:Avsnitt 11 var från början avsnitt 10 men det blev framflyttat och kallat avsnitt 11 istället och avsnitt 11 blev avsnitt 10 för att hinna sändas innan jul. Rörigt men sant. Rätt ordning är alltså att se 1x11 "Silence of the lamb" före 1x10 "An Echolls family christmas".
Tam skrev: Men var det inte dom som hade I never thought you'd be a junkie cause heroin is so passé hiten när jag var yngre?
VelocityBoy skrev:Tam skrev: Men var det inte dom som hade I never thought you'd be a junkie cause heroin is so passé hiten när jag var yngre?
Den hette väl "Not if you were the last junkie on earth" om jag minns rätt... låten är inte mycket att ha enligt mig men det är en snygg titel helt klart.
LWes skrev:Jag tycker att det är en dålig titel.
Saker som har med droger att göra är dåligt automatiskt.
VelocityBoy skrev:Den hette väl "Not if you were the last junkie on earth" om jag minns rätt... låten är inte mycket att ha enligt mig men det är en snygg titel helt klart.
Illyria skrev:Deras mest kända låt är väl annars "Bohemian like you", ivarjefall för mig.
LWes skrev:Saker som har med droger att göra är dåligt automatiskt.
noike skrev:LWes skrev:Saker som har med droger att göra är dåligt automatiskt.
Tre ord som motbevisar det: Hunter S Thompson. Han är inte bara en av amerikas bästa författare alla kategorier (få nu levande använder språket lika bra som han gör), filmatiseringen av Fear and Loathing in Las Vegas är en av mina absoluta favoritfilmer.
LWes skrev:Ok, du har övertygat mig om att droger är bra...
"See I think drugs have done some good things for us. If you don't think drugs have done good things for us then do me a favor. Go home tonight and take all of your records,tapes and all your CD's and burn them. Because, you know all those musicians who made all that great music that's enhanced your lives throughout the years? Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrreal fucking high on drugs."
- Bill Hicks
LWes skrev:noike skrev:LWes skrev:Saker som har med droger att göra är dåligt automatiskt.
Tre ord som motbevisar det: Hunter S Thompson. Han är inte bara en av amerikas bästa författare alla kategorier (få nu levande använder språket lika bra som han gör), filmatiseringen av Fear and Loathing in Las Vegas är en av mina absoluta favoritfilmer.
Ok, du har övertygat mig om att droger är bra...
caffeineaddict skrev:LWes skrev:Ok, du har övertygat mig om att droger är bra...
Du ser verkligen världen i svart och vitt, eller hur. Vissa saker är BRA, andra är DÅLIGA och mellangrunder är ovanliga? Tänkte även på att du jämt vill i CSI att de som verkar onda/dumma/hemska ska vara de skyldiga och blir besviken när det inte är så. Jag vill inte ge intrycket av att jag dömer dig på något sätt p.g.a. detta, det är bara intressant. Det är så pass ovanligt.
LWes skrev:Det är ovanligt med ungdomar som tycker att droger är dåligt, eller är det ovanligt med folk som tycker droger är dåligt?
AKS skrev:Tob: Det är rätt! VM ska spridas till fler.
caffeineaddict skrev:LWes skrev:Det är ovanligt med ungdomar som tycker att droger är dåligt, eller är det ovanligt med folk som tycker droger är dåligt?
Nej, men relativt ovanligt med folk som tycker att allt relaterat till droger, påverkat av droger, eller som handlar om droger är dåligt. T.ex. Dandy Warhols-titeln eller Fear and Loathing. Jag tycker Fear and Loathing är en suverän film, Keith Richards gör (okej, gjorde) grym musik och lik förbannat sitter jag inte och kör i mig alla droger jag kan komma över eller sponsrar "Kokain For Kids"-rörelser.
Saker som har med droger att göra är dåligt automatiskt.
LWes skrev:Jag vet inte vem Keith Richards är
adolvsson skrev:LWes skrev:Jag vet inte vem Keith Richards är
Du har inte hört talas om ett litet hobbyband som kallar sig Rolling Stones?
From nickjones: Willow on Veronica Mars! Long term?
"Of course, she is my sister," is what Logan himself (Jason Dohring) told me. "She'll be back." Rob Thomas tells me they're working out the number.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare