Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tea » sön maj 07, 2006 21:08

spoiler säsong 1
anledninge till att jennifer- glc- fantasin är med är för att de helt ändrar ljussättning, kamerarörelser och personligheter i den scenen. Tycker den är underbar ur regi synvinkel.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön maj 07, 2006 21:19

Tea skrev:spoiler säsong 1
anledninge till att jennifer- glc- fantasin är med är för att de helt ändrar ljussättning, kamerarörelser och personligheter i den scenen. Tycker den är underbar ur regi synvinkel.

Mm, jag minns att jag reagerade på det, men den obehagliga känsla man fick (som förstås var meningen, när det var ur Jennifers synvinkel) blev större för mig än regiuppskattningen. Som däremot var övervägande i Brian/Mikey-på-taket i första avsnittet (då jag bara gapade åt hur fantastiskt bra regin var). Men vid en omtitt kan jag säkert uppskatta jennifer-fantasin bättre. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tea » mån maj 08, 2006 13:21

ep1 säsong 2

Mitt första intryck är. Wow, vilken bra början. Inget sölande här inte, direkt in i handlingen igen. Att man dessutom inte vet hur lång tid det gått sen The PROM är ännu roligare. Sen ser man Michael och börjar förstå att det faktiskt gått ett bra tag ( en och en halv månad får man veta senare in i avsnittet)
jag måste ju erkänna nu att Brian tar större och större plats i mitt hjärta. Jag hade ett tag i mitten av såsong ett nått slags, inte tycka lika mycket om Brian period, men nu är den ett minne blott. Han gör allt rätt. Han finns där, men han syns inte.
Att se Justins kamp rörde både mej och sambon djupt. Sambon har bara sett enstaka avsnitt men förstod exakt vad som ahde hänt i sista avsnittet (även om han inte sett det) och vräkte ur sej att han ville döda chis hobbes själv med bara armar.
Mitt hjärta klyvs i delar i flera scener i detta episod. Det är ett mirakel att jag fortfarande lever. Två avsnitt krossade nämligen hjärtat helt. Det första är Justins entré in på Babylon. Bara det faktum att Michael är den som stöttar honom och slänger ur sej kommentaren till Brian är mycket stort. Att deras ögon sedan möts i en tysnad är.. without words... Kramen i Brians lägenhet fick mej att spontant ge ifrån mej mitt 3:e Åhh-ljud i serien.
Det andra är samtalet mellan Brian och Jennifer utanför huset. Det rör up känslor till ytan som jag inte ens visste att jag hade. It's in my gut, it's in my life, it's everywhere i go. WOW vilket avsnitt

Lista.
* Ännu en snygg bil Daph. Hann tyvärr inte se vilket märke :(
* Callan i emmetts lägenhet blommar fortfarande
* JAAA! Mikey är fri
* Brians självnöjda leende med "lim-accidenten"
* Brian är vacker när han sitter på trappan.

Ep2 S2.

Hur mycket jag än hatar att eränna det här så är Brain alldeles för lycklig med Justin. Ska jag erkänna mej besegrad? Michael och Brians förhållande stupade när David kom in i bilden. Och jag älskar ju Justin, absolut. F*n för monogami.
Försöket till återspeglingen lär visserligen vara bra för dom båda, även om Brian inte vill minnas, men kommer man någonsin komma över nått sånt här?

Det har tydligen gått ett helt år sen Gus föddes. För mej känns det bara som en vecka :P De har lyckats få en jättemysig scen mellan Linz och Brian när de försöker sätta ihop sonen gungor tillsammans. Likaså när Mel som ska avra så bra med verktyg slänger den förbaskade gungan på golvet i huset :) Det tyckte jag var kul.

Lista

* 4:e Åhh-ljudet:
Justin:- you kissed me in front of everybody? (big smile)
Brian:- Yeah... ...you should have been there
* Debbie säger Sucking fuck, vilket påminner mej om att det var evigheter sen jag såg Donnie Darko
* Jennifer:- I came at the wrong time
Brian:- u 2 have a lot i common (och visar sitt sällskap ut genom dörren)

Vad är det med dom här slutscenerna? JAG ÄLSKAR DOM!!!

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » mån maj 08, 2006 15:07

ÅHG Vad jag vill se säsong två nu! :eek:

...men jag får inte för jag ska se finalen och skriva om den för det är det enda avsnittet som är kvar i den längsta omtitten i världshistorien....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » mån maj 08, 2006 17:05

Ai skrev:ÅHG Vad jag vill se säsong två nu! :eek:

Jag vill inte att det här ska ta slut... Jag är rädd för hur mitt liv kommer se ut efteråt. Jag andas, lever och älskar QaF

drama-queen

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » mån maj 08, 2006 18:16

Tea skrev:
Ai skrev:ÅHG Vad jag vill se säsong två nu! :eek:

Jag vill inte att det här ska ta slut... Jag är rädd för hur mitt liv kommer se ut efteråt. Jag andas, lever och älskar QaF

drama-queen

Det börjar bli dax för dig att ransonera avsnitten nu! Kom ihåg att säsong tre, fyra och fem är hälften så långa!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » mån maj 08, 2006 18:30

Ai skrev:
Det börjar bli dax för dig att ransonera avsnitten nu! Kom ihåg att säsong tre, fyra och fem är hälften så långa!

:eek:

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » mån maj 08, 2006 18:44

Tea skrev:
Ai skrev:

:eek:

*kramar Tea*

Kaka?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » mån maj 08, 2006 19:53

LoL
Bild Ai
Senast redigerad av Tea mån maj 08, 2006 21:03, redigerad totalt 1 gång.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån maj 08, 2006 21:00

Jag får ont i hjärtat när jag läser Teas recensioner av första avsnitten i säsong 2. Aj aj. Varför är jag så förbannat sentimental! :rolleyes:

Jag är snart framme i vid dessa avsnitt i min tredje (dock mycket sporadiska och mer oseriösa) omtitt.. Jag älskar dessa tidiga avsnitt!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån maj 08, 2006 21:28

Haha, nu läste jag Teas ordvitsar på föregående sida. Hon skulle passa finfint in på the Liberty Diner. ;) :D

brat: Spoiler 5x13
Jag håller med både dig och Ai angående slutet. Det var ett hjärtskärande slut vi fick och på det sättet var det bra. Avskedscenerna var underbara, och jag fick en hjärtvärk utan like. Brian hade växt oerhört genom 5 säsonger och vi har lärt oss att fullkomligt avguda Sunshine. Men. Jag var också helt förstörd efter 5x13 för jag ville se dom tillsammans på slutet. Löften om distansförhållande, att dom i alla fall skulle hälsa på varann på helgerna, eller att Brian skulle flytta till NY. Vad som helst, bara dom var tillsammans. Så fanatisk Brian/Justin-shipper är ju jag.. :rolleyes: Ai var ju tvungen att trösta mig och skicka länkar med fanfic, och jag fick intala mig själv att dom visst var tillsammans, och att det i slutändan ändå blev som jag hade tänkt mig. Men visst var jag lite depp över detta ändå. :( Som sagt, det gäller att intala sig själv att det blir som man vill. Ungefär som när nån dör och man bestämmer sig för att det finns en himmel för då blir det mycket lättare att bearbeta en sorg. Typ. Haha.. konstig liknelse, jag vet, men jag tror att du fattar vad jag menar. ;)

Ai? Jag vill också ha den där filmen.. jag har hittat den i dvdr, men bara hos en person som inte har några slots, och jag vet ju att du har snabbt bredband... Jag tycker att Randy är en av dom bästa skådisarna i serien, och han borde få massor av jobb men tyvärr så ser inte verkligheten ut så. Han har inte ett klassiskt vackert utseende och är dessutom öppet homosexuell, och då lär han knappast få en heteroroll i nån film. Så knäppt är hollywood. Heteros får spela homos men homos (som inte är i garderoben) får inte spela heteros. Hur många homoroller finns det då för Randy? Då blir det antingen en roll där sexualiteten inte alls i fokus, dvs kanske en liten biroll, eller så får han spela den rolige bögen.. och där lär andra få jobbet istället. Randy är ju dramaskådis goddammit! Ge honom roller! Daphne också! Och Emmet.. jag saknar Emmet-leendet. Gluggen! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » mån maj 08, 2006 21:31

Tin. Kopplar upp nu. Är bara vaken nån timma till. Sömnig. Filmen ligger i min Bio-mapp. *gäsp*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » mån maj 08, 2006 21:57

Tinwiel skrev:brat: Spoiler 5x13
Jag var också helt förstörd efter 5x13 för jag ville se dom tillsammans på slutet. Löften om distansförhållande, att dom i alla fall skulle hälsa på varann på helgerna, eller att Brian skulle flytta till NY. Vad som helst, bara dom var tillsammans. Så fanatisk Brian/Justin-shipper är ju jag.. :rolleyes: Ai var ju tvungen att trösta mig och skicka länkar med fanfic, och jag fick intala mig själv att dom visst var tillsammans, och att det i slutändan ändå blev som jag hade tänkt mig. Men visst var jag lite depp över detta ändå. :(

Snyft. Det känns lite bättre, tack. (Pyttelite.) Det känns som att jag förstår precis vad du menar. Jag hade samma tankar. Om man bara fått något litet löfte kunde jag nöja mig men de lämnade det så öppet ("never again") att det gjorde ännu mer ont i hjärtat. Det var bara så... sorgligt.

Jag har iaf bestämt att min kärlek för serien är större än min ilska över slutet. Och jag har bestämt att de visst får varandra. Och slutligen har jag bestämt mig för att se om alla deras scener massor av gånger och uppskatta varje sekund oändligt! (Det där lät mycket peppigare än vad jag känner mig.)

--------------------------

Tea skrev:Jag vill inte att det här ska ta slut... Jag är rädd för hur mitt liv kommer se ut efteråt. Jag andas, lever och älskar QaF

Jag känner din förtvivlan! Jag var i precis din sits för två veckor sedan. Jag andades, levde och älskade QaF. Jag hade börjat se säsong 2 och jag våndades över att serien skulle ta slut. Nu är jag i den deppiga det-är-slut-för-alltid-sitsen. Men det betyder inte att jag har slutat att andas, leva och älska QaF, tvärtom.

Ojojoj. Nä, det ligger för nära. Jag kan inte skriva om serien med någon distans än. (Jag såg finalen i lördags.) Jag kan bara säga att du är inte ensam, om det är någon tröst. *kram*
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » mån maj 08, 2006 22:25

tack brat, men det känns faktistk riktig konstigt att kunna älska så här, men jag kommer ihåg att jag var likadan första gången jag såg sista säsongen Buffy. Jag väntade 2 hela dagar med att se Chosen, för jag vill itne att det skulle sluta, sen tvingade sambon mej i soffan och jag ångrar inte att jag såg den.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » tis maj 09, 2006 11:21

Nu har jag bestämt mej... jag ska varva lite med avsnitt av Sngel, som jag faktiskt inte heller har sett :oops:
Vad tror ni om det?

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tis maj 09, 2006 12:45

Har du meddelat sambo och övrig familj och vänner att du kommer att vara TOTALT oanträffbar dom närmaste veckorna? För om du är som mig så skulle jag inte kunna se färre avsnitt av QaF bara för att jag varvade med Angel. Utan det hade blivit minst lika många som vanligt PLUS lika många av Angel ovanpå det! 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » tis maj 09, 2006 12:47

Ai skrev:Har du meddelat sambo och övrig familj och vänner att du kommer att vara TOTALT oanträffbar dom närmaste veckorna? För om du är som mig så skulle jag inte kunna se färre avsnitt av QaF bara för att jag varvade med Angel. Utan det hade blivit minst lika många som vanligt PLUS lika många av Angel ovanpå det! 8)

haha lyckligtvis så ligger det till såhär nästa vecka:
Tea jobbar inte
Sambon jobbar 7-23
Så jag kommer nog få titta så mycket jag vill, men visst är det sant, man blir absolut oanträffbar!

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tis maj 09, 2006 12:49

Okej!

Du kommer att hinna se klart QaF nästa vecka och ta en rejäl tugga utav Angel!

För att sakta ner lite så kan du ju alltid också skriva i avsnittstrådarna för Angel också. Det tar liiiiiite längre tid än här eftersom varje avsnitt har en egen tråd med betygsättning och allt. Så då kan du ju hinna andas och tänka efter lite. Kan vara bra. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » tis maj 09, 2006 20:10

Ai skrev:Okej!

Du kommer att hinna se klart QaF nästa vecka och ta en rejäl tugga utav Angel!

För att sakta ner lite så kan du ju alltid också skriva i avsnittstrådarna för Angel också. Det tar liiiiiite längre tid än här eftersom varje avsnitt har en egen tråd med betygsättning och allt. Så då kan du ju hinna andas och tänka efter lite. Kan vara bra. ;)

säg inte så.. Jag vill ju inte att det ska sluta :cry:

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » ons maj 10, 2006 12:01

Hjilp! Övertala mig att jag inte behöver köpa Queer as Folk nu med en gång bara för att jag råkade hitta första säsongerna till ett överkomligt pris. Förklara att jag inte måste förbeställa säsong 5 bara för att det går. Jag har inte råd med sådana impulsköp nu.
Säsong 1, 2 och 5 för $150 (typ 1100:-) inklusive frakt från USA.
Bara säsong 1 & 2 för hälften, $75 inklusive frakt.

Det är säkert ändå en skitsida (jag har aldrig beställd därifrån förr) och säkert fastnar varorna i tullen och säkert tar det mycket längre än de 5-14 dagar de påstår och säkert försvinner varorna ändå på vägen och så får jag varken boxar eller pengar. Mm, nu känns det bättre...

Fast skatteåterbäringen kommer väl snart...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons maj 10, 2006 12:09

Själv försöker jag ha is i magen och vänta in en samlingsbox... :| Försöker är nyckelordet i den förra meningen....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » ons maj 10, 2006 12:17

Ai skrev:Själv försöker jag ha is i magen och vänta in en samlingsbox... :| Försöker är nyckelordet i den förra meningen....

Fnys!! Det var precis vad jag tänkte göra. Men då kastade Glory ur sig något om att det var inte så troligt att det skulle komma en sådan och om det ändå gjorde det så skulle det dröja flera år. Då blev jag desperat.

Men seriöst tycker jag att det låter rimligt att det borde komma en samlingsbox nästa höst, lagom till julförsäljningen. Det är väl lite väl optimistiskt att tro på en sådan redan till den här julen med tanke på att säsong 5 släpps nu. Men hoppas går ju. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » ons maj 10, 2006 13:40

Ai skrev:Själv försöker jag ha is i magen och vänta in en samlingsbox... :| Försöker är nyckelordet i den förra meningen....

jag håller med dej! Hittade en med säsong 1-4.. men fem då?

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » ons maj 10, 2006 14:32

Tea skrev:

Femman ska släppas sista maj. Jag har också sett den där boxen, och i värsta fall blir det en sån och en "lös" femma.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » ons maj 10, 2006 14:48

Ai skrev:
Tea skrev:

Femman ska släppas sista maj. Jag har också sett den där boxen, och i värsta fall blir det en sån och en "lös" femma.

Men om det finns en box med säsong 1-4, lär det då inte komma en med säsong 1-5 då? Låter ju konstigt annars.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » ons maj 10, 2006 15:01

Tob skrev:
Ai skrev:
Tea skrev:

Men om det finns en box med säsong 1-4, lär det då inte komma en med säsong 1-5 då? Låter ju konstigt annars.

Precis min tanke och förhoppning.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » ons maj 10, 2006 15:06

Ai skrev:
Tob skrev:
Ai skrev:
Tea skrev:

För då vill jag också köpa....det är så mycket jag vill köpa så :rolleyes:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » ons maj 10, 2006 15:13

Tob skrev:
Ai skrev:
Tob skrev:
Ai skrev:
Tea skrev:

Vi får helt enkelt hålla ögonen öppna och hojta...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » ons maj 10, 2006 15:16

Ai skrev:
Tob skrev:
Ai skrev:
Tob skrev:
Ai skrev:
Tea skrev:

Vi får helt enkelt hålla ögonen öppna och hojta...

eller, köpa alla fem separat och göra en fin låda :D så går det snabbare

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » ons maj 10, 2006 16:06

brat, vilken sida var det du hittade dom så billigt på?

Jag har ju första säsongen redan, så det lär väl bli så att jag köper dom alla separat... fast jag avaktar att köpa resten av säsongerna ett tag till, hoppas på att dom sänker priserna snart.

Fast det blir väl som det blev med Buffy för mig, köpte alla boxarna och sedan halverade dom priset 3 veckor senare.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film