Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons feb 22, 2006 15:28

4x07
Cancer.. vilket slag mot en person som Brian, som lägger hela sin identitet i sin skönhet, framgång, "aggressiva" sexualitet och ungdom.

Jag saknar redan Vic.. :(

Sen störde feministen i mig litegrann på att Mikey föreslog Debbie att Mel, Lindz och Jennifer skulle få hjälpa henne. Öööh, grabbarna då? Jaja, bara en liten grej..

Avsnittet där alla tvingas konfronteras med sin egen dödlighet. Speciellt Ben, Hunter, Ted och Brian. Men Brian säger inget som vanligt. Erkänna sin svaghet? Pffffft.

Vilken härlig B/J-scen på loftet, när dom äter kinamat! Älskar sånt! Och Justin blir nobbad! Brian är "lite trött". Redan här borde Justin ha fattat att nåt är fel.. :rolleyes: Brian senare med Mikey.
"the less you have to hold on to, the easier it is to let go"
Jaja.. bra strategi, Brian. Brian försöker sitt bästa på kontoret att stöta bort Justin, bli arg osv, men Justin är helt underbar. Ödmjuk, och förstår att Brian måste få lite space.
"I just want you to know, I love you, and I'll be here when you get back".
Sunshine! :lovebunny:

Ted, för fan, t.o.m jag visste att man inte ska ha nåt förhållande så tidigt i sin "recovery", och jag har inte ens gått nåt tolvstegsprogram. Usch, jag riktigt vred på mig i soffan av att se Blakes ångest över Teds "gullande". Men det löste ju sig.
Sen måste jag bara säga: Emmet reaktion när Debbie börjar julstöka. Haha! Emmet är helt underbar! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » ons feb 22, 2006 15:34

Tinwiel skrev:Hela serien:
Nåt jag kom på när jag såg det här avsnittet, eftersom jag sitter och stör mig på Brians frisyr.. varför tappade han inte håret när han fick cellgifter? Brukar man inte göra det? På tv i alla fall... :rolleyes:

Han fick inte cellgifter - han fick strålning. Vad jag vet behöver man inte få båda delarna. Vid cellgiftsbehandling så är det inte säkert att man tappar håret. Vid en första behandlingsomgång så får många behålla det faktist. ...usch... jag vet för mycket om sånt här...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 22, 2006 15:36

Ai skrev:
Tinwiel skrev:Hela serien:
Nåt jag kom på när jag såg det här avsnittet, eftersom jag sitter och stör mig på Brians frisyr.. varför tappade han inte håret när han fick cellgifter? Brukar man inte göra det? På tv i alla fall... :rolleyes:

Han fick inte cellgifter - han fick strålning. Vad jag vet behöver man inte få båda delarna. Vid cellgiftsbehandling så är det inte säkert att man tappar håret. Vid en första behandlingsomgång så får många behålla det faktist. ...usch... jag vet för mycket om sånt här...

aha, ok, då förstår jag.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre feb 24, 2006 0:59

4x08
Brian låtsas att han har varit på Ibiza. "det regnade".
Med Justin i bilen:
Brian: By the way.. I missed you...
Aaw.. jag smälter. Brian är sårbar och trött efter operationen, och har saknat sin Sunshine.

Justin går till Mikey när han får reda på att Brian har cancer. Dom har blivit riktigt bra vänner dom två. Fint. Om inte annat så har dom nån att gå till när Brian har betett sig illa åt...

Justin är ledsen och och ser på Brian när han somnar och rör vid hans ansikte. Shit, många bra B/J-scener i det här avsnittet. Och ni vet ju vad jag tycker om dom. :)
Men... Mikey skvallar.. fan Mikey, din lilla skit, kunde du inte hålla dig, nä. Brian-Mikey scenen var riktigt fin dock, en av deras bättre, både med den roliga historien om den kräkiga flickan och efterföljande gråt och drama.

Brian får reda på att Justin vet och blir arg... och RÄDD! Så jävla rädd.

Förresten. Borde Debbie handla på TV-shop när hon har dåligt med pengar?

Lindseys konstnärssnubbe är äcklig och mansgrisig och har dålig humor... och skäggstubb. Usch.

4x09
Haha! Undra vad Gale tyckte om att ha dom där små silverkallingarna på sig.. :D
Brian och Teds scener ihop är riktigt bra nu. "The big C". "Cocaine?" "Crystal?".... "Caffeine?!" Haha.. :D

Bens nya kompis är smörig. Hmf.

Ted och kunden på toan! Precis som Brian gjorde i första avsnittet! Eller var det andra avsnittet kanske.. whatever, ni fattar. :)

Brian erkänner inför Mikey att han inte ville berätta för att han inte klarar av folks medlidande, och anledningen till att han kastade ut Justin.
Brian: He would have left sooner or later anyway, might as well be sooner.
Men lille Brian, han är så osäker och så rädd för att förlora Justin, som betyder så mycket för honom att han väljer att dumpa honom först, för att han tror att hjärtesorgen ska bli lättare att ta då. Lille sårade Brian visar sig igen, den som vi har fått se alltmer sedan cancern har brutit ner hans vanliga murar och hårda attityd (och Justins påverkan). Det är väldigt gripande tycker jag i alla fall, och jag gillar vad dom gör med karaktären Brian under den här säsongen.
Mikey går till Justin.
M: You've read the Kinney Operating Manual..
Fattar du inte Justin, jag är förvånad att Justin inte fattade det tidigare, han brukar kunna se igenom Brians spel. ( ni vet... "I'm on to you..")

Slutscenen! Woaw! Brian och Justin och jag älskar sånt här drama! Justin vann den här ronden också, Brian har ju inte en chans nu för tiden.. ;)

Aaaaw. :lovebunny: Det här är bra avsnitt.

Lindsey och Sam. Fortfarande eeeeeew. Han är slibbig.

Emmet! Emmet tolererar inget skitsnack, där fick du Drew Boyd!

Hela serien:
Drewsie.

4x10
Stackars Brian får inte upp den, vilken katastrof... Jag skulle också slakna om jag fick såna bilder i skallen när jag skulle ha sex. Huuga.

Drew: So why would anyone think I'm a fag?
Emmet: Maybe 'cause you had your dick up my ass?

Ställer mig lite tvivlande till sexscenen mellan Mel och Lindsey, där Lindz bara för att hon är tänd på konstnärsslibbot plötsligt vill använda en dildo, om hon inte velat använda den så ofta förr? (fast jag kommer ihåg dildon i soffan jag, det var ju bara kanske 2 säsonger sen.. ;) ). Och sen blir hon alldeles till sig av denna dildo nu. Det kändes lite "aha, nu måste hon plöstligt bara ha en fallos, för att hon är kär i en kille". Jaja, jag vet inte, jag har ingen större koll på ämnet egentligen, det kanske kan vara så ibland. Det kändes lite som att det var bögar som hade skrivit det bara, och dom kanske inte alltid har så bra koll.. Eller så var det en bra tolkning av en sådan situation och ni kan bara ignorera mig, mm'kay?

Brian ber Debbie om ursäkt! Kors i taket! Han är så söt när han gör det också, och när Debbie ser att han menar vad han säger så förlåter hon honom direkt och håller delvis med honom i det han sa. När han berättar om cancern så kommer mamma-takterna fram direkt och Brian får en kram och blir lite rörd. His mama is back in his life. Härlig scen. Igen. Dom två alltså.

Hur kunde Brian få stånd efter grälet med sin mamma? Alltså jag fattar den psykologiska mekanismen bakom det, men att plötsligt en halv minut efter att hon varit där, ta sig i skrevet och skrika hallelulja? (Typ). Måste han inte bli tänd på nåt sätt, eller funkar det inte så i Brians skalle? Jaja, good for him and for Justin. Och så letar han upp Justin direkt på Babylon. Aaaaaaaaw! :)

Slutscenen mellan Mikey och Ben var riktigt fin också, jag satt och fånlog. Musiken! Härligt smörig powerballad, I loved it!
"then I can't fight this feeling anymore"
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » lör feb 25, 2006 3:47

Hihi, jag håller på med min "inför Oscars"-filmkavalkad och ser så många nominerade filmer jag bara har tid med. Är halvvägs igenom Capote, där de vid några tillfällen pratar om en som heter Kinney i efternamn. :D Och av någon anledning är min reflex varje gång att flina stort, pipa lite och rentav klappa händerna lite smått... speciellt när de bokstaverar det... "K-I-N-N-E-Y". Herregud, vad jag är QaF-skadad. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » lör feb 25, 2006 12:36

tänkte bara säga att det blir mer QaF-tittande på torsdag! jag är mycket spänd på fortsättningen! och på Charlie Hunnams ass :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Ai » lör feb 25, 2006 23:36

Glorificus skrev:Hihi, jag håller på med min "inför Oscars"-filmkavalkad och ser så många nominerade filmer jag bara har tid med. Är halvvägs igenom Capote, där de vid några tillfällen pratar om en som heter Kinney i efternamn. :D Och av någon anledning är min reflex varje gång att flina stort, pipa lite och rentav klappa händerna lite smått... speciellt när de bokstaverar det... "K-I-N-N-E-Y". Herregud, vad jag är QaF-skadad. :D

Själv hajjar jag till fortfarande av min avatar och blir alldeles förtrollad! :D Patetisk! Jag är P-a-t-e-t-i-s-k!! :D

ey skrev:tänkte bara säga att det blir mer QaF-tittande på torsdag! jag är mycket spänd på fortsättningen! och på Charlie Hunnams ass :D

Hur står ni ut med att ha sånt lungt och sansat tempo? Beundransvärt. Verkligen.

Eller jag ska väl helt hålla käften, det har varit en liten svacka i min omtittsomgång... Tinne drar ifrån... Ska skärpa till mig - men verkliga livet är inte riktigt QaF vänligt just nu - sitter med ett jävla bokslut som ska göras och ett årsmöte som ska förberedas samtidigt som man ska vara mamma med vänsterhanden... Nåja, allt går över. Snart är jag bara mamma!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 26, 2006 1:46

Ai, jag ska åka hem till Kramfors och vara hemma i nästan 3 veckor.. så jag tror du hinner ifatt då.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » sön feb 26, 2006 7:36

Tinwiel skrev:Ai, jag ska åka hem till Kramfors och vara hemma i nästan 3 veckor.. så jag tror du hinner ifatt då.. :)

:eek: Nämen NEJ! Det är för länge!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön feb 26, 2006 12:45

Tinwiel skrev:Ai, jag ska åka hem till Kramfors och vara hemma i nästan 3 veckor.. så jag tror du hinner ifatt då.. :)

Oj, vet inte ens hur jag hittade mig in i QaF-tråden (tror jag letar efter icke-spoilermarkerade inlägg som hintar till huruvida serien är något för mig eller inte), och så finner jag detta sorgliga besked... Eller, kanske inte så sorgligt för dig, för jag förstår om det är roligt att åka hem och hälsa på alla där, men sorgligt för alla oss här som måste vara utan dig... Och jag höll på och gnälla när jag skulle vara BF-fri i en vecka! Visste ju att du skulle åka, men tre veckor?

:(

Kräver nu att du annonserar detta i någon icke-QaF-tråd så att alla vi icke-QaF:are har möjlighet att kasta oss omkring i en gemensam sorg-och-smärta-och-lovebombing-dans när vi hör nyheterna. Eller att du stannar vid en dator... *håller tummarna* Kan inte Kramfors komma och hälsa på dig istället?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » sön feb 26, 2006 13:39

caffeineaddict skrev:Kräver nu att du annonserar detta i någon icke-QaF-tråd så att alla vi icke-QaF:are har möjlighet att kasta oss omkring i en gemensam sorg-och-smärta-och-lovebombing-dans när vi hör nyheterna.

Du vet att det finns ett jättebra sätt för att eliminera din icke-QaF-status?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » sön feb 26, 2006 13:41

Go Ai!

:D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » sön feb 26, 2006 13:46

Glorificus skrev:Go Ai!

Inte för att jag tror att caffe går in två gånger i QaF tråden... :D Så han lär väl aldrig se det där...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön feb 26, 2006 13:49

Ai skrev:
Glorificus skrev:Go Ai!

Inte för att jag tror att caffe går in två gånger i QaF tråden... :D Så han lär väl aldrig se det där...

Klart jag går in nu när jag precis har skrivit, ego boy i mig måste ju se om jag har fått några svar. ;)

Och, jo, som jag har sagt vid flera tillfällen: QaF är ett sommarprojekt när jag har kommit hem till Norrköping och kan ta det i lugn och ro och inte behöver låna min rumskamrats dator för att titta på videofiler.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » sön feb 26, 2006 13:57

"sommarprojekt"
:eek:

HUR ska vi kunna vänta så länge på avsnittsskriverier från dig??? SADIST!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön feb 26, 2006 13:59

Ai skrev:"sommarprojekt"
:eek:

HUR ska vi kunna vänta så länge på avsnittsskriverier från dig??? SADIST!

Men då blir jag ju äntligen den där coola som kommer så långt efter att alla blir alldeles glada när jag drar upp tråden igen och får alla att diskutera serien på nytt! Ungefär som Bender och fripp gör i Buffytrådarna! Yay!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » sön feb 26, 2006 14:01

På tal om avsnittskriverier så kommer mina... jag har bara behövt lite tid för att sörja att det är slut. Börjar acceptera det nu och känner mig redo att tänka tillbaka och skriva färdigt mina avsnittskommentarer... ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » sön feb 26, 2006 14:04

caffe: ....okej då... *mutter*

Glory: Ja, jag saknar dom faktist! Nu har du piskat upp min förväntan också så jag ser fram emot långa avhandlingar med karaktärsanalyser för varje avsnitt!! 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 26, 2006 14:36

Gulliga ni är.. :lovebunny: Jag ska skriva in nån av dom andra trådarna sen om att jag ska vara borta, ok? Jag kommer att sakna er massor, men det ska bli skönt att åka hem en sväng också. Hem till katten.. och älven..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » ons mar 01, 2006 14:50

Canal+ ska börja visa US-versionen i mars. (Sista mars i och för sig, men i mars nevertheless.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons mar 01, 2006 15:11

noike skrev:Canal+ ska börja visa US-versionen i mars. (Sista mars i och för sig, men i mars nevertheless.)

Kul! :) synd att ingen har Canal + bara.. :rolleyes: Nån större kanal borde köpa in den snart...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons mar 01, 2006 15:35

Tinwiel skrev:
noike skrev:Canal+ ska börja visa US-versionen i mars. (Sista mars i och för sig, men i mars nevertheless.)

Kul! :) synd att ingen har Canal + bara.. :rolleyes: Nån större kanal borde köpa in den snart...

*harkel*...svt....*host*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav dizzy » ons mar 01, 2006 15:36

Tinwiel skrev:Kul! synd att ingen har Canal + bara.. Nån större kanal borde köpa in den snart...

Eftersom C+ och Kanal5 tillhör samma bolag kan man gissa att den kommer där så småningom, precis som de gör med Rome.

Nu följde jag också bara caffe's exempel och gick in här för att se vad ni säger om den, om man ska ge den en chans på canal+, eftersom jag såg att den skulle gå där.
Känns inte riktigt lockande men ger den kanske några avsnitt.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Ai » ons mar 01, 2006 16:02

dizzy skrev:
Tinwiel skrev:Kul! synd att ingen har Canal + bara.. Nån större kanal borde köpa in den snart...

Eftersom C+ och Kanal5 tillhör samma bolag kan man gissa att den kommer där så småningom, precis som de gör med Rome.

Nu följde jag också bara caffe's exempel och gick in här för att se vad ni säger om den, om man ska ge den en chans på canal+, eftersom jag såg att den skulle gå där.
Känns inte riktigt lockande men ger den kanske några avsnitt.

Känns inte riktigt lockande efter att du gått in här och sett vad vi säger om den? Får inte riktigt ihop det där, med tanke på att det till största delen är hejdlös kärlek som öses över serien här.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » ons mar 01, 2006 16:08

Han kanske hade hoppats på mer nakan stjärtar och mindre text under svarta block?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » ons mar 01, 2006 16:17

Båda går att avhjälpa genom att se serien.

En färdknäpp till till Tin - om hon är kvar fortfarande...

Bild

Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav dizzy » ons mar 01, 2006 16:40

Ai skrev:Känns inte riktigt lockande efter att du gått in här och sett vad vi säger om den? Får inte riktigt ihop det där, med tanke på att det till största delen är hejdlös kärlek som öses över serien här.

Nja, dåligt formulerat kanske. Är väl beskrivningen av serien rent allmänt som inte direkt lockar. Era åsikter får mig nog att ändå se några avsnitt.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Ai » ons mar 01, 2006 16:43

OK. Ja, det kan vi tyvärr inte göra nåt åt - handlingen alltså - men se ett par avsnitt iallafall. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons mar 01, 2006 18:25

Tack Ai! Igen! Jag sitter på flygplatsen och fördriver tiden. Det här med internetdatorer som börjar dyka upp på tågstationer, flygplatser och dylikt är ett himla bra påhitt. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » ons mar 01, 2006 18:32

Åh, vad roligt att serien kommer att gå att se i svensk tv över huvud taget!! Man vill ju att hela världen ska se den. ;)

Har bränt ut QaF på skivor och nu övertalat några klasskompisar att se den. Spreading the QaF-love...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film