Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » lör dec 02, 2006 3:18

Rombat skrev:Den verkliga adolvsson finns i hjärtat inte i himlen.

Är adolvsson en Hero också?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav lilith » lör dec 02, 2006 3:55

sp1keout skrev:

adolvsson är en såndär riktig hjälte!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav sp1keout » lör dec 02, 2006 4:05

lilith skrev:
sp1keout skrev:

Men du måste ju berätta hans förmåga också förståru väl, dummer :(
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » lör dec 02, 2006 4:11

sp1keout skrev:Men du måste ju berätta hans förmåga också förståru väl, dummer :(

Han kan förvirra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » sön dec 03, 2006 14:19

sp1keout skrev:
lilith skrev:
sp1keout skrev:

Men du måste ju berätta hans förmåga också förståru väl, dummer :(

JAg sa ju riktig! :)
Sån som kan prata en till en bättre sinnsestämning när man är nere och till på köpet har mormor dött. :lovebunny:
Tror han skulle rädda kattungar ur träd också..Så länge det inte har med vatten att göra så. ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav fripp21 » mån dec 04, 2006 16:29

Vilken känsla! Jag har nu sett alla tio avsnitt som finns ute nu och jag kan läsa alla spoiler-markerade hemlisar! Skönt, inte alls som när jag försiktigt kryssar mig fram i Buffy och Angel-trådarna.

Serien är riktigt bra!

Bäst är Hiro. "I did it!!!"

Avsnitt tio var i och för sig en liten besvikelse. Det var inte samma driv i berättandet med alla relativt långsamma tillbakablickar. IMHO.

Jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden än, så jag ska läsa på. Återkommer.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav HeY » mån dec 04, 2006 16:39

fripp21 skrev:IMHO.

Har säkert frågat förr men jag har antingen glömt eller förträngt det ... vad är IMHO förkortning för :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » mån dec 04, 2006 17:01

HeY skrev:
fripp21 skrev:IMHO.

Har säkert frågat förr men jag har antingen glömt eller förträngt det ... vad är IMHO förkortning för :?

In My Humble Opinion... Märkte ni vad ödmjuk fripp var? :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Simon » mån dec 04, 2006 23:13

fripp21 skrev:...inte alls som när jag försiktigt kryssar mig fram i Buffy och Angel-trådarna.

Jag läste det nog tre gånger och fick det till "försiktigt kysser mig fram".

Det vore i sanning ödmjukt.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav fripp21 » mån dec 04, 2006 23:40

Simon skrev:
fripp21 skrev:...inte alls som när jag försiktigt kryssar mig fram i Buffy och Angel-trådarna.

Jag läste det nog tre gånger och fick det till "försiktigt kysser mig fram".

Det vore i sanning ödmjukt.

LMAORAOTF :D

...fast det vore nå't det...
:lovebunny:

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav Rombat » tis dec 05, 2006 14:41

1.11 Det är bedrövligt vad bra det här är.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis dec 05, 2006 15:13

Rombat skrev:1.11 Det är bedrövligt vad bra det här är.

Ett gigantiskt steg framåt från förra avsnittet. Snuskigt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » tis dec 05, 2006 15:19

Rombat skrev:1.11 Det är bedrövligt vad bra det här är.

Längtar tills jag kommer hem från jobbet och kan se det...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav fripp21 » tis dec 05, 2006 16:33

Wow, har episoden redan kommit upp? Jag kollade på ett ställe imorse med det fanns inte där då... Härligt!

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav Tinwiel » tis dec 05, 2006 16:36

1x11
Spännande!
Tråkigt om Zach inte kommer ihåg nåt nu. Jag gillade honom. Dumt. Men avsnittet var bra, spännande och allt det där.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tis dec 05, 2006 17:48

Tinwiel skrev:1x11
Spännande!
Tråkigt om Zach inte kommer ihåg nåt nu. Jag gillade honom. Dumt. Men avsnittet var bra, spännande och allt det där.

Håller med om det, sånt tycker vi inte om.. :( Men braaa avsnitt!
Tycker inte heller om att Eden dog.. Väldigt trist att Sylar smet också. Jag mår inte bra av att ha honom lös. Peter lär ju inte dö iaf, men han verkade väldigt krasslig hela avsnittet..

Så fortfarande vet vi väl inte riktigt vad glasögonmannens agenda är?

Jag gillar att den Haitiska mannen kunde prata och har ännu en egen agenda :D många agendor blir det...

Cool drömsekvens också, tomma gator är alltid effektfullt!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » tis dec 05, 2006 18:18

1x11
Jag tänkte otroligt många gånger under avsnittets gång "det är så äckligt jävla bra".
Jävlar! Jag vet inte vart jag ska börja! Jo, Peter och Matt när dom läste varandras tankar, det var sjukt bra. Isaac träffar Hiro och Ando - mycket bra. Han ritar en drake? WTF?! GÖM beordrar the Haitian att radera Lyle och Zachs minnen, synd på Zach, att han inte ens är kompis med henne längre, men det är väl ok... Jag blev så glad när Eden skulle döda Sylar. Jag hade tyckt det vore så skönt om han dog... Fan, så skjöt hon sig själv istället, ja det var ju mycket bättre än att han fick hennes kraft! Hennes kraft är den bästa kraften jag kan komma på.
och Peters scen med Claire var guld värd, bara synd att den inte var längre så att dom fick prata mer.
Och det sjukt bästa i avsnittet var när the Haitian tog Claire och PRATADE! Jag tyckte att det var ascoolt att man fick veta att han var stumm, men att han kan prata är bättre eftersom han verkar vara viktig. Jag älskar honom, han är bara så cool. Jag undrar verkligen vad hans agenda är, men "god" verkar han vara.
Om Peter dör blir jag grymt ledsen, för han är bara så otroligt underbar. Att följa honom och se honom träffa alla andra karaktärer är bäst.
Drömmen (eller visionen) var ganska trubblande...

Sjukt bra avsnitt. Den här serier fortsätter att bli bättre och bättre i en otrolig hastighet.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav qarlsson » tis dec 05, 2006 23:56

LWes skrev:1x11
Jag tänkte otroligt många gånger under avsnittets gång "det är så äckligt jävla bra".
Isaac träffar Hiro och Ando - mycket bra. Han ritar en drake? WTF?!

Jag tolkade det som en dinosaur. Förmodligen att Hiro fladdrar tillbaka lite väl långt i tiden vid något tillfälle framöver.

Hände hur mycket som helst i 1x11 och jag måste få det sagt - Heroes är tokigt bra!!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Garim » ons dec 06, 2006 0:01

Ja, 1x11 höll stilen uppe... verkligen.

Jag tror absolut inte att Peter dog, jag tror att det är han som är nyckeln till .. vad det nu må vara som kommer att hända framöver... Åh, kan inte vänta till nästa avsnitt :)
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav qarlsson » ons dec 06, 2006 0:15

Desto mer plågsamt att det nu är uppehåll till 22'a januari
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » ons dec 06, 2006 0:18

qarlsson skrev:
LWes skrev:1x11
Isaac träffar Hiro och Ando - mycket bra. Han ritar en drake? WTF?!

Jag tolkade det som en dinosaur. Förmodligen att Hiro fladdrar tillbaka lite väl långt i tiden vid något tillfälle framöver.

Ja, det är väl troligt. och det vore roligt! Men jag vet inte riktigt vad det skulle tillbringa storyn... Vi får väl se! Dom kan ju inte visa något sånt och sen inte följa upp!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons dec 06, 2006 0:22

LWes skrev:Ja, det är väl troligt. och det vore roligt! Men jag vet inte riktigt vad det skulle tillbringa storyn... Vi får väl se! Dom kan ju inte visa något sånt och sen inte följa upp!

Jo, det tror jag de kan. Vi "vet" att han kommer klara det. Om de bara säger att han är och slåss mot en dinosaurie och har lite skador när han kommer tillbaka och mumlar lite om vad som hände, då kommer vi automatiskt bygga upp en bättre scen i huvudet än vad serien någonsin skulle ha råd med.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » ons dec 06, 2006 3:59

Bästa avsnittet hittills, men jag är fortfarande inte övertygad. Mycket yta med platt innehåll. Som dock blivit lite rundare, så jag hoppas det fortsätter så. (spoiler 1x11) Jag gillade Petrelli-scenerna och twistarna i slutet av det här avsnittet. Och Claire/Zach, som vanligt. ;) Jag vet inte vad det är med mig och Heroes. Så många som verkar älska serien, men jag blir mest bara irriterad. Senast jag var såhär irriterad på en serie/film måste ha varit när jag såg Episode III.

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:1x11
Tråkigt om Zach inte kommer ihåg nåt nu. Jag gillade honom. Dumt.

Håller med om det, sånt tycker vi inte om.. :(

Håller också med. Zach är en av de få saker jag gillar med serien, så jag hoppas verkligen han ändå får vara med nu. Vi fick väl aldrig se hur han först fick reda på Claires förmåga? Så nu kanske vi får chansen att se honom få veta om den igen? Suck. Förmodligen kommer de bara att plocka bort honom från handlingen, bara för att vara jobbiga.

gaspode skrev:Så fortfarande vet vi väl inte riktigt vad glasögonmannens agenda är?

Jag gillar att den Haitiska mannen kunde prata och har ännu en egen agenda :D många agendor blir det...

:D Alla mot alla!

noike skrev:Vi "vet" att han kommer klara det. Om de bara säger att han är och slåss mot en dinosaurie och har lite skador när han kommer tillbaka och mumlar lite om vad som hände, då kommer vi automatiskt bygga upp en bättre scen i huvudet än vad serien någonsin skulle ha råd med.

Håller tummarna för att noike har rätt. De är ju idiotiska om de verkligen försöker skildra den scenen. Då kan de lika gärna låta Hiro slåss med sitt svärd på ett hav av lava.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » ons dec 06, 2006 4:07

Glorificus skrev:Jag vet inte vad det är med mig och Heroes. Så många som verkar älska serien, men jag blir mest bara irriterad. Senast jag var såhär irriterad på en serie/film måste ha varit när jag såg Episode III.

Precis så känner jag över Supernatural!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » ons dec 06, 2006 5:20

1x11
Fint mellan Peter och Claire. De har blivit mina favorithjältar. Funderar på att bli en shipper. Aldrig riktigt testat hur det är att vara sån, men det verkar så kul.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav LWes » ons dec 06, 2006 11:36

noike skrev:
LWes skrev:Ja, det är väl troligt. och det vore roligt! Men jag vet inte riktigt vad det skulle tillbringa storyn... Vi får väl se! Dom kan ju inte visa något sånt och sen inte följa upp!

Jo, det tror jag de kan. Vi "vet" att han kommer klara det. Om de bara säger att han är och slåss mot en dinosaurie och har lite skador när han kommer tillbaka och mumlar lite om vad som hände, då kommer vi automatiskt bygga upp en bättre scen i huvudet än vad serien någonsin skulle ha råd med.

Ja, men det är ju "att följa upp" på det. Men det vore en bra lösning.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons dec 06, 2006 14:00

noike skrev:
Glorificus skrev:Jag vet inte vad det är med mig och Heroes. Så många som verkar älska serien, men jag blir mest bara irriterad. Senast jag var såhär irriterad på en serie/film måste ha varit när jag såg Episode III.

Då förstår jag att du ger upp på SPN. Det är jobbigt att vilja kasta knivar på en serie varje gång man ser ett avsnitt. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » ons dec 06, 2006 14:15

Glorificus skrev:
noike skrev:

Då förstår jag att du ger upp på SPN. Det är jobbigt att vilja kasta knivar på en serie varje gång man ser ett avsnitt. ;)

Jag tycker att till forumträffen i februari så gör vi upp träddiagram med vad vi gillar och ogillar med de båda serierna och så jämför vi.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » ons dec 06, 2006 14:36

noike skrev:Jag tycker att till forumträffen i februari så gör vi upp träddiagram med vad vi gillar och ogillar med de båda serierna och så jämför vi.

Plan accepterad. Jag ska rita en ek.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav fripp21 » ons dec 06, 2006 17:42

Mycket bra avsnitt.
Hiro var så gullig när han rättade till slipsen precis innan han skulle träffa Mr Isaac. Och sedan hans kommentar lite senare "I really need to find that sword." Hiro är cool.

En sak som gäller hela serien. De gör övergångar till nya scener djäkligt bra. De lägger in en liten "överlappning" och ändrar scenen lite lätt. Har ni sett? Ett exempel från detta avsnitt är ju scenen när Jessica skjuter DL. Episode10 avslutas med att Jessica skjuter DL , och när vi kommer åter till Niki/Micah/DL/Jessica får man se Jessica skjuta honom igen fast med en liten, liten skillnad i scenen.

Kunde Sylar ta sig ut ur fängelsehålan när han ville, hela tiden? Eller varför kunde han det helt plötsligt när Eden dök upp ensam? För det var väl ändå Sylar som krossade glaset?

Claire börjar bli mer och mer en favorit. Hon är något av "Heroes" Kim Bauer.
GÖM, är han fågel, fisk eller mittimellan?
Haiti? Ond, god, ful?
Är Eden verkligen död, nu och för alltid?

Och avslutningsscenen var verkligen trubblande. Jag som trodde det var den radioaktive mannen som skulle spränga NYC. Det ska bli spännande att följa fortsättningen. :D

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film