Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » mån maj 01, 2006 20:02

Haha, det är så underhållande att läsa brats spoilers och se henne gå igenom nästan exakt samma känslostormar som man gick igenom själv. Vi verkar falla för samma saker.. :D

Hade jag felmärkt en spoiler? :eek: Åh nej, vilken stygging jag är, det var inte bra alls.. jag måste leta upp den.

Edit: Den felmärkta spoilern är nu ändrad (omjag inte har felmärkt några andra också..).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » mån maj 01, 2006 21:45

Igår spenderade jag var enda ledig minut med att se QaF så det blev inte tid till kommentering. Men nu kommer äntligen gårdagens tankar:

3x10
Liberty Avenue. Gatan (och serien) har nästan haft en magisk känsla tidigare. Allt verkar vara möjligt på den gatan. Nu är gatan grå och deppig för att den elake polischefen sugit livet ur den. Istället för ohämmad underhållning känner jag nervositet när Brian och Justin nu letar ställen att ha sex på. (Roligt när Justin spottar på affischen! Brian skrattar så härligt!)

Mikey: Nu måste jag kommentera Mikeys syn på sitt faderskap. Hur kunde han tro att han skulle få ha kvar sina rättigheter när han visste att Brian inte fått det? Och varför gick Linds & Mel med på att riva sönder avtalet när de vägrade göra det för Brian? (Visst, Mikey blir en bättre pappa än Brian men det är ändå orättvist mot fäderna och inte minst mot barnen.) Och det viktigaste förra gången var ju att både Linds och Mel skulle ha rättigheter, hur fungerar det nu? I det här avsnittet förföljde Mikey iaf Mel för att han är så överdrivet engagerade i, vad som skulle vara, Linds & Mel barn. Det hela är lite skumt.

Ted: Deppiga Ted fortsätter att vara jobbig eftersom han är så bitter och avundsjuk på Ems framgång. Men i det här avsnittet byttes mitt "suck, jag är less på deppTed"-känsla mot en "hjälp, tänk om de dödar Ted"-känlsa. Jag var riktigt orolig när han lät bli att åka på landet för att istället gå på drog&sex-party.

Hunter: Det låter helt galet att Ben skulle betala Hunters sjukhusräkning istället för att låta honom behandlas på ett allmänt sjukhus. Än om han tycker synd om honom.

Justin: Älskar att Justin tar initiativ och gör sina egna affischer. Han är så bra när han står upp mot Brian och väcker lite tankar i honom så att även Brian tar steget och gör vad som är rätt (än om det stängda Back Room på Babylon nog också spelade in, hehe).

3x11
Em & Ted: Söta lilla Em förtjänar så mycket bättre än galna Ted. Ted tog Gus pengar och for på drog&sex-party!! Urk. Och stackars Em bara väntar.

Brian & Justin: Äntligen jobbar Brian för vad som är rätt, och han gör det tillsammans med Justin! De öppnar sexrummet på Babylon ;) och de fixar en attack mot Stockwell på g&l center och de gör fler affischer. Tyvärr resulterar det i att Brian får sparken! Det trodde jag aldrig. Var ska den chefen hitta någon som är så bra som Brian? Är en kund viktigare än Brian? Tycker så synd om Brian! Men som tur är kommer Deb och säger att hon är stolt över honom och det betyder mycket för Brian!

3x12
Jag skriker åt Em att springa från Ted men han lyssnar inte! Han vill hellre bråka med alla sina vänner och ta all Teds skit.

Brian fortsätter kampen mot Stockwell. Exakt varför Deb tycker att det är Brians ansvar att fixa DNA bevis från polisen som sågs med den döde killen vet jag inte. Men han tar det ansvaret iaf, han klär ut Justin till en hussler (sötnos!).
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån maj 01, 2006 21:59

För er som undrar kan jag avslöja att jag efter alla de där avsnitten hade 20 minuter på mig att ta mig ur pyjamasen och in i andra kläder samt fixa hår, smink osv... och äta middag, innan festen igår kväll. Mitt i natten när jag kom hem från festen kunde jag så klart inte hålla mig från att se klart resten av säsong 3.

3x13
I slutändan är det Hunter som fixar polisens sperma, ett litet tecken på att han är tacksam för den hjälp han får. Superroligt att Hunter kallar Justin en 10-dollars-hussler. Självklart försvarar Brian Justin genom att kasta ut Hunter. :) Men det är uppförsbacke för Brian, han får göra allt polisarbete själv och mördaren som ska koppla Stockwell till den döda killen tar livet av sig. Brian är redo att ge upp, Justin ger aldrig upp. Justin vägrar be om ursäkt till Stockwell och blir därför utkastad från skolan. (Justin är mycket snyggare den här säsongen!)
Brian: So you sacrificed everything?
Justin: Sometimes you have to, for what you believe in.
Brian är så stolt över och så imponerad av Justin! Det är kärlek i den sista kyssen!

Hur roligt är det inte att Hunter är förälskad i Brian? Hunter inser också att han vill utnyttja den här chansen Ben och Mikey ger honom. Roligt att se. Jag gillar nog Hunter, men han kan vara lite störande.

Ted är fortsatt fruktansvärd mot Em. Till slut sparkar Ted ut Em (!) fast Em borde ha lämnat Ted för länge sedan! Stackars underbara Emmett.

3x14
Vilket feel good avsnitt!! Den tredje säsongsavslutningen grep inte tag i mig lika mycket som första eller andra men den var ändå riktigt bra! Jag förväntade mig att allt skulle bli bra, och så blev det. Alla i gaysamhället röstade för att se till att rätt man blev borgmästare!

Hunter tog äntligen tag i sin framtid, naturligtvis kom hans hemska mamma för att förstöra precis då men Mikey och Ben bestämde sig för att stötta honom.

Stackars Ted får äntligen nog och skriver in sig på rehab och jag blev glad då jag fick se Blake igen! Vilken fruktansvärd video drogkillarna gjorde!!

Emmett försöker hitta sin livsgnista igen. En extra hyllning för scenen på Babylon då Justin och Brian hjälper Emmett att inte tänka på Ted, underbart att se de två så omtänksamma. Och underbart att se Brian och Em dansa tillsammans!

Brian gjorde den ultimata uppoffringen för att åter igen befria Liberty Avenue! (Jag får vara smörig, avsnittet var smörigt! :P) Sista scenen med Brian och Justin var underbar!! Och självklart även:
Justin: What made you do it?
Brian: Som asshole told me that if you believe in something stongley enough you have to be willing to sacrifice everything.
Och så kom helt magiskt alla färger tillbaka till gatan, riktigt snygg scen än om den var smörig. :D

Tankar om säsong 4 (utan att jag sett den):
Vad händer nu? Brian har inget jobb och inga pengar, Justin får inte gå på konstskola längre. (Brians jobb är ju en anledning till varför jag älskar honom, och Justin måste få hålla på med sin konst!) Mikey drog till med något helt omotiverat extremt och rymde med Hunter för att skydda honom från mamman. (På vilket sätt skulle det hjälpa?) Ted och Emmett är inte längre tillsammans, Ted är inskriven på rehab med handledare Blake och Em bor hos Linds och Mel. Allt är osäkert.

Nu är jag livrädd för att fortsätta se för jag vill inte att serien ska ta slut. Det känns riktigt tungt att veta att jag med allra största sannolikhet kommer att se klart serien redan den här veckan. Kanske ska jag ta en helt QaF-fri kväll nu... fast om jag gör det kommer jag bara att vara så sugen imorgon att jag börjar dagen med QaF (och därefter fastnar där) så det blir inte mycket bättre.

Hoppas att Gales nya serie är intressantare än vad den låter. Den har ju redan en stor fördel! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » mån maj 01, 2006 22:06

Hittills så har jag kunnat yttra en viss mening för många som sett serien och faktist börjat lessna ( :eek: - ja, jag vet, jag är lika förvånad som du...) lite vid den är tidpunkten. En mening som får dom att känna lite hopp alltså. Men för dig vettefan om jag vill säga den - för då kommer du kanske att öka ditt tempo... :eek: Så jag spoilermarkerar - och du får läsa på egen risk...

Det är - i mina ögon - dom två bästa säsongerna kvar....

Jag håller också tummarna för att Vanished är intressantare än den verkar. Bones överträffade ju mina förväntningar, så det finns ju en liten chans. Det jag är mest nyfiken på annars är Gales inhopp i Deadwood som Wyatt Earp!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » mån maj 01, 2006 22:15

Ai skrev:Hittills så har jag kunnat yttra en viss mening för många som sett serien och faktist börjat lessna ( :eek: - ja, jag vet, jag är lika förvånad som du...) lite vid den är tidpunkten. En mening som får dom att känna lite hopp alltså. Men för dig vettefan om jag vill säga den - för då kommer du kanske att öka ditt tempo... :eek: Så jag spoilermarkerar - och du får läsa på egen risk...

Det är - i mina ögon - dom två bästa säsongerna kvar....

Haha, jag sa precis ungefär exakt samma sak till henne. :D Till och med att du tycker det... och att jag nog också tycker det. Jo, det gör jag absolut.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån maj 01, 2006 22:16

Tack Ai! :) Men som du vet har jag redan läst den här tråden x antal gånger (inga spoilers!) så jag har redan läst din uppmuntrande rad många gånger. Och jag tar tacksamt emot den.

Säsong 1-3
Jag tycker att säsong 1 var fruktansvärt bra, oväntat stark öppning. Säsong 2 sedan hade några riktiga höjdaravsnitt men också avsnitt som var en liten aning intetsägande. Vad jag minns av säsongen som helhet tyckte jag att den var bra, många inressanta storys. Jag kan dock inte svära att jag tycker att säsong 2 var bättre än säsong 1. Säsong 3 däremot har inte gjort mig lika trollbunden som de två första. Det har inte varit några märkvärdiga avsnitt och många storys har varit trista. Dessutom var det på tok för lite Justin och Brian. Jag blir fortfarande mer och mer beroende men efter en första titt tycker jag att säsong 3 är svagast hittills. Jag känner därför en viss glädje åt att du och andra verkar uppskatta säsong 4 & 5 mer än säsong 3.

Bah! Nu msn:ar Glory upprörande ord och eventuella spoilers till mig!! Vad är det för sätt? Hur ska jag nu kunna hålla mig från säsong 4 i natt?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån maj 01, 2006 22:18

Det var inga eventuella spoilers! :?
Jag sa bara:
s1-3
Det är ungefär som med folk som sett s1-4 av Buffy. Det bästa och mest ångestfyllda väntar fortfarande.

**Hela serien** (inte för brat)
Varför kan jag inte låta bli att retas med så lockande/skrämmande ord? hihi...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » mån maj 01, 2006 22:26

Glorificus skrev:**Hela serien** (inte för brat)

För att inte tala om helt onödiga spoilermarkeringar bara för att driva folk till vansinne? Hehehehe!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån maj 01, 2006 22:56

Glorificus skrev:Det var inga eventuella spoilers! :?
Jag sa bara:
s1-3
Det är ungefär som med folk som sett s1-4 av Buffy. Det bästa och mest ångestfyllda väntar fortfarande.

Spoiler hela serien
Hmm.. jag har verkligen svårt för att bestämma mig för vilka säsonger somär bäst. Andra hälften av s1 (eller egentligen hela s1 men ibland kan jag störa mig på att den är så lik UKver) och första hälften av s2 gillar jag skarpt och s3 gillar jag också. Nästan hela s4 utom dom sista avsnitten är också riktigt bra. Säsong 5 är bitvis bra, vissa scener och vissa avsnitt, men har också några sega avsnitt och vissa karaktärer står stilla i för många avsnitt. Sen så brakar ju helvetet lös och då blir det riktigt bra igen. Men jag skulle nog inte välja 4an eller 5an som favvosäsong ändå. Inte efter två omtittar men vi får se sen..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » mån maj 01, 2006 23:32

Tinwiel skrev:
Jag sa bara:
s1-3

Spoiler hela serien
Hmm.. jag har verkligen svårt för att bestämma mig för vilka säsonger somär bäst. Andra hälften av s1 (eller egentligen hela s1 men ibland kan jag störa mig på att den är så lik UKver) och första hälften av s2 gillar jag skarpt och s3 gillar jag också. Nästan hela s4 utom dom sista avsnitten är också riktigt bra. Säsong 5 är bitvis bra, vissa scener och vissa avsnitt, men har också några sega avsnitt och vissa karaktärer står stilla i för många avsnitt. Sen så brakar ju helvetet lös och då blir det riktigt bra igen. Men jag skulle nog inte välja 4an eller 5an som favvosäsong ändå. Inte efter två omtittar men vi får se sen..

Jag vill också vara med. Egentligen borde jag göra någon mer seriös säsongrangordning, men det får bli efter någon omtitt, men lite halv om halv spontant så skulle jag vilja säga....

Hela serien
Säsong 3 är den bästa. Jag har aldrig varit så besatt kring Brian/Justin scener (ush vad tråkigt att uppskatta det så mycket så allt annat i serien bli lidande, måste ju vara fruktansvärt) men däremot är ju Brian sinnesjukt intressant som karaktär och de inledande avsnitten av säsong 3 är ju ren och skär studie i hur Brian fungerar (ifs så är väl hela serien det, men just biten om vad Justin beytder för honom och hur han förhåller sig till det).

Säsong 4 kommer därefter. Jag blev så jävla trött på serien, eller Justin mest, när han får för sig att provocera folk på gatan och sen spöa upp dem. Dock en förbaskat bra payoff när han bearbetar (han som misshandlade honom, vad han nu hette). Sen Brian, som får cancer och ger upphov till massa intressanta Brian scener. Vic som går bort och som skildras så jäkla bra. Nu blev jag osälker, kanske är S4 den bästa ändå, avslutningen är rätt svag dock.

Säsong 1 då. Förutom sista avsnittet så är det inget som riktigt står ut men för det mesta är säsong 1 tokigt underhållande och det var ju här som alla karaktärer satte sig hos en.

Säsong 2 och 5. Säsong 2 är jämnare. Men säsong 5 har avsnitt 10. Säger inte mer än så.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » mån maj 01, 2006 23:43

Hela serien
Jag tänkte vänta med min rangordning tills jag gjort en omtitt - som förmodligen blir om några veckor.
Det som gör det svårt för mig att rangordna är att jag är så kär i alla karaktärer, utom enstaka gästkaraktärer som Dr Dave... jag älskar till exempel Mikey och Ben (och Hunter) lika mycket som Brian och Justin. Och Debbie... och Emmett... och till och med Ted, för det mesta. :P

En annan fråga, med tanke på hur anti-Melanie/Lindsay flera nya tittare verkar vara, är det fler som sett hela serien som tycker så? Jag kunde väl tycka att de var lite tråkiga att följa ibland, speciellt i början, men sen gillade jag dem lika mycket som de andra... även om det var jobbigt att de hade så många jobbiga problem som kunde vara enerverande.

Måste läsa igenom hela den här tråden någon dag, har inte tagit mig tid att göra det ännu, med alla era kommentarer... så ni kanske redan diskuterat det...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » mån maj 01, 2006 23:50

Glorificus skrev:Hela serien
En annan fråga, med tanke på hur anti-Melanie/Lindsay flera nya tittare verkar vara, är det fler som sett hela serien som tycker så? Jag kunde väl tycka att de var lite tråkiga att följa ibland, speciellt i början, men sen gillade jag dem lika mycket som de andra... även om det var jobbigt att de hade så många jobbiga problem som kunde vara enerverande.

Jag håller inte med nya tittare. Tvärtom tyckte jag det var skönt att se, speciellt i början av serien, en annan typ av karaktärer. På samma sätt som jag tyckte bra om Mickey/Ben relationen så tyckte jag bra om Lindsey/Mel relationen, alltså relativt stabila och fasta förhållande med "vanliga" problem. Jag tror ni kan förstå mig....litegrann.

Däremot, lite av problemet med Mel/Lindsey är de många gånger klyshiga storylines dem fick, det kunde bli lite enerverande. Men tråkiga, nja, tveksamt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » tis maj 02, 2006 0:34

Jag blir knäpp på era "hela serien"-spoilermarkeringar.
KNÄPP
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis maj 02, 2006 1:58

:eek: Vilket jäkla bra avsnitt!

4x01
Jag njöt varje sekund av avsnittet (lite mindre under Mikeys och Bens sexscen). Det var ett tag sedan det hände. Men i det här avsnittet behövde jag inte alls längta efter nästa Justin&Brian-scen, jag var helt inne i allt som pågick.

Det har bara gått tre dagar sedan 3x14 så man kan väl inte förvänta sig sån stor skillnad i Teds karaktär. Men jag kan inte förstå att han gick och mötte Emmett som en bitter bitch, HUR har han rätt att vara så hemsk mot en person som älskar honom!? Sedan gav ju Emmett igen med sitt "ta livet av dig"-tal, det var lite väl extremt.

Underbart att Hunter fick stanna hos Ben och Mikey. Jag hurrade högt i förtjusning när Mikey sa till Hunter på skarpen och Hunter inte kunde göra annat än att lyda.

Måste också nämna Todd!! Det är bara en underbar detalj.

Men allra bäst var avsnittet tack vare Brian. En sån underbar liten snutteplutt! Så snuttig som han var med Justin heeeela tiden. Vi fick tom en till snuttig scen då Brian & Justin vill hjälpa Emmett. Och så jobbigt som det var för Brian att släppa kontrollen och acceptera att han behöver hjälp. Men han kan inte ha så svårt att få något nytt jobb, hans förre chef vill då sannerligen ha tillbaka honom mer än gärna! Tror jag det, så duktig som Brian är på att sälja... vad han vill. Och Justin är så smart! Hur många gånger har han inte räddat dagen! Vilken fin scen när Brian tackade för donationspengarna! Jag klappade händerna tillsammans med alla där. Det här var det snuttigaste avsnittet hittills. Så snuttigt att jag genast blev orolig. Hur länge kan Brian vara så här genomgullig, funderade jag skrämt. Hur länge tills Justin får sitt hjärta krossat igen?

Men jag oroade mig för fel sak. Vilken chock. Jag var inte alls beredd på det slutet. Så hemskt. Jag satt bara med handen för munnen och fick inte fram ett ljud.

Jag slås igen av hur otroligt snygg QaF är. Både ur bild- och storyperspektiv. Fantastiskt bra avsnitt.

Edit: Introt! Jag glömde introt! Så roligt att se!! Brian var såååå snygg. Roligt att de insett att han är den centrala figuren som får gå ur bild sist. ;) Blir intressant att se om det här är något som ska vara med i varje avsnitt nu eller om det var en engångsgrej.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis maj 02, 2006 3:06

4x02
Brian Brian Brian. :lovebunny:
Brian är fortfarande snuttig med Justin, de pratar om viktiga saker i fler scener än de har sex! Älskar scenen i början då Brian leker med Justins hår. Och Brian är så sexig när han har ett mål, spelar ingen roll vad han säljer, jag skulle köpa det. Gale ser ut att ha riktigt skoj när han spelar Brian nu.

Men Brian kan inte hjälpa frustrerade Justin. Vid första anblicken av denna snygga och tuffa Cody ryggade hela jag tillbaka. "Inga fler unga snyggingar som imponerar på Justin och stoppar idéer i hans huvud." Att han går med i deras slå-heteros-klubb kan bara sluta dåligt. Dåligt dåligt dåligt.

Blake och Ted är söta. Deras scener i första och andra säsongen är de enda gånger jag kan minnas att jag tyckt att Ted varit intressant. Men nu kan jag inte se de två som ett par igen. Ted är så... långsam. Är det ett bra ord? Han känns så långsam.

Fairy Em är iaf det sötaste! Äntligen har han hittat sin livsgnista igen!!

Om det inte vore för Justins nya idé så skulle det här ha varit ett njutbart avsnitt. Jag satt som trollbunden genom varje scen igen. Så skönt att ha den känslan tillbaka. Men nu avslutar jag istället kvällen (natten) med en molande oro i magen.

Edit: Men den stora frågan nu är - kan jag helt säkert utan någon liten antydan till spoiler se det extramaterial jag hittade på den här skivan om de är märkt med säsong 1-3? ...jag kanske får prova en fil för att se...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tis maj 02, 2006 8:50

På sidan fem i den här tråden kan man hitta:

Tam skrev:Ingen bör lägga ner att titta på serien innan 5x10.

Tam är en mycket klok man som bara säger sanningar.

[5x10]

Prop 14. När den arcen först dök upp var det nästan en icke-arc. Och den kändes fortfarande inte viktig förrän i detta avsnitt. Märks det hur jag försöker undvika att skriva om slutscenen så länge som möjligt? Det här avsnittet har två delar definitivt. Pre Bomb. Post Bomb. Som Jesus ungefär.

Ted letar make. Jag håller med Brian. Hans on-line förslag är mycket mer intressant! Men Ted försöker iallafall. Och hittar Lewis. Lewis som är totalt neurotisk och lika torr som Ted. Föråt. Ännu torrare... Good riddens!

Jag lider faktist med Mel och Lindz! Det är som en gungbräda - ena sekunden sätter Mel gränserna och definitionerna, nästa Lindsey. Sen ögonöppnaren....Tack och lov verkar separationen vara över.

Justin har svårt att acceptera att hans mamma har ett liv. :D

Jag uppskattar alla Deb-är-ett-fall-för-hälsoinspektören små ögonblick! Hon kliar sig under armen med pennan, hon nyser rätt ut över disken och jag bara vet att hon stinker utav billig parfym och använder massor med hårspray i peruken! :D

Gale måste verkligen ha självförtroende stort som Globen! Normal jobbdag innebär att han skulle vara naken och intim med minst en till person. Hade han tur så var det Randy som han kände, men minst lika ofta så var det med nån total främling. "Hej, jag heter Gale - klä av dig och böj dig över soffan därborta. Jag ska bara dricka upp kaffet så kommer jag dit." :D

Drew tycker synd om sigsjälv och börjar fega ur. Emmet gör vad Emmet gör bäst. Försvarar dom han älskar med näbbar och klor inför Brian. Först Ted och nu Drew.

Mikey och Brian. Det är jättejobbigt när dom inte pratar! Jag känner mig som Ted i Kinnetik-scenen. Ivägen och klämd. Sättet Brian smäller ner telefonluren i slutet av scenen visar hur mycket detta rubbar honom också.

Får Jennifer nånsinn sälja nåt? Brian tog tillbaka loftet förra säsongen, Ted och Emmet fick väl låta köpet gå tillbaka och nu Munchers...

Om inte bomben varit så hade faktist mitt B/J behov varit fyllt utav affisch-scenen. Brians sätt att se på Justin när han vet att Justin inte ser honom. Justins leende... they löööööööööve eachother! Sen är jag kär i bilen...

Monty och Eli är irriterande!

Jag hörde den där Cindi Lauper-låten på radion för ett tag sen. I slutet fick jag en knut i magen och förväntade mig dessutom en explosion....

Kaos.

Allas fasad är borta. Mikey är svårt skadad. Och Drew har äntligen sina prioriteter i rätt ordning.

Och Brian också.

Brian: Take my blood, motherfucker!
...
Brian: I love you....

....omg.... jag ÄLSKAR det här avsnittet!!

Jag har säkert sett det femton gånger hittills och varje gång blir jag mer och mer rörd. Tårarna rinner i slutet.

Sirener och gatuljud till eftertexterna.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis maj 02, 2006 13:38

Jag älskar också det där avsnittet! Har jag sagt det förut? Jo, det har jag nog... :oops:

Haha... "Som Jesus ungefär". :D Ai! :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tis maj 02, 2006 17:44

4x03
Ytterligare ett avsnitt jag önskade aldrig skulle ta slut. Men inte lika bra som t.ex. 4x01.

Tycker att det var överdrivet att Vic skulle flytta ihop med sin pojkvän (hur fick de en lägenhet så snabbt?). Kunde de inte börja med att prata med Deb, hon är inte omöjlig.

Visst förstår jag att Teds skäms men jag tycker ändå att han är lite väl mycket skitstövel mot sina vänner, de har ju inte gjort honom något. Mikey måste vara extremt korkad som trodde att det var en bra idé att hälsa på Ted på restaurangen. Men roligt att Ted fick jobbet iaf, dock inte speciellt oväntat.

Ibland gör de serien så förutsägbar att man kan säga exakt vilket ögonblick telefonen ska ringa. Eller att Justin skulle raka huvudet, det var uppenbart direkt killen kallade honom Meg Ryan i förra avsnittet. Eller då man vid första anblicken av the Baths förstod att Brian var intresserad av den lokalen. Vill de vara så typiska eller orkar de ibland bara inte anstränga sig för att överraska?

Brian är fortfarande en ängel, jag är chockad. Naturligtvis måste då Justin istället börja bete sig som en idiot. Jag behöver inte säga att våld inte kan lösas med våld m.m., det vet ni redan. Frågan är bara hur illa det blir innan Justin inser det. Jag satt och skakade på huvudet genom alla hans scener. Extra mycket då Cody (var det så han hette?) kysste honom, blä. Utom i sista scenen, då övergav jag huvudskakandet och valde att blunda och hoppas att allt dumt skulle försvinna istället. Lilla Justin, så mycket ilska. Snyggt slutklipp trots allt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis maj 02, 2006 19:04

4x04
Tänk vad snabbt saker och ting ändrats, numera längtar jag inte efter Justin-scener utan jag fasar dem.

Kan verkligen alla ni Deb-älskare älska henne även när hon är så här frustrerande. Är hon så korkad att hon inte ser att hon inte är välkommen? Och hur korkad är Mikey som lägger upp sitt "du kan inte vara här jämt"-tal så där illa. Men det var ju "fint" att socialsekreteraren såg kärlek i deras bråk. Hunter är helt okej numera, kanske beror det lite på att hans hår är bättre! ;)

Det är nu officiellt bevisat!! Brian Kinney kan göra vad som helst intressant, även ekonomiscener med Ted!! Jag är imponerad. Deras scener tillsammans var riktigt bra! Roligt att Brian interagerar mer med både Emmett och Ted den här säsongen.

Den uppenbara lösningen på alla problem är att Emmett flyttar in hos Deb, ska de inte komma på det snart? Men jag tror allvarligt inte att det blir bra för Emmett att bo hos Deb. Jag skrattade för övrigt högt åt hans ylande kille, vilket freak!

Och sedan var det Justin, han har blivit helt galen. Nakenbrottning med Brian är visserligen underhållande men inte på det där sättet! Han har äntligen fått Brian att säga partner och pojkvän utan att få spasmer och Brian är så fokuserad på jobb att han inte är intresserad av andra killar och han gullar med Justin. Kan inte Justin vara nöjd med det? Måste han träffa hjärntvättaren som är värre än Ems straightkult?!? Alla varningsklockor tjuter när Cody tar fram pistolen men Justin häver upphetsat ur sig:
"I've never even held a gun before." innan han har sex med hjärntvättaren. Vad ska de göra här näst? Klå upp den gamla tanten som satt i kyrkan och fördömde bögar!?!
VAAAAKNAAA!!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis maj 02, 2006 22:09

4x05
Jag var mer rädd än Chris Hobbs när Justin riktade pistolen mot honom. Om det fanns en hjärtstillestånds-smiley så skulle jag använda honom nu. Vilken hemsk scen. Det lilla av den jag upplevde iaf bakom min mur av händer (tummarna i öronen och resten av fingrarna framför ögonen). Nu slutade det precis som jag trodde men det hjälpte inte mot den paralyserande rädslan medan scenen pågick.

Det var inte lite jobbigt att se puckoCody ta Justin till Hobbs eller att se Brian och Justin bråka om pistolen. Brian vill så väl! Jag försökte under avsnittet att ha logisa tankar istället för att bara fasa Justins scener. Mina logiska tankar var ungefär "Justin behöver få vara inte supersmart någon gång." och "Justin behöver bearbeta det här för att gå vidare." och "Han är ändå bara ett barn, han måste få lära genom sina misstag." det gick väl så där... fram till slutet då all logik övergav mig och den paralyserande rädslan tog tag. Jag hoppas bara att det är över nu.

Något annat som går precis som jag trodde: Deb & Em. Lite fånigt att Em valde en opersonlig loft-lägenhet och att Deb & Em hade sin första betydelsefulla scen ensamma tillsammans på jättelänge, det var rätt uppenbart ändå. Vem vet, det kanske blir bra och underhållande tv. Men i verkligheten tycker inte jag att det verkar speciellt friskt för någon av dem att bo tillsammans. Em är en vuxen man som måste ta hand om sig själv och inte bo med en mamma. Deb är en ännu vuxnare hetero kvinna som skulle må bra av att vara liiite mindre besatt av gaysex. Men får jag bara säga att Vic var en stor skit! Hur kan han behandla sin syster så där!?

Brian är iaf fortsatt underbar. Det går en klar trend genom serien, alla tror att Brian kan rädda världen. Har man ett problem så tar man det till Brian och säger att det är hans ansvar. Varesig det är en vilse tonåring i säsong 1, en eventuell mördare eller Mel som vägrar kliva ur sängen. Men jag börjar förstå varför de lastar honom. Han har ett megastort hjärta under det hårda skalet och han kan fixa i princip allt, bara han vill. Älskar Brian!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis maj 02, 2006 23:09

Jag sa bara:
s1-3

4x06
Det är väl visst spoilrigt att säga att säsong 4-5 är ångestfyllda? Med det sagt:

Skämtar de!? Hur himla mycket skit kan de kasta ut på en och samma gång!?
Vic dör! Bara så där.
Och som om det inte var nog att se alla hantera den smärtan (stackars Brian när Deb slog honom!) så kastar de in lite testikelcancer också.

Jag tycker om intensiva känslor. Men jag tycker inte automatiskt att det är bättre för att det är just ångestfyllt. Jag tycker om ångest, glädje, rädsla, förvåning - i princip alla känslor. Men hittills känns det mest bara som att vi får ångest.

Innan precis vart enda avsnitt den här säsongen har jag tänkt att jag ska vänta med att skriva inlägg tills jag sett ett par stycken. Men de har alla varit så starka att det varit omöjligt. Det, om något, är ett bra betyg!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » ons maj 03, 2006 0:19

4x07
Jag har inte skrivit ett enda ord på min lilla lapp. Ett mycket bra tecken. Säsong 4 har gripit tag i mig mycket mer än säsong 3... än om jag fortfarande är sur för att de tvingar mig se/känna så mycket skit. Det vore skönt att få lite glädje också, om det fanns någon stabil punkt (karaktär) som man visste att man kunde lita på.

Självklart var det jobbigt att se allas reaktioner på Vics död, främst Hunter och Deb. Och självklart är det jobbigt att se Teds fortsatta kamp mot sitt drogberoede. Men det som var allra jobbigast var, inte helt oväntat, Brians bekymmer. Dö ung eller leva gammal. Jag hade inte räknat ut att han skulle välja att opereras, jag trodde allvarligt att han tänkte sticka till Ibiza med avsikt att leva livet av sig. (Var det så svårt att räkna ut eller var jag tillfälligt trög?) Scenen mellan Brian och Justin på Brians kontor var jättefin!! *Många stora hjärtan.* Allt Justin säger är perfekt och jag tycker så synd om Brian. Min enda fundering nu är om Brian hade bestämt sig för operation redan innan det eller om det var Jutsin som övertygade honom.

Varför kan jag aldrig sluta se när jag tänkt? Nu måste jag se ett avsnitt till. Jag måste. Att jag är beroende av serien har varit uppenbart sedan första avsnitten. Men nu missbrukar jag den verkligen.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Ankh » ons maj 03, 2006 0:23

US 1x... 7 eller 8. minns inte nu

Faan.. Vad fint det var när Brian took a stand inför Justins föräldrar! Jag blev alldeles tårögd! Men.. jag hatar Justion, han e såååå ful!... ok jag e hemsk.. men han gör så fula skeva saker med munnen hela tiden., Han e läskig!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav brat » ons maj 03, 2006 1:23

WHAT!?
4x08
På min lilla lapp har jag noterat den gulliga scenen då Hunter drar täcket tätare om sig då han är rädd att hans nyfunna säkerhet hotas och Brians drömscen med Vic (!) och scenen då Deb gråter ut i polisens armar och scenen då Ted väcker Mikey, härligt att se de två vara sådana med varandra igen. Men vad är det värt nu?

Jag kunde inte tro hur FRÄCK Mikey var som berättade att de fått veta sanningen om Brians cancer. Hur kan fräcka lilla Mikey tro att han är värd mer än Justin!? Att han har rätt att berätta det!? Efter han praktiskt taget tvingat Justin att inte säga något så går han själv och gör det!! Från Brians blick när han insåg att även Justin visste sanningen var det inte svårt att räkna ut att någon skit skulle hända. Men inte förrän jag såg Brian sitta och smula sönder cigaretten i väntan på att Justin skulle komma hem förstod jag riktigt hur illa det skulle bli. Stackars Justin som älskar Brian så mycket och blir helt förkrossad när han blir utsparkad. Och stackars Brian som älskar Justin så mycket men inte kan låta Justin se honom svag. Och nu är det tänkt att jag ska sova, lycka till...

Men jag kan inte se fler avsnitt i natt. Nu måste jag spara resten av säsong 4 till imorgon kväll. Och sedan lär det bli säsong 5 torsdag och fredag. Och då har jag sedan förbrukat hela serien på två veckor. (Kom inte och säg att det är extremt, Glory såg allt på 16 dagar - jag har räknat!) I vilket fall sörjer jag redan seriens slut.
Senast redigerad av brat tis maj 23, 2006 22:49, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons maj 03, 2006 7:10

Ja, Glory såg allt snabbt. Men hon skrev otroligt sporadiskt *blänger på G*. Så det känndes som om det tog längre tid.

Ankh:

Kul att se att ni kommit så in i serien iallafall. Äntligen! Men jag får ruggans storasyster-beskyddar-instinkt när du säger att Justin är ful och att du hatar honom! :|

*kramar Justin och skyddar honom från elaka stockholmare*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Ankh » ons maj 03, 2006 8:31

Ai skrev:Ja, Glory såg allt snabbt. Men hon skrev otroligt sporadiskt *blänger på G*. Så det känndes som om det tog längre tid.

Ankh:

Kul att se att ni kommit så in i serien iallafall. Äntligen! Men jag får ruggans storasyster-beskyddar-instinkt när du säger att Justin är ful och att du hatar honom! :|

*kramar Justin och skyddar honom från elaka stockholmare*

Hmm.. Jag menar inte riktigt så.. men jag stär mig på att han är ful och gör fula saker med munnen.... Förlåt ai. jag saknar nathan!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Ai » ons maj 03, 2006 8:48

Jag överreagerade nog också lite - jag måste lära mig att inte skriva känslofyllda inlägg före klockan nio på morgonen. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Ankh » ons maj 03, 2006 8:59

Ai skrev:Jag överreagerade nog också lite - jag måste lära mig att inte skriva känslofyllda inlägg före klockan nio på morgonen. ;)

jag behöver lära mig att inte känna könslor före kl 9. Eller 11. Eller 13. Bah.. överhuvudtaget,.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav carre » ons maj 03, 2006 9:05

The Ankh skrev:
Ai skrev:Jag överreagerade nog också lite - jag måste lära mig att inte skriva känslofyllda inlägg före klockan nio på morgonen. ;)

jag behöver lära mig att inte känna könslor före kl 9. Eller 11. Eller 13. Bah.. överhuvudtaget,.

nu tycker jag alla tar varnadra i handen och sjunger "we shall overcome"!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Ankh » ons maj 03, 2006 9:11

ey skrev:
The Ankh skrev:

nu tycker jag alla tar varnadra i handen och sjunger "we shall overcome"!

Alternatiovt i alla fall tänker på bögsex eftersom det rä det denna trpd handlar om?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film