caffeineaddict skrev:Vilken jävla säsong det har varit hittills. Och jag trodde faktiskt det var säsongsavslutningen det här, så satan vad glad jag blev när jag insåg att det är ett avsnitt kvar. Och hur är det, visst är den en sådan där Shield-esque B-säsong sen också, om nåt halvår eller år eller så?
caffeineaddict skrev:Vilken jävla säsong det har varit hittills. Och jag trodde faktiskt det var säsongsavslutningen det här, så satan vad glad jag blev när jag insåg att det är ett avsnitt kvar. Och hur är det, visst är den en sådan där Shield-esque B-säsong sen också, om nåt halvår eller år eller så?
Off skrev:caffeineaddict skrev:Vilken jävla säsong det har varit hittills. Och jag trodde faktiskt det var säsongsavslutningen det här, så satan vad glad jag blev när jag insåg att det är ett avsnitt kvar. Och hur är det, visst är den en sådan där Shield-esque B-säsong sen också, om nåt halvår eller år eller så?
Ja det är väldigt shieldigt av sig.
caffeineaddict skrev:Off skrev:caffeineaddict skrev:Vilken jävla säsong det har varit hittills. Och jag trodde faktiskt det var säsongsavslutningen det här, så satan vad glad jag blev när jag insåg att det är ett avsnitt kvar. Och hur är det, visst är den en sådan där Shield-esque B-säsong sen också, om nåt halvår eller år eller så?
Nja, alltså, Shield har ju inte gjort så innan, men visst är det "andra halvan av säsong 5" och inte "säsong 6" som det kallas när Shield startar upp igen?
Off skrev:caffeineaddict skrev:Off skrev:caffeineaddict skrev:Vilken jävla säsong det har varit hittills. Och jag trodde faktiskt det var säsongsavslutningen det här, så satan vad glad jag blev när jag insåg att det är ett avsnitt kvar. Och hur är det, visst är den en sådan där Shield-esque B-säsong sen också, om nåt halvår eller år eller så?
Nja, alltså, Shield har ju inte gjort så innan, men visst är det "andra halvan av säsong 5" och inte "säsong 6" som det kallas när Shield startar upp igen?
De sa att det skulle vara så innan men jag förstår inte riktigt varför. Det ska ju vara ett monsteruppehåll och det är ungefär lika många avsnitt kvar som i en vanlig säsong.
A bear skrev:6.12Gillade avsnittet skarpt som sådant, men håller med om att man hade förväntat sig någon större knall än så med tanke på hur länge det dröjer till nästa avsnitt...
Hela den här minisäsongen knyts ju ändå ihop rätt väl, börjar och slutar på sjukhuset, att Tony hittar något utöver maffian att leva för. AJ tar stormsteg i ett avsnitt (scenen där han ger bort sin cykel är något av det roligaste jag sett på länge, och sen står han faktiskt på sig mot Tony!) medan Chris börjar rasa raka vägen åt helvete. Trodde faktiskt ett tag att NYC tänkte whacka honom - DET hade varit en cliffhanger av rang.
- He was last seen in New Jersey!
- So was the Hindenburg!![]()
Alltså, många lysande karaktärsögonblick (Carm tjatar om Ade -> Tony får äntligen tummen ur med byggtillståndet) men som "säsongsavslutning" kanske lite för händelsefattigt.
Off skrev:De stormsteg AJ tar kändes alldeles för snabba. Det hade varit något som växt fram i vanliga fall, nu var det en 180-graderssväng bara sådär.
caffeineaddict skrev:Ville bara påpeka för dom såsom Björn som jag vet har jagat billigare Sopranos-boxar att de svenska utgåvorna för tillfället kostar 299 spänn/säsong på CDON. Det står dessutom att det är någon form av "nyrelease" vilket jag hoppas betyder att exempelvis S1 inte längre består av en ful, bloatad box med varenda skiva i en egen snapcase, och dessutom 4:3 istället för 16:9. Så vet jag nämligen att det var på de första releaserna av S1 (och kanske även S2 & S3).
Ska kolla upp detaljer, men om det ser bra ut måste jag nog faktiskt köpa S5, även fast jag har S1-S4 på R1. Det är fan inte värt att betala mer än dubbla priset bara för att det ska se snyggt ut i hyllan...
A bear skrev:Aaaah. Men... fortfarande samma trista extramaterial - dvs fullständig brist på extramaterial - på de tidiga säsongerna. Vet inte hur det ser ut på de senare. Herregud, de har så långa säsongsuppehåll, kan de inte ta sig tid någon gång där och göra lite kommentarsspår?
A bear skrev:I stand corrected. Varför inte det stod på den utgåvan jag kollade kan man... äh. Får nog bli ett köp ändå om chefen säger ja om löneförhöjning.
Ville bara påpeka för dom såsom Björn som jag vet har jagat billigare Sopranos-boxar att de svenska utgåvorna för tillfället kostar 299 spänn/säsong på CDON. Det står dessutom att det är någon form av "nyrelease" vilket jag hoppas betyder att exempelvis S1 inte längre består av en ful, bloatad box med varenda skiva i en egen snapcase, och dessutom 4:3 istället för 16:9. Så vet jag nämligen att det var på de första releaserna av S1 (och kanske även S2 & S3).
RalfiParpa skrev:Hej! Visst har ni inte missat att den bästa TV-serie som fortfarande produceras som inte handlar om ett gäng bildsköna superhjältar eller Baltimore fortsätter på söndag?
RalfiParpa skrev:Och om ni helt enkelt inte kan vänta finns det första avsnittet (6x13) ute på det där stora, snåriga nätverket som i folkmun kallas internet redan nu.
caffeineaddict skrev:Men skulle Heroes alltså vara bättre än Sopranos?!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare