Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör jul 28, 2007 15:45

Om det är på TV så yay. Om det är film så... kul.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 15:48

Jag såg faktiskt hela första avsnittet av Saving Grace, men tänker inte se fler.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör jul 28, 2007 15:50

Tänkte inte ens på möjligheten att det skulle kunna vara en film. Hoppas inte det. Men nu kan jag sova igen för det är nog trots allt en film. Kan inte någon tala om för Joss att det enda sättet att göra tv-klimatet bra är att faktiskt befinna sig i det och kämpa oavsett hur det går.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 15:59

Det ska såklart allra helst vara en tv-serie, där kommer Joss bäst till sin rätt, plus att vi får mycket mer att titta på. Win-win-win!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör jul 28, 2007 16:20

Illyria skrev:Det ska såklart allra helst vara en tv-serie, där kommer Joss bäst till sin rätt, plus att vi får mycket mer att titta på. Win-win-win!

Men om jag får vara party-pooper så tror jag inte det kommer hända snart. [What about TV?]-delen av http://www.wizarduniverse.com/movies/wo ... 355846.cfm
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jul 28, 2007 16:24

Gah, jag tycker inte om att läsa sånt. Jag måste erkänna att jag inte bryr mig så mycket om Whedon då han regisserar film, i alla fall inte i jämförelse med att han skapar en tv-serie. Det är där jag vill ha honom!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 17:35

Illyria skrev:Jag såg faktiskt hela första avsnittet av Saving Grace, men tänker inte se fler.

Är det en ny sjukhusserie eller?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 17:41

Nej. Det handlar om Grace, som ska räddas. Med hjälp av en ängel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 17:46

Ah okej. Jag har hört serien namn tidigare i någon intervju, men inte handling. Det låter nästan som en typisk sjukhusserie i namnet: Saving Grace - Räddad Nåd. Okej, Ängeln passar in men det låter ändå som en sjukhusserie :rolleyes:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 17:49

Kanske för du tycker det låter som Seattle Grace? ;)

Cane-piloten har läckt ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 17:56

Ja det kan det vara! Sedan så tänkte jag på den där Saved som går på reklam på tv3 hela tiden också.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 17:58

Synd att Saved inte fick en andra säsong, den var ivarjefall långt bättre än Saving Grace.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 18:05

Aldrig sett Saved, men hon i Grey's Anatomy är ju med.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » sön jul 29, 2007 9:41

Californication

Jag gillar, men just nu känns det som om den delar väldigt många teman och scener med Nip/Tuck (Duchovny-karaktären känns lite som en mix mellan McMahons och Dylan Walshs N/T-karaktärer), och jämförelsen blir inte direkt svårare att göra av att båda de låtar som spelar stor roll i piloten ("You Can't Always Get What You Want" och "Rocket Man") har använts i stora dramatiska ögonblick i N/T. "You Can't Always Get What You Want" är ju dessutom mer eller mindre Houses inofficiella tema-melodi så jag måste erkänna att jag mer eller mindre rullade med ögonen direkt när piloten öppnade med DEN kören. Att tänka sig att den dagen skulle komma då jag tyckte det var för mycket Rolling Stones-musik i TV-serier...

Men var det inte för att jag inte fick N/T-jämförelserna ur huvudet skulle jag definitivt vara ett större fan. Det är lagom melankoliskt, ibland väldigt roligt (biografscenen är fantastisk) och även om han inte direkt får spela ut ordentligt i piloten så fungerar Duchovny väldigt bra i den här rollen, som ju är en bra bit från Fox Mulder. Hoppas den hittar sin egen väg runt de här temana, för då kan det bli RIKTIGT bra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön jul 29, 2007 13:23

caffeineaddict skrev:Hoppas den hittar sin egen väg runt de här temana, för då kan det bli RIKTIGT bra.

Egentligen är det väl inte ens säkert att den kommer ha kvar samma teman när serien väl drar igång på riktigt. Jag antar möjligheten finns att det bara är tillfällig musik.

Inte för att det gör mig någon större skillnad, jag reagerade inte ens på inofficiella House-temat :)
Senast redigerad av adolvsson sön jul 29, 2007 13:41, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön jul 29, 2007 13:36

Nu har jag sett ännu en pilot och har då kommit upp i hela två stycken som rankas på följande vis:

1. The Sarah Connor Chronicles
2. Pushing Daisies

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jul 29, 2007 13:45

Uppdaterad lista:

1. Överlägset bäst: Pushing Daisies
2. Väldigt underhållande: Chuck
3. Långt bättre än jag trodde: Californication
4. Bra/okej: The Sarah Connor Chronicles
5. Okej/nja: Cane
6. Nja: Bionic Woman
666. Nej tack: Reaper

Lipstick Jungle var så hemsk att jag inte ens kan ge den en placering.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön jul 29, 2007 16:26

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Hoppas den hittar sin egen väg runt de här temana, för då kan det bli RIKTIGT bra.

Egentligen är det väl inte ens säkert att den kommer ha kvar samma teman när serien väl drar igång på riktigt. Jag antar möjligheten finns att det bara är tillfällig musik.

Jag menade inte teman = musik. Jag menade teman som familjedynamiken, alkoholism, all the sex m.m. m.m. Universella teman som definitivt kan göras fler bra serier kring, men första avsnittet låg liiiite nära N/T för att bli sin egen grej.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » sön jul 29, 2007 16:32

caffeineaddict skrev:Jag menade inte teman = musik. Jag menade teman som familjedynamiken, alkoholism, all the sex m.m. m.m.

Ach, so. Du pratade tema-melodi och Rolling Stones däruppe också, och nämnet tema och låtar i samma mening. Lätt att blanda ihop. Confuse me much you do, my young friend.

Men nu hänger jag med bättre.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön jul 29, 2007 16:35

Jag är onekligen rätt förvirrad och förvirrande vid tillfället. Tur att jag väger upp det genom att vara förbånkat söt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön jul 29, 2007 16:43

caffeineaddict skrev:Jag menade inte teman = musik. Jag menade teman som familjedynamiken, alkoholism, all the sex m.m. m.m. Universella teman som definitivt kan göras fler bra serier kring, men första avsnittet låg liiiite nära N/T för att bli sin egen grej.

Jag hade inte heller problem med det. Californication tyckte jag gjorde det intressntare med sin ensamma pilot än N/T gjorde på hela sin första säsong.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » sön jul 29, 2007 18:56

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Jag menade inte teman = musik. Jag menade teman som familjedynamiken, alkoholism, all the sex m.m. m.m. Universella teman som definitivt kan göras fler bra serier kring, men första avsnittet låg liiiite nära N/T för att bli sin egen grej.

Jag hade inte heller problem med det. Californication tyckte jag gjorde det intressntare med sin ensamma pilot än N/T gjorde på hela sin första säsong.

Nja, det är väl att ta i....tycker jag.

Jag vet inte. Håller med caffe om att Hank känns lite som en korsning mellan Christian och Sean. Men samtidigt så blir det redan då en skillnad egentemot N/T. Jag tror och hoppas serien kan berätta liknande teman på ett minst lika bra sätt. Jag gillade detta väldigt mycket.

Verkar vara många som tycker pilotavsnittet var bra. Egen tråd?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » sön jul 29, 2007 18:59

Jag har inte sett N/P så inga jämförelser alls för mig och jag tyckte det var bra musikval, ingen musik som "ägdes" av någon annan serie. Ser fram emot att se fler avsnitt av Californication.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » sön jul 29, 2007 19:42

gaspode skrev:Jag gömmer det här i Andra-serier-tråden, men ojoj om det ligger nån sanning i detta:

http://tv.ign.com/articles/808/808892p1.html

Joss, Nathan, Western och framförallt kanske TV-serie!

Jag hoppas noike sov lugnt. Här är verkligheten, från Nathan Fillions blogg:
Did I write out two wee scenarios for a western and send them to Joss? Yeah. It was cool.
Is said western (already a property and not mine) in development? Yes. But not by Joss or myself.
Would I like to be involved? Yes, if they don't sue me for being quoted as developing it myself.

Så är det. Synd.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » sön jul 29, 2007 21:45

Veckans tv: början på Californication, Pushing Daisies & Mad Men, slutet på Drive & Studio 60. Allt var bra.

noike skrev:det är ett forum, inte en förbannad checklista.

:devil:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön jul 29, 2007 21:54

Fast att det var SLUTET på Drive sög ganska hårt. Ännu mer än att det var SLUTET på Studio 60 (som ju trots allt fick ett, you know, slut...).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » sön jul 29, 2007 23:26

Första avsnittet av Mad Men var riktigt trevligt, ser fram emot att se andra avsnittet i morgon. Föredrog det faktiskt framför första Damages-avsnittet, tror säkert serien kan bli bra i fortsättningen men första avsnittet övertygade mig inte riktigt. Trevlig cast dock, har länge längtat efter att se Zeljko som regular i något.

Pushing Daisies var fortfarande dagens riktiga höjdare dock.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » tis jul 31, 2007 8:59

Freaks & Geeks är en underbar serie, den är lätt på min topp tio-lista över bästa serier. Green Wing tar ett tag att vänja sig vid, några avsnitt, sen så sitter man där och skrattar ändå. Om man lär sig stå ut med Dr Babbel, vad hette han... Han är roligast med Mr Blonde Doctor som älskar att jävlas med honom, annars inte så rolig.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tis jul 31, 2007 9:05

Tinwiel skrev:Om man lär sig stå ut med Dr Babbel, vad hette han... Han är roligast med Mr Blonde Doctor som älskar att jävlas med honom, annars inte så rolig.

Alan är onekligen bäst tillsammans med Boyce, men "annars inte så rolig"... Norrland har nog gått dig åt huvudet. :P :D That's crazy talk, girl!

"He can't be real! He's green!"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » tis jul 31, 2007 11:28

caffeineaddict skrev:
Tinwiel skrev:Om man lär sig stå ut med Dr Babbel, vad hette han... Han är roligast med Mr Blonde Doctor som älskar att jävlas med honom, annars inte så rolig.

Alan är onekligen bäst tillsammans med Boyce, men "annars inte så rolig"... Norrland har nog gått dig åt huvudet. :P :D That's crazy talk, girl!

"He can't be real! He's green!"

Ok, han har några guldscener utan Boyce men han kan vara rätt så långrandig med sitt babbel också. Min favoritscen är:

När han vaknar upp i sängen med Boyce och minst en av dom är naken. :D Sen har jag ett minne av att jag skrattade länge åt nån billboard, jag kom inte ihåg varför. Det var nåt som hade en koppling till honom och Boyce i sängen i alla fall.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film