Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » lör feb 18, 2006 4:33

SVT sänder då och då ett Shakespearedrama, oftast har man sett och läst dramat, iaf i mitt kulturnördiga fall. Ikvätt sände de Titus som jag har missat fullständigt att filmen fanns. Vilken rulle, även om jag kommer att få mardrömmar när jag väl somnar.
Oväntat var att se Pewee Herman som ond och blind romersk härskare, Anthony Hopkins. Laura Fraser kan vara Skottlands vackraste kvinna och är fantastisk. Sedan är resten av castingen rätt diger också.
Snyggt foto, vackert, surrealistiskt, och otäckt.
Speciellt i scenen när Marcus finner Lavinia efter att hon blivit våldtagen, fått händerna avhuggna och tungan avskuren. Shakespeare i sitt esse, han hade älskat filmmediet.

Jag får sova lite sämre men det var det värt.

http://www.imdb.com/title/tt0120866/
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » lör feb 18, 2006 4:52

sfinx skrev:SVT sänder då och då ett Shakespearedrama, oftast har man sett och läst dramat, iaf i mitt kulturnördiga fall. Ikvätt sände de Titus som jag har missat fullständigt att filmen fanns. Vilken rulle, även om jag kommer att få mardrömmar när jag väl somnar.
Oväntat var att se Pewee Herman som ond och blind romersk härskare, Anthony Hopkins. Laura Fraser kan vara Skottlands vackraste kvinna och är fantastisk. Sedan är resten av castingen rätt diger också.
Speciellt i scenen när Marcus finner Lavinia efter att hon blivit våldtagen, fått händerna avhuggna och tungan avskuren. Shakespeare i sitt esse, han hade älskat filmmediet.

Var det ikväll? Damnit, jag måste sluta med att inte se på TV på TV. Har urusel koll över vad som går nuförtiden. Titus såg jag när den släpptes på hyr-video, men jag kommer inte ihåg mycket mer än att det var en fantastisk film.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sfinx » lör feb 18, 2006 4:55

adolvsson skrev:
sfinx skrev:SVT sänder då och då ett Shakespearedrama, oftast har man sett och läst dramat, iaf i mitt kulturnördiga fall. Ikvätt sände de Titus som jag har missat fullständigt att filmen fanns. Vilken rulle, även om jag kommer att få mardrömmar när jag väl somnar.

Var det ikväll? Damnit, jag måste sluta med att inte se på TV på TV. Har urusel koll över vad som går nuförtiden. Titus såg jag när den släpptes på hyr-video, men jag kommer inte ihåg mycket mer än att det var en fantastisk film.

Jag råkade se av misstag att den gick, jag förstår varför de sände den sent, men varför har de inte gjort nån reklam för den? Se om den! :D Skulle inte rekommendera den till känsliga personer, den dröjer sig kvar.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » lör feb 18, 2006 5:18

sfinx skrev:
adolvsson skrev:

Jag råkade se av misstag att den gick, jag förstår varför de sände den sent, men varför har de inte gjort nån reklam för den? Se om den! :D Skulle inte rekommendera den till känsliga personer, den dröjer sig kvar.

Det kanske inte var så länge sen sist dom visade Titus? I sådana fall händer det ju att SVT visar filmer såpass sent och utan reklam. Inte för att trailers hjälpt mig, men ändå :)

Jag måste se om den. Mest för att jag är en manlig mans-man och inte det minsta känslig i onödan.

Förutom i filmer om söta små djur som skadar sig. Då får även en manlig mans-man gråta lite.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » lör feb 18, 2006 5:25

adolvsson skrev:
sfinx skrev:
adolvsson skrev:

Det kanske inte var så länge sen sist dom visade Titus? I sådana fall händer det ju att SVT visar filmer såpass sent och utan reklam. Inte för att trailers hjälpt mig, men ändå :)

Jag måste se om den. Mest för att jag är en manlig mans-man och inte det minsta känslig i onödan.

Förutom i filmer om söta små djur som skadar sig. Då får även en manlig mans-man gråta lite.

Eller när folk blir väldigt, väldigt glada. Förut var jag hård som sten, men i måndags torkade jag en och annan tår när jag såg supernanny(!), och idag när de skulle interjuva svenska damlaget efter matchen.

Den har en Donnie Darko korsad med Naked känsla som inte lämnar en.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » lör feb 18, 2006 10:14

Det var en del år sen jag såg Titus, men jag vill minnas att jag inte var ett fan av historien, men jag gillade filmens utseende. Tyckte den var riktigt snygg.

Sen vill jag minnas att jag åt middag samtidigt som jag såg filmen och därför har en bild av en minced pie av människokött eller en stek av människokött eller nåt sånt, bränt sig fast på näthinnan. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör feb 18, 2006 13:10

adolvsson skrev:Titus såg jag när den släpptes på hyr-video, men jag kommer inte ihåg mycket mer än att det var en fantastisk film.

Laura Fraser! Finns en en trevlig dubbeldiskutgåva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör feb 18, 2006 14:16

sfinx skrev:Eller när folk blir väldigt, väldigt glada. Förut var jag hård som sten, men i måndags torkade jag en och annan tår när jag såg supernanny(!), och idag när de skulle interjuva svenska damlaget efter matchen.

Den har en Donnie Darko korsad med Naked känsla som inte lämnar en.

Oh. Om du beskriver en damlandslagsintervju på det sättet, börjar jag undra om inte det där med sport är något att ha ändå.

:D

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » lör feb 18, 2006 17:49

AKS skrev:Det var en del år sen jag såg Titus, men jag vill minnas att jag inte var ett fan av historien, men jag gillade filmens utseende. Tyckte den var riktigt snygg.

Sen vill jag minnas att jag åt middag samtidigt som jag såg filmen och därför har en bild av en minced pie av människokött eller en stek av människokött eller nåt sånt, bränt sig fast på näthinnan. :)

Stämmer bra det! och inte såg det så gott ut heller. Dronningen får sina söner serverade, därefter shakespearedramaslut.

Oh. Om du beskriver en damlandslagsintervju på det sättet, börjar jag undra om inte det där med sport är något att ha ändå.

:D

En av anledningarna att titta. Folk som inte kan prata av glädje, och halvkvävt snyftar fram:
-jag är så stolt över dem... :eek:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » lör feb 18, 2006 17:52

noike skrev:
adolvsson skrev:Titus såg jag när den släpptes på hyr-video, men jag kommer inte ihåg mycket mer än att det var en fantastisk film.

Laura Fraser! Finns en en trevlig dubbeldiskutgåva.

Laura fraser...när jag får min dvd(bittert Ha!) då ska samlas filmer.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tob » sön feb 19, 2006 1:53

Jag ställer mig nog emellan adolvsson och A Bear när det kommer till Brockback Mountain. För mig blir aldrig filmen något större känslomässigt mästerverk, utan den känns mestadels ganska lågmäld, fast jag vet inte om det behöver vara negativt. Jag ser filmen som en berättelse om kärlek, rakt av, och det jag verkligen gillar med filmen är hur den är berättad. Jag är en sucker, för långsamma och dialoglösa scenener där kameran bara får arbeta. Där bildarbetet och inte dialogerna sätts i fokus, när det kommer till berättandet. På den punkten tycker jag Brockeback Mountain är otroligt bra. Berättelsen är rörande, inget snack om saken, men blod, svett och tårar utelämnas även hos mig. Gråsten eller inte.

Pianot. Bra film. Som helhet känns den ganska tam, men vacker, välspelad och en del väldigt bra scener. I princip sista halvtimmen var briljant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön feb 19, 2006 2:14

sfinx skrev:
noike skrev:Laura Fraser! Finns en en trevlig dubbeldiskutgåva.

Det är sådant man kan ropa ut när man blir klarvaken efter en bra dröm: Laura Fraser! (Jag är något av ett fan.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » sön feb 19, 2006 3:04

noike skrev:
sfinx skrev:
noike skrev:Laura Fraser! Finns en en trevlig dubbeldiskutgåva.

Det är sådant man kan ropa ut när man blir klarvaken efter en bra dröm: Laura Fraser! (Jag är något av ett fan.)

Heureuka!
Laura Fraser! Det funkar. :D

Såg henne först i den inte så kända filmen Divorcing Jack, som jag ville se pga Davis Thewlis. Blev mer eller mindre kär då. Efter Titus nu... :!:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » sön feb 19, 2006 3:19

Såg henne först också i Divorcing Jack (måste skaffas), sedan i Neverwhere-miniserien och därefter i mycket annat.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » sön feb 19, 2006 3:27

noike skrev:Såg henne först också i Divorcing Jack (måste skaffas), sedan i Neverwhere-miniserien och därefter i mycket annat.

Jag har den faktiskt på video visserligen. :)
Nu måste jag kolla upp Neverwhere bara för det.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Binchy » sön feb 19, 2006 9:28

sfinx skrev:
noike skrev:Såg henne först också i Divorcing Jack (måste skaffas), sedan i Neverwhere-miniserien och därefter i mycket annat.

Är det Neil Gaimans Neverwhere?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav eynosh » sön feb 19, 2006 12:42

Såg precis trailern för Pirates of the carribean: Dead mans chest och jag måste säga att det imponerade. Detta enligt logiken "Lite action i trailer = bra film".
Har riktigt stora förhoppningar om den.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » sön feb 19, 2006 12:49

Binchy skrev:
sfinx skrev:

Är det Neil Gaimans Neverwhere?

Ja.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön feb 19, 2006 14:04

eynosh skrev:Såg precis trailern för Pirates of the carribean: Dead mans chest och jag måste säga att det imponerade. Detta enligt logiken "Lite action i trailer = bra film".
Har riktigt stora förhoppningar om den.

Johnny Depp i kajal! Måste ses. 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav RalfiParpa » sön feb 19, 2006 17:00

Va?! Finns det faktiskt människor som har sett Divorcing Jack? Okej, jag räknade nästan med noike, han har sett typ allt, men ändå, det är coolt.
Jag har haft en semi-crush på Laura Fraser ända sedan jag såg henne i Virtual Sexuality (porrfilmsklingande namn på en ganska gullig och småbra film) och tyckte att hon var oerhört söt. Såg dock Divorcing Jack mest pga. Rachel Griffiths och David Thewlis, två skådisar jag aldrig kommer sluta lovorda.

Hmm. Jag tror att jag skrev något om Divorcing Jack för några månader sedan men då filmtrådarna är rätt sega att leta i tar jag det igen: den är bra. Blandar en massa stilar som borde vara oförenliga men lyckas ändå ganska fint. Knasig och rolig ena stunden, nattsvart och störande andra. En bra och underskattad film.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » sön feb 19, 2006 17:15

Såg till sist Miranda Julys hypade Me and You and Everyone We Know. Jag är förtjust men inte direkt hänryckt. Vilket förstås kan bero på att mitt intresse för filmer av typen "quirky film om livet, universum och allting, gärna regisserad av nån häftig indieperson" mättades för ett bra tag sedan.
Men se den ändå för sjutton gubbar. Den var fin.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav sfinx » sön feb 19, 2006 19:03

RalfiParpa skrev:Va?! Finns det faktiskt människor som har sett Divorcing Jack? Okej, jag räknade nästan med noike, han har sett typ allt, men ändå, det är coolt.
Jag har haft en semi-crush på Laura Fraser ända sedan jag såg henne i Virtual Sexuality (porrfilmsklingande namn på en ganska gullig och småbra film) och tyckte att hon var oerhört söt. Såg dock Divorcing Jack mest pga. Rachel Griffiths och David Thewlis, två skådisar jag aldrig kommer sluta lovorda.

Hmm. Jag tror att jag skrev något om Divorcing Jack för några månader sedan men då filmtrådarna är rätt sega att leta i tar jag det igen: den är bra. Blandar en massa stilar som borde vara oförenliga men lyckas ändå ganska fint. Knasig och rolig ena stunden, nattsvart och störande andra. En bra och underskattad film.

Väldigt politisk och nästan filosofisk. David Thewlis är en fantastisk, skådespelare. Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav eynosh » sön feb 19, 2006 19:06

sfinx skrev:
RalfiParpa skrev:Va?! Finns det faktiskt människor som har sett Divorcing Jack? Okej, jag räknade nästan med noike, han har sett typ allt, men ändå, det är coolt.

Väldigt politisk och nästan filosofisk. David Thewlis är en fantastisk, skådespelare. Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.

Och där tänkte jag glänsa genom att säga vem han var för dom som inte visste, och vips så hade du förstört det. Bah!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » sön feb 19, 2006 19:18

sfinx skrev:Väldigt politisk och nästan filosofisk. David Thewlis är en fantastisk, skådespelare. Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.

Va? Har han varit med i Harry Potter? (Vilket är ett litet smådumt påstående för snart har väl vartenda brittisk skådespelare varit med där.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » sön feb 19, 2006 19:21

noike skrev:
sfinx skrev:Väldigt politisk och nästan filosofisk. David Thewlis är en fantastisk, skådespelare. Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.

Va? Har han varit med i Harry Potter? (Vilket är ett litet smådumt påstående för snart har väl vartenda brittisk skådespelare varit med där.)

Klart. Han spelade lärare och varulv :).
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » sön feb 19, 2006 19:25

eynosh skrev:
noike skrev:Va? Har han varit med i Harry Potter? (Vilket är ett litet smådumt påstående för snart har väl vartenda brittisk skådespelare varit med där.)

Klart. Han spelade lärare och varulv :).

Aha. Passande roll.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » sön feb 19, 2006 19:25

sfinx skrev:Ingen, nåja ett par stycken, har vetat vem han är förrän han dök upp Harry Potter. Såg honom först i den smågulliga och muntra Naked.

Jag också. Nämnda film går för övrigt på TV i bakgrunden medan jag skriver det här (Canal+ rockar).
Senast redigerad av RalfiParpa sön feb 19, 2006 19:28, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » sön feb 19, 2006 19:28

RalfiParpa skrev:Jag också. Nämnda film går för övrigt på TV i bakgrunden medan jag skriver det här (Canal+ rockar).

Naked eller Harry Potter? Bägge visas ju på C+.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » sön feb 19, 2006 19:31

Naked. Började 17.50 på C More Film 2.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » sön feb 19, 2006 19:41

RalfiParpa skrev:Naked. Började 17.50 på C More Film 2.

Mummel, bara för att det är en c+kanal jag inte har.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film