Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav XY » tor nov 29, 2007 18:29

2x09. Spänningen är olidlig etc. Men det kändes lite fel att Dexter kunde överrumpla Doakes så lätt i slutet.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav gaspode » tor nov 29, 2007 18:36

XY skrev:2x09. Spänningen är olidlig etc. Men det kändes lite fel att Dexter kunde överrumpla Doakes så lätt i slutet.

Det höll jag med om. Doakes skall vara värsta militära mördarmaskinen, Dexter borde inte ha en chans. Det borde de skrivit snyggare.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav XY » tor nov 29, 2007 19:20

gaspode skrev:
XY skrev:2x09. Spänningen är olidlig etc. Men det kändes lite fel att Dexter kunde överrumpla Doakes så lätt i slutet.

Det höll jag med om. Doakes skall vara värsta militära mördarmaskinen, Dexter borde inte ha en chans. Det borde de skrivit snyggare.

Man får på ett ställe reda på att Dexter tränat kampsport tidigare, och vi har också sett hur Dexter framgångsrikt skallade Doakes. Men det är ändå lite väl stort steg från det till att överrumpla Doakes när denne står där med en pistol...
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav sfinx » fre nov 30, 2007 0:46

XY skrev:
gaspode skrev:

Man får på ett ställe reda på att Dexter tränat kampsport tidigare, och vi har också sett hur Dexter framgångsrikt skallade Doakes. Men det är ändå lite väl stort steg från det till att överrumpla Doakes när denne står där med en pistol...

Desperation? Mitt problem som jag snöat in på:
Hur förklarar man en skottskada om man förväntas ha suttit inne och ugglat med vakter utanför lägenheten? Om Doakes skulle överleva och få tag på Lundy, tror jag inte att han helt slår dövörat till. Men jag blev också lite förvånad över att han lyckas slå Doakes.

För övrigt alltså som förra: :eek: :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav XY » sön dec 02, 2007 23:41

Söndag! Som någon sa för en vecka sedan.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Rombat » mån dec 03, 2007 0:41

Jag såg piloten idag. Sen köpte jag säsong 1.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » mån dec 03, 2007 17:08

Tokigt överjävligt bra. Precis som vanligt m.a.o.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån dec 03, 2007 22:32

2x10
Alltså...

fan! Var börjar man? Kan ju nämna så mycket som såhär, att avsnittet var fullt av fantastiska scener mellan enstaka karaktärer. Dexter och Rita i hans lägenhet. Deb och Lundy, till bords mot slutet. Deb och LaGuerta. Dexter och Doakes, varenda jävla gång.

Och vad tusan är Lilas plan nu då? Antingen ännu ett försök att fånga Dexters uppmärksamhet och omtanke, precis som med branden, eller tänker hon sätta dit Angel av... någon anledning som har med Dexter att göra.

Intenstivt. Precis som vanligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eriked » mån dec 03, 2007 23:00

adolvsson skrev:2x10Och vad tusan är Lilas plan nu då? Antingen ännu ett försök att fånga Dexters uppmärksamhet och omtanke, precis som med branden, eller tänker hon sätta dit Angel av... någon anledning som har med Dexter att göra.
Jo det blir spännande. Men det lär ha något med Dexter att göra.

Grymt avsnitt. Dexter och Doakes hade grymt bra scener. Åhh.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav A bear » mån dec 03, 2007 23:29

2.10 Dexter vs Doakes. Fy helvetes jävla bra.

Fundering från s1 dock... var inte Dexters första mord sköterskan som skötte om Harry när han låg på sjukhuset? Hur går det ihop med slutscenen här?

Men mer Dexter vs Harry också... och slutsatsen. Det är DEXTERS KOD. Inte Harrys. Dexters. Rien ne vas plus.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis dec 04, 2007 0:48

A bear skrev:2.10 Dexter vs Doakes. Fy helvetes jävla bra.

Fundering från s1 dock... var inte Dexters första mord sköterskan som skötte om Harry när han låg på sjukhuset? Hur går det ihop med slutscenen här?

Men mer Dexter vs Harry också... och slutsatsen. Det är DEXTERS KOD. Inte Harrys. Dexters. Rien ne vas plus.

Mer trådar! :) Dessutom blev Doakes mer sympatisk i det här avsnittet. Darn it. Men det är bara att hålla med förbigående talare. Personligen tycker jag det låter konstigt att Harry skulle ta livet av sig, men efter slutscenen... :rolleyes:
Lilah. Lilah. Hur ska man kunna förstå hur kvinnan tänker, en ny form av galenskap som jag inte förstår, hon är den farligaste för Dexter.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » tis dec 04, 2007 0:56

(spoiler 2x10) jag hatar Lila! Bort med henne och hennes orörliga käkben.

Dexters mord med Doakes bredvid var obehagligt på ett sätt de andra inte alls varit. Jäklar alltså.

Och sen att Dexters pappa tog livet av sig efter Dexters mord där. Så jävla starkt. "I killed my father" Stackars Dexter. tungt!

A Bear: Sa de i avsnittet att det här var hans första då? Jag tänkte inte på det eftersom jag inte kom ihåg det där du pratar om.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » tis dec 04, 2007 1:03

gaspode skrev:A Bear: Sa de i avsnittet att det här var hans första då? Jag tänkte inte på det eftersom jag inte kom ihåg det där du pratar om.

Nä, men vad jag minns var det en big deal i förra säsongen att Harry mer eller mindre beordrade Dexter att mörda sjuksköterskan som sysslade med oönskad dödshjälp på sjukhuset där Harry låg och dog.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Nyx » tis dec 04, 2007 1:17

Det är nog bara jag som följer Dexter på tv, dvs bara är på s1. Sååå tråkigt att inte få läsa under spoilertaggarna och kunna diskutera tillsammans med de andra barnen... Serien är bara för ini*** bra! Och det gläder mig att det verkar på era icke-svärtade kommentarer som att den kommer att fortsätta hålla stilen in i nästa säsong. :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav gaspode » tis dec 04, 2007 1:22

A bear skrev:
gaspode skrev:A Bear: Sa de i avsnittet att det här var hans första då? Jag tänkte inte på det eftersom jag inte kom ihåg det där du pratar om.

Nä, men vad jag minns var det en big deal i förra säsongen att Harry mer eller mindre beordrade Dexter att mörda sjuksköterskan som sysslade med oönskad dödshjälp på sjukhuset där Harry låg och dog.

Ja, men det kan väl ha varit hans första kill ändå, den i det här avsnittet var första gången Harry kom i så nära kontakt med det och insåg vad det handlade om.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Nyx » tis dec 04, 2007 1:26

Gaah! :emo:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav gaspode » tis dec 04, 2007 1:41

ojojoj:
Stackar Nyxan!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » tis dec 04, 2007 1:47

JÄTTESPOILER, BARA NYX FÅR LÄSA! Dexter s1 är förbannat bra också.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis dec 04, 2007 1:56

Nyx skrev:Gaah! :emo:

:lovebunny: Jag lider med dig, been there. Man är så nyfiken, men vet att man inte vill läsa egentligen.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav LauraP » tis dec 04, 2007 2:43

DEXTER! :lovebunny:

jag blir så frustrerad! Jag vill ha ett till NU! another hit, please! Abstinens!

Nu måste jag sova
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav eynosh » ons dec 05, 2007 0:16

2x11 och 2x12
Tyckte om samtalen mellan doakes och Dexter. Hoppades länga att Doakes skulle få överleva, men det gick inte an. Trevligt samarbete mellan dom mot knarklangarna för övrigt.
Lila förstörde mycket.. Hela våldtäktsdelen, pyromanin och allt annat som hade med henne att göra. bajs. Påminde om Nip Tucks dåliga tider.

Betyg: 4/5 för Säsong 2
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav A bear » ons dec 05, 2007 0:24

2x11 och 2x12

Skmfäh?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons dec 05, 2007 0:25

A bear skrev:
2x11 och 2x12

Skmfäh?

DE ÄR UTE!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

Hejdå, det där om att plugga mer ikväll!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons dec 05, 2007 0:29

Han har inte bara... han har inte bara... han har inte bara skrivit fel, då...???
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eynosh » ons dec 05, 2007 0:31

adolvsson skrev:Han har inte bara... han har inte bara... han har inte bara skrivit fel, då...???

:)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Peppe » ons dec 05, 2007 0:34

Jag som tänkte använda hela natten till att försöka ta igen skolarbete.:rolleyes:

2 timmar kommer i allafall att bli slösade. Trevligt 8)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav caffeineaddict » ons dec 05, 2007 0:36

Nope, jag har dem jag med. På BF-hubben (i Marias mapp) om nån behöver snabb access.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LauraP » ons dec 05, 2007 0:37

DEXTER!!! YEY!!!! Snaaaart får jag kolla på 11:an!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Tob » ons dec 05, 2007 0:39

Skall jag sova nu då...med denna vetskapen :emo:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav madskellig » ons dec 05, 2007 0:40

Så trevligt, då ska jag börja titta på S2 nu. Har saknat Dexter!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film