Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Binchy » ons jun 07, 2006 22:18

By the way, ni som kan allt om X-Men; han/hon som skickade iväg tryckvågor, var det en feminin kille eller en maskulin tjej? Vad hette han/hon?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav madskellig » ons jun 07, 2006 22:19

Det var väl en tjej tror jag, Arclight.

Edit: hon spelas av en tjej som heter Omahyra enligt imdb.com
Senast redigerad av madskellig ons jun 07, 2006 22:22, redigerad totalt 1 gång.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » ons jun 07, 2006 22:21

Binchy skrev:By the way, ni som kan allt om X-Men; han/hon som skickade iväg tryckvågor, var det en feminin kille eller en maskulin tjej? Vad hette han/hon?

Jadu. Ingen aning. Det var en ny karaktär tror jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » ons jun 07, 2006 22:21

OK, tack madskellig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » tor jun 08, 2006 0:49

Homecoming borde kanske recenseras i Tv-seriertråden eftersom den är ett avsnitt i Masters Of Horror, men de säljs ju separat så...

Hursomhelst, skitkul om än inte så där väldigt skräckinjagande - en sån där film som snarare får en att bli rädd för samtiden. Temat är så klockrent så att man redan där vet att man kommer att gilla filmen på ren jävla princip: soldater som dödats i Irakkriget reser sig och vandrar mot Washington DC som en hord zombies. Varför? För att få rösta bort George W Bush, förstås. Fokus ligger inte på zombiesarna utan på ett gäng i republikanska partitoppen som förtvivlat försöker spinna det så att de kan rädda valsegern, med smått dråpligt resultat... om vi säger så: kan man lite om amerikansk politik (eller åtminstone sett Fox News några gånger) är det inte helt svårt att räkna ut vilka de ska föreställa (Ann Coulter som Lady Domina... varför har jag inte svårt att tro det?)

Som sagt, knappast en skräckfilm, och kanske blir budskapet lite väl övertydligt. Men en höjdare ändock.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav carre » tor jun 08, 2006 1:08

Binchy skrev:OK, tack madskellig.

det var hon modellen... AH.. vad fan heter hon?!?! googlar en stund...

BTW: vi såg bästa kortfilmen idag. "Vill du tvätta med mig" heter den. rekomenderas så jävla mycket!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav carre » tor jun 08, 2006 1:15

Bild
Omahyra!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav adolvsson » tor jun 08, 2006 1:20

ey skrev:Omahyra!

Ohyra?

The character Arclight was originally intended to be a character new in the comics named Stacy X. She was a mutant prostitute with the ability to control people by producing pheromones.

Bara helt apropå.

Och nej, Arclight skapades inte bara för filmen, hon syntes första gången på papper 1986 (källa).
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor jun 08, 2006 2:36

adolvsson skrev:Och nej, Arclight skapades inte bara för filmen, hon syntes första gången på papper 1986 (källa).

Visst fan ja. Hooon! Jag skyller på filmvariantens mesighet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tor jun 08, 2006 6:16

Shooting Livien. Har väntat på att få se den här filmen i flera år, så det var med rätt höga förväntningar jag slog på den. Och som tur är visade det sig vara en film som bara blir bättre och bättre ju mer man ser av den...

<--- Jason Behr gör sin roll som John Livien suveränt bra. En karaktär med både psykiska och drogrelaterade problem som förvirrar sin egen person med John Lennons. Hans samspel med framför allt Dominic Monaghan, som spelar bäste kompisen, lyfter också filmen. Det som drar ned den är att den känns lite seg i början och Sarah Wynter, som spelar flickvännen, känns inte helt rätt för sin roll. Men överlag är det en snygg, bra film, med den där sköna independentfilmkänslan. :)

7/10
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor jun 08, 2006 8:58

ey skrev:BTW: vi såg bästa kortfilmen idag. "Vill du tvätta med mig" heter den. rekomenderas så jävla mycket!

Hahah, den var grym! :D Helt bisarr och rolig och samtidigt riktigt gullig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » fre jun 09, 2006 3:51

The Road to Guantanamo
Michael Winterbottoms film som vann Silverbjörnen för bästa regi på Berlins filmfestival. Handlar om tre brittiska muslimer som blir gripna i Afghanistan, anklagade för att tillhöra Al-Qaida och skickade till amerikanska fånglägret Guantanamo Bay på Kuba.
Ibland blir jag rent fysiskt påverkad av filmer, och så var det med den här... satt och spände mig, fick ont i magen och grät mig igenom större delen av filmen... även om det inte var något i historien som direkt överraskade så är det ändå svårt att se så stora orättvisor utspela sig. Speciellt med tanke på att den här filmen baseras på verkliga händelser.
Plus för att det var lagomt sentimentalt också - risken med den här sortens fiktioniserade dokumentärer är ju att det blir alltför dramatiserat, men här kändes det mer som att händelserna till stor del får tala för sig själva.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » fre jun 09, 2006 8:31

A Love Song for Bobby Long
John Travolta, Scarlett Johansson och... nån kille som heter Gabriel Macht... hur som helst gör alla tre riktigt bra skådespelarinsatser. Deras karaktärer är fokuset för hela filmen, som handlar om en ung kvinna som tvingas dela ett hus med två mer eller mindre alkoholiserade män. Mamman hon aldrig kände har lämnat huset till dem tillsammans. Vi får gradvis veta mer och mer om deras inbördes förhållanden och bakgrund - intressant nog är det just deras bakgrundshistorier som för historien framåt. Och åtminstone jag blev engagerad och kände för både karaktärer, dialog och New Orleans-miljön. Det haglar dessutom litterära referenser genom hela filmen, och det införlivas i handlingen på ett skönt sätt.

Hm.. betyg känns svårt... men jag ger den 3/5.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav qarlsson » fre jun 09, 2006 20:29

adolvsson skrev:
ey skrev:Omahyra!

Ohyra?

Prince? Det var det enda jag kunde tänka på när jag såg filmen.. Prince gone Chockwave'y.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » sön jun 11, 2006 18:39

Match Point

Woody Allen i London och jodå, det funkar. På många sätt och vis är detta en väldigt bra film, men i slutändan så tyckte jag nog att den var lite väl långsam och lång för att kunna bli en favorit-Allen. Jag är heller inte så förtjust i Scarlett Johansson och har aldrig varit det heller så hennes scener tog mig ur filmupplevelsen litegrann. I övrigt var det en underlig upplevelse just eftersom jag känner att det var så mycket jag gillade, men ändå så var den inte så där jättebra. Kan knappt förklara vad jag känner inför denna film.

Skönt dock att han klarade sig på slutet. Inte för att jag ville att hian skulle klara sig om det hade varit "verklighet", men filmen hade verkligen blivit meh om han hade åkt dit.

6/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav madskellig » sön jun 11, 2006 21:20

AKS skrev:Match Point I övrigt var det en underlig upplevelse just eftersom jag känner att det var så mycket jag gillade, men ändå så var den inte så där jättebra. Kan knappt förklara vad jag känner inför denna film.

Precis så kände jag med, jättemånga saker jag gillade men ändå inte så att jag ville kalla den en bra film. Men den nässlar in sig i hjärnan, jag gick och tänkte på den i flera dagar efteråt. Jag gillar den mer nu, då den har fått sjunka in.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » sön jun 11, 2006 21:26

Ja, jag kan tänka mig att det är en sån film som stannar kvar. Vi får se vad jag tycker om några dagar.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav madskellig » sön jun 11, 2006 21:33

The Omen
Var inte så bra, ganska tråkig och inte alls skrämmande. Några hoppa till ögonblick men inget mer. Ungen som spelade Damien var inte så bra (orginal Damien var mycket creepier) men Mia Farrow som nannyn var kuslig. Vissa scener var bra:

T.ex. drömsekvenserna med Mrs Thorn i badrumet, och hundattacken på kykogården

2/5

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön jun 11, 2006 21:47

Omen har fått väldigt blandat mottagande, men jag hade velat se den oavsett recensioner; Liev Schreiber + Julia Stiles = garanterad adolvsson.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis jun 13, 2006 2:04

16 Blocks

Die Hard möter Speed och... någon socialt medveten modern actionfilm, kanske. Önskar att det hade bestämt sig lite mer för vilken sida den velat stå på (det vill säga antingen göra sig av med sociala kommenterandet, eller ha satsat på den biten och gjort en riktigt viktig film), men när allt kommer till kritan är det ändå en ruskigt underhållande actionrökare, mycket pang-pang, och något av en flashback till tiden för de två första filmerna. Jag gillade, och rekommenderar.

Med lite, inte ens speciellt tunga, omskrivningar i manus hade faktiskt 16 Blocks kunnat bli en riktigt trevlig Die Hard 4.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav qarlsson » tis jun 13, 2006 15:25

adolvsson skrev:Omen har fått väldigt blandat mottagande, men jag hade velat se den oavsett recensioner; Liev Schreiber + Julia Stiles = garanterad adolvsson.

Julia Stiles.. Mmmm..

Silent Hill
Såg den i N.Y för ett par veckor sen och kommer förmodligen se den igen på bio när den får premiär här hemma senare i veckan. Den har sina brister, är lite för givmild med backstory (som trubbar av mystiken) och är lite orytmisk i skådespeleriet men trots det så gillade jag det här rejält! Stämningen är verkligen grym och lyckas iallafall för min del fånga det jag kände när jag lirade spelen för något år sedan. Akira Yamaoka's fantastiska musik från spelen används flitigt och designen som helhet är härligt makaber (med vissa CGI-undantag) och igenkännande från spelen. Som story då? Mjo, det fungerar helt klart men samtidigt är det just det där med givmildheten i backstory, graden av förklarande under filmens gång som är lite av en nål i ögat inför något jag i övrigt på gränsen till älskar. Det här känner jag mersmak inför.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tea » tis jun 13, 2006 15:46

qarlsson skrev:Silent Hill

Tack för den recenssionen.

Jag har väntat på att hra gott om Silent hill...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis jun 13, 2006 15:56

Tea skrev:

Då har du väntat länge? SH är ingen film jag försökt hänga med i, men det är nog hursom det första positiva jag hört om den hittils.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tea » tis jun 13, 2006 16:22

adolvsson skrev:
Tea skrev:

Då har du väntat länge? SH är ingen film jag försökt hänga med i, men det är nog hursom det första positiva jag hört om den hittils.

nja, inte länge direkt, men som du säger, det är det först positiva jag hört.. ska ändå se den :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » tis jun 13, 2006 18:39

adolvsson skrev:Då har du väntat länge? SH är ingen film jag försökt hänga med i, men det är nog hursom det första positiva jag hört om den hittils.

Fast den fick 5 plus av SFX, så jag är ganska peppad i alla fall :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis jun 13, 2006 19:30

madskellig skrev:
adolvsson skrev:Då har du väntat länge? SH är ingen film jag försökt hänga med i, men det är nog hursom det första positiva jag hört om den hittils.

Fast den fick 5 plus av SFX, så jag är ganska peppad i alla fall :)

Okej, det där var det andra positiva jag hört :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis jun 13, 2006 20:11

Den fick 3 av 5 av Empire vilket ju också måste anses vara bra.

http://www.empireonline.com/reviews/rev ... FID=132935

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons jun 14, 2006 17:35

Se den här trailern: http://www.hornetinc.com/viewmedia.php?id=1432&project=214
Jävlar vilken snygg film!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons jun 14, 2006 17:39

AKS skrev:Den fick 3 av 5 av Empire vilket ju också måste anses vara bra.

http://www.empireonline.com/reviews/rev ... FID=132935

Vet inte om Empire har förändrat sig sedan jag läste (typ 97-01), men på den tiden fick varenda storfilm som åtminstone var duglig (och ibland inte ens det, Episode I någon?) en fyra. En trea skulle man vara högst skeptisk gentemot och hade inte sällan förändrats till en tvåa vid videoreleasens tid.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Garim » ons jun 14, 2006 17:45

LWes skrev:Se den här trailern: http://www.hornetinc.com/viewmedia.php?id=1432&project=214
Jävlar vilken snygg film!

Ja, den såg riktigt cool ut. Den vill jag se när den kommer!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film