Glorificus skrev:Haha, vi verkar ofta tycka helt olika om serieavsnitt, Darin... åtminstone vad gäller Supernatural och PB.
Att det blir en andra säsong tvivlar jag inte en sekund på - det är ju WB's mest populära nya serie, så det lär fortsätta på CW tillsammans med Smallville på torsdagar. Fast man vet aldrig, de kanske blir helt vilda när de ska göra veckoschemat för nya kanalen...
eynosh skrev:Kul att folk som inte var på sthlms-träffen börjar kalla mig för Darin...
eynosh skrev:Glorificus skrev:Haha, vi verkar ofta tycka helt olika om serieavsnitt, Darin... åtminstone vad gäller Supernatural och PB.
Mjo, men skilda åsikter är vad som gör oss till buffyforumister, eller hur?
Kul att folk som inte var på sthlms-träffen börjar kalla mig för Darin...
Tob skrev:1.18
Mediokert avsnitt men jag gillar Supernatural ändå. Väldigt mycket. Jag är ganska svag för rysare och när Supernatural är som minst bra så fungerar det ändå som en halvtaskig rysare på 40 minuter och det är så skönt på någotvis. För jag vet alltid vad jag förväntar mig och när det blir bättre så är det bara att sitta och njuta och vara postivt överaskad.
Tob skrev:1.19
Ganska bra. Gamla foton och porträtt målningar är det något dunkelt med. Lite småskrämmande. Jag blev dessutom lurad så det kändes bra, och barn är som sagt skrämmande också men svart hår, blek hud och ryckiga rörelser kunde jag gott vart utan.
Tror tjejen kan komma att bli en återkommande karaktär, om inte under de sista avsnitten, så i en andra säsong. Återkommande karaktärer är något serien behöver, så jag är öppen för det.
eynosh skrev:1x20
För smörigt, även för mig... Tyckte inte ens om vampyrerna.
Tob skrev:eynosh skrev:1x20
För smörigt, även för mig... Tyckte inte ens om vampyrerna.
Nä, var det så smörigt? inget jag direkt tänkte på, inget jag retade mig på i alla fall.
Tob skrev:Lutar nästa åt att pappan nu kan komma bli en regular och som förra veckan är jag jäkligt öppen för någon mer regular karaktär.
freso skrev:Verkar som om vissa bäbbissar har specialkrafter som demonen vill döda? (eller skördar han krafter?). Med tanke på det Monica sade, att barnet aldrig grät och det verkade som om han läste hennes tankar. Passar iaf seriens andra ogenomtänkta nödlösningar.Varför nödlösning? Jo, annars borde man fått höra något om att Sam var annorlunda som bäbis/barn också.
adolvsson skrev:1x21:freso skrev:Verkar som om vissa bäbbissar har specialkrafter som demonen vill döda? (eller skördar han krafter?). Med tanke på det Monica sade, att barnet aldrig grät och det verkade som om han läste hennes tankar. Passar iaf seriens andra ogenomtänkta nödlösningar.Varför nödlösning? Jo, annars borde man fått höra något om att Sam var annorlunda som bäbis/barn också.
Nödlösning? Jag håller inte med. Vi har ändå inte fått veta speciellt mycket när det gäller den biten, ingenting som säger emot, och även om jag gärna haft fler arcisoder tidigare (det finns saker i de senaste två som kännts lite väl framrusat), har det ändå skötts rätt bra.
Sam började väl känna av sina visioner först lite senare i livet, det är inte säkert att dom hade något påverkan på honom som bäbis, och även om dom hade det, betyder inte att hans föräldrar tolkade det som något utöver det vanliga. Det gjorde ju egentligen inte Monica heller. En del bäbisar är tystare, gråter mindre än andra, och mycket konstigare än så behöver det inte vara.
freso skrev:Jag kan ju ha tolkat in för mycket, men OM jag tolkat rätt, så...
Glorificus skrev:så serien får definitivt fler plus än minus.
freso skrev:1x21:
Verkar som om vissa bäbbissar har specialkrafter som demonen vill döda? (eller skördar han krafter?). Med tanke på det Monica sade, att barnet aldrig grät och det verkade som om han läste hennes tankar. Passar iaf seriens andra ogenomtänkta nödlösningar.Varför nödlösning? Jo, annars borde man fått höra något om att Sam var annorlunda som bäbis/barn också.
LWes skrev:1x21 WowNu börjar det bli BRA!
Och precis som jag trodde: Han demon-kompis-mannen är Sebastian Spence som spelade huvudrollen i FIRST WAVE. Det var vad jag tänkte när han steg in i ljuset! Om jag tycker att serien har lite First Wave-kännsla över sig, fast med demoner istället för utomjordingar.
Till skillnad från freso tror jag inte att han kommer dö och Meg lever kvar till nästa säsong. Jag tror mycket väl att det utbytet kan ske (pappan mot pistolen eller nåt), men jag tror att det är större chans att Meg dör och den här nya killen överlever.
Han känns mäktigare, och skådespelaren känns som mer än "Meg's assistent som dör för att hon skall kunna överleva"
Jag hoppas i alla fall det.
Han gör mig faktiskt riktigt uppspelt.
brat skrev:freso skrev:1x21:
Verkar som om vissa bäbbissar har specialkrafter som demonen vill döda? (eller skördar han krafter?). Med tanke på det Monica sade, att barnet aldrig grät och det verkade som om han läste hennes tankar. Passar iaf seriens andra ogenomtänkta nödlösningar.Varför nödlösning? Jo, annars borde man fått höra något om att Sam var annorlunda som bäbis/barn också.
Nödlösning? Det kan på inget sätt vara rätt ord. Det är helt säkert inget de kommit på i sista sekund. Det kunde vara något som de presenterat i sista sekund men inte ens det tycker jag och i vilket fall skulle väl inte nödlösning vara rätt ord då heller.
Jag "räknade ut" att bebisarna var speciella för många avsnitt sedan, alltså är det inget som kommit in i sista sekunden som en nödlösning. Inte minst i avsnitt 14 med killen som hade krafter liknande Sams var det uppenbart. Kändes hela tiden som den mest självklara förklaringen (och därmed inte precis den mest spännande).
Det har varit väldigt små hintar om demonen så det kanske är lätt att missa men jag ser det snarare som en fördel att de håller allt mystiskt och förväntar sig att tittarna ska anstränga sig än att de förklarar allt svart på vitt långt innan säsongsfinalen. Jag tycker att det är en fördel att vi fortfarande inte vet varför demonen vill åt specialbebisarna.
I övrigt om avsnittet: Spännande, snyggt intro, gripande, bra story.
Hoppas att Meg dör. Pappans öde är svårspått, han är säkert vid liv nu men kommer han att överleva säsongen? Om han gör det blir han en last i säsong 2 men om han inte gör det blir det lite väl mycket olycka för bröderna, jag tycker att bägge alternativ verkar otroliga. Kanske blir han kidnappad av demonen och så måste bröderna verkligen söka efter honom nästa säsong.
Glorificus skrev:LWes skrev:1x21 WowNu börjar det bli BRA!
Och precis som jag trodde: Han demon-kompis-mannen är Sebastian Spence som spelade huvudrollen i FIRST WAVE. Det var vad jag tänkte när han steg in i ljuset! Om jag tycker att serien har lite First Wave-kännsla över sig, fast med demoner istället för utomjordingar.
Till skillnad från freso tror jag inte att han kommer dö och Meg lever kvar till nästa säsong. Jag tror mycket väl att det utbytet kan ske (pappan mot pistolen eller nåt), men jag tror att det är större chans att Meg dör och den här nya killen överlever.
Han känns mäktigare, och skådespelaren känns som mer än "Meg's assistent som dör för att hon skall kunna överleva"
Jag hoppas i alla fall det.
Han gör mig faktiskt riktigt uppspelt.
Aaah, det var därför jag kände igen honom. Så fort jag såg honom hajade jag till och försökte komma ihåg var jag sett skådespelaren förut... "Det är ju han! Vem är han?" First Wave, såklart.
Och jag hoppas också att det blir han som överlever, han verkar vara en mer intressant motståndare än Meg, plus att skådespelaren är mycket bättre än hon som spelar Meg... även om hon var bättre i det här avsnittet än tidigare.
Puh, man fick aldrig koppla av... så mycket tempo och känsla och intensitet hela tiden! Och det var snyggt gjort! De fick in mycket på ett avsnitt, samtidigt som det kändes välbalanserat och som ett bra upplägg inför säsongsfinalen.
Det verkar definitivt bli byteshandel i nästa avsnitt, frågan är bara vilka som överlever. Sam och Dean klarar sig förstås, om det inte blir någon cliffhanger där man tror att någon av dem dött. Men pappan ligger nog illa till.
De lyckades rentav få in lite humor, till skillnad från förra veckan... Dean som stöter på sköterskan på sjukhuset, och dialogerna mellan Meg och John när pistolen ska överlämnas.Tror det var delvis det som gjorde att det inte blev over-the-top där och scenerna fungerade, att de ironiserade något över situationen (utan att förta spänningen - snygg balansgång).
Hm.. vad mer.. just ja, diskussionen om nödlösning. Så tycker jag absolut inte det är, det tycker jag man förstått väldigt tidigt i säsongen att det är något speciellt med just Sam som fick Demonen att ge sig efter först mamman och sen Jessica. Och sen kom ju det där avsnittet om pojken som var speciell och kunde flytta saker med tanken, som det hade hänt samma sak med. Bebisar med speciella förmågor, förmodligen speciellt utvalda för något, som Demonen söker upp. Den stora frågan är varför just mammorna (eller kvinnorna över huvud taget, med tanke på Jess) dödas?
Det andra jag tänkte när nye (First Wave-) killen gjorde entré var att han antingen var likadan som Meg eller ännu en som Sam, men som valt onda sidan. Förhoppningsvis blir han kvar till nästa säsong och visar sig ha mer bakgrundshistoria.
Håller med om att det känns som en win-win inför säsongsfinalen också - hur det än slutar och vad nästa säsong handlar om känns helt okej.
Härligt med en serie där man kan spekulera så mycket över seriens egna mytologi, att de bygger upp en så omfattande "värld".
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare