Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 1:08

LWes skrev:Jag tyckte att 2x09 var mycket bra.

Jag gillade det också och jag ser verkligen fram emot vad John sade till Dean om Sam. Jag vill veta nu!! :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » mån dec 11, 2006 1:14

HeY skrev:

Jag gillade det också och jag ser verkligen fram emot vad John sade till Dean om Sam. Jag vill veta nu!! :eek:

Men jag tror inte att det är någonting allt för fantastiskt. Typ "Sam är inte din biologiska bro" eller "Sam kommer dö" eller "Sam kommer att bli ond". Vad det än var han sa om Sam tror jag inte att vetandet av vad det är kommer ändra på någonting. Om det har att göra med något som kommer hända med Sam kommer dom kunna stoppa det och om det har att göra med något som har hänt så har det redan hänt och kan knappast förändra så mycket.
Men visst, jag ser också fram emot nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 1:30

LWes skrev:
HeY skrev:

Men jag tror inte att det är någonting allt för fantastiskt. Typ "Sam är inte din biologiska bro" eller "Sam kommer dö" eller "Sam kommer att bli ond". Vad det än var han sa om Sam tror jag inte att vetandet av vad det är kommer ändra på någonting. Om det har att göra med något som kommer hända med Sam kommer dom kunna stoppa det och om det har att göra med något som har hänt så har det redan hänt och kan knappast förändra så mycket.
Men visst, jag ser också fram emot nästa avsnitt.

Jo det har du ju rätt i. Jag har kommit upp med denna teorin; John är inte Sams riktiga pappa. Kanske blev Mary gravid av demonen eller på något sätts mystiskt á la Jesus sätt. Kanske låter långsökt men serien heter ju Supernatural, så varför inte?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » mån dec 11, 2006 20:27

Framtida spekulationer (2x10 och framåt)
Nej usch vilka teorier ni har! Så får det inte vara! Dean och Sam är bröder, på alla sätt och vis. Sam är inte Rosemarys baby. Jag tror snarare att det är någon hemlighet om Sam och barnen som honom. Någon egenskap, någon funktion. Kanske något pappan fått veta om vad demonen vill ha dem till. Jag tror att det är någon slags fara som Sam är i så att Dean måste skydda honom.

Blir spännande att se vad det egentligen är! Än om det inte är supermärkvärdigt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 21:54

brat skrev:Framtida spekulationer (2x10 och framåt)
Nej usch vilka teorier ni har! Så får det inte vara! Dean och Sam är bröder, på alla sätt och vis. Sam är inte Rosemarys baby. Jag tror snarare att det är någon hemlighet om Sam och barnen som honom. Någon egenskap, någon funktion. Kanske något pappan fått veta om vad demonen vill ha dem till. Jag tror att det är någon slags fara som Sam är i så att Dean måste skydda honom.

Blir spännande att se vad det egentligen är! Än om det inte är supermärkvärdigt.

Men även om de inte har samma pappa så är de ju fortfarande "riktiga" bröder. Precis som om Buffy och Dawn är "riktiga systrar" även om Dawn är "speciell".

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » ons dec 13, 2006 19:49

HeY skrev:
brat skrev:Framtida spekulationer (2x10 och framåt)

Men även om de inte har samma pappa så är de ju fortfarande "riktiga" bröder.

Usch. Jag vill absolut inte säga att man inte är riktiga syskon om man inte har samma pappa. Men om ens pappa är djävulen är det en annan femma... :P
Det jag menar är att det handlar SÅ mycket om att Dean & Sam är bröder och deras förhålande till varandra och till föräldrarna och hur de dött, att jag inte kan tänka mig att de skulle göra något för att förstöra det. Speciellt inte låta Sam vara son till demonen som dödade deras mamma. Plus att jag tycker att det låter überfånigt och väldigt förutsägbart. Men jag har haft fel förr. Någon enstaka gång. :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tob » ons dec 20, 2006 16:42

(spoiler 2.09) Bördrarelationen i Supernatural är väldigt drivande i serien. Jag tycker att man i säsong 2 fokuserar kraftigare på den. Det känns som det är en viktigare del än vad det var i säsong 1. Därför tror jag att jag upplever andra säsongen som bättre. 2.09 var verkligen, gaah, det fanns så mycket brödrascener och Dean/Sam har sån kemi nu. Dem har verkligen arbetat in ett bra samspel under seriens gång.

Utöver just brödrascenerna så var avsnittet väldigt bra. Själva storyn som spänningsmoment var väldigt bra. Längesedan jag faktiskt tyckte Superantural var spännande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » fre jan 12, 2007 20:53

Nytt avsnitt! :) Jag väntar mer eller mindre tålmodigt på att brat ska komma online så vi kan se det. Men snart tar jag en powernap medan jag väntar... och det kan sluta illa...

Har sett promon för avsnittet och måste säga att jag är lite nervös. Nu har Supernatural blivit en sån serie där jag verkligen bryr mig om karaktärerna, så jag är orolig att det ska hända dem saker.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » fre jan 12, 2007 21:07

Det går jättelångsamt att få hem avsnittet för mig, vill se nuuuu! :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » fre jan 12, 2007 23:51

2x10 - Damn! It was just..Damn!

Jättebra avsnitt, satt med spänn hela tiden! Gordon fick så han teg och jag gillade verkligen Ava! Hoppades hela tiden att hon skulle följa med dem :P

Men sen i slutet så verkade det ju som om hon var ond och hade dödat sin man, eller hur skulle man tyda slutet?

Muse - Supermassive Black Hole :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör jan 13, 2007 0:36

madskellig skrev:Det går jättelångsamt att få hem avsnittet för mig, vill se nuuuu! :)

Åh! Du laddar du också. Vi har inte tagit oss för att se än. Jag är ärligt lite nervös. Synd att vi inte har dig på msn också så kunde vi mulit-se (multi för er med förmåga att skriva rätt), det hade varit läckert! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » lör jan 13, 2007 0:46

brat skrev:
madskellig skrev:Det går jättelångsamt att få hem avsnittet för mig, vill se nuuuu! :)

Åh! Du laddar du också. Vi har inte tagit oss för att se än. Jag är ärligt lite nervös. Synd att vi inte har dig på msn också så kunde vi mulit-se (multi för er med förmåga att skriva rätt), det hade varit läckert! :D

Eep, jag fick just hem det :D Ni kan adda mig på msn om ni vill, madskellig @ hotmail.com
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » lör jan 13, 2007 1:23

brat skrev:

Det är ett jättebra avsnitt, ni har något jättespännande att se fram emot :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör jan 13, 2007 2:40

2x10
Plotmässigt var det välan bra (även om hela den där krig och soldatgrejen har använts rätt många gånger förr nu), och det var nog ändå ett ovanligt bra avsnitt egentligen, men de där sakerna, de där min samma gamla klagovisor, de drar ner.

Som i scenen på väghuset, när rödnacken researchat lite åt Sam. Rödnacken kommer ut, drar en lång rant om hur den däringa killen ligger i graven. Sam frågar - "är han död?!" Well... D'UH! Rödnacken säger att killen blev dödad. WSam svarar med... "blev han dödad?!" KOM IGEN! Hur stor behöver den där sablans hammaren vara?

Och det stör mig verkligen något enormt. Jag hade tänkt stänga av inte långt efter det, men så råkade Ava göra entré. Jag gillade verkligen Ava. Hon var inte bara ett sällsynt fall av en karaktär med bra repliker, hon leverarade allihopa på ett härligt sätt. Ja, jag gillade verkligen Ava. Jag kan tänka mig fortsätta ett litet tag till. Tacka Ava för det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » lör jan 13, 2007 3:24

2x10
Så spännande! Och bra! :)

Herregud vad de utsätter våra pojkar för fara. Jag hoppas verkligen att nästa avsnitt bara har andra karaktärer i fara, så man får andas lite.

Annars... ja, jag gillade också Ava. Mycket. Helt acceptabelt kärleksintresse för Sam! En sympatiskt neurotisk tjej - perfekt. :D SPN brukar ju inte direkt ha många kvinnliga karaktärer, så det här kändes mycket bra.

Sjukt bra skådespel av Jensen i början, när Dean skulle visa sig sådär totalt öppen och sårbar. Och över huvud taget i avsnittet tycker jag han var bra på att vara känslosamt orolig men ändå vara Dean.

Inslaget av brödrahumor i bilen fick mig att inse att det inte varit mycket sånt de senaste avsnitten.
"Bitch."
"Jerk."
(Jared-leende!):D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör jan 13, 2007 3:36

2x09-2x10
Två riktigt bra avsnittet på rad!! :D
När det gäller säsongshandlingen hade jag mycket hellre sett något oväntat och originellt, det här kändes istället nära det man gissade från allra första början. Men de utförde det nog så bra så jag klagar inte. (Hittills.) Har suttit med hjärtat i halsgropen i två avsnitt nu!

Kan inte räkna hur många gånger jag älskade Dean&Sam-scener. De är verkligen hur starka som helst nu.

Och Ava! Hurra! Hur härlig var inte hon!? Personligen tror jag INTE att hon dödat sin pojkvän utan att hon bara tappat ringen och flytt. Så måste det vara. I vilket fall blev jag riktigt överraskad, jag trodde att avsnittet skulle vara slut när de körde bilen, som vanligt. Roligt med en liten twist i slutet.

Och Sam var så gulligt bra när han stolt visade storebror att han ringt polisen!

Jag tror inte att jag kan älska Jensen Ackles tillräckligt mycket i det här inlägget för att representera hur mycket jag älskade honom i 2x10. Han var sjukt bra. Från början till slut.
"Please. P-please."

adolvsson skrev:2x10
Jag gillade verkligen Ava. Hon var inte bara ett sällsynt fall av en karaktär med bra repliker, hon leverarade allihopa på ett härligt sätt.

Verkligen mycket bra skådespelerska. Inte många som kan leverera repliker så. Och sedan hade hon, som du sa, rätt bra repliker att utgå ifrån.
Hon hade lika gärna kunnat försöka sig på drama och viskiga röster men istället körde hon på en tjej med personlighet - härligt!
"Holy crap! I just rememberd when I was a kid I swallowed like eight things of pop rocks and then drank a whole can of coke, you don't think that counts as a suicide attempt, do you?"
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör jan 13, 2007 3:57

Ooh, en bra SPN-trailer för avsnitten nu i januari. Som inte spoilar nånting. Man kan till och med se den om man aldrig sett serien. Den är sådär ruskigt bra med musik som re-capsen till SPN är ibland! 8)

http://www.youtube.com/watch?v=m8e7oMmHBsQ

Så bra! Jag kan inte sluta se den om och om igen!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » lör jan 13, 2007 5:06

Mycket bra! (spoiler 2x10) Först: Sjukt bra musik i intro scenen. vilken stämning! Jensen Ackles är underbar hela avsnittet igenom :lovebunny: och alla Sam och Dean scener är riktigt bra. Spännande att Gordon jagar Sam, jag hoppade högt då han sköt på Ava och Sam i motelrummet.

Kodord "Funky town" var underbart :D

Åh, vad glad jag blev då jag såg att Katharine Isabelle var med! Ava var en riktigt bra karaktär, som kändes äkta. Spännande nu att se om hon gått över till den mörka sidan.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör jan 13, 2007 12:26

madskellig skrev:Först: Sjukt bra musik i intro scenen. vilken stämning!

Ja. Det här glömde jag ta upp. Trots allt spott och spe, det finns tillfällen då saker verkligen funkar. Teasern i veckans avsnitt var effektiv, snyggt gjord, och som sagt musiken. Fast var tusan känner jag igen psykiatikern ifrån? Ja! Polis i Blade the Series. Det kom jag på nu. Och nu saknar jag BtS lite igen.

Katharine Isabelle

Åh herre snablars, tyckte väl att jag kände igen henne (på ett oerhört svagt och nästan inte alls-vis)! Älskade (spoilermarkerar vi gästskådisar häromkring? Jag minns inte Standard Operating Procedure i det här fallet) Ginger Snaps, och har ett vagt minne av hennes ansikte som Laughing Girl i Josie and the Pussycats (som för övrigt är en av modern tids mest underskattade absurda komedier - and I ain't kiddin' around about that). Hon for en stor jäkla kärlekskanin av mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav madskellig » lör jan 13, 2007 15:20

adolvsson skrev:
Katharine Isabelle

Åh herre snablars, tyckte väl att jag kände igen henne (på ett oerhört svagt och nästan inte alls-vis)! Älskade (spoilermarkerar vi gästskådisar häromkring? Jag minns inte Standard Operating Procedure i det här fallet) Ginger Snaps, och har ett vagt minne av hennes ansikte som Laughing Girl i Josie and the Pussycats (som för övrigt är en av modern tids mest underskattade absurda komedier - and I ain't kiddin' around about that). Hon for en stor jäkla kärlekskanin av mig.

Jag satte mig upp i soffan och tänkte "Ginger" så fort jag såg henne i första scenen då hon vaknar upp från drömmen. Medhåll om kärlekskaninen, hon är underbar.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör jan 13, 2007 17:33

Jag kände inte igen henne, men däremot den andre, Blade-killen (spoiler 2x10) som spelade psykologen. Det är råttpolisen! sa jag nästan högt när jag såg honom.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jan 15, 2007 21:17

Supernatural meets Star Wars. :D

Eventuellt spoilers s1.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis jan 16, 2007 16:14

2x10
Jag tyckte att "det stora avslöjandet" var riktigt lamt.
"Om du blir ond måste jag döda dig"
"Va?! Hur kunde du hålla det här från mig?! Bla bla bla bla!"
:x :x :x

Men det var mycket bra att Gordon kom tillbaka!

Och just det, han den där var Boone i Blade ja. Jag kännde bara igen honom som "polis i Dead Zone". Jag har aldrig tänkt på att "polis i Blade och "polis i Dead Zone" är samma.

Blade var så bra... :cry:

Jag tycker inte att Supernatural är så bra längre. Det är bra, men mycket är ganska tråkigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis jan 16, 2007 16:17

LWes skrev:Och just det, han den där var Boone i Blade ja. Jag kännde bara igen honom som "polis i Dead Zone".

Visst håken! Nej, jag tänkte egentligen inte på Blade i första hand. Trodde bara det, eftersom jag inte kom på det där andra. Men ja. Dead Zone var vars jag ville placera honom från början.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav brat » tor jan 18, 2007 18:11

LWes skrev:2x10

Och då tänkte jag: Vad - Glorys dator?
Skadad.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor jan 18, 2007 18:36

brat skrev:
LWes skrev:2x10

Och då tänkte jag: Vad - Glorys dator?
Skadad.

*asg* Jag gjorde inte ens den kopplingen själv, så ja.. skadad. ;)

(spoiler 2x10) Apropå Gordon (i serien) så var jag lite tveksam till hans återkomst när jag såg promon för 2x10, men han fungerade ju utmärkt i avsnittet. Bra skådespelare också. Trevligt att vi nu har några karaktärer som är återkommande - kontinuitet är bra och man får en extra boost av att känna igen någon... och när man redan fått dem presenterade för sig möjliggör det vidare utveckling för den karaktären. Sammanfattningsvis: Bra på många sätt. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » lör jan 20, 2007 1:29

Gjort några supernatural wallpapers:

Bild
Bild
Bild

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » lör jan 20, 2007 1:35

Look at all the pretty!! ;)
Du är verkligen jätteduktig.

Bilden du använt till den mittersta är en av mina favoriter.

Jättebra uppladdning till senare i natt då det blir trevägstitt på SPN med Glory och mads! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör jan 20, 2007 1:59

Oooh, pretty! Men det är någon som saknas i den andra bilden! ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » lör jan 20, 2007 2:02

Tackar :)

Glorificus skrev:Men det är någon som saknas i den andra bilden! ;)

Jag vet, men jag lyckades inte få med bilen på något smidigt sätt :P

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film