Queer as Folk #2: Too hot for TV.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis nov 20, 2007 19:31

HeY skrev:
caffeineaddict skrev:HeY: Jag går in på hubben nu så kan vi kolla huruvida vi har snabb uppkoppling mellan oss (ta ner nån låt eller vad som helst). Om vi har det kan jag fixa hem QaF UK rätt så kvickt och dela ut.

Me testing now!

EDIT: Går i ca. 160-210 KiB/s

Dugligt m.a.o.? Då kan jag väl börja ta ner QaF UK så säger jag till när jag har den och har delat ut.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons nov 21, 2007 21:00

Nu har jag sett 1x01 UK! (thanx again caffeine!)
Jag gillade det. Den hade mycket humor och rolig dialog tycker jag. Jag tyckte inte att sexscenerna (vilka var mååånga!) var så farliga, jag har inget emot att titta på rutan under dem (haha, maybe that's because I unconsiously like it :rolleyes: ). Det som var jobbigast med dem var vad jag skulle säga om mamma eller pappa gick förbi :D
Äsch, det var inte värre än Six Feet Under!

Jag vet inte riktigt om serien kommer att gå fram bra till fantastisk i mina ögon, jag får helt enkelt titta vidare och se. Nu ska jag iaf se nästa avsnitt och försöka lära mig namnen; jag tror jag uppfattade ett - Nathan hette väl 15-åringen?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons nov 21, 2007 21:08

HeY skrev:Det som var jobbigast med dem var vad jag skulle säga om mamma eller pappa gick förbi :D

ASG! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » ons nov 21, 2007 21:55

HeY skrev:Jag tyckte inte att sexscenerna (vilka var mååånga!)....

:D

Hmm.... ehem.... Vet inte om man ska våga säga detta...men....

i jämförelse så är dom inte speciellt många i UK.....och dom är lite snällare också.... :eek: :D

Men - YAY för att det löste sig med nedladdningen till sist!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons nov 21, 2007 22:25

HeY: Bara för att vara 100% säker, du hade fått ner hela serien nu va? För då kan jag plocka bort den från hårddisken. Precious, precious harddrive space!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » ons nov 21, 2007 22:39

Yup, everything. ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » tor nov 22, 2007 18:34

Det låg ett brev innanför dörren när jag kom hem idag. "Åh!! Kan det vara mitt QaF-paket som ligger och väntar på att jag ska hämta det", tänkte jag hyfsat uppspelt. Jag böjde mig ner och konstaterade att "Ähh... nä, det var bara lönespecifikationen".
Sedan skrattade jag åt mig själv.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tor nov 22, 2007 18:37

brat skrev:Det låg ett brev innanför dörren när jag kom hem idag. "Åh!! Kan det vara mitt QaF-paket som ligger och väntar på att jag ska hämta det", tänkte jag hyfsat uppspelt. Jag böjde mig ner och konstaterade att "Ähh... nä, det var bara lönespecifikationen".

brat=överlycklig att få spendera pengar - sur för att få! *asg*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » tor nov 22, 2007 19:38

Ai skrev:
brat skrev:Det låg ett brev innanför dörren när jag kom hem idag. "Åh!! Kan det vara mitt QaF-paket som ligger och väntar på att jag ska hämta det", tänkte jag hyfsat uppspelt. Jag böjde mig ner och konstaterade att "Ähh... nä, det var bara lönespecifikationen".

brat=överlycklig att få spendera pengar - sur för att få! *asg*

Haha :D

Nu har jag sett fram till 1x04 (UK).
Jag vet inte riktigt vad jag egentligen tycker även om jag har sett en bit nu. Jag känner inte riktigt att karaktärerna har hunnit få något riktigt djup - vilket är vad som behövs för att en serie ska gå från bra till riktigt bra för mig.

Det är mycket mer komedi än vad jag hade förväntat mig - inte för att det är negativt, men jag tror att det kan vara en anledning till att jag känner att karaktärerna inte har fått ngt riktigt djup än. Jag hoppas dock på lite mer drama - även om detta funkar om serien ändå är så här kort.

Sexet känns fortfarande lite obekvämt. Jag skulle nästan vilja påstå att detta är en homosexuell version av SatC och isf så var ju sexet där mycket lättare att ta in. Men jag tror (som jag kanske sade innan) att det är en vanesak. Det är inte så att jag är äcklad, snarare känner jag mig lite obekväm i det.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tor nov 22, 2007 21:54

Jag håller med dig om karaktärerna i UK HeY, fast det blir ju bättre sen. Angående sexet så tror jag att du vänjer dig. Sen så får du vänja dig ännu mer om du ska se den amerikanska. :D Jag hade inga problem med sexet, men efter ett tag så blir man så "avtrubbad" (fel ord, jag vet) så att man höjer inte mer på ögonbrynet över en sexscen än nån annan scen. Så var det för mig i alla fall. Jag har i och för sig aldrig känt mig obekväm med att bevittna gay/lesbian-sexscener på film/tv... om inte nån förälder har varit i närheten, men då tycker jag att t.o.m hångel är pinsamt. Det får ungefär den här reaktionen i min skalle om jag ser sexscener på tvn när jag tittar med mamma, att jag får lust att ställa mig upp och ropa ut "nej men usch, vad gör dom, snusk, sånt där gillar jag inte, sånt där sysslar JAG inte med, och ingen jag känner heller, i själva verket så tror jag att det är bara folk på tv som har sex och det borde dom sluta med i alla fall om det är ett program som man tittar på med mamma". Ja, ni fattar. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tor nov 22, 2007 21:58

Tinwiel skrev: Jag har i och för sig aldrig känt mig obekväm med att bevittna gay/lesbian-sexscener på film/tv

Nu kommer jag komma med en sån där typisk kill-kommentar men: Jag har aldrig problem med lesbian-sexscener :rolleyes:
Det känns konstigare med två killar, och det är alltid "råare" på ngt sätt. Men som sagt så är det inget problem med det, känns bara lite nytt att se så mycket av det när man inte är van vid den sortens sexscener.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tor nov 22, 2007 22:05

HeY skrev:
Tinwiel skrev: Jag har i och för sig aldrig känt mig obekväm med att bevittna gay/lesbian-sexscener på film/tv

Nu kommer jag komma med en sån där typisk kill-kommentar men: Jag har aldrig problem med lesbian-sexscener :rolleyes:
Det känns konstigare med två killar, och det är alltid "råare" på ngt sätt. Men som sagt så är det inget problem med det, känns bara lite nytt att se så mycket av det när man inte är van vid den sortens sexscener.

Det kan jag förstå, men det är nog bara för att det är nytt. Efter 5 säsonger av QaF US kommer du ha vant dig. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor nov 22, 2007 22:11

HeY:

Den brittiska är mer byggd på humor. Den är mer lättsam än den amerikanska som definitivt är mer en dramaserie. Sen blir det ganska fort tydligare i den amerikanska att man går djupare in i karaktärerna också. Men det är ju bara naturligt eftersom den från början är skriven för en mycket längre "levnadstid" än den brittiska som från början bara var tänkt att vara åtta avsnitt lång. I det stora hela är serierna väldigt olika varandra.

Och du har nog helt rätt i att det bara är ovant att se killar ha sex. Lesbisk sex har ju länge varit mer socialt accepterat och varenda hetero porrulle iallafall sen sjuttiotalet har ju som standard minst en lesbisk scen också. Men som Tinne säger - du kommer att "vänja" dig rätt snabbt. Håll bara föräldrarna borta så blir det nog inte så stora problem. ;)

Edit: Jag är TRÖTT! Det ska såklart vara HeY - inte Tob!!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » tor nov 22, 2007 22:15

HeY skrev:Nu har jag sett fram till 1x04 (UK).
Jag vet inte riktigt vad jag egentligen tycker även om jag har sett en bit nu. Jag känner inte riktigt att karaktärerna har hunnit få något riktigt djup - vilket är vad som behövs för att en serie ska gå från bra till riktigt bra för mig.

Jag tror du kommer att gilla US ännu mer, HeY. Inget ont om UK, det är bara en gissning baserat på de serier du brukar gilla riktigt mycket. Som Ai sa så blir de verkligen två olika serier, och US är längre, så karaktärerna får längre tid på sig att utvecklas, osv. Det fanns karaktärer jag inte gillade i början av US men som hade tid på sig att växa för mig och som jag senare verkligen älskade. :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor nov 22, 2007 23:13

Tinwiel skrev:Jag har i och för sig aldrig känt mig obekväm med att bevittna gay/lesbian-sexscener på film/tv... om inte nån förälder har varit i närheten, men då tycker jag att t.o.m hångel är pinsamt. Det får ungefär den här reaktionen i min skalle om jag ser sexscener på tvn när jag tittar med mamma, att jag får lust att ställa mig upp och ropa ut "nej men usch, vad gör dom, snusk, sånt där gillar jag inte, sånt där sysslar JAG inte med, och ingen jag känner heller, i själva verket så tror jag att det är bara folk på tv som har sex och det borde dom sluta med i alla fall om det är ett program som man tittar på med mamma". Ja, ni fattar. :D

IRLG! :D Känner igen mig alltför väl i den situationen, underbart uttryckt! :lovebunnier:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 1:21

Då var säsong 1 avslutad! Endast 5h lång serie varav 4 redan avklarade; den femte tar jag imorgon. Det är faktiskt lite tråkigt, de andra halvan av säsong 1 fick verkligen serien att växa.
Det kändes som om karaktärerna fick chans att växa lite ändå och jag tycker att draman nystades in lite mer än i fyra första. Tragiskt att nu när serien äntligen började ta sig så har jag bara ett avsnitt kvar; som ett trippelavsnitt som tur är men ändå tragiskt.
Jag tror inte att jag fick någon direkt favoritkaraktär utan alla växte ungefär lika mycket på mig. Jag tycker dock att Nathans kompis var med för lite då jag gillade henne. Det hade varit kul om de hade spelat lite mer på Nathans osäkerhet. Nu var han ju inte så osäker men de hade kunnat göra honom det i skolan och så. Han hade ju the-guy-who-he-jacked-of-and-who-sort-of-is-queer-but-kicks-on-em-to-deny-it (namn?) som var på honom lite, men han var ändå inte speciellt osäker. Han var endast osäker när det gällde till och flörta med andra homosexuella men jag tror att en 15-årig kille inte skulle vara riktigt så säker. Men det funkade ändå - osäkerheten jag ville ha beror nog mest på att de hade blivigt med drama då, vilket jag tycker om.

Det var fint att Stuart och Vince äntligen fick ihop det där i slutet. Jag hoppas det håller i avslutningen, vilket jag tror att det gör eftersom deras förhållande har byggts upp så.

Doctor Who :D

Nathan och kompis (gaah, jag och namn!) i London? Jag undrar hur det kommer sluta. Jag tycker verkligen synd om Nathans mamma. Hon älskar ju verkligen sin son villkorslöst och accepterar honom verkligen. Han behövde inte ens komma ut eftersom hon redan i början visade sig att hon accepterade honom - att Nathan inte uppskattar det mer förstår jag inte riktigt? Visst, hon hade tittat igenom hans saker men vems föräldrar har inte varit i ens rum och plockat? :?
Hans pappa är dock en idiot. Eller ja, jag förstår mig faktiskt på honom också men han är inte mindre idiot ändå.
Hmm, nu när jag skriver så märker jag att jag nog inte är så positivt inlagd mot Nathan. Alltså, jag har inget emot karaktären (som jag sade så tycker jag om alla ungefär lika mkt) jag förstår mig helt enkelt inte på hur han tänker. Ah, well. Jag hoppas att allt löser sig.

Avslutningen imorgon! Jag ser faktiskt fram emot den, men nu ska jag sova. Night!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » fre nov 23, 2007 18:18

Tinwiel skrev:om jag ser sexscener på tvn när jag tittar med mamma, att jag får lust att ställa mig upp och ropa ut "nej men usch, vad gör dom, snusk, sånt där gillar jag inte, sånt där sysslar JAG inte med, och ingen jag känner heller, i själva verket så tror jag att det är bara folk på tv som har sex och det borde dom sluta med i alla fall om det är ett program som man tittar på med mamma".

asgasgasg
Usch, jag satte en salt nöt i halsen.

Min mamma: Kan inte du se Brokeback Mountain med mig, pappa vill inte se den.
Jag: Nej. Nej, det kan jag inte.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 18:20

brat skrev:Min mamma: Kan inte du se Brokeback Mountain med mig, pappa vill inte se den.
Jag: Nej. Nej, det kan jag inte.[/i]

Haha, så sade jag också till min mamma. Exakt! :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » fre nov 23, 2007 18:21

HeY skrev:
brat skrev:Min mamma: Kan inte du se Brokeback Mountain med mig, pappa vill inte se den.
Jag: Nej. Nej, det kan jag inte.[/i]

Haha, så sade jag också till min mamma. Exakt! :D

Stackars alla mammor här i världen som inte får någon att se BM med. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre nov 23, 2007 20:57

Min mamma fick se BM själv, men det är hon van vid. Hon brukar sitta i sängen med en frukostbricka som hon ställer sin bärbara dator på, med något serieavsnitt eller någon film som jag fixat åt henne. Så fick hon se BM och det fungerade bra. En vecka senare pekade hon på en BM-filmaffisch och ropade ut hur bra den var! Mission accomplished. :)

Min pappa och min mosters sambo gapade däremot ett förskräckt, unisont "NÄÄ!" när jag föreslog att de skulle se BM på bio tillsammans. De valde en Beckfilm istället. Tss. Att två vuxna män kan vara så rädda för att gå och se en bögfilm tillsammans. :rolleyes: De verkar inte ha förstått undertexten om karaktärerna som den där Persbrandt och han Haber spelar.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 21:09

Nuuuuu har jag sett Gale's Anatomy!! :chock:

Och Seth Green var med också!

Så jag pep till var och varannan scen! Och det var en cliff hanger så nu kan jag se fram emot ett till avsnitt också! Och jag kan inte sluta använda utropstecken!

!!

!!!!!

:lovebunnier:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » fre nov 23, 2007 21:14

Ai skrev:Och jag kan inte sluta använda utropstecken!

Se det från den ljusare sidan och hur dumt det hade sett ut om du blivit beroende av att sluta varje mening med en interrobang.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 21:15

Ai: Gaaaah vilken cliffhanger det var också! Jag var beredd på att det skulle hända, det var förutsägbart, men sättet det hände på var brutalt :eek:
Senast redigerad av HeY fre nov 23, 2007 21:36, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » fre nov 23, 2007 21:20

Jadu, Hey, planerar du att hoppa på US med en gång nu?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » fre nov 23, 2007 21:29

Tob skrev:Jadu, Hey, planerar du att hoppa på US med en gång nu?

Jaa, det gör han.

(*Jedi mind tricking*)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 21:36

noike skrev:
Ai skrev:Och jag kan inte sluta använda utropstecken!

Se det från den ljusare sidan och hur dumt det hade sett ut om du blivit beroende av att sluta varje mening med en interrobang.

!?.... ?! .... !??!?!?!?!!??!*bankar superhårt på tangentbordet*

Nix. Fixar inte att skriva en sån! *asg*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 21:38

Glorificus skrev:

Jaa, det gör han.

(*Jedi mind tricking*)

Crazy Jedi mind tricking only works on Jabba the hutt!

Men jag hade tänkt att göra det, men första ska jag se UK avslutningen och sedan måste jag se om jag kan få tag i avsnitten också.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 21:39

HeY skrev:Gaaaah vilken cliffhanger det var också! Jag var beredd på att det skulle hända, det var förutsägbart, men sättet det hände på var brutalt :eek:

Ja!

Spoiler för GA 4x09
Om Shane dör på bordet så är det rätt förutsägbart eftersom man redan har hela storylines med stämningar och George som får vittna om att hennes man ringde sekunderna innan dessutom. Bäddat för mycket drama - men rätt så tråkigt att redan förstått det Dessutom skulle det betyda mindre Gale!! (förresten - Gale spelar "Stuart" karaktären i amerikanska QaF, så nu vet du det. ;) )

Seth's karaktär är jag mer nervös över faktist. Det var hemskt!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 21:41

HeY skrev:
Glorificus skrev:

Jaa, det gör han.

(*Jedi mind tricking*)

Crazy Jedi mind tricking only works on Jabba the hutt!

Men jag hade tänkt att göra det, men första ska jag se UK avslutningen och sedan måste jag se om jag kan få tag i avsnitten också.

Det borde vara lättare än UK genom hubben. Det bör vara flera som kan dela ut US faktist. Men inte jag tydligen. Iallafall inte till dig. Vi har det där lilla mur-problemet som vi inte verkar komma över. :(

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » fre nov 23, 2007 21:54

Ai skrev:Vi har det där lilla mur-problemet som vi inte verkar komma över. :(

I DC har bägge två alltså connection setting "passive".

Jag kom förbi det genom att välja "direct connection" eller "firewall with uPnP" eller "firewall with manual port forwarding" men alla kan ju som bekant inte ändra till något av dem beroende på uppkopplingen.

Men passive kan inte koppla upp till passive. Bajsprogram egentligen. Oerhört slappt programmerat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film