fripp21 skrev:OT men ändå inte. Jag kollar upp saker och ting på http://www.tv.com. De har fina episode guides etc. Men vad tusan, de har beskrivning av kommande episoder! Man får väl anta att de episoderna redan är inspelade. Eller scripts? Finns episoderna ute någonstans? Naa, can't be.
AKS skrev:Niki... halv-meh. Känns övertydlig i skådespeleriet vilket irriterar.
LWes skrev:AKS skrev:Niki... halv-meh. Känns övertydlig i skådespeleriet vilket irriterar.
Ja, det känndes väldigt skådespeligt vid flera tillfällen det här senaste avsnittet som jag la märke till. Som liksom drar en ut ur serien och får en att se henne som en skådespelare istället.
lilith skrev:Tyckte faktiskt att 1x14 var lite tråkigt. Långsamt. Lite kallt. Avslöjandet att Petrelli är Claires pappa kändes som en besvikelse, och då inte enbart för att Peter och Claire skulle vara så snygga tillsammans (japp, de har kemi), utan mest för att det verkar vara en nöd-chock-lösning från manusförfattarnas sida. "Hur ska vi chocka mest?", typ. En ny karaktär hade varit mera spännande.
CheeseGuy skrev:Och att få se hur Nathan reagerar på det här, bakgrundhistorien, och hur det kommer påverka arcen -- DET är spännande. Och det känns helt rätt också, att det är Nathan.
Men tror du verkligen att Nathan vet om hennes eld-krafter då? Han hade ju inte en aning om sina egna krafter så han vet säkert inget om hennes heller.lilith skrev:Han som varit så förnekande och tråkig mot Peter när han trodde han kunde flyga.
Noam skrev:Men tror du verkligen att Nathan vet om hennes eld-krafter då? Han hade ju inte en aning om sina egna krafter så han vet säkert inget om hennes heller.lilith skrev:Han som varit så förnekande och tråkig mot Peter när han trodde han kunde flyga.
HeY skrev:är rädd för att det kommer bli med Heroes som det blev med BtVS i Sverige (enligt folket alltså); cheesy och övernaturligt skräp (som en i min förra klass kallade BtVS)
LWes skrev:HeY skrev:är rädd för att det kommer bli med Heroes som det blev med BtVS i Sverige (enligt folket alltså); cheesy och övernaturligt skräp (som en i min förra klass kallade BtVS)
Knappast. Heroes är en en ny populär serie som visas på primetime (HADE DEN PREMIÄR IDAG? JAG SKULLE SAGT TILL FOLK ATT SE OM JAG VISSTE!) till skillnad från Buffy som först visades på tidig söndagkväll, och sen på vardagseftermiddagar/mitt i natten, vilket ju inte är så bra tid, och vanligtvis reserverad för lite B-iga serier som Pacific Blue () och Relic Hunter (
) m.m...
Jag tror till stor del att det var en anledning till Buffy's "rykte". Om den börjat visas på primetime när den var ny kanske det hade varit annorlunda?Vem vet...
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare