Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Bender » lör jan 22, 2005 18:17

Att Family Guy och American Dad kommer så sent som i maj kommer som en "tvchock" på hög nivå. Roger the Alien verkar vara en ny favoritkaraktär efter det man såg i American Dad-teasern. Jag får väl loopa den några varv ytterligare. Och Family guy har jag faktiskt några avsnitt kvar av, men inte så det räcker till maj direkt.

Både Family Guy och Amerian Dad har rätt fina hemsidor som iaf kan stilla hungern något.

http://www.fox.com/americandad
http://www.fox.com/familyguy
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 18:25

Såg precis om slutet på the Shields tredje säsong. Alltså, aaaaah! Kan inte bli mer intensivt än slutscenerna när Vic säger till Shane att på grund av att de har varit med om så mycket så får han en chans att gå därifrån. Vic is pissed.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » lör jan 22, 2005 18:54

noike skrev:Såg precis om slutet på the Shields tredje säsong. Alltså, aaaaah! Kan inte bli mer intensivt än slutscenerna när Vic säger till Shane att på grund av att de har varit med om så mycket så får han en chans att gå därifrån. Vic is pissed.

Tv när det är som bäst.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » lör jan 22, 2005 22:38

Jag tycker att Tilt är mycket bra.
Det är en riktigt cool serie. 8)
Jag vet inget om poker eller kortspel, men det påverkar inte hur bra jag tycker serien är.
Eddie Cibrian är enormt cool. 8)
Chris Bauer också. Han är cool. 8)
Det är kul att han är med i både Tilt och Johnny Zero.
För båda är bra serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » sön jan 23, 2005 3:16

På order (rekommendation) av AKS återupptog jag idag tittandet av Dead Zone. Jag hade sen innan sett skiva 1 och 2 motsvarande avsnitt 1-6. Då tyckte jag att det var en mycket välgjord serie som hade potenial men den lyckades aldrig intresse mig riktigt. Jag satt mestadels och väntade på att det skulle ta slut, och det kan inte ses som något postivt. Faktum är att det är exakt samma känsla som jag har/hade efter Firefly, eller iaf motsvarande antal avsnitt av Firefly.

Så frågan är ju vad som har hänt. Kan avsnitt 7-14 vara så mycket bättre överlag? eller är det jag som helt enkelt satte mig ner med andra förhoppningar och andra förutsättningar? Framförallt gillar jag avsnitt 7-10 väldigt bra, avsnitt 11-12 lite mindre bra och avsnitt 13 riktigt bra framförallt pga en del djupare frågeställningar som gav ett slut som verkligen inbjuder en att fortsätta titta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » sön jan 23, 2005 18:26

Ahh nu har man kommit till avsnitt 10 på Berserk. Där serien går från att ha varit en bra anime med några intressanta karaktärer till en suverän, mörk berättelse som slår det mesta i serieväg.

BERSERK!
Senast redigerad av Off sön jan 23, 2005 19:02, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » sön jan 23, 2005 18:47

Off skrev:Ahh nu har man kommit till avsnitt 10 på Berserk. Där serien går från att ha varit en bra anime med några intressanta karaktärer till en suveränt, mörk berättelse som slår det mesta i serieväg.

BERSERK!

Hur många avsnitt finns det?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » sön jan 23, 2005 19:02

LWes skrev:
Off skrev:Ahh nu har man kommit till avsnitt 10 på Berserk. Där serien går från att ha varit en bra anime med några intressanta karaktärer till en suveränt, mörk berättelse som slår det mesta i serieväg.

BERSERK!

25 st á 20 minuter.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » sön jan 23, 2005 19:25

Off skrev:
LWes skrev:

BERSERK!

25 st á 20 minuter.

Det låter som jag borde se det alltså...
Jag är snart ifatt i One piece så då behöver jag något nytt att se.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön jan 23, 2005 21:14

Tob skrev:Så frågan är ju vad som har hänt. Kan avsnitt 7-14 vara så mycket bättre överlag? eller är det jag som helt enkelt satte mig ner med andra förhoppningar och andra förutsättningar? Framförallt gillar jag avsnitt 7-10 väldigt bra, avsnitt 11-12 lite mindre bra och avsnitt 13 riktigt bra framförallt pga en del djupare frågeställningar som gav ett slut som verkligen inbjuder en att fortsätta titta.

Vad kul att du sett S1 nu. Och att du gillade den. Jag tycker den blir bättre och bättre för varje säsong och förhoppningsvis tycker du detsamma. Nu får du se de andra säsongerna och så blir det S4 till sommaren! :) I slutet av S3 vet man knappt vart man ska ta vägen, så bra är det!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön jan 23, 2005 21:28

AKS skrev:
Tob skrev:Så frågan är ju vad som har hänt. Kan avsnitt 7-14 vara så mycket bättre överlag? eller är det jag som helt enkelt satte mig ner med andra förhoppningar och andra förutsättningar? Framförallt gillar jag avsnitt 7-10 väldigt bra, avsnitt 11-12 lite mindre bra och avsnitt 13 riktigt bra framförallt pga en del djupare frågeställningar som gav ett slut som verkligen inbjuder en att fortsätta titta.

Vad kul att du sett S1 nu. Och att du gillade den. Jag tycker den blir bättre och bättre för varje säsong och förhoppningsvis tycker du detsamma. Nu får du se de andra säsongerna och så blir det S4 till sommaren! :) I slutet av S3 vet man knappt vart man ska ta vägen, så bra är det!

Jag har lite av ett dilemma, vet inte om jag skall beställa säsong 2 nu med en gång eller om jag skall vänta och se ikapp lite av allt jag har att se. Julovsplaneringar sprack ju en del pga den där förbaskade stormen. Jag har ju förstått att det skall bli bättre och bättre, och då vore det ju bra att se S3 så sent som möjligt så man slipper våndas för mycket. Fresten vet du något om säsong 3 på dvd?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön jan 23, 2005 21:32

Nej, vet tyvärr inget om S3. Själv sitter jag och väntar på R2-utgåvor... :( Här är DVD-sidan på den officiella sidan och inget nämns där: http://www.usanetwork.com/series/thedeadzone/show/dvd.html.

Kan vara smart att vänta lite till. Sista avsnittet av S3 (ett av de två avsnitten i ett dubbelavsnitt, s.a.s.) flyttades till början av S4 så du kan ju tänka dig vilken mega-cliffhanger det är! :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön jan 23, 2005 21:45

Enligt tvtome är det ju ett bra tag sedan sista avsnittet av säsong 3 gick. Kan man våga hoppas på ett dvdsläpp av tredje säsongen innan fjärde säsongen drar igång? Det vore ju guldvärt i så fall. Finns det någon anmärkningsvärt cliffhanger mellan säsong 2 och 3? Det är ju förkastligt att fixa säsong 2 snabbt nu och sen bli tvungen att se fortsättningen på datorn för att det är så spännande.

Jo förstår vilken cliffhanger det måste vara. Väntade över ett halvår på Alias S3 dvd och cliffhangern från säsong 2 där var inte att leka med, så jag känner mig ifs rätt mentalt förbered för något sådant ;).
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön jan 23, 2005 21:48

Tob skrev:Fresten vet du något om säsong 3 på dvd?

Om den följer samma mönster som de tidigare två så kommer s3 på dvd i juni/juli.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » sön jan 23, 2005 21:49

noike skrev:
Tob skrev:Fresten vet du något om säsong 3 på dvd?

Om den följer samma mönster som de tidigare två så kommer s3 på dvd i juni/juli.

Det låter ju kanon i så fall, bara dem släpper den innan säsong 4 drar igång bara.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön jan 23, 2005 21:56

Tob skrev:Finns det någon anmärkningsvärt cliffhanger mellan säsong 2 och 3? Det är ju förkastligt att fixa säsong 2 snabbt nu och sen bli tvungen att se fortsättningen på datorn för att det är så spännande.

Inte en cliffhanger av "ojdå, här hänger jag i en trädrot ovanför ett stup", men huvudarcen får en intressant twist och det är must see TV ändå. Men kanske inte en regelrätt cliffhanger.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön jan 23, 2005 22:20

AKS skrev:
Tob skrev:Finns det någon anmärkningsvärt cliffhanger mellan säsong 2 och 3? Det är ju förkastligt att fixa säsong 2 snabbt nu och sen bli tvungen att se fortsättningen på datorn för att det är så spännande.

Inte en cliffhanger av "ojdå, här hänger jag i en trädrot ovanför ett stup", men huvudarcen får en intressant twist och det är must see TV ändå. Men kanske inte en regelrätt cliffhanger.

Hmm, det får nog bli en beställning lagom till februari pengarna. Mycket litteratur nu under januari pengarna.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » mån jan 24, 2005 3:24

Då var man klar med omtitten av berserk efter 8.5 timmars tittande. Det är inte många slut som påverkar mig på samma sätt som det här. Fy fan...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 24, 2005 4:11

Vad är Berserk (orkar inte söka)?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Zaxx » mån jan 24, 2005 14:10

En galen Anime serie som Off är helt fast i....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » mån jan 24, 2005 14:54

Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån jan 24, 2005 18:57

Off: Nu får du det att låta så lovande att jag nästan blir beredd att försöka mig på min första anime-serie. Lagom längd för en försöks-serie dessutom.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån jan 24, 2005 18:58

caffeineaddict skrev:Off: Nu får du det att låta så lovande att jag nästan blir beredd att försöka mig på min första anime-serie. Lagom längd för en försöks-serie dessutom.

Det tycker jag. Jag har lovat noike 4 kr om han inte gillar serien. Du kan få haka på samma deal.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån jan 24, 2005 18:59

Fyra spänn!?! Damn, så fattig som jag är nu medför det iofs risken att jag kommer försöka låta bli att tycka om serien för att få pengarna. Jag menar... fyra spänn!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » mån jan 24, 2005 19:02

caffeineaddict skrev:Fyra spänn!?! Damn, så fattig som jag är nu medför det iofs risken att jag kommer försöka låta bli att tycka om serien för att få pengarna. Jag menar... fyra spänn!

Du kan få 4 kr bara du tittar på serien! HA! Jag har så mycket pengar att jag tänder eld 50-öringar bara för skojs skull.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån jan 24, 2005 19:04

Det låter iofs som att den aktiviteten vore mer tidskrävande (och möjligen bensinkrävande) än kapitalkrävande. Å andra sidan: tid = pengar. Och förmodligen: bensin = pengar. Så, ja, du måste vara en rik man.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån jan 24, 2005 22:20

Nån som sett TV-serien Monk? Jag såg en trailer nånstans och serien verkade intressant. I den säger polisen (som tycks ha OCD eller nåt sånt) till en kille i en line-up (OBS! parafras): "Number four, could you straighten your tie." Eller om det var nåt om damm på kavajen. Mycket rolig scen.

Nån som sett den? Åsikter? Såg att S1 fanns som R2-utgåva nämligen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jan 24, 2005 22:26

AKS skrev:Nån som sett TV-serien Monk? Jag såg en trailer nånstans och serien verkade intressant. I den säger polisen (som tycks ha OCD eller nåt sånt) till en kille i en line-up (OBS! parafras): "Number four, could you straighten your tie." Eller om det var nåt om damm på kavajen. Mycket rolig scen.

Jag gillade S1 en hel del -- kanske inte tillräckligt för att impulsköpa men ändå. S2 är mycket sämre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån jan 24, 2005 22:27

AKS skrev:Nån som sett TV-serien Monk? Jag såg en trailer nånstans och serien verkade intressant. I den säger polisen (som tycks ha OCD eller nåt sånt) till en kille i en line-up (OBS! parafras): "Number four, could you straighten your tie." Eller om det var nåt om damm på kavajen. Mycket rolig scen.

Faktiskt en mycket bra deckare tycker jag.
Jag såg nästan hela första säsongen på kanal + när den gick fast sen började jag missa avsnitt och då slutar jag se helt...
Men jag skulle gärna se ifatt när jag har tid för det är en mycket trevlig serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 24, 2005 23:00

Jag följde serien när jag var i Australien, det måste ha varit säsong 1. Det jag såg var riktigt bra, jag minns en scen där Monk var bjuden på middag hemma hos en tjej, men låste in sig i två timmar på toaletten i panik och åt minttabletter. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film