XY skrev:2x09. Spänningen är olidlig etc. Men det kändes lite fel att Dexter kunde överrumpla Doakes så lätt i slutet.
gaspode skrev:XY skrev:2x09. Spänningen är olidlig etc. Men det kändes lite fel att Dexter kunde överrumpla Doakes så lätt i slutet.
Det höll jag med om. Doakes skall vara värsta militära mördarmaskinen, Dexter borde inte ha en chans. Det borde de skrivit snyggare.
XY skrev:gaspode skrev:XY skrev:2x09. Spänningen är olidlig etc. Men det kändes lite fel att Dexter kunde överrumpla Doakes så lätt i slutet.
Det höll jag med om. Doakes skall vara värsta militära mördarmaskinen, Dexter borde inte ha en chans. Det borde de skrivit snyggare.
Man får på ett ställe reda på att Dexter tränat kampsport tidigare, och vi har också sett hur Dexter framgångsrikt skallade Doakes. Men det är ändå lite väl stort steg från det till att överrumpla Doakes när denne står där med en pistol...
Jo det blir spännande. Men det lär ha något med Dexter att göra.adolvsson skrev:2x10Och vad tusan är Lilas plan nu då? Antingen ännu ett försök att fånga Dexters uppmärksamhet och omtanke, precis som med branden, eller tänker hon sätta dit Angel av... någon anledning som har med Dexter att göra.
A bear skrev:2.10 Dexter vs Doakes. Fy helvetes jävla bra.
Fundering från s1 dock... var inte Dexters första mord sköterskan som skötte om Harry när han låg på sjukhuset? Hur går det ihop med slutscenen här?
Men mer Dexter vs Harry också... och slutsatsen. Det är DEXTERS KOD. Inte Harrys. Dexters. Rien ne vas plus.
gaspode skrev:A Bear: Sa de i avsnittet att det här var hans första då? Jag tänkte inte på det eftersom jag inte kom ihåg det där du pratar om.
A bear skrev:gaspode skrev:A Bear: Sa de i avsnittet att det här var hans första då? Jag tänkte inte på det eftersom jag inte kom ihåg det där du pratar om.
Nä, men vad jag minns var det en big deal i förra säsongen att Harry mer eller mindre beordrade Dexter att mörda sjuksköterskan som sysslade med oönskad dödshjälp på sjukhuset där Harry låg och dog.
Nyx skrev:Gaah!
2x11 och 2x12
A bear skrev:2x11 och 2x12
Skmfäh?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare