Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav chanda » ons apr 18, 2007 17:40

För att distrahera mig från ororn att det ska bli en tredje säsong
tänkte fyller på med lite flera tips

Supernatural - Dean Winchester Dean centric. riktig bra
men med massa med spoiler från säsong 2
http://www.youtube.com/watch?v=aGFxGSK6

åter igen Supernatural - Dean's Funny Faces (Spoiler från s2)
http://www.youtube.com/watch?v=Pjp8kVu7U6E

Supernatural - Nocturne (Spoiler s2 med dialog)Vacker melkonisk video)
http://www.youtube.com/watch?v=4bgN-ptmnZ0

Supernatural Brothers stude av bröderna music till "Nothing Else Matters" by Metallica klipp enbart från s1
http://www.youtube.com/watch?v=Re3nb5FtKWE

Jared and Jensen (Accidentally In Love) gullig padilec video
http://www.youtube.com/watch?v=a1yTJsc-SGA

till sisst Supernatural--Pinky and The Brain en av dom roligaste video där ute (Spoiler s2)
http://www.youtube.com/watch?v=TA_ynDppgkc
[/spoiler]
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav madskellig » ons apr 18, 2007 17:49

chanda skrev:till sisst Supernatural--Pinky and The Brain en av dom roligaste video där ute (Spoiler s2)

:D Haha, helt underbar!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » ons apr 18, 2007 17:50

chanda skrev:För att distrahera mig från ororn att det ska bli en tredje säsong

Det är klart det kommer att bli en tredje säsong, inte går det väl dåligt för SPN eller har de tappat tittare? CW kallar ju fortfarande serien för "hit show" i deras promos. Sedan så är ju 7th Heaven yxad och VM balanserar på en trådsmal lina. Jag skulle inte oroa mig för mycket om att SPN skulle bli spolad.

Skräm mig inte med såna ord :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » ons apr 18, 2007 17:56

Fast jag också förstått det som att SPN ligger lite halvrisigt till, så bra har väl inte tittarsiffrorna varit? Sen att CW kallar det hit show... finns väl inget TV bolag som skulle kalla sin egen serie något annat ;) men, men jag tror också på en ny säsong.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » ons apr 18, 2007 18:00

madskellig skrev:Fast jag också förstått det som att SPN ligger lite halvrisigt till, så bra har väl inte tittarsiffrorna varit? Sen att CW kallar det hit show... finns väl inget TV bolag som skulle kalla sin egen serie något annat ;) men, men jag tror också på en ny säsong.

Hit show brukar väl syfta på att det är en succe, eller har de börjat ljuga om sånt nu :rolleyes:

Vad jag vet så var tittarsiffrorna bra i säsong 1, har mindre koll på säsong 2. Vet inte var man kan se sånt heller :?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » ons apr 18, 2007 18:03

HeY skrev:
madskellig skrev:Fast jag också förstått det som att SPN ligger lite halvrisigt till, så bra har väl inte tittarsiffrorna varit? Sen att CW kallar det hit show... finns väl inget TV bolag som skulle kalla sin egen serie något annat ;) men, men jag tror också på en ny säsong.

Hit show brukar väl syfta på att det är en succe, eller har de börjat ljuga om sånt nu :rolleyes:

Jo, jag tror inte dom ljuger - men jag tror att det till viss del är ett marknadsföringsknep, att kalla något en hit-show kan vara ett bra sätt att locka ny tittare. Men, det ska erkännas att jag har ingen koll på tittarsiffror och vad som räknas som en hit är ju olika från kanal till kanal så...

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » ons apr 18, 2007 19:05

Blir nervös i magen av sånt här prat. :P

Jag tror inte att SPN har speciellt höga siffror men det har å andra sidan inga av kanalens serier. Och SPN har hård konkurrens i sin slot. Om man ska lita på en tv-kanal så verkar CW stötta SPN och tro på seriens kvalitet och lojala fans. Men man vet aldrig, det är trots allt tv branshen. Jag tror (och hoppashoppashoppas) att det blir en tredje säsong. Det är som sagt många andra serier CW tappar. Och från de små rykten man hört verkar det luta åt en tredje säsong. Ett tecken är t.ex. den här tävlingen de har startat, fans får chansen att göra en trailer för serien! (Så himla imponerad av den tävlingen, helt rätt av CW. Kan bli så fantastiskt med tanke på talangen som finns.)

Så nu mår jag mycket bättre. Nöjd. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » ons apr 18, 2007 21:23

madskellig skrev:
chanda skrev:till sisst Supernatural--Pinky and The Brain en av dom roligaste video där ute (Spoiler s2)

:D Haha, helt underbar!

visst är den :D

HeY skrev:
chanda skrev:För att distrahera mig från ororn att det ska bli en tredje säsong

Det är klart det kommer att bli en tredje säsong, inte går det väl dåligt för SPN eller har de tappat tittare? CW kallar ju fortfarande serien för "hit show" i deras promos. Sedan så är ju 7th Heaven yxad och VM balanserar på en trådsmal lina. Jag skulle inte oroa mig för mycket om att SPN skulle bli spolad.

Brukar inte tittat på promos ,så det visste jag inte om.lät ju hoppfult. som sagt har bara hört att titta siffrona inte är den bästa och gick efter hur tv stationer brukar fungera när tv seriger inte går bra.

men som sagt svaret kommer den 17 maj

så man hoppas att den ska överleva.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » tor apr 19, 2007 10:32

Ok bara ett litet litet inlägg sedan ska jag vara jätteduktig och plugga. Jojo minsann det ska jag. :rolleyes:

Supernatural 2x16

Avsnittet började så underligt. Det kändes lite som om jag råkat slå på programmet en kvart för sent om ni förstår vad jag menar. Tyckte att det var lite snyggt gjort faktiskt. Hela det där med att se meningsutbyten som man tolkar på ett sätt och sedan genom flashbacks få se dem ha en helt annan mening än vad man trodde först. I like it.

Jag är lite spoilad, så jag vet vad för typ av monster som dyker upp i nästa avsnitt. De senaste episoderna har jag väntat på att just det monstret skulle komma, för jag visste inte exakt vilket avsnitt det var med i. Tyckte att det verkade perfekt för det den här gången, men så var det ju inte.

Jag kände att det var nåt mystiskt med Molly nästan med en gång, fast det var först när hon satt där vid den gamla kvinnans grav och sa att hon måste träffa sin man igen som jag började tänka att hon nog också var ett spöke. Jag tycker att det var en fin historia i det här avsnittet. Det var inte bara search and destroy som gällde utan de försökte faktiskt hjälpa henne.

Lite Quotes

Molly: Oh, thank God!
Dean: Call me Dean.

Dean: Follow the creapy brick road.

Sam: It's an old country custom, Dean. Planting a tree as a grave-marker.
Dean: You're like a walking encyclopedia of weirdness.
Sam: Yeah, I know.

Fast mitt favorit-moment är ändå slutet. När spöket Molly släpper taget. Det blev visst en lång textbit jag klippte in här, men jag kunde inte förmå mig till att kapa i den.

Sam: Molly, we brought you here so you could move on.
Molly: No, I have to tell him.
Sam: Tell him what? That you love him? That you’re sorry? Molly, he already knows that. Look, if you want to go in there, we're not gonna stop you.
Dean: Yeah, but you are gonna freak him right out. For life.
Sam: David’s already said his good byes, Molly. Now it’s your turn. This is your unfinished business.
Molly: What am I supposed to do?
Sam: Just...let go of David. Of everything. You do that...we think you’ll move on.
Molly: But you don’t know where.
Sam: No. Molly, you don’t belong here. Haven’t you suffered long enough? It’s time. It’s time to go.
*The sun rises, Molly disappears in a white light.*
Dean: I guess she wasn’t so bad...for a ghost. You think she’s really going to a better place?
Sam: I hope so.
Dean: I guess we’ll never know. Not until we take the plunge ourselves, huh?
Sam: Doesn’t really matter, Dean. Hope’s kind of the whole point.
Dean: Alright, Haley Joel. Let’s hit the road.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » fre apr 20, 2007 0:30

Supernatural 2x17

Jag vet inte vad jag ska säga. Är fortfarande lite i chock. De här avsnittet var så... Joss. Gå från glädje till att sätta en kula i hjärtat på bara några minuter.

Jag sitter här och gråter. :(

Några favorit-moments kommer inte idag, min hjärna har gått i baklås och ser bara Sams tårindränkta ansikte.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav madskellig » fre apr 20, 2007 0:36

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x17
Några favorit-moments kommer inte idag, min hjärna har gått i baklås och ser bara Sams tårindränkta ansikte.

Oj såpass Jag tyckte ju som sagt att det var över sentimentalt och ganska... uselt, samt inte så välspelat av Jared.

Nytt avsnitt imorgon! Yay!

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre apr 20, 2007 0:46

madskellig skrev:

Oj såpass Jag tyckte ju som sagt att det var över sentimentalt och ganska... uselt, samt inte så välspelat av Jared.

Och jag är nånstans där mittemellan. Jared hade gärna fått hålla tillbaka lite på de där krokodiltårarna. Men det var mest den där tjejen jag störde mig på... dels att vi bara känt henne i ett avsnitt - det hade nog varit bättre om de tvingats döda nån som Ava istället, om hon hade fått vara med i en rad avsnitt. Då hade jag brytt mig mycket mer. Och dels att den här tjejen krävde att just Sam skulle döda henne. Det kändes mer som något de tog med för en dramatisk effekt än som något logiskt i historien... hon kunde ju hellre ha tagit livet av sig själv, om hon nu verkligen var tvungen att dö. Galet att hon pressade Sam till att göra det.

madskellig skrev:Nytt avsnitt imorgon! Yay!

Super-yay! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » fre apr 20, 2007 1:01

Jag lever mig in i karaktärers känslor alldeles för mycket och då försvinner all logik. Dessutom är jag ganska lättrörd och sitter och småsnyftar till Extreme Home Makeover ibland, så mina lip-anfall ska inte tas som ett mått på ett avsnitts logik eller ledsamma innehåll vad det än må vara. ;)

Och självklart ett stort YAY för imorgon. :)

Sedan en liten sak som jag upptäckte när jag roade mig med youtube imorse, det där klippet när Dean kliar sig i huvudet (finns med i var och varannan fanvid), det är exakt samma gest som Jared gör då och då under intervjuer när han inte vet vad han ska säga. And my nerdiness has reached yet another level. ;)

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HippieSpellan » fre apr 20, 2007 14:47

*ASG* s02e18gilmore grejjen! haha gud vad jag skrattade, minen på deansam!
Mkf du är inte ensam, ehm är ju elak!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav brat » fre apr 20, 2007 18:18

Holy bananas! Jag höll på att spoilra mig. Missade helt att spoilermarkeringen gällde 2x18! Men som tur är hann jag vända bort ögonen i tid trots att min hand avmarkerade hej vilt.
Längtar till jag får se det nya avsnittet i natt! :D

Men traditionen trogen måste jag först kommentera dina sista inlägg MKF.

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x16
Avsnittet började så underligt. Det kändes lite som om jag råkat slå på programmet en kvart för sent om ni förstår vad jag menar. Tyckte att det var lite snyggt gjort faktiskt.

Jag tycker att det var en fin historia i det här avsnittet. Det var inte bara search and destroy som gällde utan de försökte faktiskt hjälpa henne.

Håller med om början. Älskar när de försöker något nytt. Fungerade riktigt bra här också. Jag var inte alls så snabb som många andra på att förstå hur det egentligen stod till med Molly så jag är ganska positiv till avsnittet.

Men jag håller inte med om slutet. Det blev för smörigt för min del. De hade kunnat hålla tillbaka på det glansiga skenet kring henne något...

Jag vet inte vad jag ska säga. Är fortfarande lite i chock. De här avsnittet var så... Joss. Gå från glädje till att sätta en kula i hjärtat på bara några minuter.

Jag skulle vilja säga att avsnittet var ett försök till Joss men att de helt misslyckades att påverka (mig i alla fall). Jared överspelade och varulven var totalt slumpmässig och ointressant (och gud så självisk och korkad! Kan inte tvinga en annan människa att mörda en! Pucko!) Men jag är mycket glad att inte alla upplevde avsnittet så.
Blir spännande att se om det får några konsekvenser för Sam redan i kvällens avsnitt.

Gråter för övrigt som regel åt Extreme Makeover Home Edition. De blir ju så glada. :)

Edit.
MissKittyFantastico skrev:And my nerdiness has reached yet another level. ;)

Heee ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre apr 20, 2007 20:07

Nytt avsnitt! :) Och nu får vi ett nytt avsnitt varje vecka tills det är slut för säsongen - inga fler uppehåll! (Vilken bra timing du hade med att se ikapp, MKF.)

brat skrev:Gråter för övrigt som regel åt Extreme Makeover Home Edition. De blir ju så glada. :)

Ja, jag med, det är ganska fantastiskt att de lyckas få i stort sett alla avsnitt att bli så gråtframkallande.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre apr 20, 2007 22:31

Midnatt. 00:00. Supernatural. Msn. Be there.

Jag är så jäkla taggad på SPN nu. Fler galningar? mads? MKF? :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav sfinx » fre apr 20, 2007 22:39

brat skrev:Midnatt. 00:00. Supernatural. Msn. Be there.

Jag är så jäkla taggad på SPN nu. Fler galningar? mads? MKF? :)

Lady m och jag är hooked, men jag har bara sett förstasäsongen. Trevlig cliffhanger. :?

Edit: sorry ´bout that.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav brat » fre apr 20, 2007 22:50

sfinx skrev:Lady m och jag är hooked, men jag har bara sett förstasäsongen. Trevlig cliffhanger. :?

Härligt! :D Och det blir så mycket bättre i andra säsongen!!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav sfinx » fre apr 20, 2007 22:53

brat skrev:
sfinx skrev:Lady m och jag är hooked, men jag har bara sett förstasäsongen. Trevlig cliffhanger. :?

Härligt! :D Och det blir så mycket bättre i andra säsongen!!

Kanske man kan hyra den med... :rolleyes:
Prioiterar andra inköp nu*tänker uppenbarligen högt *
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav brat » lör apr 21, 2007 1:18

2x18
Underhållande! Så många små pikar till allt Hollywood och var enda en av dem fungerade (PAs! Kostymer! McG! Bob! Gilmore girls! Trailern!). Men då hade de för min del fått hålla tillbaka på andra områden så att man mer kunde uppskatta det som faktiskt var roligt. T.ex. gjorde de Dean så där övertöntig som de gillar att göra honom ibland (löjligt leende, korkad, obrydd... tvådimensionell).
Saknade syksonkänslan (som är minst hälften av serien annars) nu när Dean inte var.. äkta. Jag gillar oftast när de låter oss skratta på Deans bekostnad, han ska säga korkade saker nu och då. Att han är så här töntig i ett helt avsnitt blir lite för mycket.

Men vad vet jag. Avsnittet kanske skulle vara överdrivet. T.ex. hur man fick se husvagnen skaka istället för att bara få se Dean ta på på sig jackan. (Gillade inte den tjejen).

Nu låter som att jag inte gillade avsnittet. Och så var det inte. Men mads och Glory hyllar så mycket att jag känner att jag måste kritisera överdrivenheten, främst hos Dean. Men ändå. Klart underhållande avsnitt!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » lör apr 21, 2007 1:33

(spoiler 2x18) Jag gillade avsnittet riktigt mycket, underhållande rakt igenom och en välkommen stämmningsbrytare efter den sentimentala smörja de två seanaste avsnitten levererat... ett tag då Sam började prata med Walter var jag rädd att han skulle sätta igång igen, men de höll tillbaka. Evigt Tacksam.

Älskade alla in-jokes, fake trailern! Att dom driver med McG, Dean som fanboy... osv. Och hur dom driver med tonårsskräckisarna var skoj, och faktiskt riktigt effektivt då man ändå hoppade till några gånger.

Gillade spökena (speciellt det svartvita) och att det inte bara var att "salt and burn" denna gång, mycket konstigt dock hur dom lät Walter dö så lättvindigt... had ju inte direkt varit svårt att skjuta spökena som slet isär honom.

Tyckte, i motsats till brat, inte alls att Dean kändes oäkta eller töntig.. han kändes som Dean. :D

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör apr 21, 2007 1:46

2x18
Underbart avsnitt! Ben Edlund ftw! :)

Alla små meta-kommentarer om Gilmore Girls och Kanada och skräckfilmsinspelningar och kostymnissar, osv. :D

Det läskiga var inte så läskigt, men det gjorde inte så mycket. Fast jag håller med mads om att det svartvita spöket var bra! Och ja, det var galet hur de lät killen bli ihjälsliten i slutet. Men överlag tyckte jag om det här avsnittet hur mycket som helst!

Sam: "Does this look like swimming-pool weather to you Dean? It's practically Canadian!"

Dean: "What's a PA?"
Sam: "It's kinda like a slave."

Hela inspelningsteamet måste ha haft roligt när de spelade in det här. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 21, 2007 8:26

Supernatural 2x18

Yay och yay igen! :D

Haha! Det här var jättekul. Nu ska vi se. Jag håller med brat om att Dean inte riktigt var sig själv utan lite väl överdriven. Fast jag tyckte bara det var kul.

Och som ni alla redan påpekat, alla fantastiska anspelningar. Kanada, Gilmore Girls, McG... Jättekul! Jag satt och funderade på om det var många ur inspelningsteamet som fick göra statistroller i det här avsnittet. Jag blev lite distraherad av det och började spana på folk i bakgrunden istället för att koncentrera mig på the hotness of Dean.

Har jag några klagomål? Tja, det var rätt enkelt att lista ut ploten. Det tog mindre än 30s för mig att fundera ut att det var en filminspelning, jag gick tillbaka och kollade när det var tanken dök upp. Hon stod fortfarande kvar vid gungorna. Dessutom förstod man med en gång att det var tjejens läsande som framkallade spökena. Annars har jag försökt att inte läsa avsnittsnamnet innan jag sett avsnittet för det spoilar ibland ganska mycket, som i det här fallet.

Ja tjejen var lite irriterande, men hon hade en intressant röst. Så djup. Lite som vad-hon-nu-heter i en av LAw and Order-varianterna.

Och så de för mig obligatoriska favorit-moments.

Jag snor Glorys citeringar rakt av. Hon fick med nästan allt som jag gillade extra mycket. Förutom en sak. Alla gånger Dean trycker in mat i munnen. Han bara äter och äter och äter. Det är hysteriskt kul! :D

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » lör apr 21, 2007 13:45

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x18

Alla gånger Dean trycker in mat i munnen. Han bara äter och äter och äter. Det är hysteriskt kul! :D

Och att de tog lite extra tid åt att visa Sams reaktioner på det. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » lör apr 21, 2007 21:44

För den som inte har sett det ännu så finns det ett nytt klip för 2,19 på CW.

2,18
yay baby they baack!

Det här var en skön liten paus, från the doom
and gloom mood some myth arc innehåller.

älskade Film älskare, matglad. street smart
Dean. Älskade hur dom utnyttjade Killarnas
olika personligheter och intressen för att lösa fallet. Ingen av dom skulle ha kunnat lösa fallet själva.

Dean som beundrande fan var så söt.
Undrar hur mycket skådespelarna kan lägga till
sina karaktärer. Fick en känsla av att Jensen
blev jared med maten utan för munen.

nu är jag ialla fall redo för the doom and gloom som verkar vänta bakom horisonten.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 22, 2007 9:36

chanda skrev:2,18
nu är jag ialla fall redo för the doom and gloom som verkar vänta bakom horisonten.

Vad himla bra sagt! Det är nog precis så jag känner också. :) Det här avsnittet behövdes för de kommande troligtvis dystrare.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » sön apr 22, 2007 13:49

MissKittyFantastico skrev:
chanda skrev:2,18

Vad himla bra sagt! Det är nog precis så jag känner också. :) Det här avsnittet behövdes för de kommande troligtvis dystrare.

I agree. Jag tycker att det känns lite som att - även om säsongen överlag har varit bättre än S1 - det har varit väldigt mycket fristående och jag skulle vilja ha mer arc, mer dystert, mer nagelbitande spänning och mer yellow-eyed-demon. Sedan, vad är det som är så speciellt med Sam. De måste börja nysta lite i trådarna så att det inte serien blir lost som "Lost" (haha, vilken ordlek eller hur :rolleyes: )

Men jag gillade senaste väldigt mycket, skrattade högt många gånger och älskade "Here we have Stars Hollow" också filmade de Sam. Hade varit kul om någon kom med en kommentar "You like like Dean in GG, you know thay" :D

2x19 - Spoiler
Längtar i vilket fall till nästa vecka, verkar enligt trailern dock också vara lite fristående. Men då de är i fängelse så hör väl det till "polisen-jagar-oss" arcen.
Senast redigerad av HeY sön apr 22, 2007 17:06, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » sön apr 22, 2007 14:10

(spoiler tom 2.18) Jag håller med brat om 18. Kändes för överdrivet och som att man tog i för mycket för att verkligen göra ett avsnitt som bara är roligt. Jag tycker inte man lyckades så väl. Sen blir jag lite irriterad för jag skulle verkligen vilja att Supernatural tog ett stort kliv mot en mer arctung serie och mer karaktärsrelaterade händelser. Egentligen led ju förra avsnittet av samma problem, fast där skulle man satsa på tragedi istället för humor, man tar i....och det faller. Även om jag tyckte avsnitt 17 var bättre än 18 men om slutet av avsnitt 17 hade byggts upp kring 4-5 avsnitt så hade ju det kunnat bli sinnesjukt bra, men nu kändes det lite för framstressat och konstuerat för att fungera riktigt bra. Jag gillar Supernatural....men fan alltså....det skulle kunna vara så mycket bättre, tror jag.
Senast redigerad av Tob sön apr 22, 2007 14:20, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » sön apr 22, 2007 14:16

Tob skrev: (spoiler tom 1.18)

Tror du menar "2x18" ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film