My Name Is Earl

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 9:53

Jag gillar också My Name Is Earl, men den är en av många serier (Veronica Mars, Ugly Betty, House, Desperate Housewives, Everybody Hates Chris, Medium...) som jag slutade se under tv-säsongen 2006/07. Det beror helt på tidsbrist (att jag slutade se MNIE), jag har inte tid längre att följa så många serier som jag gjorde 2004/05 och 2005/06. Detta gör att jag dessutom ska försöka vara väldigt restriktiv med vilka nya serier jag ser till hösten.

Men, MYIE är verkligen rolig och trevlig och charmig.

EDIT: Nej! Måste vänta tills tisdag innan man kan ladda ner resultatprogrammet för att få se vilka som blir topp 4. Undras vad det beror på? Ja, ja... bara att acceptera.
Senast redigerad av AKS tor aug 09, 2007 13:58, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor aug 09, 2007 11:36

Jag älskar My Name Is Earl.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor aug 09, 2007 11:43

Jag älskar Jason Lee.

Passionerat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Matt » tor aug 09, 2007 13:35

adolvsson skrev:Jag älskar Jason Lee.

Passionerat.

Brodieman!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » tor aug 09, 2007 14:06

Brodie skrev:Why don't they ever bring back or remake good shows, like 'BJ and the Bear.' Now there's a concept I can't get enough of, a man and his monkey.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » tor aug 09, 2007 18:24

"I'll never forget it. How many times do you get to see Smokey fuck the Bandit?" :lovebunnier:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » tor aug 09, 2007 18:29

Var bara tvungen att ta en till. :lovebunnier:

Brodie: You're giving up? You? You used to be stand-up guy, what happened to him? The guy who punched Amanda Gross's mother after she called him "low class".
T.S. Quint: That wasn't me. It was you.
Brodie: Oh, yeah.
T.S. Quint: And it wasn't her mother, it was her grandmother.
Brodie: No wonder the bitch went down so fast.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Ankh » sön aug 19, 2007 22:46

My name is Earl 2.13

LOLOLOLOL!!!! My Name is Randy! My Name is Joy! My Name is Crabman! My Name is Dottie =)
Vilket fantastiskt avsnitt!!! Saknade Catalina dick, man har ju inte fått se nåt nu när hon o Randy är gifta... SKa nog ta ett till och se =)!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » mån aug 20, 2007 20:26

My Name is Earl tom 2x16

=) Va mysig denna serien är. Det va så roligt när Catalina smorde in sig med en stor fisk och olika ostar och åt lök och kjoggade med hårtork bara för att vara läbbig i sängen så att Randy inte skulle vilja ha henne =) OIch sen vilja ha honom själv. Haha! GUmman.. inte lätt.

Nyss kom Joys syster med i bilden. En svart Joy. Cool =) Och gift med "The New Guy". Underbart Fint!

Bara 6 avsnitt kvar nu :( Nooo!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » tis aug 21, 2007 18:56

My Name is Earl 2.19!!!!!!!! Bästa hittills! SKrattar fortfarande!

Randy på tv-stationen framför väderkartan när han inte fattar bluescreen.- SÅ har han en blå t-shirt och ser att han är en del av kartan =) LOLOLOLOLOLOL!!!!!

Joy som säger till Randy att han måste bli sin egen man. INte alltid gölra som Earl gör:
Randy: "Opposite of Earl.. Ok, I can do that. I'll make a list of all the good things I've done and then walk around screwing those pepole! And! I'll wear a sombrero while doin it! Earl never wears a sombrero!"

Joy: "Since your here lemme introduce you to my family of many colors. As you can see I've got a white son and a black son, but I don't see race so I can't tell which is which."

Hahahahaah"! Helt underbart!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis aug 21, 2007 19:56

The Ankh skrev:My Name is Earl 2.19!!!!!!!! Bästa hittills! SKrattar fortfarande!

Randy på tv-stationen framför väderkartan när han inte fattar bluescreen.- SÅ har han en blå t-shirt och ser att han är en del av kartan =) LOLOLOLOLOLOL!!!!!

Joy som säger till Randy att han måste bli sin egen man. INte alltid gölra som Earl gör:
Randy: "Opposite of Earl.. Ok, I can do that. I'll make a list of all the good things I've done and then walk around screwing those pepole! And! I'll wear a sombrero while doin it! Earl never wears a sombrero!"

Joy: "Since your here lemme introduce you to my family of many colors. As you can see I've got a white son and a black son, but I don't see race so I can't tell which is which."

Hahahahaah"! Helt underbart!

YES! ja e så glad att du kollar my name is earle, vilken fantastisk serie!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav The Ankh » tis aug 21, 2007 23:24

Bara ett endaste Earl kvar nu :( Ett.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » ons aug 22, 2007 0:31

The Ankh skrev:Bara ett endaste Earl kvar nu :( Ett.

Någonsin? Kommer det ingen säsong 3? Isf tror jag inte att jag ser ikapp från där jag slutade i säsong 1.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons aug 22, 2007 0:57

HeY skrev:

Någonsin? Kommer det ingen säsong 3? Isf tror jag inte att jag ser ikapp från där jag slutade i säsong 1.

Jo, det kommer en s3. Vad Annica menar är att sedan är det slut på maratonmöjligheten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » ons aug 22, 2007 13:05

noike skrev:
HeY skrev:

Jo, det kommer en s3. Vad Annica menar är att sedan är det slut på maratonmöjligheten.

Precis. Sen blir det ett i veckan-tittande. Suck. Säsong två är underbar! Du mpåste se HeY!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » ons aug 22, 2007 16:53

Slut. Nu e Earl slut. En månads väntan på lösningen på cliffhangern. OMG...
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » ons aug 22, 2007 17:02

The Ankh skrev:
noike skrev:
HeY skrev:

Precis. Sen blir det ett i veckan-tittande. Suck. Säsong två är underbar! Du mpåste se HeY!

I will! Jag slutade titta p.g.a tidsbrist och nu i sommar har jag prioriterat annat, men jag älskade humorn i serien så jag kommer definitivt se ikapp... nån gång :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis sep 04, 2007 16:38

Nej, nu är det dags att ta upp My Name Is Earl igen! Jag slutade se efter det för mig helt värdelösa avsnittet som utspelar sig i ett kollektiv och det är lergubbar med tror jag. Avsnitt 2.08 eller så. Men jag såg om ett par avsnitt på TV för några dagar sen och insåg hur charmig och rolig och feelgood-serien är så nu ska jag göra ett nytt försök och startar med 2.09. Iofs behöver jag inte fler serier att se, men jag får helt enkelt vara väldigt restriktiv med nya serier och kanske spara både Weeds S3 och Dexter S2 till jullovet. Den lösningen har nästan bara fördelar.

Försökte leta efter en MNIE-tråd förresten, men lyckades inte hitta nån. Inte för att det behövs kanske, men om det skulle vara så att jag postat fel. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tis sep 04, 2007 17:33

jag är sugen på att ta upp Earl också. Saknar Randy! :) jag tror jag såg till och med 2x12 innan jag gav upp. Men jag har så mycket annat att se på ju...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » tis sep 04, 2007 18:06

gaspode skrev:jag är sugen på att ta upp Earl också. Saknar Randy! :) jag tror jag såg till och med 2x12 innan jag gav upp. Men jag har så mycket annat att se på ju...
EARL! :!:

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tis sep 04, 2007 20:55

Har sett Earl 2.09 nu och kommer definitivt att fortsätta se. Charmigt och feelgood som vanligt. Inget av de bättre avsnitten (Earl och kenny blir spelberoende), men småroligt i alla fall. Ska försöka se alla S2-avsnitt innan tv-säsongen kör igång på riktigt i slutet av september. Lika bra att vara ikapp.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons sep 05, 2007 18:24

The Ankh skrev:My name is Earl 2.13

LOLOLOLOL!!!! My Name is Randy! My Name is Joy! My Name is Crabman! My Name is Dottie =)
Vilket fantastiskt avsnitt!!! Saknade Catalina dick, man har ju inte fått se nåt nu när hon o Randy är gifta... SKa nog ta ett till och se =)!

Haha, ja detta var jättebra. Varför slutade jag se MNIE? Iofs var det inte ett medvetet val utan avsnitten började samlas på hög, men då S3 börjar lär jag sitta där och vänta på nya avsnitt. Totalcharmig serie. Jamie Pressly(sp?) är suverän och så är alla andra.

(spoiler 2.13) Jag gillar såna här avsnitt där man får se ur olika synvinklar. Särskilt då det är så roligt som här. Randy som frågar bögen om "You got the stuff right?" var laugh out loud funny.

Jag saknar dock inte Catalina. Varken här eller i förra avsnitten. Hon är enligt mig den minst intressanta karaktären i MNIE.

Kul att få veta mer om Crabman. Stackarn. Hoppas man nån gång får veta hur han hamnade i vittnesskyddsprogrammet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön sep 09, 2007 13:29

Nu har jag sett ikapp My Name Is Earl. Jag är glad över att jag bestämde mig för att ta upp serien igen för det finns få serier som är så feelgood som denna, och det utan att vara "smörig". Sista avsnittet var riktigt bra och det ska bli spännande att se var de börjar S3.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Ankh » mån sep 10, 2007 8:35

AKS skrev:Nu har jag sett ikapp My Name Is Earl. Jag är glad över att jag bestämde mig för att ta upp serien igen för det finns få serier som är så feelgood som denna, och det utan att vara "smörig". Sista avsnittet var riktigt bra och det ska bli spännande att se var de börjar S3.

=D Feelgood är verkligen ordet! Man borde se ett avsnitt varje morron innan man går till jobbet. Tror det skulel kunna leda till fler bra dagar!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav AKS » mån sep 10, 2007 15:53

Ja, verkligen. Himla härlig serie.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons sep 19, 2007 1:17

My Name is Earl 2.20. Little Chubbie. Norm motherfucking MacDonald! Som imiterar Burt Reynolds. Norm!

När man väl kommer in i den så flyter bara serien på.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons sep 19, 2007 7:38

noike skrev:My Name is Earl 2.20. Little Chubbie. Norm motherfucking MacDonald! Som imiterar Burt Reynolds. Norm!

You had me at Norm. Nu måste ju jag också.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Ankh » lör sep 29, 2007 12:58

My Name is Earl 301-302

=) Hurra dom är tillbaka!
Tyckte det var en bra premiär. Jättefint att Joy tar hand om Randy och löär honom överleva. Hon e en bra mamma. Hihi.

Joys porträtt av glasbitar; jag det var skitbra, jag vill ha ett sånt av mig. och vilken fin quilt =) hahahaha!

Är det meningen att hela säsongen ska vara i fängelset? Funkade bra nu iofs, tycker de knöt i hop allt bra. Jag längtar efter nästa avsnitt!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Fucking Easterbunny » lör sep 29, 2007 13:01

The Ankh skrev:My Name is Earl 301-302

=) Hurra dom är tillbaka!
Tyckte det var en bra premiär. Jättefint att Joy tar hand om Randy och löär honom överleva. Hon e en bra mamma. Hihi.

Joys porträtt av glasbitar; jag det var skitbra, jag vill ha ett sånt av mig. och vilken fin quilt =) hahahaha!

Är det meningen att hela säsongen ska vara i fängelset? Funkade bra nu iofs, tycker de knöt i hop allt bra. Jag längtar efter nästa avsnitt!

de verkar som om de ska va fängelse hela tiden, de funkar. finns säkert fler folk som han har satt i fängelse...

The tighty whitey mighty fighty! i want one!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav noike » lör sep 29, 2007 13:03

The Ankh skrev:My Name is Earl 301-302

Jag vet inte, men jag skulle chansa på en stor del i varje fall. Jag tyckte det fungerade riktigt bra. Enda problemet jag kan se är att interaktionen med de andra karaktärerna kan kännas lite krystad om det fortgår för länge.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film