Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » fre feb 20, 2009 18:54

Modern men snäll humor är Comedy Centrals nya Important Things med Demetri Martin (känd från Daily Show). Det är stå-upp och sketcher. Har sett första avsnittet. Roligt, ibland mycket roligt. Det är som hans föreställningar men med ökad kvantitet och lite ojämnare kvalitet. Amanda Peet gör en rolig sketch.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav HeY » lör feb 21, 2009 16:04

Middleman är nedlagt. Jag såg det aldrig men jag kan minnas att det var ett antal som tyckte om det:

Quirky superhero show won't be picked up for second season by ABC Family; finale episode coming via graphic novel, DVD date also announced.

Some power users here at TV.com are going to be really disappointed. ABC Family's The Middleman, a consistent favorite of some of TV.com's most dedicated users, will not be picked up for a second season. In a press release sent out by ABC Family, the network revealed that the series finale will be made into a graphic novel, dooming the television series.

The graphic novel finale will send The Middleman back to its roots; the show is based on a series of comics created by Javier Grillo-Marxuach (Lost), who also birthed the television series. "The Middleman-The Doomday Armageddon Apocalypse" is set to hit bookshelves this July to coincide with ComicCon International.

The Middleman launched on ABC Family in June, and ran for 12 episodes (the unproduced 13th episode serves as the source for the final graphic novel). In the show, normal girl Wendy Watson (Natalie Morales) gets recruited by a secret organization to aid crime-fighter The Middleman (Matt Keeslar).

ABC Family also announced that the first season of The Middleman will be released on DVD in July.

You will be missed, The Middleman.

http://www.tv.com/story/12550.html

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör feb 21, 2009 16:06

I know. Läste det igår. :emo:

Ett tag såg det ut som om att dvd-försäljningen skulle kunna ge en säsong två men nej. My heart, it's :unlove: 2008s bästa serie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör feb 21, 2009 16:11

noike skrev:I know. Läste det igår. :emo:

Ett tag såg det ut som om att dvd-försäljningen skulle kunna ge en säsong två men nej. My heart, it's :unlove: 2008s bästa serie.

Fick den någon avrundning då? Elr slutar det med stor cliffhanger som bara kommer göra en frustrerad om man tittar?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör feb 21, 2009 16:12

Ingen cliffhanger. Om man avslutar med en cliffhanger idag så är man inte smart.

(Dub dub! Lacey! Bossman! Noser! Sensei Ping! Ida! Tylers syster! :lovebunnier: :unlove: )
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör feb 21, 2009 16:14

noike skrev:Ingen cliffhanger. Om man avslutar med en cliffhanger idag så är man inte smart.

Vad bra, då ser den kanske i sommar :)

Chuck ska tydligen gå "all out" i år, för de tänker anta att de inte blir nedlagda. Ja... vad ska man tycka om det?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » lör feb 21, 2009 16:26

Noooes! Middleman! :(
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » lör feb 21, 2009 18:42

Jag bär sorg i mitt hjärta. Middleman! :emo:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sfinx » lör feb 21, 2009 18:45

Nämen nej. :unlove: Skit också.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » tis feb 24, 2009 1:43

United States of Tara 1x06:
Don't worry, it's for me.

Don't just sit there, write her a check.

:D :D

Och slutgrejen :D

Det är väldigt bra, men jag är inte riktigt förälskad i serien ändå... Jag ser klart säsongen, men som det känns så är det inte självklart att jag ser Säsong 2.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tis feb 24, 2009 2:06

gaspode skrev:United States of Tara 1x06:

Det är väldigt bra, men jag är inte riktigt förälskad i serien ändå... Jag ser klart säsongen, men som det känns så är det inte självklart att jag ser Säsong 2.

Slutgrejen var sjuk! Jösses vad jag skrattade!!
Jag gillar nog mer än dig dock. Så länge som serien inte tappar massor i kvalité tittar jag nog så länge som Showtime tillåter mig - avsnitten är ju trots allt väldigt korta och säsongerna likaså. Det vill säga, det är inte så tidskrävande och samtidigt väldigt underhållande. I am a fan of the crazy :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons feb 25, 2009 16:02

HeY skrev:
gaspode skrev:United States of Tara 1x06:

Slutgrejen var sjuk! Jösses vad jag skrattade!!
Jag gillar nog mer än dig dock. Så länge som serien inte tappar massor i kvalité tittar jag nog så länge som Showtime tillåter mig - avsnitten är ju trots allt väldigt korta och säsongerna likaså. Det vill säga, det är inte så tidskrävande och samtidigt väldigt underhållande. I am a fan of the crazy :D

Jag gillar rätt så ok hittills också. Precis som Martin är jag inte överförälskad och besatt, men det är bra, och jag kommer att fortsätta se ett tag till.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » ons feb 25, 2009 16:26

Tinwiel skrev:Jag gillar rätt så ok hittills också. Precis som Martin är jag inte överförälskad och besatt, men det är bra, och jag kommer att fortsätta se ett tag till.

Överförälskad och besatt är ju inte jag heller, men jag är tillräckligt underhållen för att inte ha någon tanke på att sluta.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tor feb 26, 2009 22:32

HeY skrev:
Tinwiel skrev:Jag gillar rätt så ok hittills också. Precis som Martin är jag inte överförälskad och besatt, men det är bra, och jag kommer att fortsätta se ett tag till.

Överförälskad och besatt är ju inte jag heller, men jag är tillräckligt underhållen för att inte ha någon tanke på att sluta.

Nej, sluta definitivt inte.

Spoiler United states of Tara fram till 1x07
Jag tycker att maken är rätt så tråkig även om han är fin och så, och mycket förstående, men jag är jättenyfiken på hur det ska gå för sonen och hans high school-crush. Plus några andra saker. Lillsyrran till Tara lever i en fin liten offervärld, får se hur hon utvecklas också...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav wyndham » lör feb 28, 2009 1:37

Mia och Klara 2x05 var bästa avsnittet någonsin.
Viveca returns!
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sp1keout » lör feb 28, 2009 2:06

I hopp om att någon nån dag ska lyssna på mig,

FYFAN VAD COLD CASE ÄR BRA!! 8)

Jag kan inte sluta säga det. Förlåt. Kan inte låta.

Jättebra. Fniss. :extas:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tam » lör feb 28, 2009 18:31

wyndham skrev:Mia och Klara 2x05 var bästa avsnittet någonsin.
Viveca returns!

Ja, det var jättebra!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » tis mar 03, 2009 20:09

Angel of Death avsnitt 2.

"I can do this high but I can't do this with the shakes" :D Jag vet inte om det är vad jag vill höra från läkaren som ska dra ut en kniv från mitt huvud. Hur som helst: vem behöver kabeltv när det finns webtv? Vardagar ftw!

(spoiler Castingspoilers) Ted Raimi! Lucy Lawless!

Bild
Ed Brubaker! :lovebunny:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » lör mar 07, 2009 13:05

Clone Wars 1.20 Fick mig att snyfta till lite. Kan vara bakfyllan, men det var ett riktigt fint avsnitt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 23:56

Fascinerande siffror (Män som hatar kvinnor):

Under helgen var det 175 000 personer som såg filmen i Sverige och 175 939 i Danmark, detta trots att det fanns 40 färre kopior av filmen i Danmark. Det gör det till den bästa öppningshelgen för en svensk film i Danmark någonsin.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/st ... r-1.811750

Och dessutom bor det ju färre människor i Danmark... Mäter de på fler dagar eller nåt i Danmark kanske?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis mar 10, 2009 19:06

Yay! Matt Roush är tillbaka. En av få tv-journalister som jag står ut med...

http://www.tvguidemagazine.com/ask-matt ... ns-49.html
http://www.tvguidemagazine.com/matt-roush-daily-review

Om jag nu bara kom ihåg hur man fick in det här i iGoogle... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis mar 10, 2009 19:20

AKS skrev:Om jag nu bara kom ihåg hur man fick in det här i iGoogle...

Jag är skeptisk till om det går, ser inte antydan till ett RSS-flöde någonstans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tis mar 10, 2009 19:56

AKS skrev:Yay! Matt Roush är tillbaka. En av få tv-journalister som jag står ut med...

http://www.tvguidemagazine.com/ask-matt ... ns-49.html
http://www.tvguidemagazine.com/matt-roush-daily-review

Om jag nu bara kom ihåg hur man fick in det här i iGoogle... :)

Åh! Ja han gillar jag mycket också! Han och Kristin Dos Santos (watchwithkristin) är de jag brukar läsa, även Ausiello om jag inte har något bättre för mig - men jag tycker han är för partisk för min smak (and also, kind of annoying).

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis mar 10, 2009 23:40

Jag har slutat med både Kristin och Ausiello. Ausiello ger mig utslag nu för tiden, särskilt efter att han började göra videor med nyheter. De sög. Men Roush is the man. jag håller inte alltid med honom, men han är alltid intressant och aldrig infantil.

adolvsson skrev:
AKS skrev:Om jag nu bara kom ihåg hur man fick in det här i iGoogle...

Jag är skeptisk till om det går, ser inte antydan till ett RSS-flöde någonstans.

Ja, just ja. Sånt skulle det ju vara. Hoppas de ordnar det. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons mar 11, 2009 1:05

Nu tror jag iofs att Castle är lättviktarnas lättviktare. Men lättvikt är inte jämt detsamma som dåligt, och det verkar ha lots of the charmy Fillion, vilket ju lockar ganska ordentligt. Så brydde någon sig om att se det första avsnittet och kan komma med någon åsikt?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » ons mar 11, 2009 1:12

caffeineaddict skrev:Nu tror jag iofs att Castle är lättviktarnas lättviktare. Men lättvikt är inte jämt detsamma som dåligt, och det verkar ha lots of the charmy Fillion, vilket ju lockar ganska ordentligt. Så brydde någon sig om att se det första avsnittet och kan komma med någon åsikt?

laddat, men inte sett än.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » ons mar 11, 2009 1:43

caffeineaddict skrev:Nu tror jag iofs att Castle är lättviktarnas lättviktare. Men lättvikt är inte jämt detsamma som dåligt, och det verkar ha lots of the charmy Fillion, vilket ju lockar ganska ordentligt. Så brydde någon sig om att se det första avsnittet och kan komma med någon åsikt?

På väg ner, lär se inatt, men det är bara på grund av Nathan. Jag såg previewsklipp och den lilla förhoppning jag hade innan blev som bortblåst. Inte för att det verkade vara direkt uselt, det kan no vara välgjort för att vara vad det nu är, men herrejävlar, den verkade verkligen inte ha minsta bit av originalitet. Hade hoppats på den där lättsamma underhållningen, och jag följer ju min beskärda del av procedurals, men här trodde jag att jag skulle överdosera på "har sett det förut"-känslan.

Ovanligt illa.

Förhoppningsvis är det inte riktigt så illa som det låter och kanske kan Nathan rädda.

Kanske.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons mar 11, 2009 3:58

Nu har jag åsikt.

Castle 1x01
Nathan är... Nathan, och charmig, och det finns en handfull stunder då jag skrattar till och det är hans stunder, men inte ens Nathan kan rädda den här produktionen. Det finns helt enkelt inte speciellt mycket att arbeta med. Det är dåligt, förutsägbart och, som jag trodde, utan minsta gnutta originalitet. Seriöst, det måste ha krävts en hel del energi för plocka fram något såhär gammalt och ändå behålla allt damm.

Skräp.

Jag skulle kunna tänka mig se något avsnitt till, nu eller längre fram, för Nathan och för dom där handfullen stunderna och för att det finns serier av samma upplägg jag faktiskt gillar, men mest av allt hoppas jag det inte blir många avsnitt till så att Kapten Tajtabyxor kan få något med kvalitet att sätta tänderna i.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tor mar 12, 2009 0:31

Vet inte vilka som ser på BBT men här är lite nyheter - serien har blivit förnyad för inte bara en, utan två (!) nya säsonger!

Inside sources close to the show tell us exclusively that Sheldon and the rest of the Big Bang gang are confirmed to come back!

Earlier this morning CBS and Warner Bros. TV sealed the deal that renews CBS's hit comedy The Big Bang Theory for two more seasons of 22 eps each. News of CBS' intentions to renew BBT leaked earlier this month but the I's and T's had remained undotted and uncrossed until today.

Ratings and critical acclaim (fact: BBT is dead funny) for Bang have been through the roof this season, not to mention that it fits brilliantly into the Eye network's lineup of male-oriented, multicamera comedies. A renewal was considered likely, but the double pickup deal means that CBS is very happy with the series.

Are you guys as stoked for the pickup as we are? And have you seen the fan-made hand-drawn BBT credits sequence below? If you haven't, you must watch, because it's like the Big Bang itself and will blow your mind!

source: watchwithkristin

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tor mar 12, 2009 0:43

Jag ser! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film