Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tis sep 25, 2007 23:14

HeY skrev:Jag kollar också där varje morgon. Finns det inte där så går jag till mininova. Weeds hade t.ex inte kommit imorses där, men det fanns på mininova. Så brukar det vara, perfekt kombination!

Så gör jag med. Det är bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 0:56

2x01
Jaa-a... några intressanta vägar, några mindre lyckade val, en del onödigt klysch-repliker och överlag märker jag att hypen från förra säsongen lyckats försvinna. Visst tänker jag fortsätta, här finns ju saker jag gillar och potentialen att bli sådär bra som det aldrig blev i första säsongen bortsett från det där enstaka avsnittet, men överdrivet intresserad kan jag inte påstå mig vara längre.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 6:32

adolvsson skrev:säsongen bortsett från det där enstaka avsnittet,

Vilket syftar du på? 1x17?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 7:28

HeY skrev:Vilket syftar du på? 1x17?

Om det är det som fokuserar sig helt Claire och glasögonmannen, så ja. Tänkte skriva 1x16 men hade en naggande känsla av att det kunde vara fel.

Vaddå kolla upp på TVRage.com? Amatörisch!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » ons sep 26, 2007 8:21

tur att man har sina dumpar :D

Iallafall så vill jag så gärna citera er alla för jag håller med er. måste alltså göra en egen lista. (oh the pain)

Claire är hjärtat, sötnos och allt. I like the new pretty boy, approved. Fast jag hoppas han kan mer än flyga.
Claires pappas lilla utbrott var kanske en aningens överdriven (välta en man med fingret O.o) Men själva poängen var svinbra.

Petrelli DÄ..pah inte så mkt stuns i den charen
Petrelli DY..oh yes! vackra hår! nu kan man se på han utan att ha en blandning mellan barf och bark. I liiiike! Approved totalt.

hiro... måste jag säga något om honom...yuch. bra insats att bli nerslagen dock. annars längtar jag efter future hiro, det var något att bygga på.

Överdrivet intresserad? Ja.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 15:16

adolvsson skrev:
HeY skrev:Vilket syftar du på? 1x17?

Om det är det som fokuserar sig helt Claire och glasögonmannen, så ja. Tänkte skriva 1x16 men hade en naggande känsla av att det kunde vara fel.

Vaddå kolla upp på TVRage.com? Amatörisch!

Ja det är precis det avsnittet. Det var mitt favoritavsnitt också i säsong 1.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons sep 26, 2007 17:12

Har fortfarande ingen lust att se Prison Break 3.01 eller 3.02 och har heller ingen lust att se 2.01 av Heroes än. Eller 1.22(23-24, sista avsnittet av S1 i alla fall). Vad har hänt? Förut såg jag vilken skit som helst hur länge som helst innan jag gav upp, men nu orkar jag bara inte engagera mig. Heroes hoppas jag dock att jag kan tvinga mig själv att se ikväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 17:32

AKS skrev:Vad har hänt? Förut såg jag vilken skit som helst hur länge som helst innan jag gav upp, men nu orkar jag bara inte engagera mig.

The shitometer has gone into overdrive.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons sep 26, 2007 17:36

Don't turn on the fan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav dansdansdans » ons sep 26, 2007 18:32

201
om claires future boyfriend tänkte jag mer: va? två med samma kraft? går det? fast varför skulle det inte gå. peter i all ära men han är ändå one of a kind. så jag trodde alla heroes va one of a kind. men det är de väl inte då..

sen han den skumma gubben som mohinder pratade med, som hade något företag? fan vad jag kände igen honom!? men jag kollade på imdb men han verkar inte vara med i rollistan där än, jag har ju ingen aning om vad han heter. men känns nästan som han vart med i ett buffy-avsnitt t.o.m.

han kanske är en av de nio med?
sen han i slutet med hiros pappa tyckte jag det var för obvious att vara sylar men stilen var ju hans. men det kan ju inte vara han.
och ska bli riktigt intressant att se vem den nya eller vad den nya bad guyen är!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav noike » ons sep 26, 2007 19:29

Jag har inte sett 2.01 men jag hörde något oroväckande:
(spoiler möjlig castingspoiler, vad vet jag?) Nämligen att Adrian Pasdar är kvar. Stämmer detta?
Jag behöver veta ifall jag ens ska orka bry mig fortsätta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 19:50

noike skrev: (spoiler möjlig castingspoiler, vad vet jag?) Nämligen att Adrian Pasdar är kvar. Stämmer detta?

Affirmative. Hur och varför har inte avslöjats.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons sep 26, 2007 19:51

adolvsson skrev:
noike skrev: (spoiler möjlig castingspoiler, vad vet jag?) Nämligen att Adrian Pasdar är kvar. Stämmer detta?

Affirmative. Hur och varför har inte avslöjats.

Tack. Då skippar jag detta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 20:03

noike skrev:Tack. Då skippar jag detta.

Trots Schiff? Jag hade hoppats att Pasdar skulle vara med igen, fast en flashbackfunktion. Att låta honom komma tillbaka tyder alldeles för mycket på fanonani. Nu, med det sagt...

... är han uppenbarligen inte alls tillbaka i gammal fin form. När jag i mitt tidigare inlägg skrev om avsnittet att det fanns både intressanta vägar (med möjligheter) och mindre lyckade val, så känns Nathans historia än så länge som det förstnämnda.

Det här är inget övertalningsförsök för att du ska ändra dig, det finns defintivt anledningar till varför jag förstår den som hoppar av serien nu (och jag kände mig själv lite halvt sugen att "glömma bort" serien efter 2x01, men jag tror inte Nathans återkomst kommer visa sig vara en av dom anledningarna.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons sep 26, 2007 20:09

adolvsson skrev:
noike skrev:Tack. Då skippar jag detta.

Trots Schiff? Jag hade hoppats att Pasdar skulle vara med igen, fast en flashbackfunktion. Att låta honom komma tillbaka tyder alldeles för mycket på fanonani. Nu, med det sagt...
... är han uppenbarligen inte alls tillbaka i gammal fin form.

Ja, trots Schiff. Har Nathan blivit hjärntvättad av kinesiska ninjor? Eller är han en klon? Allvarligt talat, ett hjälteoffer i 1.23 som nu inte var ett offer, ingen dog, ingenting hände alltså mer än att Hiro flög tillbaka till medeltiden. Jag läste X-men under 90-talet, jag behöver och vill inte se det också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » ons sep 26, 2007 20:43

noike skrev:Allvarligt talat, ett hjälteoffer i 1.23 som nu inte var ett offer

Duh, han kanske släppte Peter från hög höjd?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 20:54

RalfiParpa skrev:

Precis så jag trott hela tiden. Hade inte förväntat mig annat än att han skulle komma tillbaka. Peter var jag däremot mer osäker på, och D.L.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons sep 26, 2007 20:55

RalfiParpa skrev:

För det gör ju allt sååå mycket bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons sep 26, 2007 21:07

dansdansdans skrev:201
om claires future boyfriend tänkte jag mer: va? två med samma kraft?

För det vore ju otroligt om två hade samma kraft, i en värld där människor får supermännskliga krafter?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » ons sep 26, 2007 21:08

jag håller med noike, även om det inte får mig att sluta kolla.

(spoiler 2x01) Nathans död var det som gjorde att säsongsfinalen fick tyngd på nåt sätt.
Dessutom var det ett offer som nu inte blir värt nåt.
Sen tycker jag nog att Nathan skulle kunna bli intressant att följa ändå, men lite fegt helt klart.

Jag var tidvis lite uttråkad av premiären tyvärr. Claire är alltid Claire, och även om jag stör mig på utstuderat hemska karaktärer som GÖMs chef där, så var det stencoolt när han till slut "snapade".

Hirosmällen var underbar, annars var Hiro precis lika, om inte lite extra, irriterande som alltid.

Jaja, jag var inte jättepepp inför att det skulle börja igen, och de övertygade mig verkligen inte om att säsong 2 kommer bygga vidare på de bra grejerna.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » ons sep 26, 2007 21:19

gaspode skrev: (spoiler 2x01) Nathans död var det som gjorde att säsongsfinalen fick tyngd på nåt sätt.
Dessutom var det ett offer som nu inte blir värt nåt.
Sen tycker jag nog att Nathan skulle kunna bli intressant att följa ändå, men lite fegt helt klart.

Jag tycker tvärt om, att det hade varit riktigt dåligt om Nathan hade offrat sitt liv där, för det kändes så onödigt. Dom hade redan bestämmt att Claire skulle döda Peter om han inte kunde stoppa sig själv, så om Nathan hade offrat sitt liv hade det varit i onödan. Visst, vem vet vad som hade hänt om Claire hade gjort så. Kankse hade han itne alls deaktiverats, utan exploderat istället, men då skulle dom byggt upp det så att dom inte visste hur dom skulle stoppa honom ifall han inte kunde hindra det från att hända. skulle Nathan kunnat stiga fram och offrat sig, och skulle han ha fått dö nobelt och Peter skulle överlevt med skulden över att hans bror dog för att stoppa honom.
Men nu tycker jag att det var bra att han överlevde och jag tycker samma sak om DL. Om han överlevt är det bra, om han dött så är det så onödigt, för han hade inte behövt bli skjuten.
Att Peter skulle dö var aldrig ett alternativ, för han är för viktig.
Jag har inget emot att karaktärer som Nathan eller DL dör, men det ska vara antingen nobelt i strid där dom offrar sig för att det inte finns en annan utväg, eller i en riktig överraskningstwist där dom blir dödade och inte hade kunnat undvika det.

Heroes är så braaa!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons sep 26, 2007 21:21

Glöm bort mig
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 21:25

gaspode skrev:jag håller med noike, även om det inte får mig att sluta kolla.

(spoiler 2x01) Nathans död var det som gjorde att säsongsfinalen fick tyngd på nåt sätt.

Nej. Hade kunnat få, retroaktivt, kanske, om vi fått reda på nu att han rök med då. Men eftersom vi inte fick se nåt kunde vad som helst hända, och eftersom vadsomhelst kunde hända var det ingen överraskning att han levde, och det är nog mycket det som gör att jag varken känner till eller från över att han fick stanna kvar (ja, bortsett från det redan nämnda, alltså). Tyvärr.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 21:26

sp1keout skrev:Glöm bort mig

Who. Are. You?!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » ons sep 26, 2007 21:32

adolvsson skrev:
sp1keout skrev:Glöm bort mig

Who. Are. You?!

Jag är en Hero som gör att folk tar mitten!

Edit: Tappar minnet, menar jag såklart.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » ons sep 26, 2007 21:42

(spoiler s1+info om s2) We'll fly away to save everybody from the NUCLEAR FUCKING EXPLOSION! var ju allt som Nathan/Peter i slutet handlade om. Ett villigt offer. Att Peter kan överleva vet vi i och med framtiden då han sprängde bort staden, men Nathan? Nej. Alltså. Villigt offer = rörande ögonblick i en trist röra till säsongsavslutning precis när serien behövde visa lite testiklar. Jag behövde inte se hur deras kroppar slets sönder, det var en stor jävla explosion på himlen. Och nu väljer de att alla överlevde om än lite skadade och annorlunda. Trött. Så jävla trött på mjäkigheten att det inte är sant. Kommer osökt att tänka på en replik ur the Hudsucker Proxy: "you know, for kids."

Att sedan Adrian är en av de bästa skådespelarna i serien och att karaktären var mest mångbottnad i sin egenkärhet och vilja att skydda sin bror är en annan sak. Men det gjorde också att det hela fungerade.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 21:46

noike skrev: (spoiler s1+info om s2) Att Peter kan överleva vet vi i och med framtiden då han sprängde bort staden, men Nathan? Nej. Alltså. Villigt offer = rörande ögonblick i en trist röra till säsongsavslutning precis när serien behövde visa lite testiklar.

Jag är visserligen inte helt övertygad om att det är Nathan. Eller att han lever. Jag kände frågetecken.

Fast att det saknades testiklar är svårt att argumentera emot och det är nog det som stör mig allra mest. En besvikelse hade varit mer okej om det fanns risktagande inblandat.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 22:10

adolvsson skrev:Jag är visserligen inte helt övertygad om att det är Nathan. Eller att han lever. Jag kände frågetecken.

Fast att det saknades testiklar är svårt att argumentera emot och det är nog det som stör mig allra mest. En besvikelse hade varit mer okej om det fanns risktagande inblandat.

Could be Sylar.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 22:17

HeY skrev:Could be Sylar.

Oh. Jävlar. Inte helt originellt, men rätt logiskt, och jag skulle nog gilla det. Fast mest smiskar jag mig för att jag inte tänkte på det tidigare och först...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 22:22

adolvsson skrev:
HeY skrev:Could be Sylar.

Oh. Jävlar. Inte helt originellt, men rätt logiskt, och jag skulle nog gilla det. Fast mest smiskar jag mig för att jag inte tänkte på det tidigare och först...

I have my moments :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film