Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 1:28

Jag tycker inte att dom är spoilande. Vi struntar att skriva vilket avsnitt det är i direkt anknytning till dom bara. Snygga caps! Små men snygga!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons feb 15, 2006 1:32

Tinwiel skrev:Kram till Ai, för att hon övertalade oss och försåg oss med vårt eget "knark"!

Ja, jag håller med tusenfalt! Tack för knarket, Ai!!! :lovebunny: :lovebunny:

Hehe, av allt som skrivits i den senaste strömmen inlägg här i kväll var det framför allt en sak som fick mig att hoppa till (förutom bilden ovan som nu är mitt nya skrivbordsunderlägg).... QaF-boken?!! :eek: Tell me more!!

Och jag måste tillägga att jag läste citatet i din sig, Tinwiel, det du hade innan, och inte såg det underbara med det citatet förrän jag såg den scenen... hur Emmet framför "I'm so proud!"... man kan inte bara läsa det, man måste uppleva det! :D :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 15, 2006 1:36

I know, Glory!
Emmet: I'm so proud! (blir rörd och snyftar av stolthet och ser sådär Emmet-gullig ut).

Emmet, den slampan. (spoiler fram t.om s 3)
Andra roliga:
"I may be a slut, but at least I'm an honest slut. So find someone else to put the starch in your pants!"

"I feel like the town slut on prom night. Again!!" (och så ler han stort och fnissar till).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 1:40

Glorificus skrev:Hehe, av allt som skrivits i den senaste strömmen inlägg här i kväll var det framför allt en sak som fick mig att hoppa till (förutom bilden ovan som nu är mitt nya skrivbordsunderlägg).... QaF-boken?!! :eek: Tell me more!!

Boken! Om nån har problem nån gång att hitta på en present till mig... ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons feb 15, 2006 1:43

:D

Paul Ruditis, det borde jag väl ha kunnat gissa. Den mannen har skrivit böcker om alla mina favoritserier (och några icke-favoriter, men de räknas inte).
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Ankh » ons feb 15, 2006 11:21

1 dag kvar tills jag med kan skriva här!!! WHEEEEE!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 12:23

:D

[3x04]

Pedofilavsnittet...

John.... jävla unge... :evil: jättebra skådis Men jag älskar scenen när han snokar i Brians loft! Hehe. På ytan är det otroligt snyggt och stilrent, men skrapar man lite så hittar man travar med porrfilmer, en miljon dildos och andra leksaker i lådor, under sängen... kondomer och glidmedel i parti och minut överrallt... :D

Justin = Brians riddare. Igen.

John: till Justin He offered me money, but I would'nt do it. What? Did he offer you money too?
Pfft, Johnny! Om det hade hjälpt hade han tvingat på Justin pengar för att försvinna möjligen... :D

Joan Kinney. Nästan synd att vi inte får fler scener med henne och Brian. En spin-offserie med bara dom kanske? Inlåsta i Big Brother-huset? Släng in ett par heta tricks - eller Justin - och se mor och son Kinney explodera! Wow...skyhöga tittarsiffror.... :twisted:

Mel och Lindz. I nästan alla scener mellan dom så är det så tydligt hur mycket Mel älskar Lindsey. Hon gör en massa småsaker hela tiden. Drar upp täcket så hon inte fryser, smeker henne en extra gång över armen när hon går förbi osv.

Det är rätt lustigt att Michael blir så förvånad över att flatorna vill att han avsäger sig föräldraskapet. Det är inte så att han nyss lärt känna Brian och dom andra. Han måste ha kännt till hela cirkusen med Gus.

Maggropssug för sista scenen. Brian som inte kan titta på Justin när han sätter på honom armbandet. Justin som tvekar innan han går.... heeeeeavy tention!!! Fast dom där jeansen gör inget för Gales häck...

I övrigt då...
Jag tycker att Gale är en mycket bra skådis, men han förlitar sig väldigt mycket på sina motspelare - är dom bra är han lysande, men är dom mindre bra så är han ännu värre... Jättetydligt i scenen på Vangaurd med hans syster. Stora känslor är lättare att göra - som emot henne hemma hos henne. Men det är väl erfarenhet det där också. Han är ju rätt "färsk" (började inte förrän han var 28...). Han har dessutom stadigt blivit bättre och bättre.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 12:29

The Ankh skrev:1 dag kvar tills jag med kan skriva här!!! WHEEEEE!

Och igen vill jag påpeka hur jävla extatisk jag är över att ni ska titta!! Om vi inte passar oss så blir det en sub-träff i träffen med QaF avsnitt i Stockholm i vår... :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 20:17

För er som ska titta för första gången imorgon:
http://gaspode.no-ip.info/upload/filmkl ... ud_qaf.mov
Och alla andra också såklart!

Ett litet intro!

Det är promon som gick i USA inför seriestarten. Det är en liten quick time fil.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 23:19

Så. Nu har jag gjort en ny wallis på bilden från igår. Är lite sugen på att pilla lite med capsen du gjorde igår Tinne. Är det ok?

Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 23:23

Hallå?

Hallå?

Hallå?

Hallå?

Hmm... rätt så ensam här....Hyfsad akustik iallafall. 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » ons feb 15, 2006 23:59

Ai skrev:Hallå?

Hallå?

Hallå?

Hallå?

Hmm... rätt så ensam här....Hyfsad akustik iallafall. 8)

Jodå. Bakgrundbilden var kanonfin, Ai. Jag vill också kunna photoshop så bra. Fan att jag aldrig tar mig tid att lära mig det. Jag har ju ändå, någonstans, ett konstnärligt sinne.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sfinx » tor feb 16, 2006 0:12

The Ankh skrev:1 dag kvar tills jag med kan skriva här!!! WHEEEEE!

Imorgon... :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 0:23

[3x05]

Sköterskan: Here's for your specimen....here's for wiping up after....lubricants over here....and the magazines are here. July Hustler 's nasty. Don't take to long! The clinic closes at five.
Skrattar varje gång! Sättet hon säger det på.... äh. Nu var vi där igen med min taskiga humor... nåja!

Mikey runkar till Ethans tävlingsbidrag! Humor! :D Och ingen av dom når ända fram...

Debbies överintresse för sin sons sexliv är hysteriskt!

Första sprickan i Ethans överpolerat överperfekta fasad. När agenten först nämner att han måste kliva tillbaka in i garderoben och att Justin måste "försvinna" så glittrar det till i ögonvrån och han verkar faktist överväga det en liten stund.

Den som nånsinn trott att Brian sköter sitt jobb från ett styrelserum har fel. Han sköter det från herrtoan.... :D

Brian må vara en skitstövel av gigantiska proportioner, men han är inte dum. Detta är avsnittet där han verkligen använder huvudet. Och munläder. Först talar han omkull Stockwell och sen fortsätter han och förvrider skallen på stackars Ethan... som inte fattar att han blivit överkörd av Mack-lastbilen Kinney.... Och allt detta gör naturligtvis Brian endast för egen vinning. Han skiter fullständigt vad Stockwell står för - money talks. Han är ju partner i Vanguard och det som är bra för bolaget, är bra. Punkt. Han är också definitivt medveten om att Justin kommer att få veta allt han sagt till Ethan, dessutom vet han att Ethan kommer att skriva på kontraktet. Och han känner Justin. Är det nåt som Justin har svårt för så är det oärlighet. Att ha ett förhållande med någon som inte står för vem han är.... hmm....Allt detta vet Brian. Han är inte dum.

Snygg slutscen. Igen. Blicken Brian inte hinner dölja när Justin går därifrån, äcklad. Han saknar Sunshine sååååå mycket! :lovebunny:

[Resten av säsongen]
Justin: What about me?
Brian: What about you? Do you expect him to sacrifice his career for a piece of blond boy ass? Is that your idea of true love, Sunshine?

He. Det är ju exakt vad Brian gör i senare. Riskerar karriären för Justin. Inte bara Justin iofs...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sfinx » tor feb 16, 2006 0:35

Ai skrev:[3x05]

Sköterskan: Here's for your specimen....here's for wiping up after....lubricants over here....and the magazines are here. July Hustler 's nasty. Don't take to long! The clinic closes at five.
Skrattar varje gång! Sättet hon säger det på.... äh. Nu var vi där igen med min taskiga humor... nåja!

Mikey runkar till Ethans tävlingsbidrag! Humor! :D Och ingen av dom når ända fram...

Debbies överintresse för sin sons sexliv är hysteriskt!

Första sprickan i Ethans överpolerat överperfekta fasad. När agenten först nämner att han måste kliva tillbaka in i garderoben och att Justin måste "försvinna" så glittrar det till i ögonvrån och han verkar faktist överväga det en liten stund.

Den som nånsinn trott att Brian sköter sitt jobb från ett styrelserum har fel. Han sköter det från herrtoan.... :D

Brian må vara en skitstövel av gigantiska proportioner, men han är inte dum. Detta är avsnittet där han verkligen använder huvudet. Och munläder. Först talar han omkull Stockwell och sen fortsätter han och förvrider skallen på stackars Ethan... som inte fattar att han blivit överkörd av Mack-lastbilen Kinney.... Och allt detta gör naturligtvis Brian endast för egen vinning. Han skiter fullständigt vad Stockwell står för - money talks. Han är ju partner i Vanguard och det som är bra för bolaget, är bra. Punkt. Han är också definitivt medveten om att Justin kommer att få veta allt han sagt till Ethan, dessutom vet han att Ethan kommer att skriva på kontraktet. Och han känner Justin. Är det nåt som Justin har svårt för så är det oärlighet. Att ha ett förhållande med någon som inte står för vem han är.... hmm....Allt detta vet Brian. Han är inte dum.

Snygg slutscen. Igen. Blicken Brian inte hinner dölja när Justin går därifrån, äcklad. Han saknar Sunshine sååååå mycket! :lovebunny:

[Resten av säsongen]
Brian: What about you? Do you expect him to sacrifice his career for a piece of blond boy ass? Is that your idea of true love, Sunshine?

He. Det är ju exakt vad Brian gör i senare. Riskerar karriären för Justin. Inte bara Justin iofs...

Tänk dig att du sett en säsong för hundra år sedan och får se bara spiolersvart och gröna gubbar, jag vet inte om jag bara ska vara glad, eller frustrerad...

*stirrar stint ner i tangent bordet*
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 0:41

Det är värre än så! Det var väl UK du såg? Det är inte ens en hel säsong... och handlingen är lite olika. ;)

Såg du promon jag lade ut? Jag har pm:at Ankh också - det kan ju vara lite kul att ladda upp med inför första avsnittet tänkte jag.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sfinx » tor feb 16, 2006 0:48

Ai skrev:Det är värre än så! Det var väl UK du såg? Det är inte ens en hel säsong... och handlingen är lite olika. ;)

Såg du promon jag lade ut? Jag har pm:at Ankh också - det kan ju vara lite kul att ladda upp med inför första avsnittet tänkte jag.

Nä! :eek:
Jag har sett många Gale bilder... Kan du dirigera mig åt rätt håll tror du?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 0:53

sfinx skrev:
Ai skrev:Det är värre än så! Det var väl UK du såg? Det är inte ens en hel säsong... och handlingen är lite olika. ;)

Nä! :eek:
Jag har sett många Gale bilder... Kan du dirigera mig åt rätt håll tror du?

Scrolla uppåt på sidan. Mitt i det stim av inlägg jag gjorde idag så ligger det en länk. Högerklicka och "spara som...". Det är en liten Quick Time-fil. Jag hittade den idag och tänkte på er. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 0:54

Ai skrev:För er som ska titta för första gången imorgon:

Ett litet intro!

Det är promon som gick i USA inför seriestarten. Det är en liten quick time fil.

Här! *pekar*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sfinx » tor feb 16, 2006 1:01

Ai skrev:

Ett litet intro!

Här! *pekar*

OMG. Tack!

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 1:04

sfinx skrev:
Ai skrev:

Ett litet intro!

Här! *pekar*

OMG. Tack!

You're welcome!

*AtS flash* :eek:

Nåja. Ha SKITKUL imorgon. Och glöm inte att skriva!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sfinx » tor feb 16, 2006 1:08

Ai skrev:
sfinx skrev:
Ai skrev:

Ett litet intro!

Här! *pekar*

OMG. Tack!

You're welcome!

*AtS flash* :eek:

Nåja. Ha SKITKUL imorgon. Och glöm inte att skriva!

Lovar. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tinwiel » tor feb 16, 2006 1:25

Ett litet intro!

Åh vilken underbar promo! Och vad snygg Gale var där! Det är han ju nästan alltid i och för sig, men där var han extra snygg. Och Emmet och Justin. :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor feb 16, 2006 1:27

Ai skrev:Så. Nu har jag gjort en ny wallis på bilden från igår. Är lite sugen på att pilla lite med capsen du gjorde igår Tinne. Är det ok?

Bild

Såklart! Underbar bild, jag har redan sparat den.. :D Sorry, jag har varit i Gbg under kvällen och dagen så jag har inte hunnit svara. Och sen kommer jag hem och så är QaF-tråden full med nya inlägg. Bliss. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor feb 16, 2006 1:38

Ai skrev:[3x05]

Och han känner Justin. Är det nåt som Justin har svårt för så är det oärlighet. Att ha ett förhållande med någon som inte står för vem han är.... hmm....Allt detta vet Brian. Han är inte dum.

[Resten av säsongen]

Svar på Ais båda spoilers:
Jag har egentligen inget att tillägg, nu blev jag bara ännu mer glad, och jag ÄLSKAR dina recensioner, Ai. Din kärlek till karaktärerna lyser igenom så starkt och jag blir så glad för att jag känner likadant, och så blir jag ännu mer glad för att s3 är så bra. För att Brian inte är dum. För att Sunshine är ett sånt klokt och charmigt piece of blond ass. Och dom där blickarna... Jag blir alldeles till mig, när kemin är så stark att den nästan osar ut genom tv-rutan. Vid såna tillfällen är också Gale som bäst, det är då jag älskar honom mest som skådis, när sårbarheten och längtan efter Justin lyser igenom. Äsch, nu blev jag sentimental igen.. :rolleyes: Jag tänkte på det där du sa om att Gale var som bäst när hans motspelare gör bra ifrån sig. Som jag sa tidigare så tycker jag att ovan nämnda scener görs strålande av honom, det är bara några småsaker i vardagsscenerna som jag kan störa mig på ibland. Men det kan stämma det du säger också, för dom scener som det alltid glimrar till mest i är mellan Brian-Justin och Brian- Debbie. Som skådisar funkar dom ihop, deras scener är nästan alltid underbart skrivna och kemin finns där. Men som sagt, Gale var ju rätt så mycket nybörjare också, som skådis, och jag tycker ändå att han gör en av dom mest minnesvärda skådespelarprestationerna i serien. Så jag klagar inte. Eller det gjorde jag kanske lite, men bara lite, och det får jag göra för att älskar ju egentligen både Gale och det mesta av hans skådespeleri. Och QaF. Nu ska jag sluta babbla... :rolleyes: :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor feb 16, 2006 1:40

Ok, det här skrev jag mest bara för att jag ville ha fyra inlägg i rad, det är nästan bara Ankhan som har det annars. ;) Go QaF!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav sfinx » tor feb 16, 2006 1:42

Tinwiel skrev:
Ai skrev:Så. Nu har jag gjort en ny wallis på bilden från igår. Är lite sugen på att pilla lite med capsen du gjorde igår Tinne. Är det ok?

Bild

Såklart! Underbar bild, jag har redan sparat den.. :D Sorry, jag har varit i Gbg under kvällen och dagen så jag har inte hunnit svara. Och sen kommer jag hem och så är QaF-tråden full med nya inlägg. Bliss. :)

Report this image as adult/ mature...

*skakar på huvet, men inser att jag inte vet om det står så under alla bilder och slutar*

Jättefin!

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » tor feb 16, 2006 4:11

Mmm... har precis kommit hem från fest och utgång, men det roliga är att jag nu måste se ett eller två QaF-avsnitt innan jag kan sova. :D

I need my daily QaF-fix!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 8:35

Tinwiel skrev:Ok, det här skrev jag mest bara för att jag ville ha fyra inlägg i rad, det är nästan bara Ankhan som har det annars. ;) Go QaF!

Jag har minsann fem i rad högre upp. :D

Jag var mycket ensam.... :(

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 11:19

[3x06]

Michael: om Ben .... I think he's doing steroids.
Brian: For the life of me I'll never understand why so many gay men wanna fuck their body up with drugs. slänger jointen
HAHAHAHA!

Ingen njuter så mycket av offentlig groping av främmande män som Emmet!

Daphne!! Voice of reason!
Daph: You know - Brian might not have been everything you wanted in a boyfriend, but at least he never asked you to lie.
Justin: He didn't have his entire future carrier at stake.
Daph: So you're gonna be his cousin?? Like anyone's dumb enough to belive that!
Justin: No one's gonna know.
Daph: Justin! You almost died coming out - how can you go back in? For anyone?
Justin: I don't wanna talk about it.
Daph: But it's fucking unfair of him to make you pretend you're somthing that your not!!
Justin: I said I don't want to talk about it - so would you mind your own fucking bussines?!
YOU GO GIRL!

Den gång den man är med får en att kompromissa med den man är och får en att sluta lyssna på sina vänner. Då ska man dra öronen åt sig, Justin!!

Säga vad man vill om Ethan och Justin - men vi får en massa "hångel i soffan"-scener iallafall. Med Brian så blir det ju inte mycket sånt, han är mer "påsättning emot en valfri yta"-typen....

Pitbulllojale Kinney i farten igen. Att reta upp nån som är fullpumpad av steroider och "build like a brick shit house" - inte den mest intelligenta hobbyn att ha.

Panorering över en bar. Direkt förstår man att man är på Woodys. Hur? Två killar som hånglar och den långa kameraåkningen förbi en rad anatomiskt korrekta (...ehem...) actionfigurer med uppknäppta byxor...:D

Slutscenen skulle kunna ha en underrubrik. Brian. Som. Saknar. Sunshine. Justin sitter och ser helt handfallen ut. Bakom honom kommer Brian upp och ser honom. Och direkt lider han. Man vill bara bädda in Brian i bommul och mata honom med honung och kakor! Om man inte skulle fått stryk om man ens försökte.... :rolleyes:

[hela serien]
Det här avsnittet slår det mig hur mycket jag saknar Vic! Han är en äldre, mjukare Brian. Man kan riktigt se honom på Studio 54 på tidigt åttital, dansandes till Village People, ha sex med allt som rör sig och dra i sig det mesta i pulverform som finns att tillgå. Ofta med folk som Liza Minelli!! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film