Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » fre jun 02, 2006 20:40

Varför har ingen sagt något om det här tidigare? Så jävla coolt att se Shawn Ryan och ett klipp från The Shield på SVT. Edit: det var mer än så. Wooo-fucking-hoooo!!!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » fre jun 02, 2006 20:49

Fan också, glömde bort. Går det i repris=
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jun 02, 2006 21:02

Det verkar ganska intressant, men precis när jag satt på det, kastade dom ER spoiler rakt på mig vilket fick mig att stänga av lika snabbt igen.

Det är jobbigt nu när alla serier slutat för säsongen, och knappt någon sommarserie börjat. Är 2-3 serier om dan för mycket att begära? :evil:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » fre jun 02, 2006 21:04

AKS skrev:Fan också, glömde bort. Går det i repris=

Söndag 15:30 och torsdag 00:35.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre jun 02, 2006 21:06

Det var faktiskt riktigt intressant från och till. Bra exempel, en hel del intressanta slutledningar även om inget helt nytt för oss som är ordentligt serie-intresserade redan.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » fre jun 02, 2006 21:08

Enligt min tidning så går det båda 4/6 och 8/6 i repris.

Förbaskat bra dokumentär får jag säga ändå. Tyvärr inget Joss reportage, vet inte om jag egentligen hade väntat mig det, men lite besviken är jag allt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre jun 02, 2006 21:09

Tob skrev:Förbaskat bra dokumentär får jag säga ändå. Tyvärr inget Joss reportage, vet inte om jag egentligen hade väntat mig det, men lite besviken är jag allt.

Han nämndes iaf en gång, och Shawn Ryan var ju med en hel del så där har vi Buffyverse-koppling (och visst var det Sarah Fain & Liz Craft vid manusarbetar-bordet under Shield-manusbordet?).

Plus att den gjorde mig jättesugen på att fortsätta 6FU-tittandet nu, det har tagit stopp i några dagar... :P
Senast redigerad av caffeineaddict fre jun 02, 2006 21:15, redigerad totalt 2 gånger.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre jun 02, 2006 21:12

Tob skrev:

Enligt min tidning så går det båda 4/6 och 8/6 i repris.

Förbaskat bra dokumentär får jag säga ändå. Tyvärr inget Joss reportage, vet inte om jag egentligen hade väntat mig det, men lite besviken är jag allt.

Tack, då blir det till att boka in nån av de dagarna.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » fre jun 02, 2006 21:14

Tob skrev:Förbaskat bra dokumentär får jag säga ändå. Tyvärr inget Joss reportage, vet inte om jag egentligen hade väntat mig det, men lite besviken är jag allt.

Haha, jag tänkte inte ens på det eftersom jag blev så glad över att se The Shield. Det var förresten gamla Angel-författarna Elisabeth Craft och Sarah Fain som satt där i rummet med Shawn Ryan.

Jag MÅSTE ha den där stora svartvita affishen på Strike Team som Shawn Ryan gick förbi i korridoren.
Senast redigerad av CheeseGuy fre jun 02, 2006 21:15, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre jun 02, 2006 21:15

CheeseGuy skrev:

Haha, jag tänkte inte ens på det eftersom jag blev så glad över att se The Shield. Det var förresten gamla Angel-författarna Elisabeth Craft och Sarah Fain som satt där i rummet med Shawn Ryan.

Hihi, jag hade rätt. :) Precis när jag editade min post.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre jun 02, 2006 22:58

Just nu är det Chapelle live på SVT2. Himla kul, har gapskrattat flera gånger. Måste tyvärr spela in slutet för jag ska snart åka.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre jun 02, 2006 23:16

AKS skrev:Just nu är det Chapelle live på SVT2. Himla kul, har gapskrattat flera gånger. Måste tyvärr spela in slutet för jag ska snart åka.

Det är helt suveränt. Chappelle är kung!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » lör jun 03, 2006 0:29

Off skrev:
AKS skrev:Just nu är det Chapelle live på SVT2. Himla kul, har gapskrattat flera gånger. Måste tyvärr spela in slutet för jag ska snart åka.

Det är helt suveränt. Chappelle är kung!

det var fantastiskt roligt. jag dog kanske tre gånger!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Glorificus » lör jun 03, 2006 13:52

När jag började se Thief 1x04 var det utan större förväntningar och jag tog rentav flera pauser och gjorde annat eftersom serien börjat kännas... tråkig. Men då...
... kom jag till slutet av 1x04. :eek:
Vilken scen mellan Nick och Tammy!! Galet bra.

Och nu har jag äntligen sett 1x05-06 också. Snyggt och fascinerande och, viktigast av allt, engagerande!
Hela serien har haft en väldigt intressant blandning av familjedramatik och brottslighet, på en nivå och med en ton jag nog inte sett förut, så det ger ett stort plus. Och att de valde att skapa sådär lagomt originella karaktärer... som kinesen med Parkinsons eller den religiöse Steve Buscemi-kopian. Med genomgående bra skådespelare - hela serien kunde ha fallit om man t.ex. castat fel Nick eller Tammy.
Ytterligare något jag tyckte om var att man hade med ungdomar till så pass stor grad men behandlade den dramatiken med samma allvar som det övriga... och överlag gick det att känna en välplanerad och säker avsikt bakom hela serien. Det fanns en säkerhet bakom berättandet som var extremt tilltalande.

Jag skulle gärna se fler såna här limited run-serier, om de håller den här kvaliteten och har lika tillfredsställande slut! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Blodsugar-Bengt slår tillbaka!

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 19:24

Massa ny information angående Blade, från Wizard World Philadelphia som hölls i helgen. De godbitar som fick mig att le bredast var:
* Blade: The Series will be shot with a Spike TV cut, as well as an R-rated version for DVD release.

* Johns said Blade is a "different animal" than shows like Buffy the Vampire Slayer or Angel. "This is Spike TV," he said, "so that means a lot more people die."

* Johns said that David Goyer, who wrote all three Blade films and directed Blade: Trinity, is very involved with the series as executive producer. "Goyer wanted all 13 episodes to be one big movie with a conclusion," Johns said, "but have plot threads that go into Season 2."

och kanske framför allt:
* Marc Spector is mentioned in the trailer [som visades i början av panelen], and Johns said the show's producers would like to use Moon Knight as some point.

Moon Knight! Det är tillräckligt för att en stackars nördgrabb ska kräma i byxorna, det säger jag er.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Re: Blodsugar-Bengt slår tillbaka!

Inläggav LWes » sön jun 04, 2006 20:49

adolvsson skrev:
* Marc Spector is mentioned in the trailer [som visades i början av panelen], and Johns said the show's producers would like to use Moon Knight as some point.

Moon Knight! Det är tillräckligt för att en stackars nördgrabb ska kräma i byxorna, det säger jag er.

NO WAY! :o :eek: :o :eek:
Jag dör.

och det var ju inte allt:
Johns said he would really like use Union Jack and Baron Blood in the series, and there's been talk of the Nightstalkers returning.

:o Även om jag såväl som Blade aldrig stött på Union Jack eller Baron Blood i serietidningarna så är det jävligt häftigt. och det vore fantastiskt om Hannibal King var med (och väldigt gärna Frank Drake)

Morbius is doubtful, Johns said, because his rights are tied to the Spider-Man film franchise.

Tack Gud. Dom skulle absolut förstöra Morbius. Om han får börja i Spider-Man kan man ta honom vidare efteråt.

* Steppin' Razor, an obscure early 1990s character who appeared in both Ghost Rider and Blade comics, has been updated for the television series.

Steppin' Razor? Vem var det? Just det, jag minns honom, men han var aldrig med i Ghost Rider. Karaktären dom tänker på är Night Terror. Han var med i både Ghost Rider och Blade.
Men det spelar väl ingen roll, för om det är en "uppdaterad" version lär man väl ändå inte känna igen honom...

Serien kommer bli as bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön jun 04, 2006 21:02

Glorificus skrev:När jag började se Thief 1x04 var det utan större förväntningar och jag tog rentav flera pauser och gjorde annat eftersom serien börjat kännas... tråkig. Men då...
... kom jag till slutet av 1x04. :eek:
Vilken scen mellan Nick och Tammy!! Galet bra.

Jag gillade serien, den var väldigt bra men kändes hela tiden som att den byggde upp mot att bli något ännu bättre men sen kom den aldrig dit...

Bortsett från den scenen som Glory nämner. Satan i gatan vilken scen. Kommer värdera den hur länge som helst. Precis fantastiskt

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 22:39

Startdatum för Blade, taget från en annan sida:
Blades startdatum:
The weekly series of 11 one-hour episodes kicks off in July, following the world premiere of the tele-movie on June 28, 2006.

Antar att dom räknar filmen som två avsnitt, så blir det 13 allt som allt ändå...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön jun 04, 2006 22:50

Ser fram emot Blade. Har sett trailern som är okej, men inte överdrivet bra. Tror dock på serien ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=MgiFDV6Un_Q

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 22:56

AKS skrev:Ser fram emot Blade. Har sett trailern som är okej, men inte överdrivet bra. Tror dock på serien ändå.

Oh, tack. Hade tänkt springa och leta på youtube själv, nu slapp jag 8) Tyckte inte trailern sa så mycket varken åt det ena eller andra håller. Varken höjde eller sänkte förväntningar.

Den nye killen som Blade kändes inte helt rätt, fast det kan nog vara en vanesak. Efter tre filmer med Wesley Snipes är det klart han finns kvar i huvudet, speciellt eftersom serien är en fortsättning på filmerna.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » sön jun 04, 2006 22:58

Jag har inte köpt någon tv-serie på dvd på länge (för att få den på dvd alltså, en del har jag köpt för att kunna se själva serien, men inte för att ha dvd:n och extramaterialet) men Blade ser jag redan fram emot att köpa på dvd, precis som Ghost Rider-filmen. och sen kunna lyssna på kommentatorspår och sånt som jag aldrig orkar göra för andra filmer och serier.

Fast trots att jag tror att jag stor sett kommer vara mycket nöjd med Blade, tror jag även att det kommer vara många småsaker som kommer göra mig besviken.
Som att vampyrorganisationen heter "House of Chthon".
Chthon är en "elder god" och typ den ondaste entiteten som existerar.
Vad är Chthon i tv-serien? :?:
I Marvel's universum är Chthon i alla fall väldigt viktig i dom övernaturliga serierna och det vore synd om dom i Blade-serien bara tagit namnet och gjort något helt annat utav det.

Vid första anblicken är det fantastiskt: "Va? Chthon?! :o "
men sen om det inte är vad det verkar: " :( Det där är inte Chthon..."

Jag är rädd för Blade-serien...

Men Sticky är hur bra som helst som Blade. Jag är helt övertygad. :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » sön jun 04, 2006 23:04

AKS skrev:Ser fram emot Blade. Har sett trailern som är okej, men inte överdrivet bra. Tror dock på serien ändå.

Jag tror inte jag någonsin sett en trailer så många gånger som jag sett den där.
Det bästa är "It's been fun!" *BLAM*

Jag har som slutprojekt i skolan gjort en dokumentär om Blade och Ghost Rider och Morbius och dom (The Midnight Sons).
Jag tror att den blir färdig imorgon, och efter det ska jag lägga den på internet, så att personer som inte orkar läsa massa serietidningar kan få veta lite om karaktärernas ursprung och så.
Jag hoppas ni vill se den, den är ganska bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » sön jun 04, 2006 23:05

adolvsson skrev:

Oh, tack. Hade tänkt springa och leta på youtube själv, nu slapp jag 8) Tyckte inte trailern sa så mycket varken åt det ena eller andra håller. Varken höjde eller sänkte förväntningar.

Den nye killen som Blade kändes inte helt rätt, fast det kan nog vara en vanesak. Efter tre filmer med Wesley Snipes är det klart han finns kvar i huvudet, speciellt eftersom serien är en fortsättning på filmerna.

Jag satt och tänkte "han är ingen Wesley damnit" men det kanske ordnar upp sig efter några avsnitt då man vant sig. Jag hoppas så jäkla hårt på att det här ska bli bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » sön jun 04, 2006 23:10

LWes skrev:Jag har som slutprojekt i skolan gjort en dokumentär om Blade och Ghost Rider och Morbius och dom (The Midnight Sons).
Jag tror att den blir färdig imorgon, och efter det ska jag lägga den på internet, så att personer som inte orkar läsa massa serietidningar kan få veta lite om karaktärernas ursprung och så.
Jag hoppas ni vill se den, den är ganska bra.

Åh, ja, absolut! Man är ju lite in the dark när man inte läst serierna. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » sön jun 04, 2006 23:13

Off skrev:Jag satt och tänkte "han är ingen Wesley damnit" men det kanske ordnar upp sig efter några avsnitt då man vant sig. Jag hoppas så jäkla hårt på att det här ska bli bra.

ja alltså, det kommer ju aldrig vara samma sak som filmerna (ååh jag älskar!) så jag hoppas att det inte bara blir en dålig replika utan att de gör något bra med serien så det inte känns för långt från filmerna men inte känns som en dålig kopia. hoppashoppas...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav adolvsson » mån jun 05, 2006 1:35

ey skrev:
Off skrev:Jag satt och tänkte "han är ingen Wesley damnit" men det kanske ordnar upp sig efter några avsnitt då man vant sig. Jag hoppas så jäkla hårt på att det här ska bli bra.

ja alltså, det kommer ju aldrig vara samma sak som filmerna (ååh jag älskar!) så jag hoppas att det inte bara blir en dålig replika utan att de gör något bra med serien så det inte känns för långt från filmerna men inte känns som en dålig kopia. hoppashoppas...

Jag är lite extra hoppfull i och med att det är en fortsättning på filmerna och inte bara en remake. Nu är världen redan etablerad, vi vet mycket väl vem Blade är, och vi lär slippa ett pilotavsnitt som är filmen återberättad med lägre budget.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav carre » mån jun 05, 2006 10:33

adolvsson skrev:Jag är lite extra hoppfull i och med att det är en fortsättning på filmerna och inte bara en remake. Nu är världen redan etablerad, vi vet mycket väl vem Blade är, och vi lär slippa ett pilotavsnitt som är filmen återberättad med lägre budget.

jo, det är sant. men å andra sidan är det alltid svårt att följa upp inte bara en utan tre filmer. det är itne som det är liiiite folk som kommer jämföra serien med filmerna. därför tror jag de behöver göra den bra, fast på ett annat sätt. fast ändå likt. ja... ni fattar. klockan är bara halv elva ffs!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » mån jun 05, 2006 11:22

Lääänge sedan jag skrev om ER, men 12.20 (shiiiite, tolv säsonger...) inspirerar mig faktiskt att göra det om än kortfattat.

There Are No Angels Here. Precis som under de senaste åren fortsätter serien lägga sitt riktiga krut på Afrika-avsnitten. I vanliga fall är serien så invand i sina gängor att det fortfarande är riktigt duglig underhållning, men sällan ordentligt engagerade. Man sitter och slötittar och ibland skrattar man åt nåt, eller blir lite mer intresserad p.g.a. en duktig gästskådis eller liknande, eller så är Kerry Weaver med, eller så har de någon riktig dum idé som man sitter och suckar tills den försvinner...

Men sedan får de ibland till något sånt här. Inte något briljant avsnitt, men en engagerande historia, bra berättad. Jag har saknat Carter, och jag tycker Noah Wyle har blivit en duktig skådis som skapat en välnyanserad karaktär som nu har en helt annan pondus och stabilitet än den unge Carter. Schysst utveckling. Och Mekhi Phifer har sällan om någonsin varit bättre än här. När de dessutom får support av fantastiske Eamonn Walker (Kareem Said i OZ) och Mary McCormack så skapar de faktiskt ett riktigt schysst litet team, som inte gör det helt otänkbart att ER: Africa skulle bli en bättre spinoff än sin föräldraserie. ;)

Frågan är dock om de kommer följa upp det faktum att Pratt sköt ihjäl en kille. Visst, självförsvar, och mitt ute i öknen, men betyder det att man bara kan släppa det?

Sen var det trevligt att det faktiskt fick ett riktigt hoppfullt och positivt slut. Man är så van vid att serien ska försöka få till någon deppig scen i ett försök att få fram tårar, så när en sådan där situation uppstod där flera liv hänger på sköra trådar i olika delar av samma historia så antog jag att åtminstone en och kanske två av dem skulle dö. Så när alla sedan överlevde kändes det faktiskt som en överraskning, och fick feelgood-slutet att fungera för mig.

Hoppsan, det blev ju faktiskt rätt långt...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån jun 05, 2006 13:37

ER 12.22:

Hooooooly fucking shit! Det där var ju faktiskt riktigt bra och riktigt jävla spännande på riktigt! JERRY! Dödade de precis Jerry? :eek: Riktigt underbart när Kerry blev helt krossad när hon såg att han var skjuten. Guuud, Laura Innes... Man märker ju faktiskt att man bryr sig om de här karaktärerna när det hettar till på riktigt såhär. En hel del bra historier att fortsätta på nästa år faktiskt. Och riktigt snyggt slutmontage. Och Abby, WTF!? Inte en till livsfarlig förlossning, det var ju den stora händelsen för bara två år sedan!

Skönt att Sam fick lite spotlight igen, Linda Cardellini levererar jämt när man ger henne material att jobba med, men det har de inte gjort särskilt ofta den här säsongen.

Alltså, ER knallar och puttrar och går fortfarande, och till skillnad från för ett år sedan gör det mig inte särskilt mycket alls att det kommer fortsätta.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån jun 05, 2006 13:41

Feel the Force 1x1. Michelle "Sue White" Gomez som polis. Jodå, det är precis så som man hade förväntat sig, fast med lite mer handling. Bra sitcom, återkommer mer utförligt efter ett eller två avsnitt till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film