Ja, deras förhållande har ju varit väldigt spretigt, ingen tvekan om den saken. Men i förra avsnittet med Martha's Vineyard-semestern tycker jag man uppfattade dem som ett väldigt stabilt par, med Logans kommande London-flytt och åtaganden på pappans företag som ett stort hot mot dem.
Jag förstår Rorys reaktion nu, men det jag tycker är konstigt är hur GG-folket slänger in det här som ännu en grej, helt appropå... när det redan fanns ett annat hot mot förhållandet. Det verkar som om de inte kan bestämma sig för vad de ska göra med Logan/Rory. Eller så har de en master plan som visar sig framöver.
Den här vändningen känns lite klumpigt gjord helt enkelt. Fast med "Måste nog se fortsättningen för att förstå vart de är på väg med den här historien" menar jag att det kanske visar sig att de har någon bra orsak för den.
Edit:Det är alltså beslutet att hitta på brudtärnehistorien och att det ska ta slut mellan dem nu igen jag tycker är konstigt... Rorys reaktion och motivation för att göra slut hade jag inga problem med.