Quirky superhero show won't be picked up for second season by ABC Family; finale episode coming via graphic novel, DVD date also announced.
Some power users here at TV.com are going to be really disappointed. ABC Family's The Middleman, a consistent favorite of some of TV.com's most dedicated users, will not be picked up for a second season. In a press release sent out by ABC Family, the network revealed that the series finale will be made into a graphic novel, dooming the television series.
The graphic novel finale will send The Middleman back to its roots; the show is based on a series of comics created by Javier Grillo-Marxuach (Lost), who also birthed the television series. "The Middleman-The Doomday Armageddon Apocalypse" is set to hit bookshelves this July to coincide with ComicCon International.
The Middleman launched on ABC Family in June, and ran for 12 episodes (the unproduced 13th episode serves as the source for the final graphic novel). In the show, normal girl Wendy Watson (Natalie Morales) gets recruited by a secret organization to aid crime-fighter The Middleman (Matt Keeslar).
ABC Family also announced that the first season of The Middleman will be released on DVD in July.
You will be missed, The Middleman.
http://www.tv.com/story/12550.html
noike skrev:I know. Läste det igår.![]()
Ett tag såg det ut som om att dvd-försäljningen skulle kunna ge en säsong två men nej. My heart, it's2008s bästa serie.
noike skrev:Ingen cliffhanger. Om man avslutar med en cliffhanger idag så är man inte smart.
gaspode skrev:United States of Tara 1x06:
Don't worry, it's for me.
Don't just sit there, write her a check.
![]()
Och slutgrejen
Det är väldigt bra, men jag är inte riktigt förälskad i serien ändå... Jag ser klart säsongen, men som det känns så är det inte självklart att jag ser Säsong 2.
HeY skrev:gaspode skrev:United States of Tara 1x06:
Don't worry, it's for me.
Don't just sit there, write her a check.
![]()
Och slutgrejen
Det är väldigt bra, men jag är inte riktigt förälskad i serien ändå... Jag ser klart säsongen, men som det känns så är det inte självklart att jag ser Säsong 2.
Slutgrejen var sjuk! Jösses vad jag skrattade!!
Jag gillar nog mer än dig dock. Så länge som serien inte tappar massor i kvalité tittar jag nog så länge som Showtime tillåter mig - avsnitten är ju trots allt väldigt korta och säsongerna likaså. Det vill säga, det är inte så tidskrävande och samtidigt väldigt underhållande. I am a fan of the crazy
Tinwiel skrev:Jag gillar rätt så ok hittills också. Precis som Martin är jag inte överförälskad och besatt, men det är bra, och jag kommer att fortsätta se ett tag till.
HeY skrev:Tinwiel skrev:Jag gillar rätt så ok hittills också. Precis som Martin är jag inte överförälskad och besatt, men det är bra, och jag kommer att fortsätta se ett tag till.
Överförälskad och besatt är ju inte jag heller, men jag är tillräckligt underhållen för att inte ha någon tanke på att sluta.
Under helgen var det 175 000 personer som såg filmen i Sverige och 175 939 i Danmark, detta trots att det fanns 40 färre kopior av filmen i Danmark. Det gör det till den bästa öppningshelgen för en svensk film i Danmark någonsin.
AKS skrev:Om jag nu bara kom ihåg hur man fick in det här i iGoogle...
AKS skrev:Yay! Matt Roush är tillbaka. En av få tv-journalister som jag står ut med...
http://www.tvguidemagazine.com/ask-matt ... ns-49.html
http://www.tvguidemagazine.com/matt-roush-daily-review
Om jag nu bara kom ihåg hur man fick in det här i iGoogle...
adolvsson skrev:AKS skrev:Om jag nu bara kom ihåg hur man fick in det här i iGoogle...
Jag är skeptisk till om det går, ser inte antydan till ett RSS-flöde någonstans.
caffeineaddict skrev:Nu tror jag iofs att Castle är lättviktarnas lättviktare. Men lättvikt är inte jämt detsamma som dåligt, och det verkar ha lots of the charmy Fillion, vilket ju lockar ganska ordentligt. Så brydde någon sig om att se det första avsnittet och kan komma med någon åsikt?
caffeineaddict skrev:Nu tror jag iofs att Castle är lättviktarnas lättviktare. Men lättvikt är inte jämt detsamma som dåligt, och det verkar ha lots of the charmy Fillion, vilket ju lockar ganska ordentligt. Så brydde någon sig om att se det första avsnittet och kan komma med någon åsikt?
Inside sources close to the show tell us exclusively that Sheldon and the rest of the Big Bang gang are confirmed to come back!
Earlier this morning CBS and Warner Bros. TV sealed the deal that renews CBS's hit comedy The Big Bang Theory for two more seasons of 22 eps each. News of CBS' intentions to renew BBT leaked earlier this month but the I's and T's had remained undotted and uncrossed until today.
Ratings and critical acclaim (fact: BBT is dead funny) for Bang have been through the roof this season, not to mention that it fits brilliantly into the Eye network's lineup of male-oriented, multicamera comedies. A renewal was considered likely, but the double pickup deal means that CBS is very happy with the series.
Are you guys as stoked for the pickup as we are? And have you seen the fan-made hand-drawn BBT credits sequence below? If you haven't, you must watch, because it's like the Big Bang itself and will blow your mind!
source: watchwithkristin
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare