Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » fre sep 01, 2006 16:42

Jag känner honom sedan tidigare, och jag vet att många flickor tycker han är söt. Så det är han nog. Jag har inte gått och lämnat min heterohet, jag är bara, faktiskt (hur klyschigt det än må låta), så säker i min sexualitet vid det här laget att jag inte är rädd för såna här grejer. Faktum är att de mer än något försäkrar mig om min läggning eftersom jag inte känner någon form av sexuell kick alls, men samtidigt inte skyggar och tycker det finns något obehagligt i det hela.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » fre sep 01, 2006 17:33

Du är en underbar man! :lovebunny:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre sep 01, 2006 17:39

Ai skrev:Du är en underbar man! :lovebunny:

Och du är den bästa storasyster en underbar man kan ha. :lovebunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » fre sep 01, 2006 18:05

Självklart suger jag åt mig helt utav den obefogade äran! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav lilith » fre sep 01, 2006 18:10

caffeineaddict skrev:Jag känner honom sedan tidigare, och jag vet att många flickor tycker han är söt. Så det är han nog. Jag har inte gått och lämnat min heterohet, jag är bara, faktiskt (hur klyschigt det än må låta), så säker i min sexualitet vid det här laget att jag inte är rädd för såna här grejer. Faktum är att de mer än något försäkrar mig om min läggning eftersom jag inte känner någon form av sexuell kick alls, men samtidigt inte skyggar och tycker det finns något obehagligt i det hela.
:lovebunny:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav The Buffster » fre sep 01, 2006 22:58

Mitt i all kaos, med flytt, skola och allting så kände jag ändå att jag behövde lite QaF. Framförallt lite Brian Kinney.

3.02 - 3.04 Fortsatt bra. En olycklig Brian är helt klart att föredra. Han är bättre än någonsin. Eller ja, han var väl i och för sig ännu bättre när han och Justin gick på balen. Och i avsnitten just efter det. Även om jag älskade 3.01 så slår det knappast 1.22 och 2.01. Men bra är det hur som helst nu. I 3.04 så kändes det dock som om Justin och Brian tillsammans igen inte är så långt borta, för min del hade dom gärna fått dra ut på det ett tag. Och det kanske dom gör, vad vet jag. Fast å andra sidan, man kan knappast klandra Justin. Ethan är bra, men han är ingen Brian. Kan kännas som att det låter så dumt och ytligt, men jag älskar alla scener med Gale i bar överkropp (och helst ännu mindre kläder än så).

Som vanligt så engagerar allting som inte är Brian och Justin inte riktigt på samma sätt. Känns som att jag någon gång skulle vilja skriva någonting annat, men det har tyvärr inte hänt ännu. Michael tycker jag i och för sig om igen. Men att Ben nu verkar ha fått problem med steroider känner mest jobbigt. Debbie är underbar, men hennes förhållande är väl sådär intressant. Emmett och Ted, älskar jag såklart. Ibland så känns det dock väldigt obekvämt mellan dom. Men det är ju tanken såklart och i det stora hela så är jag gillar jag helt klart deras förhållande. Även om jag kanske hade föredragit dom som kompisar. Det där överdrivna gullandet är inte riktigt någonting jag är överförtjust i. Mel och Lindsey. Hmm (ska inte kritisera), men en till unge, jag vet inte.

Det jag har tänkt på är att jag faktiskt skrattade en hel del under dessa avsnitt och det har jag kanske inte gjort så mycket hittills. T ex så var scenen när Debbie gav bort en massa lustiga saker till Justin väldigt rolig. Att Michael och Justin ska göra ett till nummer av Rage är mycket positivt. Jag gillar Rage (och jag skulle verkligen, verkligen vilja att Brian klädde ut sig till honom någon gång).

Brians systerson anklagar honom för övergrepp. Och mamman är självklart den som gjort honom till homofob. Det gör mig så ledsen att jag skulle kunna gråta.

Ett citat jag gillade, "I'm not anti social, I just can't stand people".

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör sep 02, 2006 12:32

caffe, kaffe och QaF. Trevlig lördagsmorgon/lunch.

Och det kanske jag har sagt tidigare, men syrran är verkligen ett jättefan av UK-varianten. Vi satt och diskuterade den i säkert en halvtimme igår. När jag väl har fastnat för US lite mer ordentligt (det är bra, men jag har inte mycket tvekan om att jag kommer hookas hårdare inom kort) ska jag försöka sälja henne också på den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » lör sep 02, 2006 12:40

caffeineaddict skrev:caffe, kaffe och QaF. Trevlig lördagsmorgon/lunch.

Bara caffe som saknas för mig...

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör sep 02, 2006 13:01

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:caffe, kaffe och QaF. Trevlig lördagsmorgon/lunch.

Bara caffe som saknas för mig...

Men du har ju å andra sidan dig själv, så du vinner ändå. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » lör sep 02, 2006 14:54

Borde egentligen göra annat. Men jag har varit utan mina serier så länge att jag känner ett så enormt sug. Innan jag fick min dator så hade jag endast 1:an, 2:an, 3:an, 4:an, 6:an, SVT24 och Barnkanalen som underhållning. Jobbiga tider. QaF går alltså inte att hålla sig ifrån.

3.05 - 3.08 Jag har ju efterfrågat mer mörker. Men ändå så gillade jag inte riktigt när Michael funderade på att smitta sig själv för Bens skull. Det är precis den sorts mörker som jag burkar gilla. Men jag antar att Michael inte är rätt karaktär för det. Även om man med vilken karaktär som helst hade kunnat veta att han inte skulle göra det så kändes det ännu mer självklart med Michael. Han är den sista jag skulle kunna tänka mig göra någonting sådant. Men, men Ben tycks ju ha slutat med steroiderna nu, även om det kanske inte kommer att hålla i sig. Att Ben blivit så engagerad i den prostituerade killen kan leda till något bra, tror jag. För jag antar att han kommer att vara med mer senare.

Och så är Brian och Justin tillsammans igen. Bra och dåligt på samma gång. Bra för att det är det jag egentligen vill. Dåligt för att jag älskade den ledsna, plågade Brian. Men ändå, Brian/Justin scener är alltid bra. Och just med tanke på hur Brian är, och att han ändå verkligen ville ha Justin tillbaka är bara så underbart. Jag kommer inte att sakna Ethan.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön sep 03, 2006 1:35

Då var säsong 3 sedd också. Känns lite jobbigt att säsongerna från och med nu är mycket kortare. Fast å andra sidan så brukar jag gilla korta säsonger bättre, kring 13 avsnitt, för att det blir färre utfyllnadsavsnitt. Säsong 3 har känts kort, kan ju ha att göra med att jag såg 3.02 - 3.14 på två dagar. Men bra har den varit.

3.09 - 3.14 Allra bäst i början, som jag redan har nämnt. Men jag gillade även slutet. Stockwell kampanjen och framförallt Brians inblandning i hela den historien var riktigt intressant. Och när den andra killen tillslut vann och dom dansade på gatorna. Det var underbart och jag blev alldeles tårögd. Det gör dock ont i en bara av att tänka på att det finns politiker som Stockwell, och värre, som inte förlorar.

Ted och Emmett, vilken sorglig historia. Men det känns som att man kan vara ganska säker på att det ordnar sig mellan dom tillslut. Fast nu träffade ju Ted Blake igen, och det kan i och för sig innebära att Ted och Emmett kanske inte kommer vara ett par i dom kommande säsongerna. Fast det känns som om det nog ändå borde bli dom två tillslut.

Hunter är en ny karaktär som jag verkligen gillar. Hoppas, hoppas, hoppas att han kommer att vara med mycket även i fortsättningen. Gillade första gången han såg Brian och blev som förtrollad. Så skulle jag garanterat också reagera.

Michael: Well he already has a boyfriend.
Hunter: You do?
Brian: In a non defined unconventional way, yeah.

Borde inte börja se säsong 4 imorgon, har massa viktiga saker att göra, men jag får nog svårt att hålla mig.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön sep 03, 2006 12:28

(spoiler 1.10) Om jag inte bara fortfarande hade så svårt för Justin... för nu är det annars riktigt, riktigt bra på så gott som alla andra fronter. ROADTRIP! EMMETT! Emmett som kan byta däck! Ted! Deb! Nu börjar Brian också kännas mer välrundad och som en riktigt välskriven karaktär, den där scenen vid vägkanten med honom och Mikey...

Och om det här var slutet för David i serien så kommer jag sakna honom. Tyckte han var konstant sympatisk och kände ordentligt för honom i sista scenen.

Däremot kunde de gärna fått dra ut på New York-besöket, hade hoppats på nåt cliffhanger-slut och att även nästa avsnitt skulle vara "Gänget letar Justin i NY", men det kändes lite väl rushat när de väl kom fram.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav brat » sön sep 03, 2006 22:12

Så roligt att komma hem till alla dessa kommentarer om QaF! Underbart. Verkar som att ni båda är rätt förtjusta i serien också. Extra underbart. Längtar till

SÄSONG 2
caffe ser balen och efterföljande avsnitt!

SÄSONG 4
Buffster ser cancerarcen. Då är Brian in PAIN. Hon som gillar dystra storys borde älska säsong 4.

Åh, jag har QaF abstinens. Enligt min plan skulle jag få börja på säsong 5 omtitten imorgon men jag hade tänkt se Undeclared, Miracles och Vanished innan dess. Och jag har bara hunnit Undeclared.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån sep 04, 2006 0:01

(spoiler US 1.11) Wow. Nu jävlar. Så mycket som var så oerhört bra här. Ett ordentligt hopp upp i kvalitet från allt tidigare.

Först och främst: EMMETT! Peter Paige var något så förjävla bra i sina dramatiska scener här. Han höll det så snyggt och lågmält, och ändå såg man hur han gick sönder inombords. Det spöade skiten ur de flesta andra scener av liknande natur (jag har för i helvete sett 12 säsonger av Cityakuten...) jag överhuvudtaget har stött på.

Sedan: TED! Det där talet till Mikey, som var så jävla bra att jag måste citera det i sin helhet...

TED: Hey, listen. I know there's this part of us that thinks we don't deserve to be loved?

MIKEY: What are you talking about?

TED: Let me finish. So, we fall in love with someone we know we can't have, and... who's never gonna love us. And... we fantasize about the day when the... all of a sudden that he realizes, and sees everything he's been missing. You know, and, and all our dreams come true. Only, ah, you know that day never comes and before you know it it's your 40th birthday, it's your 50th birthday and... and you're still alone. Don't let that happen to you, Michael. Love someone for real. Someone who loves you.

...det slog mig som så fruktansvärt... rätt. Ofta brister såna här tal i serier och film antingen för att det blir överskrivet, överspelat eller helt enkelt för att jag inte håller med om vad som sägs. Det här höll jag med, samtidigt som jag trodde både att den karaktären skulle säga det och att han skulle säga det på det sättet. Och det är fan inte lätt att åstadkomma. Enorma kudos till såväl författarna som Scott Lowell.

Att de sedan repeterar en av UK-seriens allra bästa scener (Stuart/Brian som bjuder in Rosalie/Tracy till festen och det resulterande tumultet) nästan lika lyckat gjorde inte saken sämre. Eftersom situationer och karaktärer ju ändå är rätt annorlunda från UK-varianten vid det här laget ska det bli intressant att se om de löser det på någolunda liknande sätt eller om de hittar sin egen väg.

Att börja och sluta med "Boys Keep Swinging" gör ju inte direkt det här Bowie-fanet ledset heller. Fenomenalt, på alla sätt och vis.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » mån sep 04, 2006 1:27

Jag har tänkt skriva nåt långt ett bra tag nu - men irl har kommit ivägen hela tiden. Men jag har läst både Buffster och caffe med ett småleende och en liten tår i ögat av stolthet och kärlek! Jag lovar att skriva mer när jag får tid!

Först vill jag hålla med brat i allt. Som vanligt. :lovebunny:

Sen måste jag bara citera tre saker som gjorde mig glad, rörd och kärleksfull:

QaFfe skrev:Eftersom situationer och karaktärer ju ändå är rätt annorlunda från UK-varianten vid det här laget...
By Jove - He's got it! Det var skönt att få det bekräftat att det är tydligt när serien ändå tar en liten tripp "tillbaka"...

QaFfe skrev:Att börja och sluta med "Boys Keep Swinging" gör ju inte direkt det här Bowie-fanet ledset heller.
Inte denna heller - jag kan se den sista kameraåkningen hur många gånger som helst! Snygg!

QaFfe skrev:Fenomenalt, på alla sätt och vis.
Kärlekkärlekkärlekkärlekkärlek

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån sep 04, 2006 2:53

(spoiler US 1.12) Men jösses, Emmett, vad håller du på med? :( Vad besviken jag blir på dig... hoppas du tar dig ur den där gräsliga gruppen snarast möjligt.

I övrigt ett till bra avsnitt, om inte så monumentalt som det förra. Ska bli spännande att se hur Michael lyckas (eller, mer troligt, misslyckas) med att balansera sina förhållanden till David och Brian. Och Ted var lika bra som vanligt: "I am, however, available for safe sex and accounting tips" (parafraserat, men nåt sånt).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » mån sep 04, 2006 13:26

:D

caffe verkar redan vara riktigt engagerad i karaktärerna. Jättekul! Snart sitter du där och smågrinar tillsammans med oss. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » mån sep 04, 2006 13:39

Första småsnyften fick nog det där Ted-talet till (om vi inte räknar UK då). Jag är ju en big softie, så det kan säkert komma att hända igen.

Mer verkligen "tårarna rinner"-gråt är inte sådär väldigt vanligt hos mig, framförallt inte i TV/film-sammanhang (om det inte handlar om att man skrattar så man gråter). I TV-serier är det väl mest bara "The Body" och 5.10 och 5.12 av Six Feet Under som lyckats med det. Men vem vet, man ska aldrig säga aldrig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » mån sep 04, 2006 14:34

Ja, jag menade inte sån där "jag är ett litet barn och har precis ramlat och slagit mig-gråt" utan småsnyftande, som en annan sysslar med. Till film, tv-serier, böcker. Och Oprah. Alltid Oprah. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » mån sep 04, 2006 14:39

Tinwiel skrev:"jag är ett litet barn och har precis ramlat och slagit mig-gråt"

The Body... varenda jävla gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav wyndham » mån sep 04, 2006 16:41

(spoiler Us 1x11) Boys always work it out! Mina minnen från första säsongen har börjat suddas ut, men jag har inte glömt vilket kvalitetshopp av rang det här var.
Lite tårögd blev jag nog då och då under QaF. På dom allra allra mest uppenbara ställena.
Men när det gäller bölande så kan inga av barndomens fysiska trauman mäta sig med ett par djävulska Ats s5-avsnitt...
<-------------------------------
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » mån sep 04, 2006 18:06

Ja, AtS s 5... :cry:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » mån sep 04, 2006 23:39

caffe och Buffster, det är verkligen hur kul som helst att läsa era kommentarer. 8) Jag blir "se QaF första gången"-nostalgisk.

Edit:
brat skrev:Enligt min plan skulle jag få börja på säsong 5 omtitten imorgon men jag hade tänkt se Undeclared, Miracles och Vanished innan dess. Och jag har bara hunnit Undeclared.

Det finns en Undeclared-tråd om du känner för att kommentera. *hint hint* :) Vanished kan jag skicka i morgon om du vill... har väl gått ett tredje avsnitt av det nu. Och Miracles är ju bara.. 13 avsnitt, om jag minns rätt. Men du kan ha boxen hur länge det vill, så ingen brådska med det, börja med QaF s5 du.
Senast redigerad av Glorificus mån sep 04, 2006 23:44, redigerad totalt 1 gång.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » mån sep 04, 2006 23:43

Glorificus skrev:caffe och Buffster, det är verkligen hur kul som helst att läsa era kommentarer. 8) Jag blir "se QaF första gången"-nostalgisk.

Jag med, måste ta tag i min omtitt igen snart. Sunshine abstinens! :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis sep 05, 2006 20:21

(spoiler US 1.14) Min Emmett är tillbaka! :lovebunny: Även om vändningen kanske var lite väl kvick i mitt tycke (hade gärna fått se den scenen som Emmett och tjejen berättar om senare på Babylon, om så bara för att få se ansiktena på de där andra gräsliga gruppmedlemmarna...). Och Teds tal kändes rätt mycket mer "skrivet" denna gång än i 1.11. Det är ändå Ted och Emmett som är seriens själ och hjärta för mig, mer än Mikey och Brian.

Fast Mikey/Brian/David är en ganska intressant halvtriangel (eeh, vänta nu det blir ju bara en... mindre triangel? Jag och geometri...). Första gången jag verkligen lackat ur på David är när han återigen vill få ut Brian ur Mikeys liv. Och sen gör Mikey den typiska missen och ljuger och klantarslar sig. Tyvärr kändes hela grejen lite väl mycket som traditionell TV-struktur:

1. Den ena i ett par säger "Du får inte göra det här!"
2. Den andra går ut och gör det ändå och ljuger om det och bråk uppstår.
3. De talar ut, förstår varandras åsikter och blir sams (och eftersom det här är QaF kan vi väl lägga till "dansar halvnakna" efter "blir sams").

Känns igen från lite för mycket annan TV för att det skulle vara riktigt engagerande, det hade varit intressantare om Mikey hade rytit till ordentligt och försvarat sin vänskap med Brian från början. Holy shit, om den dagen kommer som jag får en flickvän som säger åt mig att sluta träffa min bästa kompis Helena... no fucking way!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » tis sep 05, 2006 20:56

caffeineaddict skrev: (spoiler US 1.14) (och eftersom det här är QaF kan vi väl lägga till "dansar halvnakna" efter "blir sams").

Ååh, tänk om alla serier kunde lägga till det efter "blir sams". :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » tis sep 05, 2006 21:57

Seriens första lovebunny från caffe?

Visserligen för en specifik karaktär och inte allmänt - men ÄNDÅ! :D

Jag har inte glömt bort mitt löfte - jag ska skriva nåt längre. Snart. Lovar. Och jag lovar att göra en rec på 513 också....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » sön sep 10, 2006 0:02

Nu ska jag se... Say Uncle!! Skriven och regisserad av ingen annan än Peter Paige. Huvudrollsinnehavaren? Peter Paige. :)
Lisa "Cuddy" Edelstein (House) har också en roll, upptäckte jag när jag såg trailern igår. 8)

Här finns den, om någon mer är intresserad.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön sep 10, 2006 0:18

Glorificus skrev:Nu ska jag se... Say Uncle!! Skriven och regisserad av ingen annan än Peter Paige. Huvudrollsinnehavaren? Peter Paige. :)
Lisa "Cuddy" Edelstein (House) har också en roll, upptäckte jag när jag såg trailern igår. 8)

Här finns den, om någon mer är intresserad.

Tackar!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » sön sep 10, 2006 1:50

Peter Paige.
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

= Ja, filmen var bra. Peter Paige är underbar!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film