latarmig skrev:Dessutom är specialeffekterna i slutet lite för simpla (även för den tiden skulle jag tro).
noike skrev:Allvarligt, vad gör det att effekterna är lite torftiga egentligen? Är filmen bra så spelar inte effekterna någon roll. Alls. De är bara ett hjälpmedel för att få publiken i rätt sinnesstämning som sedan har tagits på alltför stort allvar.
VelocityBoy skrev:Är effekterna för dåliga kan de dock få publiken i helt fel sinnesstämning (skrattar i en allvarlig scen t ex) så jag hävdar att de visst spelar roll...
Pazuzu skrev:VB: Scenen med Ikuko i köket när hon håller i väsken och får ett sånt där konstigt leende, fick jag lite rysningar längs ryggraden...
VelocityBoy skrev:den kändes dock lite som en novell som man har sträckt ut till en långfilm
adolvsson skrev:Vad gäller Kirsten Dunst är hon, enligt undertecknad, en baskat ojämn skådis. Har lite svårt för henne för det mesta (inklusive filmerna om spindelkillen), men ibland, som TV-filmen "The Devil's Arithmetic", "Virgin Suicides" eller t o m "Bring It On", då lyser hon upp och är enormt bra. Filmen vi diskuterar nu faller in i den senare kategorin.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare