Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » lör nov 04, 2006 14:57

Nu är jag nästan ikapp (spoiler 2x01) Det här gillade jag riktigt mycket, otroligt snyggt och stämningsfullt avsnitt. Jag visste om att pappan skulle dö, så det var ju lite trist, men jag tycker ändå att det fungerade bra. Bästa replik var utan tvekan "Dude, I full-on Swayzed that mother" :D
(spoiler 2x02) Mest skrämmande avsnittet hittils, och då är jag inte ens rädd för clowner. Riktigt creepy, men samtidigt roligt också. Hur dumma är dock ungarna som släpper in clownen? Dom såg ut att vara gammla nog att förstå att man inte släpper in främmande. Bäst var slutet då Dean slog sönder bilen, så underbar scen.

Jag kännde verkligen igen han som spelade Ash men kunde inte komma på vart ifrån, men tillslut kom jag ju på att det var från Buffy, skoj. Tjejen var också helt ok, hon kan få vara med mer.

(spoiler 2x03) Skoj att se Amber, hon är så fin, men i övrigt ett svagare avsnitt. Gillade vissa saker, men det kändes trist. Som vanligt intressant mellan bröderna dock, jag blev jätteupprörd då Dean slog Sammy ;)

(spoiler 2x04) Nackdelen med att döpa avsnittet till "Children Shouldn't Play with Dead Things" är att jag direkt förstod vad det skulle vara för monster denna vecka. Men det stör ju inte alltför mycket. Synd bara att Zombietjejen var så trist och inte alls skrämmande. Annars många bra scener, Deans "Awkward" var underbart! :D Och slutscenen var fin.

(spoiler 2x05) Riktigt bra! Skoj att vi får se lite av Sams krafter igen. Intressant historia, skoj twist med tvilingen ("I have an evil twin") och många väldigt roliga scener! Dean då han ger bort bilen samt då han inte kan sluta säga sanningen var hur bra som helst.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tob » sön nov 05, 2006 0:10

(spoiler 2.04) Slutscenen. Nog en av de bättre scenerna i Supernatural hittils. Annars tamt avsnitt, historiamässigt, men som tack vare återkopplingen blir det riktigt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » sön nov 05, 2006 3:19

adolvsson skrev:Enstaka infall hade gått bra, men det händer ofta, och är inget annat än ett sätt att hamra in information. Det är att spela säkert, det är fegt, och det är att idiotförklara publiken. Jag gillar inte att bli idiotförklarad.

Kan det vara så att du överanalyserar lite? Jag förstord också det uppenbara innan de sade det men inte störde det mig, jag tänkte inte ens på det. Jag tror inte heller att de gjorde det så för att få det helt klart för publiken vad det var de ville få fram, utan mer för att folk i vanliga fall brukar säga det. Visst hade de kunnat ge varandra bara en blick och sedan scenbyte eller något, men annars så brukar man säga något när man gjort en upptäckt. Jag tyckte det var ett bra avsnitt och jag brukar inte störa mig på något i SPN och det gjorde jag inte i detta avsnittet heller. Hoppas vi får se mer av Alona Tal.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » sön nov 05, 2006 3:35

HeY skrev:Kan det vara så att du överanalyserar lite?

Knappast, jag tycker knappt ens det lämnas utrymme att börja analysera. Alltså, jag verkar onekligen vara rätt ensam om att kännas så, i alla fall i den här tråden, men det är mitt intryck. Och i mina öron blir det inte naturligt, inte något som folk i vanliga fall skulle säga det, utan det är repliker skrivna bara för att leverera information som författarna - eller snarare producenterna, bolaget - inte litar på att vi ska plocka upp, hur tydligt det än är i scenen annars.

Ingen överanalyser, möjligtvis tog jag i lite starkt i mitt förra inlägg, men som sagt är det här ett förfarande som irriterar mig rejält.

Det är också möjligt att det stör mig mer i SPN, eftersom dom är glada i andra sorters upprepningar också. Främst hur dom upprepar dad hela tiden när de pratat om farsan, eller varandras namn när dom pratar med varandra. Det känns inte heller som naturlig dialog. Det är heller inte något unikt för SPN, utan relativt vanligt i amerikansk film och TV, men det bidrar som sagt också till helheten.

Även om jag fortfarande gillar Supernatural, uppenbarligen eftersom jag fortsätter kollar, är dialogen en av dom två saker som stör mig riktigt mycket. Den andra är dom där gråtscenerna jag pratat om förr.

Nej, förresten, gör det till tre saker som stör mig mycket - Sam behöver fortfarande beställa tid hos en frisör ;)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav brat » sön nov 05, 2006 20:50

Oj, det går så snabbt för dig att jag inte hinner med att kommentera. Har inte värst mycket att säga heller. Mest bara Dean.

madskellig skrev: (spoiler 2x01) Det här gillade jag riktigt mycket, otroligt snyggt och stämningsfullt avsnitt. Jag visste om att pappan skulle dö, så det var ju lite trist, men jag tycker ändå att det fungerade bra. Bästa replik var utan tvekan "Dude, I full-on Swayzed that mother" :D

Snyggt och stämningsfullt, ja. Och Dean var väldigt väldigt snygg och bra. :) Och åter igen hotar de Dean till livet, grymma grymma människor.

madskellig skrev: (spoiler 2x02) Mest skrämmande avsnittet hittils, och då är jag inte ens rädd för clowner. Riktigt creepy, men samtidigt roligt också. Hur dumma är dock ungarna som släpper in clownen? Dom såg ut att vara gammla nog att förstå att man inte släpper in främmande. Bäst var slutet då Dean slog sönder bilen, så underbar scen.

Jag kännde verkligen igen han som spelade Ash men kunde inte komma på vart ifrån, men tillslut kom jag ju på att det var från Buffy, skoj. Tjejen var också helt ok, hon kan få vara med mer.

Scenen då Dean slår sönder bilen kan vara min favorit från hela serien. Jag hittar på att clownen använde någon slags magi som gjorde att han såg mindre skrämmande och främmande ut i barnens ögon. Annars borde barnen spärras in på knäpphuset.
Jag tänkte inte på att Ash varit med i Buffy, tack för att du påpekade det!

madskellig skrev: (spoiler 2x03) Skoj att se Amber, hon är så fin, men i övrigt ett svagare avsnitt. Gillade vissa saker, men det kändes trist. Som vanligt intressant mellan bröderna dock, jag blev jätteupprörd då Dean slog Sammy ;)

Jag tycker att Amber följer upp Amys och Julies tradition bra, trista avsnitt med bra Buffy/Angel-skådespelerskor.

madskellig skrev: (spoiler 2x04) Nackdelen med att döpa avsnittet till "Children Shouldn't Play with Dead Things" är att jag direkt förstod vad det skulle vara för monster denna vecka. Men det stör ju inte alltför mycket. Synd bara att Zombietjejen var så trist och inte alls skrämmande. Annars många bra scener, Deans "Awkward" var underbart! :D Och slutscenen var fin.

Awkward! :D

madskellig skrev: (spoiler 2x05) Riktigt bra! Skoj att vi får se lite av Sams krafter igen. Intressant historia, skoj twist med tvilingen ("I have an evil twin") och många väldigt roliga scener! Dean då han ger bort bilen samt då han inte kan sluta säga sanningen var hur bra som helst.

Dean :lovebunny: Men när ska de erkänna att Sam kan flytta saker med tankekraft igen?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » sön nov 05, 2006 21:29

brat skrev:
madskellig skrev: (spoiler 2x05) Riktigt bra! Skoj att vi får se lite av Sams krafter igen. Intressant historia, skoj twist med tvilingen ("I have an evil twin") och många väldigt roliga scener! Dean då han ger bort bilen samt då han inte kan sluta säga sanningen var hur bra som helst.

Dean :lovebunny: Men när ska de erkänna att Sam kan flytta saker med tankekraft igen?

Mmm, Dean :lovebunny:

Men jo, det känns verkligen som att det är dags att ägna en storyline åt den delen av Sams kraft igen. På tal om ingenting så har min uppskattning av Sam har växt otroligt mycket också, skoj.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön nov 05, 2006 21:38

madskellig skrev: (spoiler 2x05) På tal om ingenting så har min uppskattning av Sam har växt otroligt mycket också, skoj.

Mmm, Sam. :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » sön nov 05, 2006 22:39

(spoiler 2.05) Både ett av de roligaste och ett av de bästa avsnitten av Supernatural. Jag gillade dialogbitarna mellan bröderna i slutet om att alla är kapabla till att döda. Man kan ju hoppas att det är ett tema som dem återkommer till, men jag tvivlar, dessvärre.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön nov 05, 2006 23:41

2.06 Var nog ett av de sämre avsnitten av säsong 2 hittils. En säsong jag är hemskt förtjust i känner jag. Tycker det mesta har varit bättre än det mesta i säsong 1. Nu är jag dessutom ikapp. Det känns bra. Så.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » mån nov 06, 2006 0:30

2x06
Jag älskar Jo. Hon är så gullig. Man vill bara krama henne! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

madskellig skrev: (spoiler 2x04) Nackdelen med att döpa avsnittet till "Children Shouldn't Play with Dead Things" är att jag direkt förstod vad det skulle vara för monster denna vecka.

Till skillnad från avsnitt som "Bugs", "Scarecrow", "Bloody Mary", "Wendigo", "Hook Man" och "Everybody Loves A Clown"? :P :P :P :P :P :P
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav madskellig » mån nov 06, 2006 0:50

LWes skrev:
madskellig skrev: (spoiler 2x04) Nackdelen med att döpa avsnittet till "Children Shouldn't Play with Dead Things" är att jag direkt förstod vad det skulle vara för monster denna vecka.

Till skillnad från avsnitt som "Bugs", "Scarecrow", "Bloody Mary", "Wendigo", "Hook Man" och "Everybody Loves A Clown"? :P :P :P :P :P :P

Haha, ja :D Nä, men tidigare har jag inte riktigt uppmärksammat vad avsnitten heter innan jag såg avsnittet, vilket jag råkade göra denna gång. Lite synd att de döper dem så uppenbart.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tob » mån nov 06, 2006 11:10

Idag börjar Svt sända Supernatural kl 22.00.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sp1keout » mån nov 06, 2006 22:58

Tob skrev:Idag börjar Svt sända Supernatural kl 22.00.

Läste jag med i den dyra tidningen Metro, nu drar det igång för de som inte sett serien innan - som jag heh :oops:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » mån nov 06, 2006 23:19

2x06
Helt okej avsnitt, även om det var mycket som kunde ha gjorts ännu bättre. Jag tyckte åtminstone det var läskigt - var tvungen att titta mellan fingrarna vid ett flertal tillfällen.

Men jag hade gärna sett en djupare utveckling av spöket... tyckte det var kul när de pratade om vem det var - USA:s förste seriemördare - men sen blev det inte mycket mer av det. Lite antiklimaxigt. Jag hade gärna sett en mer komprimerad första del, så att Jo blev tagen tidigare. Då hade de kunnat lägga ännu mer fokus på spöket och gett avsnittet mer av känslan från promon... av att det verkligen inte fanns någon utväg. "No Exit".

Och så tycker jag att Jo är en karaktär som blir jobbigare och jobbigare... Kunde inte bry mig så mycket om vad som hände med henne när hon var så dum och envis i allt. Envis på ett idiotiskt sätt alltså. När spöket är efter just flickor som henne är det ju inte särskilt smart att bege sig ensam in där han väntar. Då hade jag hellre sett någon vändning där hon valde att vara smart istället, och ändå blivit tagen.

Utbrottet på slutet kändes inte heller så trovärdigt. John var med hennes pappa när han dog, visst, men de har ju tydligen ingen aning om vad som hände. Då kan hon ju be bröderna om hjälp med att luska ut det istället för att vara arg på dem. :rolleyes:

Men som sagt, jag tyckte ändå om avsnittet. Mer eller mindre. Jag fick bli lite rädd, småskratta några gånger... Bilscenen i slutet, till exempel. :D Synd att vi inte fick se Ash något, när de ändå var till baren flera gånger.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » mån nov 06, 2006 23:38

Glorificus skrev:2x06
Och så tycker jag att Jo är en karaktär som blir jobbigare och jobbigare... Kunde inte bry mig så mycket om vad som hände med henne när hon var så dum och envis i allt. Envis på ett idiotiskt sätt alltså. När spöket är efter just flickor som henne är det ju inte särskilt smart att bege sig ensam in där han väntar. Då hade jag hellre sett någon vändning där hon valde att vara smart istället, och ändå blivit tagen.

Jag tycker varken eller om Jo, mer än att jag tycker det är förbaskat trevligt med återkommande karaktärer som också får en betydelse. Men apropå scenariot i avsnitt 6. Det var vä det som gjorde att avsnittet kändes som ett av de sämsta hittils i S2. När halva avsnittets utveckling bygger på ren dumhet från en av karaktärerna så känns det bara konstruerat och blaha.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » mån nov 06, 2006 23:44

1.1 Lite halvtaffligt faktiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » mån nov 06, 2006 23:46

noike skrev:1.1 Lite halvtaffligt faktiskt.

1.1 Inte alls så pjåkig!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav brat » tis nov 07, 2006 0:08

Långa och utförliga kommentarer vill jag lova. :P
Men det var roligt att några nya gav serien en chans. Jag fick lov att se lite själv också, jag gillar verkligen piloten. Otäcka träd. Låt inte avsnitt 2-3 avskräcka er bara. Fokusera istället på t.ex. Amy.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis nov 07, 2006 0:29

Ja, avsnitt två och tre är en svacka. Och det blir bättre och bättre sen... ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis nov 07, 2006 0:45

Glorificus skrev:Ja, avsnitt två och tre är en svacka. Och det blir bättre och bättre sen... ;)

Bättre och bättre och mer irriterande och mer irriterande.

Instinktivt misstänker jag att noike inte alls kommer hålla ut lika länge som jag. Min tolerans mot seriens dumheter irritationsobjekten kan vara något större. Vilket inte alls behöver vara en positiv sak i sig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tis nov 07, 2006 7:30

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:Ja, avsnitt två och tre är en svacka. Och det blir bättre och bättre sen... ;)

Bättre och bättre och mer irriterande och mer irriterande.

Instinktivt misstänker jag att noike inte alls kommer hålla ut lika länge som jag. Min tolerans mot seriens dumheter irritationsobjekten kan vara något större. Vilket inte alls behöver vara en positiv sak i sig.

Eller så kan det vara så att noike inte alls kommer irritera sig på de sakerna. Hittills verkar du ju vara ganska ensam på just dina största problem. Men oroa dig inte, de måste ju finnas ngn som delar din uppfattning ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis nov 07, 2006 8:18

HeY skrev:Eller så kan det vara så att noike inte alls kommer irritera sig på de sakerna. Hittills verkar du ju vara ganska ensam på just dina största problem. Men oroa dig inte, de måste ju finnas ngn som delar din uppfattning ;)

Jag håller hoppet vid liv, banne mig. *hytter med näven i någons generella riktning* Var ääärrr du?!

Men i fallet noike talar jag dels historiskt sett många långa konversationer som stöd, som i och för sig har lett mig till tokiga antaganden förr, dels baserat på gtalk-diskussion. Och det faktum att han åtminstone reagerade på dialogen långt tidigare än jag.

Så. Där har du det.

:)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav brat » tor nov 09, 2006 19:31

adolvsson skrev:Jag håller hoppet vid liv, banne mig. *hytter med näven i någons generella riktning* Var ääärrr du?!

Jag håller med, lite.
Övertydlighet stör mig. Inzoomningar, repliker, blickar, kamerarörelser m.m. som inte behövs ska inte vara där. Ibland märker jag inte när SPN lider av sånt eftersom jag blir hypnotiserad av Jensen. Men ibland märker jag det.
(spoiler 206) "It's in the vent"
Så hysteriskt onödig och fånig replik att jag genast reagerade och tänkte att det måste vara meningen, de måste vilja få Jo att framstå som dum och irriterande med den repliken. Åtminstone är det så hon framstår i mina ögon eftersom hon säger det.

Jag har för övrigt inte riktigt bestämt mig om Jo. Jag ogillar henne inte direkt, men jag är inte alltid överdrivet förtjust i henne heller.

Yay! Konstigheterna var inte att hon var deras syster.
Ney! Konstigheterna var en så fånig historia som att deras pappa är ansvarig för hennes pappas död.
Seriöst, det var hundra år sedan. Ingen vet vad som hände. Och vad är det som säger att brödernas pappa inte gjorde allt i sin makt att rädda honom? Och på VILKET sätt är pappans handligar (bra eller dåliga) Deans & Sams ansvar?
Skärpning Jo oh Jos mamma.

Jag skulle vilja gå igenom deras manus och stryka en del men jag tycker inte att SPN är så övertydligt att det verkligen stör och distraherar mig från serien. Finns många värre serier på den fronten. Fast det finns bättre också (läs: Buffy).
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor nov 09, 2006 21:10

brat skrev:Jag håller med, lite.
Övertydlighet stör mig. Inzoomningar, repliker, blickar, kamerarörelser m.m. som inte behövs ska inte vara där. Ibland märker jag inte när SPN lider av sånt eftersom jag blir hypnotiserad av Jensen. Men ibland märker jag det.

Jag skulle vilja gå igenom deras manus och stryka en del men jag tycker inte att SPN är så övertydligt att det verkligen stör och distraherar mig från serien. Finns många värre serier på den fronten. Fast det finns bättre också (läs: Buffy).

Kanske stör det mig mer för att jag inte hypnotiseras av varken Jensen eller Jared? Inte för att verka nedlåtande eller nåt, jag kan vara precis likadan - hade det inte varit för Kristen hade jag nog gett upp Veronica Mars under andra säsongen, om inte tidigare.

Men det kanske skulle kunna vara en förklaring.

Kanske.

Om jag inte är helt ute och cyklar, förstås.

För sånt händer också.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav madskellig » fre nov 10, 2006 2:16

(spoiler 2x06) Jag gillade det här avsnittet med, S2 har börjat starkt. Många scener tyckte jag var läskiga, jag gillade veckans monster och att han var den första seriemördaren. Scenen i källaren då man såg hans mun genom springan som Jo kollade igenom var verkligen obehaglig.

Jo börjar bli mer intressant. Visst det kändes ju lite idiotiskt att hon gick efter spöket så där, men men...

Synd att vi inte fick någon scen med Ash bara ;)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav sp1keout » fre nov 10, 2006 12:05

brat skrev:Låt inte avsnitt 2-3 avskräcka er bara. Fokusera istället på t.ex. Amy.

102 - Ingen höjdare (haha)
103 - Amy!!! :lovebunny: Man blir kär i henne igen! Tyckte det var ett bra avsnitt, om än sorgligt.

Ser fram emot att se mer!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » lör nov 11, 2006 1:43

2x07
For some reason I could really go for some pea soup.

Jag tänker faktiskt ge det här avsnittet ett hell yeah!

Kanske lite trist när man börjar bedöma kvalitén på en serie efter hur få irritationsmoment ett avsnitt har. Å andra sidan, baserat på den skalan, var det här ett höjdaravsnitt. Verkligen. Inte ens det faktum att Sam (som jag vanligtvis är mindre förtjust i) stod i centrum, han irriterade mig inte alls, och Deans inblandning var låg eller att Linda Blair (kul att se henne, men som aktris är stilen allt annat än subtil) visade sig vara rätt kass skådis drog ner betyget.

Jag kände mig lite tveksam till att Sam och Dean skulle ha tänkt på att jämföra påhittade historien innan såpass i detalj och slutet lämnade en del att önska, det var hastigt och kom inte helt naturligt.
Fast det tänker jag vifta bort den här gången, för även om historien inte var viktig för mytologin och fallet världens mest originella så var ändå manuset till 2x07 ett av dom bäst skrivna i hela serien. Det är såhär det ska göras.

Tyvärr har jag väl inga större förhoppningar om att nästa avsnitt ska hålla samma nivå på manus. Om jag har fel, vilket vore trevligt, då kan SPN höja sig ett par snäpp på min skala.

Avsnittet skrevs förresten av en Cathryn Humphris, vars ända tidigare manuscredit är ett Supernatural 1x20 (jag tror det är där den berömda pistolen nämns första gången). Hennes biografi på IMDb nämner två saker (utöver hennes smeknamn (som är Cat)):
Trade mark
Sarcastic wit . . . mind as sharp as a samurai sword.

Trivia
Dog's name was fluffy, but was actually hairless.

:D

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav brat » lör nov 18, 2006 5:18

Just sett 208. Ska försöka skriva några logiska tankar.

Jag blev så rädd!! Snyft. Människornas förvridna ansikten och det där hemska ljudet, jag kunde bara kasta händerna för ögonen och önska att någon (läs: Jensen) satt bredvid mig och höll min hand.

Vad mer? Det var dramatiskt och intensivt, blev helt inne i avsnittet. Sam! Dean!!

Personen som gör intron och promos osv borde få ett pris. Fantastiskt jobb. Är verkligen helspänd nu inför de kommande två avsnitten. Det kommer att bli intensivt!

Jared Padalecki och Jensen Ackles är mina favoriter just nu. Var enda sekund med dem på tv är njutbar. Inte bara för att de är sjukt snygga utan också för att de har sån fantastisk kemi och är så underhållande ihop.

Avslutar med att sno en tanke/åsikt från Glory. Det spelar ingen roll längre om SPN är bra eller dåligt. Att det nu råkar vara bättre än någonsin tidigare är bara en bonus. Älskar säsong 2!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör nov 18, 2006 6:39

brat skrev:Avslutar med att sno en tanke/åsikt från Glory. Det spelar ingen roll längre om SPN är bra eller dåligt. Att det nu råkar vara bättre än någonsin tidigare är bara en bonus. Älskar säsong 2!

Och jag av-spoilermarkerar den biten och håller med. (Om att hålla med mig själv, hm, men det är ju så.) :)

2x08
Läskiga förvridna ansikten! Speciellt när frun till den siste killen blev sådär och fortsatte prata med honom.

Annars var det framför allt de starka känslorna mellan Sam och Dean, och Deans lek med demonen, som gav mig ångest i det här avsnittet. På ett bra sätt. Men plågsamt. Jag var lite rädd att Dean skulle göra någon annan deal... spekulationerna ekade i mitt huvud genom hela avsnittet. Speciellt efter att ha sett den luriga promon innan! Hehe, kul när de som gör promos är medvetna om att tittarna spekulerar kring allt de ser i en promo och att de leker med de förväntningarna.

Underbart samtal i början om vem av bröderna som är mest efterlyst! :D Det är sånt som man bara njuter av.

Ooh, och avsnittet var snyggt också! Alla återblickar till 30-talet, osv. Mycket snyggt gjort. Stämningsfullt.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör nov 18, 2006 13:41

Glorificus skrev:
brat skrev:Avslutar med att sno en tanke/åsikt från Glory. Det spelar ingen roll längre om SPN är bra eller dåligt. Att det nu råkar vara bättre än någonsin tidigare är bara en bonus. Älskar säsong 2!

Och jag av-spoilermarkerar den biten och håller med. (Om att hålla med mig själv, hm, men det är ju så.) :)

Och jag tänker i stort sett hålla med. Älskar är ett lite väl starkt ord, men ja, framför allt dom senaste avsnitten har hållit en ovanligt hög klass även i min kritiska bok. 2x08 var inget undantag.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film