sfinx skrev:SVT sänder då och då ett Shakespearedrama, oftast har man sett och läst dramat, iaf i mitt kulturnördiga fall. Ikvätt sände de Titus som jag har missat fullständigt att filmen fanns. Vilken rulle, även om jag kommer att få mardrömmar när jag väl somnar.
Oväntat var att se Pewee Herman som ond och blind romersk härskare, Anthony Hopkins. Laura Fraser kan vara Skottlands vackraste kvinna och är fantastisk. Sedan är resten av castingen rätt diger också.
Snyggt foto, vackert, surrealistiskt, och otäckt.
Speciellt i scenen när Marcus finner Lavinia efter att hon blivit våldtagen, fått händerna avhuggna och tungan avskuren. Shakespeare i sitt esse, han hade älskat filmmediet.
Jag får sova lite sämre men det var det värt.
http://www.imdb.com/title/tt0120866/
adolvsson skrev:sfinx skrev:SVT sänder då och då ett Shakespearedrama, oftast har man sett och läst dramat, iaf i mitt kulturnördiga fall. Ikvätt sände de Titus som jag har missat fullständigt att filmen fanns. Vilken rulle, även om jag kommer att få mardrömmar när jag väl somnar.
Oväntat var att se Pewee Herman som ond och blind romersk härskare, Anthony Hopkins. Laura Fraser kan vara Skottlands vackraste kvinna och är fantastisk. Sedan är resten av castingen rätt diger också.
Speciellt i scenen när Marcus finner Lavinia efter att hon blivit våldtagen, fått händerna avhuggna och tungan avskuren. Shakespeare i sitt esse, han hade älskat filmmediet.
Var det ikväll? Damnit, jag måste sluta med att inte se på TV på TV. Har urusel koll över vad som går nuförtiden. Titus såg jag när den släpptes på hyr-video, men jag kommer inte ihåg mycket mer än att det var en fantastisk film.
sfinx skrev:adolvsson skrev:sfinx skrev:SVT sänder då och då ett Shakespearedrama, oftast har man sett och läst dramat, iaf i mitt kulturnördiga fall. Ikvätt sände de Titus som jag har missat fullständigt att filmen fanns. Vilken rulle, även om jag kommer att få mardrömmar när jag väl somnar.
Var det ikväll? Damnit, jag måste sluta med att inte se på TV på TV. Har urusel koll över vad som går nuförtiden. Titus såg jag när den släpptes på hyr-video, men jag kommer inte ihåg mycket mer än att det var en fantastisk film.
Jag råkade se av misstag att den gick, jag förstår varför de sände den sent, men varför har de inte gjort nån reklam för den? Se om den!Skulle inte rekommendera den till känsliga personer, den dröjer sig kvar.
adolvsson skrev:sfinx skrev:adolvsson skrev:sfinx skrev:SVT sänder då och då ett Shakespearedrama, oftast har man sett och läst dramat, iaf i mitt kulturnördiga fall. Ikvätt sände de Titus som jag har missat fullständigt att filmen fanns. Vilken rulle, även om jag kommer att få mardrömmar när jag väl somnar.
Jag råkade se av misstag att den gick, jag förstår varför de sände den sent, men varför har de inte gjort nån reklam för den? Se om den!Skulle inte rekommendera den till känsliga personer, den dröjer sig kvar.
Det kanske inte var så länge sen sist dom visade Titus? I sådana fall händer det ju att SVT visar filmer såpass sent och utan reklam. Inte för att trailers hjälpt mig, men ändå
Jag måste se om den. Mest för att jag är en manlig mans-man och inte det minsta känslig i onödan.
Förutom i filmer om söta små djur som skadar sig. Då får även en manlig mans-man gråta lite.
adolvsson skrev:Titus såg jag när den släpptes på hyr-video, men jag kommer inte ihåg mycket mer än att det var en fantastisk film.
sfinx skrev:Eller när folk blir väldigt, väldigt glada. Förut var jag hård som sten, men i måndags torkade jag en och annan tår när jag såg supernanny(!), och idag när de skulle interjuva svenska damlaget efter matchen.
Den har en Donnie Darko korsad med Naked känsla som inte lämnar en.
AKS skrev:Det var en del år sen jag såg Titus, men jag vill minnas att jag inte var ett fan av historien, men jag gillade filmens utseende. Tyckte den var riktigt snygg.
Sen vill jag minnas att jag åt middag samtidigt som jag såg filmen och därför har en bild av en minced pie av människokött eller en stek av människokött eller nåt sånt, bränt sig fast på näthinnan.
Oh. Om du beskriver en damlandslagsintervju på det sättet, börjar jag undra om inte det där med sport är något att ha ändå.
noike skrev:adolvsson skrev:Titus såg jag när den släpptes på hyr-video, men jag kommer inte ihåg mycket mer än att det var en fantastisk film.
Laura Fraser! Finns en en trevlig dubbeldiskutgåva.
sfinx skrev:noike skrev:Laura Fraser! Finns en en trevlig dubbeldiskutgåva.
Laura fraser...när jag får min dvd(bittert Ha!) då ska samlas filmer.
noike skrev:sfinx skrev:noike skrev:Laura Fraser! Finns en en trevlig dubbeldiskutgåva.
Laura fraser...när jag får min dvd(bittert Ha!) då ska samlas filmer.
Det är sådant man kan ropa ut när man blir klarvaken efter en bra dröm: Laura Fraser! (Jag är något av ett fan.)
noike skrev:Såg henne först också i Divorcing Jack (måste skaffas), sedan i Neverwhere-miniserien och därefter i mycket annat.
sfinx skrev:noike skrev:Såg henne först också i Divorcing Jack (måste skaffas), sedan i Neverwhere-miniserien och därefter i mycket annat.
Jag har den faktiskt på video visserligen.![]()
Nu måste jag kolla upp Neverwhere bara för det.
Binchy skrev:sfinx skrev:noike skrev:Såg henne först också i Divorcing Jack (måste skaffas), sedan i Neverwhere-miniserien och därefter i mycket annat.
Jag har den faktiskt på video visserligen.![]()
Nu måste jag kolla upp Neverwhere bara för det.
Är det Neil Gaimans Neverwhere?
eynosh skrev:Såg precis trailern för Pirates of the carribean: Dead mans chest och jag måste säga att det imponerade. Detta enligt logiken "Lite action i trailer = bra film".
Har riktigt stora förhoppningar om den.
RalfiParpa skrev:Va?! Finns det faktiskt människor som har sett Divorcing Jack? Okej, jag räknade nästan med noike, han har sett typ allt, men ändå, det är coolt.
Jag har haft en semi-crush på Laura Fraser ända sedan jag såg henne i Virtual Sexuality (porrfilmsklingande namn på en ganska gullig och småbra film) och tyckte att hon var oerhört söt. Såg dock Divorcing Jack mest pga. Rachel Griffiths och David Thewlis, två skådisar jag aldrig kommer sluta lovorda.
Hmm. Jag tror att jag skrev något om Divorcing Jack för några månader sedan men då filmtrådarna är rätt sega att leta i tar jag det igen: den är bra. Blandar en massa stilar som borde vara oförenliga men lyckas ändå ganska fint. Knasig och rolig ena stunden, nattsvart och störande andra. En bra och underskattad film.
sfinx skrev:RalfiParpa skrev:Va?! Finns det faktiskt människor som har sett Divorcing Jack? Okej, jag räknade nästan med noike, han har sett typ allt, men ändå, det är coolt.
Jag har haft en semi-crush på Laura Fraser ända sedan jag såg henne i Virtual Sexuality (porrfilmsklingande namn på en ganska gullig och småbra film) och tyckte att hon var oerhört söt. Såg dock Divorcing Jack mest pga. Rachel Griffiths och David Thewlis, två skådisar jag aldrig kommer sluta lovorda.
Hmm. Jag tror att jag skrev något om Divorcing Jack för några månader sedan men då filmtrådarna är rätt sega att leta i tar jag det igen: den är bra. Blandar en massa stilar som borde vara oförenliga men lyckas ändå ganska fint. Knasig och rolig ena stunden, nattsvart och störande andra. En bra och underskattad film.
Väldigt politisk och nästan filosofisk. David Thewlis är en fantastisk, skådespelare. Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.
sfinx skrev:Väldigt politisk och nästan filosofisk. David Thewlis är en fantastisk, skådespelare. Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.
noike skrev:sfinx skrev:Väldigt politisk och nästan filosofisk. David Thewlis är en fantastisk, skådespelare. Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.
Va? Har han varit med i Harry Potter? (Vilket är ett litet smådumt påstående för snart har väl vartenda brittisk skådespelare varit med där.)
eynosh skrev:noike skrev:Va? Har han varit med i Harry Potter? (Vilket är ett litet smådumt påstående för snart har väl vartenda brittisk skådespelare varit med där.)
Klart. Han spelade lärare och varulv :).
sfinx skrev:Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.
RalfiParpa skrev:Jag också. Nämnda film går för övrigt på TV i bakgrunden medan jag skriver det här (Canal+ rockar).
RalfiParpa skrev:Naked. Började 17.50 på C More Film 2.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare