brat skrev:1x01-1x05
Ifall ni undrar så ska jag berätta att jag fortfarande ser serien, och att jag blir mer och mer besatt. Allra mest gillar jag Kara. (Så de senaste två avsnitten som handlade om hennes äventyr var riktigt bra!) Men även Baltar är härlig. Det (den) enda som jag har svårt med i serien är presidenten. Något dryg och jobbig människa. Opassande hybris. Avsätt henne... helst på en närliggande planet.
Bender skrev:3x05 Bra bra bra!
ett tag var jag rädd att Gaeta skulle skickas ut i rymden, det vore väldigt bra dramaturgiskt men jag hade verkligen saknat karaktären.
caffeineaddict skrev: (spoiler 3.05) Verkligen nästan precis hur bra som helst, och jag blev alldeles skrämd och fascinerad av hur lätt jag hade för att sympatisera med juryn/bödlarna. Även om det de gjorde var skrämmande och jag alltid är en dödsstraffsmotståndare så hade jag full förståelse för att de gjorde som de gjorde, särskilt i scenen där de avrättade Jammer. Till skillnad från t.ex. Illyria och LWes blev jag inte särskilt förvånad, tyckte Motståndsrörelsen gjorde det klart tidigt i säsongen att de planerade att avrätta alla som samarbetade med Cylonerna.
AKS skrev:3.05:
Alltså, jag visste ju att Gaeta skulle få en sista sekunden-räddning, men jag blev ändå alldeles "Yes!!!" då Starbuck började snacka om den där hundmatskålen. Dessutom älskade jag sista scenen med Chief och Gaeta. Gaeta som blir helt spänd -- "Vad ska hända nu?" - och sen slappnar av och så börjar de bara äta...
AKS skrev:noike: Jag håller med dig helt och hållet om det du skriver under spoilertaggarna. Alldeles för snabbt...
AKS skrev:Min teori: Om det inte fungerade var de rädda att förlora tittare = tillbaka till den gamla tryggheten igen.
AKS skrev:adolvsson: Ska S3 bli sista säsongen?!?!
adolvsson skrev:Ah, jag håller faktiskt inte med om det där under spoilerpratandet.
Inte för att jag hade klagat på 9-10 avsnitt på NC, men själv var jag redan innan rädd för att det skulle vara över på ett eller två avsnitt. Jag tyckte dom gjorde bra historia av det hela. Det sista, själva flykten från NC, rusades inte.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare