Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav carre » tis feb 06, 2007 11:54

s1e14 OMG
claire! nathan! omg!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tam » tis feb 06, 2007 14:45

1x14 My god too!
Nathan Claires pappa! Såg inte den komma. Antar jag borde sluta hoppas på Claire och Peter som ett par då. Och visst tror jag Nathan och hon mamman planerade döda lill-Claire då länge sen.

Litar inte på osynlige Eccleston heller. I Peters BOOM!-vision skrattade han misstänkt. Men gud vad bra deras scener är.

Jag tycker inte Hiro är irriterande. Ett tag sen han hade nåt intressant för sig storymässigt, men han är fin. Scenen där han gav sin syster företaget var allt bra söt.

Silar (eller var det Sylar?) är rätt irriterande dock.

Och stackars Niki.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Garim » tis feb 06, 2007 17:56

1x14 Fantastiskt bra! Länge sedan jag suttit så klistrad vid ett tv-avsnitt. Det var för kort!

Jag förstår inte varför folk inte gillar Niki, jag tycker hon är skitbra. Och Claire's arc bara växer, och Peter börjar komma på hur han ska kontrollera sina krafter, men jag såg det där komma att han skulle misslyckas med att flyga och sen regenerera istället.

Och, jag trodde fan det skulle vara Sylar som var pappa till Claire, men nä då, det var Nathan. Snygg twist!

Att Hiro skulle göra syrran till executive VP istället för sig själv kunde man ju också förutse, men det är jävligt bra nu Heroes.

Också väldigt snyggt hur Claires mamma reagerade när hon såg Claiers krafter.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » tis feb 06, 2007 19:28

I LOVE IT!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » tis feb 06, 2007 21:55

(spoiler 1.14) Förbaskat bra avsnitt. Claires bitar är så bra, så bra, gillade alla scener hos sin riktiga mamman och sen scenen när hon kommer hem och får förklara sig inför sin mamma för att hon har "glömt". Och vilket avslöjande med Nathan som pappan. Tyckte Hiro funkade bra i detta avsnittet. För en gång skulle är han seriös och inte bara tramsar runt. Tycker också Nikki/Jessica bitarna är bra och slutet när Nikki är fast i spegeln?!. Peter bitarna gillar jag också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis feb 06, 2007 22:11

Fan. Jag skrev ett inlägg men det försvann.
Jag orkar inte skriva det igen, så ni får själva fantisera ihop vad jag kan ha skrivit! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis feb 06, 2007 22:23

LWes: Jag tycker att du måste motivera dina åsikter lite bättre. Vad var det egentligen som var en besvikelse? Vad gjorde detta till det sämsta avsnittet hittills? Sånt kan man inte bara slänga ur sig utan att motivera och ge exempel.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav fripp21 » tis feb 06, 2007 22:41

Jag håller helt med LWes. Och, AKS, vi fick ju ett lysande exempel, men förstod du det inte? Fast jag tycker nog att kommentaren om Sylar var onödig. Den förvirrade bara.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav LWes » tis feb 06, 2007 22:49

Åååååååååååååå. Ni missförstår bara allt jag inte skriver... :x

1x14
Osynliga mannen har haft sina krafter i 15 år (lika länge som Claire (och hennes mamma? (och Nathan???? <-- Vi vet väl inte hur länge han haft sin kraft)))
Jag gillar inte osynliga mannen. Han är dåligt inflytande på Peter! Plus att han är en gamal fiende till GÖM?
Jag är rädd för att Peter ska lära sig använda alla krafter, för då blir han för mäktig för att det ska vara kul (då är han så mycket starkare än alla andra i gänget) och då är enda utvägen att låta honom dö.

Mycket intressant serie!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tis feb 06, 2007 23:39

bra avsnitt!

(spoiler 1x14) Nathan! hoppsan!
Claires mamma var bra också, vad är på gång där nu då?
Claires andra mamma har det inte lätt. tappa minnet igen.
Hiro var mycket bättre i det här avsnittet, inte alls så fånig som han brukar.
Jag gillar ändå att Peter försöker lära sig, även om det görs lite konstigt ibland.

Serien har lite problem med att den skall vara övertydlig ibland, det stör mig inte massor, men jag kan inte låta bli att skruva på mig när karaktärer förklarar saker onaturligt..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav CheeseGuy » ons feb 07, 2007 0:24

1.14. Allt med Claire fortsätter vara dubbelt så bra som allt annat. Och twisten var fantastisk.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav fripp21 » ons feb 07, 2007 10:47

1.14 Så, hur kom GÖM, Claires pappa, ut ur rummet? Det var väl dagtid en vardag (Claire skulle åka till aquarium istället för skolan), så antagligen kom väl bara någon av kollegorna förbi, kanske till och med haitiern. Men, gavs det någon ledtråd till vad som hände mer exakt?

1.13-14 Psykologen som "hjälper" Nikki gillar vi inte alls. Hon är otäck. Hon var dum i "Little Miss Sunshine" också. Det var rätt åt henne. I want to meet Jessica. Bah.

Jag tycker att 1.14 var otroligt bra, men jag håller med om att 1.12 och 1.13 var lite långsammare. Eftersom jag såg de första 11 avsnitten i ett svep kan det ju bero på att de nya avsnitten ses i "långsam" takt.

1.14 Jag gillar fortfarande Hiro, men jag håller med igen, Claires arc är den mest intressanta just nu. Det ska bli mycket spännande att se vad som händer Sylar-Claire-haitiern-GÖM. Peter och den osynliga mannen är inte lika spännande alls.

OT men ändå inte. Jag kollar upp saker och ting på http://www.tv.com. De har fina episode guides etc. Men vad tusan, de har beskrivning av kommande episoder! Man får väl anta att de episoderna redan är inspelade. Eller scripts? Finns episoderna ute någonstans? Naa, can't be.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav Ruccola » ons feb 07, 2007 12:24

fripp21 skrev:OT men ändå inte. Jag kollar upp saker och ting på http://www.tv.com. De har fina episode guides etc. Men vad tusan, de har beskrivning av kommande episoder! Man får väl anta att de episoderna redan är inspelade. Eller scripts? Finns episoderna ute någonstans? Naa, can't be.

NBC har skickat ut kommande plots till bl.a Aintitcoolnews, så det är nog det som har spritt sig.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav LWes » ons feb 07, 2007 16:15

TV-bolagen brukar alltid ge ut sånna beskrivningar om varje avsnitt, vilket ju kan spoila en del. :?
Så länge ni håller spoilers borta från mig är jag glad! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons feb 07, 2007 20:35

1.14: Mycket bättre än de tråkiga senaste två avsnitten.

Hm, hade nån berättat för Milo och bruden att de är släktingar innan de spelade in den där scenen för 3-5 avsnitt sedan? Jag menar, den kemin var inte släktig, s.a.s.. ;) Fuck! Kul att Nathan är pappan, men som sagt Claire-Peter hade varit kul.

Hiro... meh.

Niki... halv-meh. Känns övertydlig i skådespeleriet vilket irriterar.

Peter och osynlige mannen... yay!

Claire... bästa som vanligt!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons feb 07, 2007 20:58

AKS skrev:Niki... halv-meh. Känns övertydlig i skådespeleriet vilket irriterar.

Ja, det känndes väldigt skådespeligt vid flera tillfällen det här senaste avsnittet som jag la märke till. Som liksom drar en ut ur serien och får en att se henne som en skådespelare istället.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons feb 07, 2007 21:15

Precis så, LWes. Väl uttryckt!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » ons feb 07, 2007 21:37

LWes skrev:
AKS skrev:Niki... halv-meh. Känns övertydlig i skådespeleriet vilket irriterar.

Ja, det känndes väldigt skådespeligt vid flera tillfällen det här senaste avsnittet som jag la märke till. Som liksom drar en ut ur serien och får en att se henne som en skådespelare istället.

Det håller inte jag med om. Tycker hon porträtterar både Niki och Jessica bra. Det känns äkta och personligt, som att man kan relatera till Niki och hennes känslor och handlingar.
I 1x14 funkade Hiro bra igen, vilket han för det mesta gör, men förra avsnittet var han alldeles för överdriven (lite tightare tyglar i regin där kanske skulle behövts).
Nån jag inte gillar alls är Mohinder, gäspar så fort han öppnar munnen. Vilket tråkigt opersonligt överspel.

Tyckte faktiskt att 1x14 var lite tråkigt. Långsamt. Lite kallt. Avslöjandet att Petrelli är Claires pappa kändes som en besvikelse, och då inte enbart för att Peter och Claire skulle vara så snygga tillsammans (japp, de har kemi), utan mest för att det verkar vara en nöd-chock-lösning från manusförfattarnas sida. "Hur ska vi chocka mest?", typ. En ny karaktär hade varit mera spännande. Eller att vi fått fundera över det lite till. Men då hade ju absolut ingenting hänt i det här avsnittet, å andra sidan....Som sagt, nödlösning.
Hiros historia måste gå vidare nu. Och Linderman-mysteriet måste det nystas i, tack.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Noam » ons feb 07, 2007 22:04

1x14
Jag gillar detta! MYCKET! Peter börjar få kontroll över sina olika krafter, fatta vad han blir oslagbar sen! :D Claire och hennes eldiga mamma *host* ihop med Nathan ser inte helt dumt ut det heller. Spännande med eld! Hiro får gärna hitta till det där svärdet nu och komma igång lite. Mohinder suger och jag hoppas Sylar dödar honom snarast!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav CheeseGuy » ons feb 07, 2007 22:06

lilith skrev:Tyckte faktiskt att 1x14 var lite tråkigt. Långsamt. Lite kallt. Avslöjandet att Petrelli är Claires pappa kändes som en besvikelse, och då inte enbart för att Peter och Claire skulle vara så snygga tillsammans (japp, de har kemi), utan mest för att det verkar vara en nöd-chock-lösning från manusförfattarnas sida. "Hur ska vi chocka mest?", typ. En ny karaktär hade varit mera spännande.

Jag tycker snarare att det är bra att de arbetar med karaktärerna de redan har (det är ju så jäkla många). Och att få se hur Nathan reagerar på det här, bakgrundhistorien, och hur det kommer påverka arcen -- DET är spännande. Och det känns helt rätt också, att det är Nathan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav lilith » ons feb 07, 2007 22:20

CheeseGuy skrev:Och att få se hur Nathan reagerar på det här, bakgrundhistorien, och hur det kommer påverka arcen -- DET är spännande. Och det känns helt rätt också, att det är Nathan.

Men det känns helt ologiskt att just han ska ha barn, och fortfarande kontakt med (nåja, inte så mycket kanske, men de lät väldigt förtroliga), eld-kastarkvinnan. Han som varit så förnekande och tråkig mot Peter när han trodde han kunde flyga. Det hade kännts mer logiskt om han hittils varit helt isolerad från andra med krafter, när han hela tiden ville sopa allt under mattan.
Det kunde varit nån annan, mer bakgrundsfigur, som varit hennes pappa. Linderman t ex. Har jag nämnt att jag vill veta mer om Lindermans agenda redan kanske?

Jag måste ändra mig lite och säga: Jag tyckte inte avsnittet var tråkigt egentligen. Bara mindre fantastiskt (det är lätt att bli bortskämd av Heroes-avsnitten) :)
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Noam » ons feb 07, 2007 22:36

lilith skrev:Han som varit så förnekande och tråkig mot Peter när han trodde han kunde flyga.
Men tror du verkligen att Nathan vet om hennes eld-krafter då? Han hade ju inte en aning om sina egna krafter så han vet säkert inget om hennes heller.
Senast redigerad av Noam ons feb 07, 2007 23:27, redigerad totalt 1 gång.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav LWes » ons feb 07, 2007 22:37

Sluta hacka på Mohinder! Han ska bli min Doctor Strange! Den smarta ledaren med magiska krafter (han måste få krafter!)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav lilith » ons feb 07, 2007 22:55

Noam skrev:
lilith skrev:Han som varit så förnekande och tråkig mot Peter när han trodde han kunde flyga.
Men tror du verkligen att Nathan vet om hennes eld-krafter då? Han hade ju inte en aning om sina egna krafter så han vet säkert inget om hennes heller.

Möjligt att han inte vet om hennes krafter, men de lät förtroliga, så jag tolkade det som att de vet en del om varandra och delar ett förflutet. Hade han verkligen inte en aning om sina egna krafter? Jag tyckte han agerade som om han inte alls var förvånad över sin flygförmåga, utan mer som om han försökte förneka och dölja. Förtränga rentav.
Jag kan väl hålla med CG om att det ska bli intressant att se deras historia, vad som hände vid tiden för Claires födelse. Men jag hade ändå hellre önskat en annan pappa.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tam » ons feb 07, 2007 23:13

Håller med lilith om Mohinder. Och om Nathans kraftkännedom. Men inte om att faderskapet skulle vara nån tråkig nödlösning. Skitspännande ju!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HeY » ons feb 07, 2007 23:59

Såg svenska premiären idag med min lillebror (som såg det för första gången). Fortfarande en bra pilot men kanske lite väl seg jämfört med hur serien är senare; är rädd för att det kommer bli med Heroes som det blev med BtVS i Sverige (enligt folket alltså); cheesy och övernaturligt skräp (som en i min förra klass kallade BtVS :evil: )

Men personligen gillar jag fortfarande piloten, sedan tycker jag också att 1x02 drar igång på allt ordentligt så det gör inte så mycket är piloten är lite lugnare.

På tala om Mohinder:
(spoiler 1x01-14) Håller med de som säger *gäsp* varje gång han är med. Tråkig och fruktansvärt ointressant/onödig karaktär är den tanken jag har om honom. Hoppas också att Sylar dödar honom snart ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor feb 08, 2007 0:31

HeY skrev:är rädd för att det kommer bli med Heroes som det blev med BtVS i Sverige (enligt folket alltså); cheesy och övernaturligt skräp (som en i min förra klass kallade BtVS :evil: )

Knappast. Heroes är en en ny populär serie som visas på primetime (HADE DEN PREMIÄR IDAG? JAG SKULLE SAGT TILL FOLK ATT SE OM JAG VISSTE!) till skillnad från Buffy som först visades på tidig söndagkväll, och sen på vardagseftermiddagar/mitt i natten, vilket ju inte är så bra tid, och vanligtvis reserverad för lite B-iga serier som Pacific Blue ( :lovebunny: ) och Relic Hunter ( :x ) m.m...
Jag tror till stor del att det var en anledning till Buffy's "rykte". Om den börjat visas på primetime när den var ny kanske det hade varit annorlunda? :? Vem vet...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor feb 08, 2007 0:53

LWes skrev:
HeY skrev:är rädd för att det kommer bli med Heroes som det blev med BtVS i Sverige (enligt folket alltså); cheesy och övernaturligt skräp (som en i min förra klass kallade BtVS :evil: )

Knappast. Heroes är en en ny populär serie som visas på primetime (HADE DEN PREMIÄR IDAG? JAG SKULLE SAGT TILL FOLK ATT SE OM JAG VISSTE!) till skillnad från Buffy som först visades på tidig söndagkväll, och sen på vardagseftermiddagar/mitt i natten, vilket ju inte är så bra tid, och vanligtvis reserverad för lite B-iga serier som Pacific Blue ( :lovebunny: ) och Relic Hunter ( :x ) m.m...
Jag tror till stor del att det var en anledning till Buffy's "rykte". Om den börjat visas på primetime när den var ny kanske det hade varit annorlunda? :? Vem vet...

Jasså så Buffy gick aldrig på någon bra tid? Jag trodde den började på Prime och sedan jobbade neråt till sämre tider.

Det var ju svensk premiär men inte den som antagligen kommer få tittare, detta var på Canal+. Den börjar på TV4 i höst så du har fortfarande lång tid på dig att säga till folk att titta ;)

Jag gillade Relic Hunter :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav RalfiParpa » tor feb 08, 2007 1:53

Hej. Jag är lite försenad till Heroes-festen men nu är jag ikapp.
Tror att Heroes är en serie som vinner mycket på att ses i följd utan frustrerande veckouppehåll. Multiplicerade i alla fall min uppskattning för serien.
Kastar mig huvudstupa in i diskussionen.

Heroes 1x14
Det var kul att se Jessalyn Gilsig som Claires mamma. Hon rockar.
Oj, vilken twist, förresten. Överhuvudtaget gillar jag Nathan väldigt mycket - tycker karaktären är snyggt skriven, spelad och han är avgjort den som har det mest intressanta och komplexa förhållandet till sin kraft.
På tal om krafter så hoppas jag att Ando också får en, gärna en övermäktig. Det hade passat bra, tycker jag. Förstår förresten inte varför Ando bara är en recurring, han är minst lika viktig som Hiro, och minst lika intressant.
Bortsett från Ando är det bara Simone och Mohinder som inte tilldelats krafter ännu. Mohinders kraft kan visserligen vara hans överlägsna indiska intellekt och hans sexiga skägg.
Scenerna med Peter och Claude = bra skit.

Sandra Bennet borde bli en hero. Hennes kraft är förstås att kunna tala med Mr. Moggles, eventuellt med hundar eller till och med djur överhuvudtaget.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » tor feb 08, 2007 1:55

Oj, vad hände med tråden nu?

EDIT: Whoops, ingenting, tydligen.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa