The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis okt 17, 2006 23:37

noike skrev:
A bear skrev: (spoiler s5) var helt fantastisk. Nu undrar jag bara när nästa börjar, och om de har kontrakterat Whitaker för den också. För karln lyfte den här säsongen något helt otroligt, och även om jag säkert tror att de kan klara sig utan honom vill jag se Kavanaugh få ett vettigt slut i serien... helst ett som involverar svavelsyra.

Januari, antagligen rätt tidigt. Det är då the Shield börjar visas. Kavanaugh hoppas jag också är med, hans karaktär fick inget riktigt avslut i säsongen och de brukar inte bara släppa folk på det viset. Så det bådar gott. Jag undrar hur det kommer gå för Strik Team nu, de är verkligen på väg... eller vad fan skriver jag? De har redan börjat implodera spektakulärt. Frågan är hur många och vilka som kommer ut levande.

Utan Lem finns det inget strike team. Det kanske finns strike, men inget team. Och förr eller senare MÅSTE det komma fram att Shane... jag kan inte ens skriva det.

Fan, nu sitter jag och tänker på scenen i slutet av s3. "You guys are the only family I have." Fan. Fan. Fan.

Och de jävlarna fortsatte fånga in honom i kameran om och om igen genom hela slutscenen.

Försökte han säga något i slutet? Är det någon som har lyckats uppfatta något?

EDIT: Kom att tänka på en sak. 5.10 heter "Of Mice And Lem". Steinbecks "Of Mice And Men" slutar med att lille smarte George dödar sin store korkade vän Lennie för att bespara honom ett ännu plågsammare öde.

Jävla Shawn Ryan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons okt 18, 2006 0:04

A bear skrev: (spoiler s5) Utan Lem finns det inget strike team. Det kanske finns strike, men inget team. Och förr eller senare MÅSTE det komma fram att Shane... jag kan inte ens skriva det.

Defintivt. Shane lever på lånad tid och räntan vågar jag inte ens tänka på. Och sista scenen där de går mot kameran och Vic säger "We're gonna find who did this and kill him", Shane vet att han är död redan där.

Jävla Shawn Ryan ja. Jag älskar honom, trots the Unit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons okt 18, 2006 10:13

noike skrev:Jävla Shawn Ryan ja. Jag älskar honom, trots the Unit.

The Unit? Vad är the Unit? Jag känner inte till något sådant, det existerar inte. MER THE SHIELD ÅT FOLKET!

Nu blev jag sugen på en kopp te.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons okt 18, 2006 10:51

Fast gav någon av oss Shield-älskare (förutom Off) The Unit en ordentlig chans utöver piloten? Jag såg två avsnitt, tyckte det hade lite potential men inte var All That, men har alltid tänkt ge det en andra chans nu när man kan sträckse S1. Nån gång så...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons okt 18, 2006 12:28

Alltså the Unit är popcornaction. No more, no less. Det är dock väldigt trevlig popcornaction. Snyggt filmat, flashiga uppdrag etc. Går man in och förväntar sig the shield kommer man hata det. Vill man se en underhållande tv-serie duger den helt klart.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » ons okt 18, 2006 12:56

caffeineaddict skrev:Fast gav någon av oss Shield-älskare (förutom Off) The Unit en ordentlig chans utöver piloten? Jag såg två avsnitt, tyckte det hade lite potential men inte var All That, men har alltid tänkt ge det en andra chans nu när man kan sträckse S1. Nån gång så...

Jag såg sex-sju avsnitt. Den blev inte direkt bättre. Jag undrar vad som hände egentligen, för den var inte i närheten av The Shield på något sätt. Och då menar jag inte att han skulle göra en precis likadan serie till, men kom igen, det vore ungefär som om Joss skulle göra ett nytt... Charmed. Det måste ha varit något med att Ryan inte var så inblandad egentligen, eller att han inte brydde sig, eller att CBS hade en massa krav eller några andra problem. Nåja, det är väl bara att ignorera, för det har uppenbarligen inte gått ut över The Shield i alla fall.

Tillbaka till The Shield: (spoiler säsong 5) Jag undrar hur fortsättningen blir nu när det faktiskt är två hela säsonger kvar. De har ju haft den här säsongen nu som knyter ihop hela serien med Kavanaughs utredning, och det lär väl fortsätta i säsong 6, men ytterliggare än säsong till efter det? Lem är borta och Shane borde också vara det (på något sätt) snart. Nu känns det som att säsong 6 är perfekt för att avsluta allt. Ska säsong 7 vara Vic och Ronnie och två nya killar som jagar någon ny skurk? Även om det förstås fortsätter vara extremt karaktärsbaserat känns det inte rätt. Å andra sidan är Shawn Ryan Gud, och förmodligen vet jag som vanligt inte vad jag pratar om.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons okt 18, 2006 12:59

CheeseGuy skrev:Å andra sidan är Shawn Ryan Gud, och förmodligen vet jag som vanligt inte vad jag pratar om.

Din oro är förståelig, och delas till viss del även av mig, men är det något serien visat är det att man kan förvänta sig det oväntade. Så om en S7 känns rätt eller fel är jag inte beredd att ha någon slags avgörande åsikt om förrän S6 är avslutad. Eller S7 påbörjad. Eller S7 avslutad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » ons okt 18, 2006 13:06

Vild spekulation s6-7 Vet inte om detta vore en BRA idé, men det vore ju ett sätt att hitta nya arcs till s7:

S6: Showdown Kavanaugh - Mackey - Acaveda - Shane. Slutar med att minst två av dem hamnar i kurran på lång tid.

S7: Life behind bars. Antwon blir regular.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » tor okt 19, 2006 16:45

A bear skrev:Vild spekulation s6-7 Vet inte om detta vore en BRA idé, men det vore ju ett sätt att hitta nya arcs till s7:

S6: Showdown Kavanaugh - Mackey - Acaveda - Shane. Slutar med att minst två av dem hamnar i kurran på lång tid.

S7: Life behind bars. Antwon blir regular.

Sen flyr grabbarna i säsongsavslutningen och hamnar i sällskap med killarna från Prison Break. Alternativt hamnar de på The Prisoner ön. Vic hade nog kunnat ställa till en del oreda där.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » lör nov 11, 2006 16:07

Information om säsong 5-boxen. Ser bra ut. 27:e februari är det alltså, och innebär väl att säsong 6 inte börjar förrän in mars.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » lör nov 11, 2006 16:33

CheeseGuy skrev:Information om säsong 5-boxen. Ser bra ut. 27:e februari är det alltså, och innebär väl att säsong 6 inte börjar förrän in mars.

The pain. Väntan är lång och smärtsam och allt man kan göra är att leva en dag i taget. Men jag tänker gnälla, varje dag. Bara för att jag böjer mig efter deras nycker betyder inte att jag gör det lätt för dem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » lör nov 11, 2006 18:17

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Information om säsong 5-boxen. Ser bra ut. 27:e februari är det alltså, och innebär väl att säsong 6 inte börjar förrän in mars.

The pain. Väntan är lång och smärtsam och allt man kan göra är att leva en dag i taget. Men jag tänker gnälla, varje dag. Bara för att jag böjer mig efter deras nycker betyder inte att jag gör det lätt för dem.

Innebär detta då att det fantastiskt trevliga datumet 9 januari som listas på Myepisodes som premiärdatum för säsong 6 är felaktig? För det känns bara hemskt och vidrigt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » lör nov 11, 2006 18:20

Tob skrev:Innebär detta då att det fantastiskt trevliga datumet 9 januari som listas på Myepisodes som premiärdatum för säsong 6 är felaktig? För det känns bara hemskt och vidrigt.

Början på januari brukar vara dumpdatum i databaserna för serier de inte vet när de börjar. Förra året var det en massa saker där som inte började förrän senare. Så januaridatum ska man vara skeptisk till.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » lör nov 11, 2006 18:22

noike skrev:
Tob skrev:Innebär detta då att det fantastiskt trevliga datumet 9 januari som listas på Myepisodes som premiärdatum för säsong 6 är felaktig? För det känns bara hemskt och vidrigt.

Början på januari brukar vara dumpdatum i databaserna för serier de inte vet när de börjar. Förra året var det en massa saker där som inte började förrän senare. Så januaridatum ska man vara skeptisk till.

Jo misstänkte detta. Ush. Men ändå....hemskt och vidrigt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons nov 29, 2006 8:28

Vilka utgåvor bör man satsa på för säsong 1- och 2-boxarna? Säsong 1 borde vara R2, självklart, på grund av priset och att det är widescreen, men säsong 2 hade tydligen blivit lite klippt i ett avsnitt (ett par sekunder i den där scenen i slutet av 2.02), vilket gör mig lite tveksam. Är det några mer klippningar på någon av boxarna? Extramaterialet är samma va?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 13:30

Jag märkte aldrig av någon klippning så jag är säkert helt fel person att fråga om det. Men s3 och uppåt finns bara i r1. Och ja, extramaterialet är samma.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons nov 29, 2006 13:38

S2/R2 är klippt med 8 sekunder enligt Rewind, ja.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » ons nov 29, 2006 19:47

Okej, det kan jag väl leva med med tanke på fördelarna då.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » lör dec 09, 2006 12:49

Jag funderar på att köpa första säsongen till mina föräldrar i julklapp. Men det där med Shield på dvd har jag förstått är ett gissel.

R1an har inget WS, varför? Är det en liknande förklaring som till Buffy, eller är det bara rena dumheter? Men annars verkar det vara samma innehåll osv. Men sen så finns inte R2 längre än till S2, vet att jag läst någon förklaring till detta, men det är inget som är på gång med fler säsonger? För mina förhoppning är ju att dem skall bli toksålda på serien och vilja beställa fler säsonger och ja, då vore det ju vettigt att den möjligheten finns, så hur gör man?

hur tungt väger WS i detta fallet? är väl den primära frågan.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » lör dec 09, 2006 14:50

Har kollat runt lite. Blir nog så att jag köper den svenska utgåvan istället. Visste inte ens att det fanns utgivet, om än bara i S1 än då så länge, men S2 släpps i jan iaf. Svensk text är inget tvång men jag tror dem uppskattar det iaf och att det kostar lite mer är inget problem iom att det är julklapp....så....bestämt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons dec 20, 2006 9:49

27 mars! R1!

Bild

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » ons dec 20, 2006 9:53

Porr!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » ons dec 20, 2006 12:33

Definitivt porr! Jag måste ha den, den hade varit årets julklapp. Men nej, de måste dra ut på den.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » ons dec 20, 2006 12:37

Jösses.

Men jag skall köpa en fin samlingsbox i framtiden. Så detta blir inte aktuellt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eriked » ons dec 20, 2006 13:58

Woah! Coolt och den matchar din signatur också Karl!

Hihi, har önskat mig s1 i julklapp. Om den dyker upp under granen så blir det Shield i jul

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » ons dec 20, 2006 14:46

Enligt myepisodes -- så jag vet inte hur säkert det är men jag kommer önska så hårt att det går i uppfyllelse eller att jorden exploderar.

09-Jan-2007 The Shield 06x01 On The Jones
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons dec 20, 2006 14:52

noike skrev:Enligt myepisodes -- så jag vet inte hur säkert det är men jag kommer önska så hårt att det går i uppfyllelse eller att jorden exploderar.

*Gnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn*

(Ljudet av mig som önskar)

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » ons dec 20, 2006 18:52

A bear skrev:
noike skrev:Enligt myepisodes -- så jag vet inte hur säkert det är men jag kommer önska så hårt att det går i uppfyllelse eller att jorden exploderar.

*Gnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn*

(Ljudet av mig som önskar)

*Gnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn*:ar ikapp. Och i kanon.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » ons dec 20, 2006 19:00

Imdb säger också 9 jan men dem har ingen info om senare avsnitt så då antar jag att man inte kan lite på det. Sen borde det ju finnas info på FX sida, och det är ont om det, för 9 jan det är snart, så jag har gett upp hoppet om det där datumet. Sen så börjar ju FX nya serie, Dirt, den andra januari och lär ju gå på tisdagar. Jag tror Shield drar igång efter Dirt är färdig sänt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons dec 20, 2006 19:08

S5-DVD-släppet pekar ju också på mars/april som startdatum för S6. Hittills har de varit ganska duktiga på att följa HBO:s lead och släppa den förra säsongen på DVD precis innan den nya säsongen startar på TV (exempelvis släpptes S4 på DVD 26 december förra året, S5 startade på TV 10 januari).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film