Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons jul 09, 2008 0:22

Ja, den är underbar, jag älskar den också! Har tänkt flera gånger att jag ska kommentera de senaste SYTYCD-avsnitten, favoritnummer och favoritdansare, men det har inte blivit av. Men jag har redan några favoriter bland båda kategorier. Yay! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Catfight » ons jul 09, 2008 0:27

i dagens avsnitt var det mr. fantastic som fick mig att ropa efter sambon trots att han inte är ett dugg intresserad av dans :)

Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav gaspode » ons jul 09, 2008 0:36

det var ju rätt okej.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons jul 09, 2008 9:43

Ja, jag har laddat ner och sett i USA-takt också. Du har en del riktigt bra nummer att se fram emot dåd et är dags för topp 20. Gillar denna säsong, men (enligt mig) det finns tyvärr ingen riktig motsvarighet till Danny Tidwell än. Det kan ju vara nån som gör det intrycket senare dock.

Danny, vilken dansare alltså!

Bild

Ang. Mr Fantastic/Muraine-killen: Sanslöst duktig. Men jag föredrar pop då det är mer dans i det hela och inte bara "How the f*** he do that?" :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Catfight » ons jul 09, 2008 11:17

ja Danny var ju en dröm!!!

Och han den andra killen som dansade i finalen... ååh vad hette han?!

Den där prinsgrejen de gjorde ihop var ju sjukt bra...

Neil hette han va?
Jag var typ kär i honom :) :oops:

Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav AKS » ons jul 09, 2008 11:29

Ja, Neil. Prinsgrejen är bäst! Den har jag som YouTube-favorit:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jul 09, 2008 11:32

Den här från S1 älskar jag också. Så rolig hip-hoprutin!

(edit) Inte bra att jag kom in på SYTYCD då jag egentligen borde packa... :) (/edit)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Catfight » ons jul 09, 2008 18:01

den var cool... jag älskade även när neil och sabra körde sin maktkamp... det var snyggt som faan

Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav Tinwiel » tor jul 10, 2008 9:51

Neil och LAuren som ängel och djävul var coolt också.

Här är Danny och Anya som dansar vals. Det är ett långt klipp så spola fram till dansen.

Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor jul 10, 2008 9:59

Neil och Sara dansar disco!

Lacey och Pashas hiphopnummer till Junior Boys fantastiska låt.

Pasha är så söt....
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor jul 10, 2008 10:18

När jag kommit igång så...

Sara och Jesus jazz-routine från första programmet.

Lacey och Kamerons contemporary

Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor jul 10, 2008 10:25

Pasha och Sabra - Broadway

Åh! Danny och Laurens vackra Mia Michaels contemporary (varför fastnade jag vid youtube nudå.. jag skulle duscha och sen på stan. Inte tid!)

Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor jul 10, 2008 10:29

Danny och Lacey och vals. Jag älskar vals!

Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre jul 11, 2008 10:31

Fantastiska danser som det länkats till här ovan. Den där Cameron-contemporaryn med tjejens hopp in i hans armar och rakt ner på golvet på en gång... det var första gången jag insåg vilka förbaskat bra danser jag skulle få se i den här tävlingen.

SYTYCD topp 12 blir topp 10:
Oundvikligt. Ingen annan hade kunnat åkt ut hur dåligt deras solo än var. Comfort has long overstayed her welcome, IMO.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre jul 11, 2008 11:41

SYTYCD 414
Oj, några fantastiska nummer i det här avsnittet!

Chelsie och Mark ägde den här kvällen. Dom har varit jättebra tidigare också, men nu glänste dom mest av alla. Dom passar så bra ihop och Chelsie, vilken utstrålning! Intensitet i numren, snygga moves och teknik. Både salsanumret och Broadwaynumret var jättebra.

Thayne och Comfort. Båda borde ha åkt ut för längesen, tycker jag. Comfort har inte tekniken och hon har inte tillräckligt mycket utstrålning på scenen heller. Hon är hiphopdansare men hennes solo från förra veckan var tråkigt det också. Thayne är säkert en duktig dansare men han saknar också det lilla extra, och han ger inte det lilla extra och "the connection" med partnern och publiken som tex Chelsie och Mark har.

Will och Jessicas första contemporarynummer var så vackert. Underbart. Båda hade intensitet, men Jessicas teknik brister ibland, det syns att hon inte har lika bra kroppskontroll som tex Will har. Men numret var fantastiskt ändå. Quick step var tråkigt.

Gav och Courtney. Woaw, första numret, som koreograferats av Pasha och Anya, var heeeett! Dessa två är ofta duktiga men lite anonyma men det här var snyggt. Andra numret var "forgettable".

Kerrington och Twitch brukar jag se fram emot för jag tycker att dom alltid ger det lilla extra, båda två och de är sånt intressant par. Fantastiska dansare båda två. Men ikväll hade dom tappat lite energi, speciellt Kerrington. Hon såg trött och utsjasad ut, som att hon inte ens på scenen orkade med riktigt. Pressen börjar bli för stor? Synd, för numren, speciellt tangon, hade kunnat bli häftigare. Hoppas dom inte åker ut dock, det tror jag inte, för jag vill se mer från båda två och domarna lär inte skicka hem nån av dom.

Katee och Joshua. Joshua verkar vara jättegullig men Katee är den starkare av de här två. Hon lyser mest och hon verkar kunna klara av de flesta danser. Joshua gör sitt bästa och ofta lyckas han nästan helt men han ser också ofta lite klumpig ut och danserna får inte det där flytet som många ska ha. Det beror ju på stilen såklart. Första ballroomdansen var ok, men inte minnesvärd, men Bollywoodnumret var rolig.

Bästa nummer alltså: Mark och Chelsies salsa och Broadwaynummer, Wills och Jessicas contemporary, och Gav och Courtneys ballroomnummer (Pasha och Anya, jag kom inte ihåg vilken sorts dans det var).

Nu ska jag ladda hem the result show..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre jul 11, 2008 12:55

415 Result showJapp. Som jag ville. Comfort och Thayne åkte ut. Jag är nöjd. De höll inte samma klass som de andra, och även om Jessica kanske inte håller måttet alltid så är hon bättre än Comfort och ger mer känsla i sina framträdanden. Att Twitch eller Will eller Kherington skulle åkt ut i det här stadiet är ju tooookigt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre jul 11, 2008 14:34

4.15 (resultat): Nej, exakt. Thayne visste naturligtvis så snart han fick reda på motståndet att det var kört för hans del. Comfort levde kanske lite på hoppet vad gäller Jessica, men hon borde ha varit 90% säker på att hon skulle ryka. Grymt bra par (två av dem) i botten tre. Men så är det ju bara bra par kvar nu nästan. Gev och hans tjej har sån utstrålning att de är underhållande även om de inte har en chans mot Will och Twitch eller Kherrington och Chelsie. Mm, detta kommer att bli så intressant nu då de ska paras ihop med andra människor. Men korte Gev... bara han inte får Kherrington tänkte jag då de två paren stod på scenen tillsammans. Epic fail come lift time säger jag. Tur att Kourtni eller vad hon nu hette hade åkt ut i alla fall... Fast ganska lustigt att se henne med de små grabbarna. Bara Twitch av de som är kvar hade klarat henne. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre jul 11, 2008 15:25

Haha, jag tänkte också"hur ska det nu gå för lille Gav". Tur att inte Cat är med och dansar... hur lång är hon egentligen? Stilig kvinna. Ja, nu är det bara bra par kvar, och bra dansare, möjligtvis med Joshua och Jessica som jag är lite osäker inför. Gav och Courtney lär inte ha någon chans heller, även om de är söta. Twitch äger. Looove him. Ska bli intressant att se hur det går för Will med en ny partner. Av tjejerna så gillar jag Chelsie, Kherrington och kanske Katee bäst.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre jul 11, 2008 15:33

Cat är 5'9" = ca 175 cm. Lägg på *minst* en decimeter i klackar så är hon uppe i 1.85-->1.90 då hon står där på scenen. Jag svär, dagens klackar måste ha varit nästan 1,5 decimeter! Jeez!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre jul 11, 2008 18:32

175 är ju långt men inte SÅ långt. Hon ser ju en halvmeter längre ut än killarna t.o.m. Det måste ha varit monsterklackar idag ja..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön jul 13, 2008 10:32

Project Runway börjar enligt Matt Roush "next week" och det skrevs nu i fredags så det är på gång med en ny säsong. Yay!! :extas:

http://www.tvguide.com/Ask-Matt/080711

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön jul 13, 2008 12:03

Åh så roligt! Det har blivit en av mina nya favorit reality shows. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » mån jul 14, 2008 14:26

Har kollat på Bravos hemsida nu och Project Runway startar den 16/7 = nedladdning på torsdag. Vilken dag!! SYTYCD och PJ!! :extas:

http://www.bravotv.com/Project_Runway/s ... /index.php

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jul 16, 2008 0:02

NOES!! Spoiler för nästa SYTYCD-avsnitt:

http://www.ew.com/ew/gallery/0,,2019172 ... +farewells

Jessica är skadad och kan inte vara med längre. Visst, inte bäst, långt ifrån, men nu får vi COMFORT igen?! :evil:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Catfight » ons jul 16, 2008 0:16

typiskt att alla bara kollar i förväg... jag har ju precis sett avsnitt två av SYTYCD så jag fattar inget... de är ju inte ens i Vegas än i min värld. (Har aldrig uppskattat spoilermärkning så mycket förut dock :))

Jag blev iaf berörd av John & Arielle idag. Jag tyckte att deras audition var jättevacker även om han mest lyfte henne hela tiden...

Jag återkommer nästa vecka med avsnitt tre kommentarer :)

(För övrigt: är det nån som har hittat film på den där dansen som alla fick göra förra säsongen... den där med fredstemat? Alla fick ju dansa samma dans fast var för sig. Nån som minns? Nån som har? Den var bra har jag för mig. )

Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav AKS » ons jul 16, 2008 0:20

Men se ikapp och kommentera tillsammans med mig och Tinwiel, Ellinor!! :)

Nej, jag har inte hittat de solona tyvärr. :(

Mer om det är som står under spoilermarkering ovan (eonline):
http://uk.eonline.com/gossip/kristin/de ... ef0fbcf836
(OBS! Mot slutet avslöjas också ett av paren som ska dansa tillsammans i nästa avsnitt [de börjar ju byta partner nu] så läs bara första halvan om du inte vill veta.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Catfight » ons jul 16, 2008 0:22

men jag kan inte sitta och ladda ner en massa saker olagligt! Det FÅR man ju inte :oops:

Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav AKS » ons jul 16, 2008 0:24

Naww! :monsterhug:

(Tänk så här: Det är bara en realityserie och det enda jag kommer att ladda ner.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Catfight » ons jul 16, 2008 0:30

men då måste jag ju koppla in en till hårddisk och grejer... jag har inte tillräckligt med stuff på dator för att få ladda ner saker.

Det är ju frestande men jag tror att jag håller mig till tv:n... annars kommer jag bara titta på SYTYCD och aldrig att skriva det där dumma dumma Harry Potter-arbetet jag måste skriva.

Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav Tinwiel » ons jul 16, 2008 17:34

AKS, angående spoilern för nästa avsnitt: Men äsch. Det tog för många veckor att "bli av med" henne, jag vill inte ha henne tillbaks. Hon var tråkig som performer.

Jag befinner mig i Kramfors så jag kan inte ladda hem! Suck, dubbelsuck. Jag får helt enkelt hålla mig till den 28, och återkomsten till Gbg, med att se avsnitten. Tänk att man ska vara så himla otålig ibland, med vissa serier så är det omedelbar behovstillfredställelse som gäller för mig...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film