av Tinwiel » fre jul 11, 2008 11:41
SYTYCD 414
Oj, några fantastiska nummer i det här avsnittet!
Chelsie och Mark ägde den här kvällen. Dom har varit jättebra tidigare också, men nu glänste dom mest av alla. Dom passar så bra ihop och Chelsie, vilken utstrålning! Intensitet i numren, snygga moves och teknik. Både salsanumret och Broadwaynumret var jättebra.
Thayne och Comfort. Båda borde ha åkt ut för längesen, tycker jag. Comfort har inte tekniken och hon har inte tillräckligt mycket utstrålning på scenen heller. Hon är hiphopdansare men hennes solo från förra veckan var tråkigt det också. Thayne är säkert en duktig dansare men han saknar också det lilla extra, och han ger inte det lilla extra och "the connection" med partnern och publiken som tex Chelsie och Mark har.
Will och Jessicas första contemporarynummer var så vackert. Underbart. Båda hade intensitet, men Jessicas teknik brister ibland, det syns att hon inte har lika bra kroppskontroll som tex Will har. Men numret var fantastiskt ändå. Quick step var tråkigt.
Gav och Courtney. Woaw, första numret, som koreograferats av Pasha och Anya, var heeeett! Dessa två är ofta duktiga men lite anonyma men det här var snyggt. Andra numret var "forgettable".
Kerrington och Twitch brukar jag se fram emot för jag tycker att dom alltid ger det lilla extra, båda två och de är sånt intressant par. Fantastiska dansare båda två. Men ikväll hade dom tappat lite energi, speciellt Kerrington. Hon såg trött och utsjasad ut, som att hon inte ens på scenen orkade med riktigt. Pressen börjar bli för stor? Synd, för numren, speciellt tangon, hade kunnat bli häftigare. Hoppas dom inte åker ut dock, det tror jag inte, för jag vill se mer från båda två och domarna lär inte skicka hem nån av dom.
Katee och Joshua. Joshua verkar vara jättegullig men Katee är den starkare av de här två. Hon lyser mest och hon verkar kunna klara av de flesta danser. Joshua gör sitt bästa och ofta lyckas han nästan helt men han ser också ofta lite klumpig ut och danserna får inte det där flytet som många ska ha. Det beror ju på stilen såklart. Första ballroomdansen var ok, men inte minnesvärd, men Bollywoodnumret var rolig.
Bästa nummer alltså: Mark och Chelsies salsa och Broadwaynummer, Wills och Jessicas contemporary, och Gav och Courtneys ballroomnummer (Pasha och Anya, jag kom inte ihåg vilken sorts dans det var).
Nu ska jag ladda hem the result show..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human