Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tor aug 17, 2006 17:56

brat skrev:Det lutar åt QaF-träff i Umeå snart va? ;)

Det vore ju rena Ai-tortyren...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tor aug 17, 2006 19:22

Nu är jag äntligen igång med min säsong 4 omtitt. Måste bara titta in här för att säga:

401
Vilket fantastiskt avsnitt det här är! QaF är grymma på att göra säsongspremiären och det här är en av de bästa! Ligger på min topplista. Inte en tråkig sekund. Och man slits mellan total lycka och fullständig olycka så smärtsamt snabbt, det är underbart bra gjort. Avsnittet håller verkligen för en omtitt!

För er som inte minns, 401 är avsnittet då:
- Ted är på rehab med Blake. Emmett deppar.
- Mikey kommer hem till Ben med Hunter och de får vårdnaden om honom.
- Justin ser till att Brian inte behöver sälja sitt Loft genom att ordna en välgörenhetsgala.
- Shanda Leer/Darrin uppträder på välgörenhetsgalan och blir nedslagen efteråt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » tor aug 17, 2006 19:56

Glorificus skrev:
brat skrev: Det lutar åt QaF-träff i Umeå snart va? ;)

Det vore ju rena Ai-tortyren...

Hihi, men det skulle vara skoj (inte Ai tortyren då)

brat skrev:Det är alltid lika roligt, och förvånande, att se hur olika människor uppfattar saker olika. Personligen ÄLSKAR jag säsong 2 medan jag tycker att säsong 3 är seriens svacka. Hm, ja. Det var egentligen bara det jag ville säga. Älska säsong 2!

Nej! Säsong 3 är bäst :D Fast jag älskar s2 också... skulle nog säga att S4 i det stora hela är sämst även fast den har stora höjdpunkter. Men 4x01... så underbar!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » tor aug 17, 2006 20:35

BLÄ för Ai-tortyr..........................................

BLÄ!!!

Själv älskar jag säsong 4!

B/J är lyckliga, olyckliga, cancern, Vics död osv - det enda är väl de två Liberty-ride avsnittena. Men när Brian väl har skadat sig så lyfter också den! Sen slutet. Me like.

Nu ska jag titta på Vanished. Bye! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor aug 17, 2006 21:42

Så nu har jag sett Vanished piloten! Jag har Gale!Overload!

Den var väl sisådär som serie betraktat tycker jag - men.... GALE!!! Kunde inte låta bli att fnissa som en tok-kär trettonåring på en Backstreet Boys konsert när han glimrade till och var sådär underbart Brianspydig ibland!

Vill man har en timme med i princip honom i varje scen så ska man se serien. Absolut!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » tor aug 17, 2006 21:59

Jag vill också se! Min dator är så dålig att det är inte ens lönt att ladda hem avsnittet dock *kicks computer*

Eftersom jag, 13 år gammal, faktiskt var på en backstreet boys konsert så måste jag ju jämföra upplevelserna ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor aug 17, 2006 22:35

madskellig skrev:Jag vill också se! Min dator är så dålig att det är inte ens lönt att ladda hem avsnittet dock *kicks computer*

Eftersom jag, 13 år gammal, faktiskt var på en backstreet boys konsert så måste jag ju jämföra upplevelserna ;)

*hihi* Ja, det är ju typiskt 13-års-beteende att åka på BSB-konserter.

Tror jag också ska se Vanished i kväll. mads, om du vill kan jag skicka det över msn? Eller är datorn så dålig att det går för långsamt/du inte kan se det sen? Tänkte att om du också har Kommunicera brukar överföringar gå snabbt. Och VLC Media Player brukar klara att spela det mesta.
Jag antar att åtminstone brat vill ha avsnittet? Du får hojta till i så fall. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tor aug 17, 2006 22:51

Glorificus skrev:Tror jag också ska se Vanished i kväll. mads, om du vill kan jag skicka det över msn? Eller är datorn så dålig att det går för långsamt/du inte kan se det sen? Tänkte att om du också har Kommunicera brukar överföringar gå snabbt. Och VLC Media Player brukar klara att spela det mesta.
Jag antar att åtminstone brat vill ha avsnittet? Du får hojta till i så fall. ;)

Tack för erbjudandet, men min dator är väldigt gammal och så seg att det är verkligen inte lönt... förhoppningsvis kommer jag snart kunna köpa en ny men tills dess *snyft* Ingen nerladdning alls

Njut av GaleOverload ni, jag får försöka att inte förgås av avundsjuka ;)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor aug 17, 2006 22:53

Ai skrev:Gale!Overload!

Har också sett avsnittet. Och ja, samma för mig. Och kan man se en serie endast för Gale? Utan tvekan.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 14:45

Glorificus skrev:
madskellig skrev:Jag vill också se! Min dator är så dålig att det är inte ens lönt att ladda hem avsnittet dock *kicks computer*

Whatever. Det har inte varit många 13-åringar på någon av de konserter jag varit på. (I så fall sitter det med sina mammor på läktarna långt bort i fanders så att man inte kan se dem.) Eller om man räknar allra första gången de spelade på riktigt i Sverige, på Okejdagen -96, där är medelåldern lite lägre. Men det är inte en konsert, det är ju ett sånt där jippo med alla möjliga tonårsidoler. Minns att jag faktiskt såg Eminem där ett år, läckert så här i efterhand. Just då var han mest störande eftersom han uppmanade hela publiken att ge fingret och bara hade släppt den irriterande "My name is". Medelåldern på bsb-konserter är snarare 18. På senaste var det betydligt högre än så... men det kan ju ha sina förklaringar.
The backstreet-freak has spoken. :)

Tror att jag vill se Vanished. Fast egentligen vill jag inte förstöra Gale ÄR Brian övertygelsen jag lever med.

På tal om Gales tv-serier. Är det någon som hra koll på när han dyker upp i svensk tv. Både Deadwood och the Unit går ju nu på tv4 respektive tv3. Undrar hur länge man måste vänta på Vanished...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre aug 18, 2006 14:57

brat skrev:
Glorificus skrev:
madskellig skrev:Eftersom jag, 13 år gammal, faktiskt var på en backstreet boys konsert så måste jag ju jämföra upplevelserna ;)

Whatever.

*asg*
Jag var tvungen! BSB-konsert-nämnandet i samband med något man gör när man är 13 låg där så fint och väntade på att passas vidare på dig... :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 15:03

Glorificus skrev:*asg*
Jag var tvungen! BSB-konsert-nämnandet i samband med något man gör när man är 13 låg där så fint och väntade på att passas vidare på dig... :D

Förstod det. :P Men då fick ni lite veta lite saker ni inte skulle ha fått annars så det var väl tur att jag fanns här för att försvara bsb-fansen. :D

Förresten 1: Visste vi att (spoiler säsong 4) Cody Bell, Pink Posse ledaren, också varit med i Buffy? Tydligen spelar han "cute boy" i As You Were. Det måste jag inspektera vid tillfälle.

Förresten 2: Är det någon som vet om skådespelarna som spelar Cody och Blake är gay eller straight? Jag vet att det inte spelar någon roll, men jag är hopplöst nyfiken!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » fre aug 18, 2006 15:07

brat: The Unit visas väl första säsongen just nu på trean - vet inte vilket avsnitt - men Gale är med i 1.07 och 1.10 och spelar en radiostationskille som en av fruarna börjar jobba hos - tror det är hon som är gift med han som spelade i Felicity och som var gift med henne Gardner från Alias . Deadwood är faktist inne på rätt säsong för Gale också på fyran. Han är med i säsong tre avsnitt 8 och 9. Deadwoods tredje säsong har precis börjat sändas på fyran. Tror det är andra eller möjligen tredje avsnittet nästa som visas.

Vanished är ju en såndär serie som man kan inbilla sig att till exempel fyran är intresserad utav. Jag tror inte vi behöver vänta speciellt länge innan den kommer - för kommer det är jag näst intill övertygad om att den gör.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre aug 18, 2006 15:08

Ang. killen som spelar Blake har jag för mig att jag läst att han är gay. Men jag ska inte ta gift på det...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 15:13

brat skrev:Förresten 2: Är det någon som vet om skådespelarna som spelar Cody och Blake är gay eller straight? Jag vet att det inte spelar någon roll, men jag är hopplöst nyfiken!

Ai, har också några såndana tankar i bakhuvudet om Blake-killen, men nu kan jag inte hitta igen var jag läst det.

Angående Cody-killen. En artikel från då han var med i QaF. Jag har tagit bort infon om rollen han spelar.

Beginning today, Mitch Morris appears in of Showtime's "Queer as Folk." His role as might get people gossiping, but that doesn't bother him.

"I think an artist can't really be concerned by other opinions," said Morris, who is not gay. "If you are people-pleasing, you aren't fulfilling a high level of artistic integrity."

Luktar garderob lång väg eftersom han sedan dess valt att spela i två till homoprojekt. Vem skulle våga komma ut med en mamma som gråter när man vill bli skådespelare och en Texas-pappa som en inte accepterar bögar och en bror som är präst. Jag snokar vidare.
Senast redigerad av brat fre aug 18, 2006 15:22, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre aug 18, 2006 15:17

Hela serien (för att jag inte minns vilken säsong det var)
Hm... det är kanske lite spoilrigt hur många avsnitt Cody är med i? Vill man ju inte veta i förväg när en ny karaktär dyker upp.;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » fre aug 18, 2006 15:22

brat skrev:Whatever. Det har inte varit många 13-åringar på någon av de konserter jag varit på. (I så fall sitter det med sina mammor på läktarna långt bort i fanders så att man inte kan se dem.) Eller om man räknar allra första gången de spelade på riktigt i Sverige, på Okejdagen -96, där är medelåldern lite lägre. Men det är inte en konsert, det är ju ett sånt där jippo med alla möjliga tonårsidoler. Minns att jag faktiskt såg Eminem där ett år, läckert så här i efterhand. Just då var han mest störande eftersom han uppmanade hela publiken att ge fingret och bara hade släppt den irriterande "My name is". Medelåldern på bsb-konserter är snarare 18. På senaste var det betydligt högre än så... men det kan ju ha sina förklaringar.
The backstreet-freak has spoken. :)

Hihi, jag menade inte att förolämpa, jag äger alla deras skivor (inklusive den nyaste) och har en rätt gedigen samling BSB merchandise, även om jag inte direkt köper nya saker dit... Men den konserten jag var på '99 var det ganska många 13 åringar på om jag minns rätt ;)

The slightly closeted backstreet-freak has spoken 8)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 15:34

madskellig skrev:Hihi, jag menade inte att förolämpa, jag äger alla deras skivor (inklusive den nyaste) och har en rätt gedigen samling BSB merchandise... Men den konserten jag var på '99 var det ganska många 13 åringar på om jag minns rätt ;)

The slightly closeted backstreet-freak has spoken 8)

Jag blev inte förolämpad. :) Jag är stolt över att vara ett Backstreet Boy fan bland alla påstådda 13-åringar. :D

1999, mmm... Millenium. :D Vi stod nästan längst fram, där såg vi inga 13-åringar. Men för min del är de välkomna de också, det är ju 13-åringar med bra smak iaf. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 15:43

Om Cody.
"bad news, he has a girlfriend"
Senast redigerad av brat fre aug 18, 2006 16:26, redigerad totalt 2 gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » fre aug 18, 2006 15:44

brat skrev:1999, mmm... Millenium. :D Vi stod nästan längst fram, där såg vi inga 13-åringar. Men för min del är de välkomna de också, det är ju 13-åringar med bra smak iaf. ;)

Ah, minnen... jag var också rätt långt fram. Jag rankar fortfarande BSB '99 och Slipknot '05 som de två bästa konserter jag varit på 8)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 16:27

brat skrev:Om Cody.

Men han verkar inte speciellt straight...
http://www.youtube.com/watch?v=LSDaurb2Ibw

Haha! kan ni fatta att det är samma kille! :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » fre aug 18, 2006 16:44

brat skrev:

:D Gah, jag kände knappt igen han!

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » fre aug 18, 2006 16:47

madskellig skrev:
brat skrev:

:D Gah, jag kände knappt igen han!

ASG!!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre aug 18, 2006 16:47

*asg* Samma här... "Inte är det där han... eller?" :D

Jag såg förresten precis att det är avsnitt 3x05 av Deadwood på fyran i kväll, så om två veckor kan man se Gale i svensk tv. 8)
Edit: Nej, vänta! Nu tänkte jag The Unit... han är ju med först i avsnitt åtta av Deadwood... så om tre veckor.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 19:06

Once you fall for You Tube, you stay fallen. Så när jag ändå var där passde jag på att se lite QaF-videos också. Eller mer specifikt: Brian&Justin-videos. Tänkte rekommendera några. Drama, drama, drama!

Det är stora spoilers i dem så klicka inte bara hej vilt på länkar utan följ spoilersvarningarna!

SÄSONG 1-2
http://www.youtube.com/watch?v=85sUAGPy2Vk
Kommentar: Jag gillar videos med ambitioner, den här har tydliga ambitioner. Den är inte perfekt men den är mycket bra gjord. Det är inte bara någon som klippt ihop en handfull snygga scener. Jättefin låt också. (spoiler säsong 1-2) Såg iofs inget senare än 204 i videon men jag tar inga chanser. Måste låna en kommentar från sidan: "so beautiful but so sad"

SÄSONG 1-3
http://www.youtube.com/watch?v=An_QdC9oTQs
Kommentar: Det här var lite roligt för jag råkar älska den här låten och tänker ALLTID på Justin och Brian när jag hör den. Och nu fick jag se en video till den. Inte den bästa videon, hade gärna sett att bilderna följde musiken ännu bättre i tema och rytm. Första halvan verkade mer bearbetad än andra halvan. Men den var inte dum.

SÄSONG 1-4
http://www.youtube.com/watch?v=ZkzltD1ApIM
Kommentar: Kanonsång! (spoiler säsong 1-4) Hur Justin har utvecklats och hur Brian har motiverat honom.

SÄSONG 1-5
http://www.youtube.com/watch?v=i53OxSLA ... lk%20brian
Kommentar: (spoiler säsong 1-5) Borde antagligen få en att må bättre när man deppar över slutet men mig gör den ledsen. Men den är väldigt fin! "If time is on our side..."
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » fre aug 18, 2006 19:25

Den första är en av mina favoriter, gillar låten. Den sista är jag också ganska förtjust i.

Själv älskar jag denna här - Låten är väl inte så bra, men den är mycket snyggt gjord. Spoiler, hmm, jag är dåligt på sånt. Tror det är mest scener från säsong 3.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 19:37

madskellig skrev:Den första är en av mina favoriter, gillar låten. Den sista är jag också ganska förtjust i.

Själv älskar jag denna här - Låten är väl inte så bra, men den är mycket snyggt gjord. Spoiler, hmm, jag är dåligt på sånt. Tror det är mest scener från säsong 3.

Behövde bara läsa "snyggt gjord" så visste jag vilken du menade. Den är verkligen det. ...hm, kan det vara så att vi har sett för många fanvideos för ofta? Nä...
Fast jag gillar sången, refrängen iaf.
Det är säsong 3, ja.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » lör aug 19, 2006 1:40

Jag försöker att se 1 avsnitt/dag nu under omtitten. Under säsong 3 blev det något mer sällan, vilket visar att det är den säsong som trollbinder mig minst.
Igår såg jag 401-403.
Idag såg jag 404-409.
Det bevisar hur jäkla mycket jag gillar säsong 4! Den är helt beroendeframkallande, jag vill bara ha mer och mer.

SÄSONG 4
Teh Pain! (Hysteriskt internt skämt, bara jag som skrattar.)
Nåjs, säsongen är så dyster. Minns att jag beklagade mig förra gången och önskande någon stabil ljuspunkt i säsongen. Men nu när jag vet att allt ändå ordnar sig så kan jag njuta av säsongen trots all smärta. Det enda jag har att klaga på är två extremtråkiga sidostorys: Linds flirt med Sam och Bens flirt med den hivbesatte killen.

Det bästa med säsongen är Brian. Han älskar Justin så mycket. Det är som att han efter han fick tillbaka Justin i slutet av förra säsongen verkligen vet att uppskatta Justin nu. Det finns i varje liten blick och kram. Måste nämna de senaste avsnitten.

407 (Brian har just fått veta att han har en tumör och nobbar Justin)
Justins smärta över att bli oförklarligt nobbat är enorm. Men Brians smärta över att behöva nobba honom är ännu större. Brian är så arg på sig själv att han skäller ut Justin och då Justin håller med honom skakar Brian på huvudet. Det är litet och snabbt men jag älskar det. Han skakar på huvudet åt hur fel han behandar Justin och hur fel Justin har som håller med om sakerna Brian säger. Jag blir mer och mer övertygad om att Brian faktiskt tänkte festa livet av sig men ändrade sig efter Justins tal och valde operationen. Det enda som talar emot är att en operation måste bokas in långt i förväg... en möjlig förklaring kan vara att doktorn bokade in en operation (eftersom han självklart antog att Brian skulle opereras) men att Brian inte tänkt fara dit. Älskar att Mikey säger att han inte skulle kunna leva utan Brian och då rör Brian knappt en min men när Justin säger att han älskar honom och alltid kommer att finnas där för honom så får Brian ett utbrott och väljer(?) att kämpa för sitt liv. Men att jag älskar det beror mest på att jag blir så förbannad på Mikey som tror att han har rätt att berätta att de vet då han förbjudit Justin att göra det.

408 (Justin upptäcker sanningen om operationen, då Brian får veta det kastar han ut Justin.)
Det här avsnittet kan sammanfattas på ett litet sätt. Brian behöver Justin SÅ mycket. Det märks direkt han kommer hem från operationen. Han söker uppmärksamhet från Justin och säger helt utan uppmuntran att han saknat Justin. Men när Justin får veta sanningen blir Brian rädd för insikten att han behöver Justin så han väljer att kasta ut honom. Hellre ta steget själv än att bli sårad av den person man behöver mest.

409 (Justin vägrar försvinna och tvingar sig tillbaka in i Brians liv.)
Brian är så rädd och vill fortfarande provocera bort Justin men när Justin vägrar försvinna ser man tacksamheten i Brians ögon.

Åtminstone kan jag läsa in så mycket känslor i de scenerna, så mycket och mer. :)

En annan sak jag tänkt på att nämna är några sidokaraktärer som jag älskar till döds. Mer än några av de större karaktärerna.
Blake!! Gud som jag älskar Blake. Gjorde det från allra första gången jag såg 103 men nu gör jag det ännu mer. Vanligtvis är Ted trist som toapapper men när han är med Blake slår hans story till och med Emmetts, och det vill inte säga lite!
Darrin/Shanda Leer, varför kunde inte den karaktären fått en ännu större roll. Jag älskar när Shanda Leer uppträder, verkligen underbart!
Jennifer, hon har haft några små scener i säsong 4 och de har alla varit tokbra. Skulle gärna sett mer av henne, även om det var på bekostnad av Deb.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » lör aug 19, 2006 20:58

Nu håller jag också på att fixa hem vanished, fast jag är lite skeptisk, precis som någon skrev här ovan, till om jag verkligen vill se Gale i någon annan roll. Just nu i alla fall. Ja, jag vet, jag är kanske lite enkelspårig, och ett dåligt fan men om serien hade varit döbra så hade jag resonerat annorlunda. Men jag har inte sett avsnittet än och jag SKA göra det. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » lör aug 19, 2006 21:39

Om det blir allt för jobbigt så kan du ju alltid stänga av ljudet och inbilla dig att han åker hem till Justin när dagen är slut....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film