Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » mån okt 20, 2008 22:21

OK, då är jag nöjd. Det var det jag trodde nämligen.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Rombat » mån okt 20, 2008 23:07

eynosh skrev:Har det här tagits upp än?

JJ Abrams och Zachary Quinto.. Vill Hollywood frammana massjälvmord?

Jag mår mest illa över hur författaren till artikeln använder citationstecknen. Way to go to journalism-school...

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » mån okt 20, 2008 23:17

Rombat skrev:Jag mår mest illa över hur författaren till artikeln använder citationstecknen. Way to go to journalism-school...

Johan Edling. Samme pojk som skrev artikeln om V som Ankan länkade till. En ny Magnus Sundholm, månntro? Lata amatörer, allihopa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » mån okt 20, 2008 23:21

vem tar på sig att skicka ett syrligt "mail" till "honom" om "skrivfärdigheter" och "kompetens"?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » mån okt 20, 2008 23:29

gaspode skrev:vem tar på sig att skicka ett syrligt "mail" till "honom" om "skrivfärdigheter" och "kompetens"?

Han "jobbar" på "Aftonbladet". Att be honom "skriva" vettig "svenska" är som att tipsa en grävmaskinist om hur man tar chikanen på Monzabanan: han har varken glädje eller intresse av den infon.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » mån okt 20, 2008 23:30

gaspode skrev:vem tar på sig att skicka ett syrligt "mail" till "honom" om "skrivfärdigheter" och "kompetens"?

Jag tror minsann du precis gjorde det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » mån okt 20, 2008 23:31

adolvsson skrev:

Jag tror minsann du precis gjorde det.

Jag tror minsann du missuppfattat hur man mailar folk.
A bear skrev:

Han "jobbar" på "Aftonbladet". Att be honom "skriva" vettig "svenska" är som att tipsa en grävmaskinist om hur man tar chikanen på Monzabanan: han har varken glädje eller intresse av den infon.

ah, touché
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav CheeseGuy » ons okt 29, 2008 14:34

Å jävlar, Brotherhood säsong 3 börjar ju på söndag! (Trodde det var våren som gällde.) Det blir totalt ägande Showtime-maraton på måndagar i ett par veckor nu då.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons okt 29, 2008 14:38

CheeseGuy skrev:Å jävlar, Brotherhood säsong 3 börjar ju på söndag! (Trodde det var våren som gällde.) Det blir totalt ägande Showtime-maraton på måndagar i ett par veckor nu då.

Ja! Det är ju den bästa serien som fortfarande produceras enligt mig (tillsammans med True Blood). Jag håller på att avsluta min omtitt av första två säsongerna i skrivande stund (well, inte exakt nu men du förstår vad jag menar) och jag måste säga att andra säsongen är sensationellt bra när man vant sig vid de ganska radikala förändringarna. De sista tre-fyra avsnitten är bland det bästa jag sett i TV-väg. (spoiler Brotherhood 2.09) Som scenen när Colin sitter på dinern där i slutet av Thanksgiving-avsnittet...magiskt. Jag hoppas att tredje säsongen fortsätter i samma spår och att fler får upp ögonen för serien.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » ons okt 29, 2008 16:22

RalfiParpa skrev:
CheeseGuy skrev:Å jävlar, Brotherhood säsong 3 börjar ju på söndag! (Trodde det var våren som gällde.) Det blir totalt ägande Showtime-maraton på måndagar i ett par veckor nu då.

Ja! Det är ju den bästa serien som fortfarande produceras enligt mig (tillsammans med True Blood). Jag håller på att avsluta min omtitt av första två säsongerna i skrivande stund (well, inte exakt nu men du förstår vad jag menar) och jag måste säga att andra säsongen är sensationellt bra när man vant sig vid de ganska radikala förändringarna. De sista tre-fyra avsnitten är bland det bästa jag sett i TV-väg. (spoiler Brotherhood 2.09) Som scenen när Colin sitter på dinern där i slutet av Thanksgiving-avsnittet...magiskt. Jag hoppas att tredje säsongen fortsätter i samma spår och att fler får upp ögonen för serien.

Jag tänkte faktiskt aldrig på någon större förändring mellan säsongerna, åtminstone stilmässigt. Men naturligtvis utvecklas ju karaktärerna och tas i lite andra riktningar (spoiler 2.03 kanske?) , eller försvinner. Och de förändringarna hade nog märkts mer om jag hade verkligen fastnat för serien lite tidigare. Till exempel kan jag inte säga att jag saknade Pete, även om jag gillade killen. Det lär bli en ny upplevelse under en omtitt någon gång. Hur som helst, säsong 2 var fantastisk, men jag märker att mitt minne är rätt dåligt, även av de sista avsnitten. Det som sticker ut mest nu efter ett par månader är (spoiler säsong 2) den där jäkla yrkesmördaren, Thanksgiving-avsnittet (som sagt), och rent allmänt de underbara klantarsle-poliserna. Bra grejer. Bland de tre bästa i produktion kan jag gå med på.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons okt 29, 2008 16:45

CheeseGuy skrev:Å jävlar, Brotherhood säsong 3 börjar ju på söndag! (Trodde det var våren som gällde.)

Åh, vilken glad överraskning! Jag hade fått för mig att det var jättelänge kvar. Lär kunna bli hur bra som helst. Jag skulle nog säga att det är den bästa serien som fortfarande går tillsammans med The Shield och Mad Men (tror jag i alla fall).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons okt 29, 2008 16:46

CheeseGuy skrev:Jag tänkte faktiskt aldrig på någon större förändring mellan säsongerna, åtminstone stilmässigt.

Vad jag syftade på, i punktform:
    Humorn: S2 är betydligt roligare än S1. Medan S1 var nästan alltigenom dyster och utan humor innehöll S2 en hel del jag skrattade åt.
    Fotot: Mörkare och snyggare. Bättre också även om jag gillade S1:s korniga foto väldigt mycket.
    Berättarteknik: Medan S1 inte innehöll något som på något sätt avvek från det linjära berättandet innehöll S2 ett par drömliknande sekvenser (visserligen väldigt korta och sällan förekommande).
Det var nog därför att jag älskade S1:s stil så fullkomligt som jag såg på vissa av de här förändringarna med rynkad pannan. Men en serie måste naturligtvis utvecklas och jag har kommit att älska S2.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » ons okt 29, 2008 22:45

Privileged 1x07
Årets mest underskattade feel-good! För det är verkligen vad den är: Feel-good! Jag tycker iaf den är helcharmig och hoppas på back-nine (vad ska CW annars visa?). Jag vågar dock inte hoppas på ngn andra säsong men det skulle vara kul med åtminstone 22 avsnitt charm och feel-good.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön nov 02, 2008 0:39

HeY, är serien bara "ytlig" feel good eller är det lite drama och annat gott också?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön nov 02, 2008 0:45

Drama är det också. Huvudkaraktären har lite "family issues" och även lite relationship drama. Det är en dramedi men jag vet fortfarande inte om de vill luta mest mot komedi eller drama, förmodligen komedi. Men senaste avsnittet var ganska rörande. Jag gillar serien iaf, utan att jag skulle bli allt för besviken om den inte får försätta nästa år. En hel säsong skulle vara kul iaf. Men ge den nått avsnitt, huvudrollsinnehavaren är väldigt charmig.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön nov 02, 2008 1:28

Om du säger det så ska jag göra det. Jag ska se om jag hittar den. Dramedier är ju jättebra, om man känner att man kan bli känslomässigt engagerad i karaktärerna, att det kan bli nåt djup där. Jag ska se om jag gillar, tack för tipset!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön nov 02, 2008 5:11

Hoppas du gillar det! Ausiello har förresten också kallat Privileged för en av de mest underskattade nya serierna. Om hans åsikt nu har någon betydelse för dig vet jag ju inte, men han är ju åtminstone en ganska populär kritiker ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön nov 02, 2008 13:33

Såg första avsnittet i natt. Det var charmigt och framförallt pg av huvudkaraktären, hon är ett litet fynd. :) Jag skulle inte säga att det var fantastiskt men jag var underhållen hela avsnittet igenom och jag ska se nästa nu.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » sön nov 02, 2008 14:24

Det kanske ska bli min nästa serie att se då... såg The Secret Life of the American Teenager för nån vecka sen och vill ha nåt mer som är sådär lättsett. SLOTAT rekommenderas till alla som gillar tonårsserier! Den går på samma kanal som Kyle XY, så serien är på ungefär samma nivå. Den spelar mycket på de olika grupperingarna som finns i high school, fast de som gör serien verkar gilla att gå emot klichéerna. (spoiler ett karaktärsavslöjande i 1x01) T.ex. blev skolans snygga player-kille sexuellt utnyttjad som barn. Bra med en serie som har en karaktär/skådespelare med Downs syndrom också, det ser man inte ofta (någonsin?). Ooh, och Molly Ringwald är med! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön nov 02, 2008 14:47

Molly Ringwald! Haha. Låter intressant. FAst jag såg ett avsnitt av Kyle XY på tv och jag gillade inte, så jag vet inte...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » sön nov 02, 2008 15:24

Tinwiel: Vad bra att du gillade Privileged. Och det är huvudkaraktären som gör det mycket - hon är otroligt charmig!

Kyle XY tog ett bra tag innan jag gillade. Första säsongen var seg och huvudkaraktären var retarded på ett jobbigt sätt - alltså, om man ska ha en karaktär som ska vara som en utvecklingsstörd människa så kan man göra det bra och man kan också göra det tråkigt, och med Kyle var det oliiiidligt tråkigt. Framför allt hans VOs som var så otroligt monotona att jag nästan somnade. Okej, nu låter det som om jag inte alls gillar serien, men i säsong 2 tyckte jag om den massor. Jessie kom in och var otroligt postivt, Laurie är lika underbar som alltid, Amanda blev mindre klyschig och Kyle blev mer mänsklig - arcen var intressant också. Jag ser faktiskt fram emot säsong 3.

TSLOTAT (vilken lååååång titel. dålig titel.) har jag funderat på, men jag väntar nog. Kan nog bli en bra sommarserie för just nu har jag inte tid med fler serier. Jag har de jag följer i veckan och när jag har tid över kikar jag på Farscape. Det räcker just nu :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön nov 02, 2008 15:31

Jag tyckte ungefär som du, att Kyle var lite för retarded, det störde mig för mycket och serien blev lite för ytligt "preteen", den verkade bara jättefjantig, men jag såg ju bara ett avsnit och många tycker ju samma sak om Buffy och såna serier när de bara har sett ett eller två avsnitt. De serier jag gillar mest brukar inte vara speciellt creddiga ändå. Så jag ska egentligen vara tyst och inte säga mer om saken. :)

Men ja, huvudkaraktären i Privileged. Hemskt söt. JÄTTESÖT.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » sön nov 02, 2008 15:44

Tinwiel skrev:Jag tyckte ungefär som du, att Kyle var lite för retarded, det störde mig för mycket och serien blev lite för ytligt "preteen", den verkade bara jättefjantig, men jag såg ju bara ett avsnit och många tycker ju samma sak om Buffy och såna serier när de bara har sett ett eller två avsnitt. De serier jag gillar mest brukar inte vara speciellt creddiga ändå. Så jag ska egentligen vara tyst och inte säga mer om saken. :)

Om du bestämmer dig för att titta, ta de första avsnitten med en nypa salt. Andra halvan av säsong 1 är bättre än första och ju längre man kommer i serien desto mer mänsklig och "relatable" blir Kyle. Jag läste någonstans att någon tyckte att säsong 1 är bättre än säsong 2 - hmm, för mig är det snarare Säsong 1<<<<<Säsong 2. Så det blir bättre, precis som Buffy. Även om Kyle XY är ljusår ifrån Buffys storhet.

Tinwiel skrev:Men ja, huvudkaraktären i Privileged. Hemskt söt. JÄTTESÖT.

Ja, hon förtjänar en sån här: :lovebunnier:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » sön nov 02, 2008 23:42

the legend of the seeker.
Nu var det ett tag jag läste första boken och även om special efekterna sög ganska ordentligt, så uppvägde historien och skådespelarna detta.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » mån nov 03, 2008 0:19

chanda skrev:the legend of the seeker.
Nu var det ett tag jag läste första boken och även om special efekterna sög ganska ordentligt, så uppvägde historien och skådespelarna detta.

Fel tråd?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » mån nov 03, 2008 0:37

Merlin 1.06

Mac! Som läkare!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » mån nov 03, 2008 10:38

HeY skrev:

Fel tråd?

Nä, det är den nya fantasyserien baserad på Terry Goodkinds Sword of the Truth-böcker ( :roadkill: ).
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån nov 03, 2008 13:31

Glorificus skrev:
HeY skrev:

Fel tråd?

Nä, det är den nya fantasyserien baserad på Terry Goodkinds Sword of the Truth-böcker ( :roadkill: ).

Jag blir nyfiken på hur man ser att specialeffekterna i en bok suger.

Eller hur man skriver så dåligt att specialeffekterna suger tydligt.

Det låter intressant.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån nov 03, 2008 13:57

Glorificus skrev:( :roadkill: ).

Kan det bli annat än :roadkill: om det är baserat på Goodkind?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån nov 03, 2008 14:03

adolvsson skrev:Eller hur man skriver så dåligt att specialeffekterna suger tydligt.

Terry Goodkind knows how to do that! Tänk dig pompösigheten hos Björn Ranelid och sedan kombinerar du det med någon som är sämre än Dan Brown och som försöker sig på fantasy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film