Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » fre okt 02, 2009 19:34

måste se om nausicaä, jag hade väldigt dåligt attention span när jag såg den och uppfattade inte ens handlingen. har inte betygsatt den på imdb ens.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav eriked » fre okt 02, 2009 20:13

+1 .. eller jag har bara sett sista 3:e delen

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Binchy » fre okt 02, 2009 20:19

wyndham skrev: men det är ändå brittisk smörja.

Precis, brittisk smörja är ett par steg över "amrikansk" smörja. Den går an, inte något djupare direkt, men är underhållande för kvällen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Rombat » fre okt 02, 2009 23:48

wyndham skrev:
Och så var det premiär för höstens filmstudio: Nausicaä från vindarnas dal
Miyazaki från 80-talet. En postapokalyptisk värld som präglas av mögelskogar och jätteinsekter. Men som alltid krigar människorna först och främst emot varandra. Såklart att det är skitbra. Har bara sett Spirited Away och Det levande slottet innan, men liksom dom får Nausicaä 4/5.
Awesomeness!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » lör okt 03, 2009 1:58

Mannen som älskade Yngve (Mannen som elsket Yngve) är en mycket bra norsk film som jag såg häromkvällen. Baserad på boken med samma namn av Tore Renberg, som även skrev manuset till filmen. 1989, tonåringar som startat ett band, tennis och musik och kärlek och att växa upp, och att inte kunna välja mellan en kille och en tjej när man är kär i båda två. Och Rolf Kristian Larsen är lysande i huvudrollen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav A bear » mån okt 05, 2009 19:09

Titta här då. En trailer för remaken av... äh... Plan 9 From Outer Space.

http://www.horror-movies.ca/horror_16413.html
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav herdware » mån okt 05, 2009 19:18

A bear skrev:Titta här då. En trailer för remaken av... äh... Plan 9 From Outer Space.

http://www.horror-movies.ca/horror_16413.html

:eek: That's just wrong on so many levels...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Binchy » mån okt 05, 2009 20:26

Är inte den känd som den sämsta film som någonsin gjorts? Går det att göra en remake på en sån sak? Antingen så blir den bättre än originalet, och då har man ju misslyckats, eller så blir den sämre, och då är ju inte originalet den sämsta filmen som någonsin gjorts längre, och då har man ju också misslyckats. Vem vill se en remake av den näst sämsta filmen någonsin? Eller hur det nu blir...
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Murnau » mån okt 05, 2009 20:29

Binchy skrev:Är inte den känd som den sämsta film som någonsin gjorts?

Nej det är Zingo med Björn Kjellman som är sämst!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Catfight » mån okt 05, 2009 21:34

Kom precis hem från att ha sett De ofrivilliga och allt jag har att säga är: fyfaan. Jag hatar svensk film så jävla jävla mycket. Svensk film är bara ångest. Jag har någon slags Lukas-Moodyson-känsla nu efteråt... Jag vill ALDRIG ALDRIG se den igen! Jag mår så dåligt!
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav Tob » mån okt 05, 2009 21:56

Catfight skrev:Kom precis hem från att ha sett De ofrivilliga och allt jag har att säga är: fyfaan. Jag hatar svensk film så jävla jävla mycket. Svensk film är bara ångest. Jag har någon slags Lukas-Moodyson-känsla nu efteråt... Jag vill ALDRIG ALDRIG se den igen! Jag mår så dåligt!

:chock:

De ofrivilliga som är bland det bästa svensk filmindustri har fått fram typ...någonsin.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » mån okt 05, 2009 21:57

Tob skrev:
Catfight skrev:Kom precis hem från att ha sett De ofrivilliga och allt jag har att säga är: fyfaan. Jag hatar svensk film så jävla jävla mycket. Svensk film är bara ångest. Jag har någon slags Lukas-Moodyson-känsla nu efteråt... Jag vill ALDRIG ALDRIG se den igen! Jag mår så dåligt!

:chock:

De ofrivilliga som är bland det bästa svensk filmindustri har fått fram typ...någonsin.

Jag håller med båda, jag. Lysande film. Kände mig skitig efteråt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav herdware » tis okt 06, 2009 7:47

Murnau skrev:
Binchy skrev:Är inte den känd som den sämsta film som någonsin gjorts?

Nej det är Zingo med Björn Kjellman som är sämst!

"Senap? Men de ä ju skitäckligt, ju!"

"Bingo i fittan, var det du som gjorde den?

Fritt från minnet.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sfinx » tis okt 06, 2009 14:09

Jag tycker inte heller om filmer där man känner sig besudlad efteråt. Det känns som någon annan tvingar på en deras ångest bara för att slippa känna sig ensam och dra med andra. Ska jag känna ångest ska det vara min ångest. Hoppa får folk göra själva.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » tis okt 06, 2009 19:42

Jag såg om Micke & Molle igår kväll. :lovebunnier:

Bästa substitutet för en svordom...
Micke (Tod): Ah, raspberries! I've had it!

:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Catfight » ons okt 07, 2009 9:56

sfinx skrev:

Jag tycker inte heller om filmer där man känner sig besudlad efteråt. Det känns som någon annan tvingar på en deras ångest bara för att slippa känna sig ensam och dra med andra. Ska jag känna ångest ska det vara min ångest. Hoppa får folk göra själva.

Jag gillar Moodysons filmer för han tar upp viktiga saker men annan svensk film ger mig bara ångest för de är så... jag vet inte... realistiska? Jag skäms och mår dåligt över att vi svenskar är så sjuka i huvudet. Viss film är bra att känna sig besudlad efter som tex. Lilja 4-ever men annars; nej tack.
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav Peppe » tor okt 08, 2009 3:07

sfinx skrev:
Peppe skrev:
adolvsson skrev:En ganska ny nyhet, är att efter Nicolas Cage hoppade av stora skurkrollen i Seth Rogen och Michel Gondrys Green Hornet, hoppade Christoph Waltz på istället. Hur mycket jag än gillar Cage, och det gör jag fortfarande en hel del, och hur mycket jag än hade hoppats att han skulle göra en Fu Manchu-liknande karaktär, inte för att jag vet om Hornet-skurken är det men det var vad jag såg framför mig, så vågar jag påstå att både filmen och publiken vinner på det där hoppandet. Christoph Waltz, sannerligen.

Finns det någon här som sett Vampire's Kiss? Cage är lysande! Slår till och med hans lysande prestation i The Wicker Man...

:eek: Rädd nu.

Bild
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav sfinx » tor okt 08, 2009 3:09

Aaaaahhh! :eek:
...

...

IRLG!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav malavel » tor okt 08, 2009 22:54

Sky Fighters

Sjukt bra film, med några kvalifikationer.

1. Det krävs stor bild (helst projektor eller bio).
2. Man måste nog gilla stridsflygplan eller flygscener.
3. Storyn suger.

Men flygscenerna slår alla andra flygfilmer med hästlängder och det räcker för mig. Önskar dock att det gick att klippa ut flygscenerna med bibehållen bild- och ljudkvalitet.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Binchy » lör okt 10, 2009 18:36

Nu har jag sett The Jane Austen Book Club och Becoming Jane. Lite Austen-mania just nu...

Den första kan nog bli en favoritfilm, en sån där mysfilm man tar fram när man vill må bra. Jag ville nästan se om den igen, direkt efter att jag sett den. Jag får nog ta och leta reda på Mysteries of Udolpho, jag med... "Riley Finn" är med, och börjar lika träaktigt som i Buffy, men mjukar till sig, när han väl läst Persuasion. Jag älskar början på filmen, allting krånglar för allihop. Den här ska definitivt införskaffas i original.

Becoming Jane var bra den med, men där kunde jag ju grundstoryn och visste hur det skulle sluta. Att något skulle hända med Cassandras Robert, eftersom jag vet att de båda förblev ogifta. Att Jane skulle vända åter under sin elopement, av samma anledning. Men, slutet spelar ju inte all roll, det är ju resan dit som är intressant. Den kommer jag nog att se flera gånger också. Om jag hittar den i "riktig" utgåva förhållandevis billigt, så köper jag den. Nu har jag den bara i sånt papp-konvolut som man får med ibland när man köper en tidning.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav dajacke » tor okt 15, 2009 10:08

Följande inlägg "låter" bättre på engelska, därför skrivs det på detta språk;

Transformers: Revenge of the Fallen.

What a god-damn piece of shit-awful fucking excuse for a movie!!!!!!! I hate you, Michael Bay! Fuck fuck fuck.
Fuck me, this is a dumb movie! AAAAHHHHHH!!!!!!!! I want 2 ½ hours of my life back!

Ungefär så. :D
Under helgen kommer nog en liten fortsättning på min favoritfilmlista. Under tiden, undvik allting som har med Michael Bay att göra! (undantaget The Rock, den är fortfarande cool.)
ANGEL: I'm in a meeting, Spike.

SPIKE: Oh, I'm sorry. I didn't care.

Bill Bailey: I'm a post-modern vegetarian. I eat meat - ironically.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion

Inläggav sfinx » tor okt 15, 2009 10:13

dajacke skrev:Följande inlägg "låter" bättre på engelska, därför skrivs det på detta språk;

Transformers: Revenge of the Fallen.

What a god-damn piece of shit-awful fucking excuse for a movie!!!!!!! I hate you, Michael Bay! Fuck fuck fuck.
Fuck me, this is a dumb movie! AAAAHHHHHH!!!!!!!! I want 2 ½ hours of my life back!

Ungefär så. :D
Under helgen kommer nog en liten fortsättning på min favoritfilmlista. Under tiden, undvik allting som har med Michael Bay att göra! (undantaget The Rock, den är fortfarande cool.)

Jag har sett fler många liknande reaktioner på den filmen.
Ska nog undvika den. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Rombat » tor okt 15, 2009 13:02

Det tog mig tio minuter att skrattande utbrista "Det är skönt att veta att vissa regissörer aldrig förändras. Någonsin."

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tor okt 15, 2009 13:18

Rombat skrev:Det tog mig tio minuter att skrattande utbrista "Det är skönt att veta att vissa regissörer aldrig förändras. Någonsin."

Jag tror hans hemmabiosystem är 1.7 istället för 7.1. Fast på sätt och vis respekterar jag hans ihärdighet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » tor okt 15, 2009 16:35

TheAmazingAtheist har en rejäl genomgång/sågning av Transformers 2. http://www.youtube.com/watch?v=kNtkoaLa9Zw
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav wyndham » tor okt 15, 2009 22:34

Ikväll gick Roy Anderssons En kärlekshistoria upp på Umeås biograf. Kul för mig som inte hade sett den.

Så oerhört upplyftande att slippa en massa skit. Blev gång på gång överraskad av att man slapp svartsjukeattacker, förväxlingar och oönskade graviditeter. Och eftersom den klassiska dramaturgin är avklarad från start till mål redan efter första halvan, kastas man sedan ut i en totalt oförutsägbar och tillfredsställande akt två.

Många scener är kusligt fantastiska. Jag skulle inte kalla det tidernas bästa svenska film (ehum, BERGMAN, ehum), men nog måste jag ge den 5 av 5 i betyg.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » fre okt 16, 2009 7:22

Ja, det är en sjuhelvetes film. Den står ju faktiskt i hyllan, så den får man nog ta och se om nån gång snart.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » fre okt 16, 2009 9:27

Maken kom hem med en ny film igår och sa Den kan inte vara dålig, med det namnet och den utsidan. Hrm... Jag är lite tveksam.

(Inte exakt samma upplaga ser jag nu. Vår är inte Special Edition, och det står "They'll swallow your soul. Anything else will cost you" längst ner.)

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav eriked » fre okt 16, 2009 19:08

Nej, bra är den inte. Den kan möjligen fungera om man har extremlåga förväntningar. Den måste givetvis ses dock.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » lör okt 17, 2009 0:26

Alltså, förvåningar av förvåningar. Såna där filmer ni vet. Som först blir hypade för att de ska vara bra, och sen blir TOTALT ÖVERHYPADE för att de ska vara SÅ JÄVLA BRA och därför slår backlashen till och ett halvår senare håller "alla" överens om att de SUGER för att de är SÅ JÄVLA ÖVERSKATTADE OCH DÅLIGA. Det kommer några sådana varje år. De kan heta Titanic, eller Crash, eller Sagan om Ringen, eller Juno, eller Slumdog Millionaire eller allt däremellan. De hyllas, och sen suger de strax därefter. Uppenbarligen.

Och i den andan så såg jag och Anna om The Blair Witch Project ikväll. Vet ni vad? Det är en bra film. Det är en riktigt jävla bra film, direkt man kommer över dess uppenbara stora brist (att de har igång kameran hela tiden). Då blir det en sån där rysare som handlar mer om det mänskliga psykiska lidandet och "whatthefuckisgoingon?" of it all snarare än blod och gore och scares. Den film jag tänkte mest på jämförelsevis under tiden var faktiskt Exorcisten även om den såklart inte är lika bra som den. Men det ändrar inte det faktum att den är mer subtil än vad många ger den credit för. Den överförklarar inte sin mytologi till döds, den räknar med att tittaren hänger med, skådisarna är jävlar i mig ganska SUVERÄNA (även om det finns ett par scener där de behöver göra saker som känns mindre logiska, främst den ökända kartscenen). Folk gnällde vid tillfället på att de var skrikiga, gnälliga människor men om något dylikt hände mig skulle jag vara en bland dem. Det är inte en crowd pleaser och hade den inte blivit en sådan succé vid tillfället hade det varit en betydligt mer uppskattad film (utan en kass uppföljare) nu. Och därmed basta.

4 / 5

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film