Illyria skrev:Jag fann större delen av s3 av 24 mest jobbig att titta på, kanske är det jag som tröttnat på formatet/uppbyggnaden men mest är det att saker såklart går fel i 23h och 55 min (typ) och det blir jobbigt att titta på

Första säsongen tyckte jag däremot var väldigt bra, tvåan inte lika mycket. Kim var väldigt jobbig den säsongen.
s4, karaktärer:
Jag vill inte att Tony och Michelle ska försvinna, damn.
Såja samtliga 24 avsnitt avklarade och ännu ett hektiskt dygn. 24 bjuder på fantastisk spänning rakt igenom, i likhet med dem föregående säsongerna. Jag kan inte hålla med om att saker går fel hela tiden, då många delmål avklaras och lyckas. Men för att driva historien framåt krävs det att nya problem uppstår, och faktiskt så är det så att det som var styrkan med 24 från början har nu blivit dess svaghet. Så sammanfattningsvis så kan man ju säga att formatet börjar bli lite utjatat (som du nämnde) och framförallt bristerna i manuset blir mer tydliga.
Gillade också de sista timmarna bättre. Dem första 14 avsnitt tittade jag ganska slött på, ca 2 avsnitt per dag. De sista 10 tittade jag på två dagar.
Överlag så tycker jag det är roligt att se att man i en serie vågar vara lite Antiamerika i en amerikansk serie som handlar om terrorist hot.
Spoiler avsnitt 22 och framåt
En scen som jag gillade otroligt mycket är när Jack beordrar agentena att plocka in Jane i tältet med offren. Välspelat och välregisserat.
Bättre eller sämre än de två tidigare säsongerna är svårt att säga. Andra säsongen bjöd på fler spänningstoppar, men S3 var aningen jämnare och blev bättre och bättre, dippade dock en del dem sista avsnitten. Första säsongen kändes mest klockren rent storymässigt sett, men hade aldrig dem spänningstopparna.