Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » fre okt 10, 2008 21:39

Du är så snäll Nicklas! :monsterhug:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör okt 11, 2008 5:04

Eleventh Hour 1x01
Underhållande. Även om serien verkar hålla sig borta från dom mest fantastiska fenomenen, och övernaturligheter, drar jag ändå ett par paralleller med Fringe. Vetenskapsman som jobbar med blond FBI-kvinna. Fast Rufus Sewell är skönare än Joshua Jackson med farsa (jag gillar visserligen båda, men ändå), och blonda FBI-kvinnan är hårdare än motsvarande what's-her-face. Verkligen. När hon satte igång att sparka med attityd blev jag nog lite kär.

CotW är vad som gäller, så det kanske inte finns för mycket som lockar den som är allergisk mot procedurals. Jag kommer fortsätta ett tag till. Relationen mellan de båda huvudkaraktären ser jag frame mot att se mer av.

Och så Rufus Sewell, för bövelen.

Och Marc Blucas gästade första avsnittet. Bara en sån sak. Riley Finn 4-Ever!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör okt 11, 2008 10:48

noike skrev:V görs om.
http://io9.com/5061467/v-is-back-all-hail-the-visitors
As opposed to following the Nazi Germany metaphor in the original V, Peters explained that this V will show what happens when the masses have blind faith in their leaders:

Kanske blir mindre skrattretande nu då. Fast eftersom han som har hand om det skapade the 4400 så vetefan...

Yay! Detta har jag väntat på i många år nu!! Tänkte på det för bara några veckor sen då skaparens försök att återuppliva serien nämndes i SFX. Yay! Kan bli hur bra som helst, men jag gav iofs upp på The 4400 efter bara något avsnitt så...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör okt 11, 2008 13:42

AKS skrev:
noike skrev:V görs om.
http://io9.com/5061467/v-is-back-all-hail-the-visitors
As opposed to following the Nazi Germany metaphor in the original V, Peters explained that this V will show what happens when the masses have blind faith in their leaders:

Kanske blir mindre skrattretande nu då. Fast eftersom han som har hand om det skapade the 4400 så vetefan...

Yay! Detta har jag väntat på i många år nu!! Tänkte på det för bara några veckor sen då skaparens försök att återuppliva serien nämndes i SFX. Yay! Kan bli hur bra som helst, men jag gav iofs upp på The 4400 efter bara något avsnitt så...

Jag har inget emot remakes, och jag har också sett fram emot ny version av V i många år, men jag önskar dom antingen hade valt ett namn som gjort mig mer exhalterad (även om det fortfarande kan bli skitbra, och även om det är ett namn som tyder på att dom tar projektet seriöst) eller att dom gått till Kenneth Johnson (som i och för sig är ett namn som hade gjort mig mer exhalterad), som förtjänar mer respekt än han får, och han har som sagt försökt återuppliva serien länge, länge.

Inte för att det är kört för Johnson, han äger rättigheterna till långfilmsversion, och det sista jag hörde från honom var att chanserna till en regelrätt uppföljare till första miniserien (den enda som han var direkt inblandad i) var långt ifrån körda. Hans uppföljare skulle ignorera den andra miniserien och TV-serien, den skulle utspela sig i nutid (där besökarna huserat ända sen första miniserien begav sig, vill jag minnas), och tanken på den filmen gör mig fortfarande mer exhalterad än tanken på remaken.

Men hursom. Mer V. Jag lär titta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » lör okt 11, 2008 19:12

Andra miniserien? Tv-serien? Ja gkommer bara ihåg ett V. Det var ju spännande. Men jag var inte så stor och blev rädd av alla läskiga aliens. Dock kommer jag ihåg det som en rätt bra serie.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör okt 11, 2008 19:32

Tinwiel skrev:Dock kommer jag ihåg det som en rätt bra serie.

Det är den inte. Första har jätteövertydliga "det här är en allegori över nazismen!"-skyltar som är i bild så fort någon gör eller säger något. Och efterföljarserien är... såpopera med rymdvarelser och prinsessor och tala högt för sig själva när de tänker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör okt 11, 2008 19:43

Tinwiel skrev:Dock kommer jag ihåg det som en rätt bra serie.

Det är den, säger jag, åtminstone den första mini (ska inte utala mig om resten men jag misstänker att "mindre bra" är ett passande epitet). Ja, naziallegorin är övertydlig, men det är jag okej med i det här fallet.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör okt 11, 2008 19:49

Håller med adolvsson här. Första miniserien är bra och jag har sett den mer än en gång i vuxen ålder (fast på VHS-tiden). Serien efter har jag b ara sett som 9-åring och kan inte uttala mig personligen, men de flesta verkar tycka att den suger mer eller mindre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis okt 14, 2008 13:18

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » tis okt 14, 2008 16:03

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Ankh » tis okt 14, 2008 19:03

Brittisk? Dvs 1 avsnitt i kvartalet och bytta karaktärer i varje avsnitt?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav eriked » tis okt 14, 2008 19:05

The Ankh skrev:

Nej så kan det inte vara, karaktärerna blir ju zombies.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav sfinx » tis okt 14, 2008 19:19

The Ankh skrev:

:D :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Buffster » fre okt 17, 2008 9:09

South Park 12.09. Jag har alltid gillat dom småskaliga avsnitten av South Park bäst. Så det här tyckte jag om.

Jag är väldigt glad att Mr. Garrison är Mr. Garrison igen. Om han nu bara kunde få lite mer att göra kanske han kan bli lika rolig som han brukade vara. På den gamla goda tiden, med Mr. Hat. Min lillebror tycker att jag hade en något bakåtsträvande inställning till South Park. Men jag gillade Mr. Hat.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » sön okt 19, 2008 6:01

AKS skrev:Håller med adolvsson här. Första miniserien är bra och jag har sett den mer än en gång i vuxen ålder (fast på VHS-tiden). Serien efter har jag b ara sett som 9-åring och kan inte uttala mig personligen, men de flesta verkar tycka att den suger mer eller mindre.

Jag tyckte serien var bra!!! Jag har många goda minnen av den! Om uppföljaren ignorerar den andra miniserien och tvserien så är det ju sugigt som fan. Jag vill veta vad som hände sen! Serien slutade med en cliffhanger som jag vill se uppföljas!
Nej, då vill jag mycket hellre se en remake, än en "What if" alternativ fortsättning på den första miniserien. Något sånt skulle jag aldrig göra om jag hade rättigheterna, jag skulle göra det bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » sön okt 19, 2008 12:44

Alltså, specialeffekterna till Merlin.. Det är inte ens gulligt när det är såhär dåligt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav sfinx » sön okt 19, 2008 15:27

eynosh skrev:Alltså, specialeffekterna till Merlin.. Det är inte ens gulligt när det är såhär dåligt.

De har uppenbarligen inte läst Harry Potter, då hade de vetat vad de skulle göra. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Rombat » sön okt 19, 2008 16:49

eynosh skrev:Alltså, specialeffekterna till Merlin.. Det är inte ens gulligt när det är såhär dåligt.

Jadå... Dr. Who?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » sön okt 19, 2008 18:17

Rombat skrev:

Jadå... Dr. Who?

Dr Who har lika stor budget som Obama i jämförelse.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Spuffy » sön okt 19, 2008 18:39

Du har lika stor som Obama i jämförelse.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav eynosh » sön okt 19, 2008 18:42

Spuffy skrev:Du har lika stor som Obama i jämförelse.

Han är ju av söderort så jag tar det som en komplimang.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Ankh » sön okt 19, 2008 23:51

Har npn redan postat detta?
”V” är tillbaka
...enligt filmsajten IMDb.com är Robert Englund tillbaka som den snälle ödlan ”Willie”.

HURRA!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » mån okt 20, 2008 13:14

The Ankh skrev:Har npn redan postat detta?
”V” är tillbaka
...enligt filmsajten IMDb.com är Robert Englund tillbaka som den snälle ödlan ”Willie”.

HURRA!!!!!!!!!!!!

Aftonbladet missuppfattar som dom oinformerade fånar dom är. Get yo' facts straigt? NEVAH! Att en remake är på gång stämmer, och det har vi nämnt här i tråden (se långt upp på sidan), som kommer hanteras av han mannen som skapade The 4400. Helt rätt. Vad Aftonbladet refererar till på IMDb, är sidan för V: The Second Generation, en uppföljare till första miniserien som V:s skapare Kenneth Johnson försökt få till i många år, som miniserie. Senast jag hörde var de dock rätt död och Johnson försöker göra den som långfilm istället. Uppgifterna på IMDb är alltså i det här fallet både utdaterade och inte kopplade till det V som nämns i nyheten, och jag tvivlar starkt på att Willie, i någon skådespelares form, alls kommer synas i remaken.

Fredrik Adolvsson. Setting the record straight since 1978.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eynosh » mån okt 20, 2008 21:34

Har det här tagits upp än?

JJ Abrams och Zachary Quinto.. Vill Hollywood frammana massjälvmord?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » mån okt 20, 2008 21:40

eynosh skrev:Har det här tagits upp än?

För det första: det är en film så fel tråd. För det andra: ja, för flera månader sedan. Säkert ett år.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån okt 20, 2008 21:41

Det tror jag. I filmtråden. Jag har både positiva och negativa tankar. Mest negativa. Mest på grund av Abrams.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » mån okt 20, 2008 21:41

Här är en hel bunt bilder. Jisses. Fast Simon Pegg som Scotty...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav eynosh » mån okt 20, 2008 21:46

Pegg i all ära, men det här är ju.. Vet inte hur jag ska kunna kanalisera mina känslor med ord just nu.

Abrams?
Quinto?

Fan, det enda som saknas för att jorden ska gå under pga en film är ifall Uwe Boll hade haft något med det att göra.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Ankh » mån okt 20, 2008 22:06

adolvsson skrev:
The Ankh skrev:Har npn redan postat detta?
”V” är tillbaka

HURRA!!!!!!!!!!!!

Aftonbladet missuppfattar som dom oinformerade fånar dom är. Get yo' facts straigt? NEVAH! Att en remake är på gång stämmer, och det har vi nämnt här i tråden (se långt upp på sidan), som kommer hanteras av han mannen som skapade The 4400. Helt rätt. Vad Aftonbladet refererar till på IMDb, är sidan för V: The Second Generation, en uppföljare till första miniserien som V:s skapare Kenneth Johnson försökt få till i många år, som miniserie. Senast jag hörde var de dock rätt död och Johnson försöker göra den som långfilm istället. Uppgifterna på IMDb är alltså i det här fallet både utdaterade och inte kopplade till det V som nämns i nyheten, och jag tvivlar starkt på att Willie, i någon skådespelares form, alls kommer synas i remaken.

Fredrik Adolvsson. Setting the record straight since 1978.

:( Ok.. så.. betyder det att V kommer tillbaka eller inte?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » mån okt 20, 2008 22:13

The Ankh skrev::( Ok.. så.. betyder det att V kommer tillbaka eller inte?

V kommer tillbaka, men det är en remake och har inget att göra med gamla serien, och även om jag inte kan säga säkert eftersom inte mycket är sagt, verkar det handla om helt nya karaktärer. Åtminstone är den centrala huvudkaraktären ny.

Det är möjligt att vi får se en fortsättning på gamla serien i någon form, med eller utan Willie, men det är fortfarande väldigt oklart.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film