noike skrev:Såg precis om slutet på the Shields tredje säsong. Alltså, aaaaah! Kan inte bli mer intensivt än slutscenerna när Vic säger till Shane att på grund av att de har varit med om så mycket så får han en chans att gå därifrån. Vic is pissed.
Off skrev:Ahh nu har man kommit till avsnitt 10 på Berserk. Där serien går från att ha varit en bra anime med några intressanta karaktärer till en suveränt, mörk berättelse som slår det mesta i serieväg.
BERSERK!
LWes skrev:Off skrev:Ahh nu har man kommit till avsnitt 10 på Berserk. Där serien går från att ha varit en bra anime med några intressanta karaktärer till en suveränt, mörk berättelse som slår det mesta i serieväg.
BERSERK!
Hur många avsnitt finns det?
Off skrev:LWes skrev:Off skrev:Ahh nu har man kommit till avsnitt 10 på Berserk. Där serien går från att ha varit en bra anime med några intressanta karaktärer till en suveränt, mörk berättelse som slår det mesta i serieväg.
BERSERK!
Hur många avsnitt finns det?
25 st á 20 minuter.
Tob skrev:Så frågan är ju vad som har hänt. Kan avsnitt 7-14 vara så mycket bättre överlag? eller är det jag som helt enkelt satte mig ner med andra förhoppningar och andra förutsättningar? Framförallt gillar jag avsnitt 7-10 väldigt bra, avsnitt 11-12 lite mindre bra och avsnitt 13 riktigt bra framförallt pga en del djupare frågeställningar som gav ett slut som verkligen inbjuder en att fortsätta titta.
AKS skrev:Tob skrev:Så frågan är ju vad som har hänt. Kan avsnitt 7-14 vara så mycket bättre överlag? eller är det jag som helt enkelt satte mig ner med andra förhoppningar och andra förutsättningar? Framförallt gillar jag avsnitt 7-10 väldigt bra, avsnitt 11-12 lite mindre bra och avsnitt 13 riktigt bra framförallt pga en del djupare frågeställningar som gav ett slut som verkligen inbjuder en att fortsätta titta.
Vad kul att du sett S1 nu. Och att du gillade den. Jag tycker den blir bättre och bättre för varje säsong och förhoppningsvis tycker du detsamma. Nu får du se de andra säsongerna och så blir det S4 till sommaren!I slutet av S3 vet man knappt vart man ska ta vägen, så bra är det!
Tob skrev:Fresten vet du något om säsong 3 på dvd?
noike skrev:Tob skrev:Fresten vet du något om säsong 3 på dvd?
Om den följer samma mönster som de tidigare två så kommer s3 på dvd i juni/juli.
Tob skrev:Finns det någon anmärkningsvärt cliffhanger mellan säsong 2 och 3? Det är ju förkastligt att fixa säsong 2 snabbt nu och sen bli tvungen att se fortsättningen på datorn för att det är så spännande.
AKS skrev:Tob skrev:Finns det någon anmärkningsvärt cliffhanger mellan säsong 2 och 3? Det är ju förkastligt att fixa säsong 2 snabbt nu och sen bli tvungen att se fortsättningen på datorn för att det är så spännande.
Inte en cliffhanger av "ojdå, här hänger jag i en trädrot ovanför ett stup", men huvudarcen får en intressant twist och det är must see TV ändå. Men kanske inte en regelrätt cliffhanger.
caffeineaddict skrev:Off: Nu får du det att låta så lovande att jag nästan blir beredd att försöka mig på min första anime-serie. Lagom längd för en försöks-serie dessutom.
caffeineaddict skrev:Fyra spänn!?! Damn, så fattig som jag är nu medför det iofs risken att jag kommer försöka låta bli att tycka om serien för att få pengarna. Jag menar... fyra spänn!
AKS skrev:Nån som sett TV-serien Monk? Jag såg en trailer nånstans och serien verkade intressant. I den säger polisen (som tycks ha OCD eller nåt sånt) till en kille i en line-up (OBS! parafras): "Number four, could you straighten your tie." Eller om det var nåt om damm på kavajen. Mycket rolig scen.
Nån som sett den? Åsikter? Såg att S1 fanns som R2-utgåva nämligen.
AKS skrev:Nån som sett TV-serien Monk? Jag såg en trailer nånstans och serien verkade intressant. I den säger polisen (som tycks ha OCD eller nåt sånt) till en kille i en line-up (OBS! parafras): "Number four, could you straighten your tie." Eller om det var nåt om damm på kavajen. Mycket rolig scen.
Nån som sett den? Åsikter? Såg att S1 fanns som R2-utgåva nämligen.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare