Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » ons feb 08, 2006 17:15

OJ! Glömde Tob. HUR kan detta skett? Jag är en usel och förkastlig människa. Men som det verkar så är ju Borås undantaget.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » ons feb 08, 2006 17:26

Ai skrev:OJ! Glömde Tob. HUR kan detta skett? Jag är en usel och förkastlig människa. Men som det verkar så är ju Borås undantaget.

Du är inte alls usel och förkastlig. Jag är ganska neutral av mig, det kan ha med det att göra.

För övrigt tycker jag om Norrland, så jag är mer än gärna hedersnorrlänning.

Jag tycker iaf, att det är väldigt roligt att fler börjar eller skall kika på serien. Joss-bra är kanske att ta i, men nog allt är det förbenat bra många gånger. Jag väntar spänt på Glorys kommentarer kring första halvan av S2. Kände igen mig mycket i hennes åsikter och känslor kring första säsong, därför skall det bli extra roligt att se vad hon tycker om första halvan av S2.
Senast redigerad av Tob ons feb 08, 2006 17:30, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » ons feb 08, 2006 17:26

Tinwiel skrev:Norrlänning i tillfällig exil, kan man säga. :D Fast Tob är ju från Borås och det är ju inte så mycket norrland... men både han och noike kan ju få bli hedersnorrlänningar om dom vill. Vi kan ha dialektkurser osv..

Jag har en modersenhet från norrland.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons feb 08, 2006 17:42

noike skrev:
Tinwiel skrev:Norrlänning i tillfällig exil, kan man säga. :D Fast Tob är ju från Borås och det är ju inte så mycket norrland... men både han och noike kan ju få bli hedersnorrlänningar om dom vill. Vi kan ha dialektkurser osv..

Jag har en modersenhet från norrland.

noike! *kramar noike för att han är halvnorrlänning* :lovebunny: då är du definitivt hedersnorrlänning.

Tob: Serien som helhet är ju inte Joss-bra, även om den är riktigt bra, men jag tror att omdömet hade med avslutningen av ett visst avsnitt att göra.. och där är omdömet inte helt ute och cyklar..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » ons feb 08, 2006 18:21

Joss-bra var menat på just 1x22.

Det jag tror Glory menar (iallafall det jag menar) är att det var så lyckligt och vackert med dansen för att sen bli mega-skit. Inget får vara bra längre stund. Läxa á la Whedon.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » ons feb 08, 2006 18:24

Ai skrev:Joss-bra var menat på just 1x22.

Det jag tror Glory menar (iallafall det jag menar) är att det var så lyckligt och vackert med dansen för att sen bli mega-skit. Inget får vara bra längre stund. Läxa á la Whedon.

Ja, jag inser det nu när jag läser tillbaka. Tar tillbaka det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » ons feb 08, 2006 18:39

Jupps, precis så som Ai skrev menade jag. 8)
1x22
Och att man bryr sig så mycket om karaktärerna att en sån vändning, så snyggt gjord, verkligen känns.

Återkommer med kommentarer om s2, just nu är jag för upptagen med att se avsnitt... kände mig bara tvungen att komma in här och spontant uttrycka hur bra jag tyckte om 2x15 som jag precis avslutat.

2x15
Med svartsjuke Brian "Rage" Kinney! Många fnitter-skratt-klappa händerna-ögonblick!!
:D :D :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 08, 2006 18:50

2x14
Kul att Horvath bjuder ut Debbie, hon är ju så himla söt, det är på tiden att hon får lite man-action hon med.
Debbie: He's not my type.
Vic: He's alive and he's got a dick. What more do you need?

Mikey skäller på Debbie, vilken riktig barnunge han kan vara ibland, blir så less på honom.. Nog för att jag förstår att han är sur på Debbie för att hon är kall mot Ben men ändå, det där var så onödigt. Tur att han bad om ursäkt, annars...

Stackars Emmet. :( Jag håller med dig, Ai, Emmet är lite som QAFs Willow, dvs den gulligaste, most likeable av alla karaktärer, som man verkligen inte vill ska råka ut för nåt otrevligt.

"Father Kinney's home for runaway boys" :D
Här märks det hur ung och dum Justin faktiskt är ibland, och Brian får vara den mogne, kloke (ja, det låter helt konstigt va) som försöker få honom på rätt spår igen.
Brian: God morning, SUNSHINE!
[...]
Justin: It's not for sale.
Brian: No, just you..
Tur att jag hade sett det här avsnittet förut, för förra gången var jag skitnervös att Justin skulle bli skadad och våldtagen på den där festen. Eller bara det att han fortsatte att förnedra sig med den där slibbiga chefen var ju obehagligt. Riktigt obehagliga var också scenerna från festen, då flera av dom hade våldtäktsvibbar. Dom stackars unga pojkarna var nog fulla med sprit, knark och Rohypnol. Vidrigt. Som tur så blev det ett tankeställare för Justin och han väljer att be Brian om hjälp... och sätter inte Justin på Brian där på slutet istället för tvärtom? Brian brukar väl vara top och Justin bottom, när dom är tillsammans? Jag fick lite närhetsvibbar mellan Brian och Justin av den scenen... och med närhet menar jag känslomässig sådan.

Brian och Ted är i baren och super. Brian/Gale ser riktigt full ut i den här scenen, på ögonen. Antingen skådespelade han så bra här eller så hade han nallat av riktigt öl. :D Rolig var han i alla fall, speciellt i bilen. Full och odräglig och rolig, that's Brian doing what he does best..

Haha! Och Ted som var besviken för att han förväntade sig het man-on-man-action i fängelset, som han hade sett i massa filmer. Men den enda som fanns där i fängelsecellen, var en gammal gubbe, och Mikey och Brian. Taskigt, Ted... :D

Ai & Tob: Det var ju det jag menade med Joss-bra också. Och det var så jag tolkade Glorys inlägg också. :) Drama, good people, drama!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » ons feb 08, 2006 19:18

Även om du sa att du skulle ha en paus efter tvåan (var har jag hört det där förr?), Glory, så kommer jag att logga in på dc efter middan ikväll. Just in case... ;)

[2x15]

RAGE!

Cute moments:
Mikey och Justin fnissiga och höga på E!
Brian och Justin bakis på dinern, bestickbrottning...
Justin och Mikey försöker komma på en superhjälte men Justins IQ sjunker med 90% såfort Brian kliver upp på treadmillen... :D
Brian och Justin. Justin somnar! Det är antagligen nåt nytt för Mr Kinney... :twisted:

"....Internet New Cummer of the Year!" Vem älskar inte porrbranchens ordlekar? Dom ligger i samma liga som kvällspressens sportrubriker. 8)

Igen är Lindsey rätt så ekonomiskt världsfrånvänd. Varför? Hon är väl en vuxen människa? The Munchers, hammare och elektriska diverse verktyg. "It will be a *snap*!"

Absolut att Ben vet precis vad han gör när han eldar på Brians svartsjuka. Och åter igen får vi se en spricka i fasaden som är Brian Fucking Kinney. Det är därför han inte har förhållanden. Han är livrädd för att bli lämnad! Med sånna föräldrar är det väl inte så konstigt att ödlehjärnan tar över och han reagerar utan att tänka som han gör när han hittar dom två viktigaste personerna i sitt liv i säng tillsammans. Som vanligt är det Debbie som får reda ut begreppen. Att sen se Brian be om ursäkt - det är fan värt pengar! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons feb 08, 2006 19:22

Ai skrev:Även om du sa att du skulle ha en paus efter tvåan (var har jag hört det där förr?), Glory, så kommer jag att logga in på dc efter middan ikväll. Just in case... ;)

Ja... det är nog bäst...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 08, 2006 20:01

Glorificus skrev:
Ai skrev:Även om du sa att du skulle ha en paus efter tvåan (var har jag hört det där förr?), Glory, så kommer jag att logga in på dc efter middan ikväll. Just in case... ;)

Ja... det är nog bäst...

Så. *rap*...åh, ursäkta... DC.... klart. Come 'n get it!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 08, 2006 20:39

2x15
Aj aj... Brian tror att han inte är "the centre of everyones universe" längre, och det gör ont. Riktigt skitont gör det dock inte förrän han hittar Justin och Mikey sovandes i sängen tillsammans. Han blir så svartsjuk, man riktigt ser hur det gör ont inuti honom. Inte blir det bättre av att Ben har snackat goja tidigare under kvällen. Inte snällt, Ben.. :rolleyes: :) Brian kissar på teckningarna, pris för barnslighet.. Men Debbie kommer och räddar situationen. Återigen så är deras scener ihop en av avsnittets bästa. Ur minnet:
Brian: Jealousy is for lesbians
Debbie: Well, then you better start eating pussy.

Nåt mer.. just ja. Justin somnar! Haha... :D
Justin och Mikey är dessutom himla söta när dom brainstormar, men Justin, herregud, t.o.m jag kände till alla dom där superhjältarna, och jag är ingen serietidningsnörd direkt..

Brian ber om ursäkt. Grisar kan flyga. :D

Jag gillar det här avsnittet, främst för att Justin och Mikey är så charmiga och för att Brians storyline här är så bra. Brian och hans ego (och att han får vara centrum) är viktiga saker för honom, men framförallt så handlar det om för att han kände sig sviken. Stackars lilla Brian, vad sårbar han blev där, och det är skrämmande, speciellt om man är Brian Kinney.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » ons feb 08, 2006 21:20

Ai skrev:Så. *rap*...åh, ursäkta... DC.... klart. Come 'n get it!

Tusen tack!! Jag tog hela s3 på en gång, tänkte att det är bäst jag laddar så mycket som möjligt innan jag ska tillbaka till Umeå där jag har begränsad nedladdning. ;) Ska dit på lördag, så jag tar gärna s4-5 innan dess om vi hinner med det.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 08, 2006 23:43

[2x16]

Brian är en SKIT! En blind egocentrerad skit.
:lovebunny: Justin :lovebunny:
I det här avsnittet vill jag mer än nånsinn bädda in honom i bommul och mata honom med ambrosia. Det skär i hjärtat hur han försöker övertyga alla andra, inklusive sig själv att "det Brian vill, vill Justin". Enter Ethan Gold.
Men å andra sidan. Brian har nyss visat sig svag - med hela svartsjukeincidenten - hur ska han kunna gå emot sin nogrannt uppbyggda image och fira Justins 19:e födelsedag? Justin är ju varken pojkvän eller Mikey. För Brian "gör" inte pojkvänner. Och fira Mikey gör man ju bara om man har ett syfte med det. Så fira Justin skulle betyda en massa saker som Brian inte kan erkänna, varken för sig själv eller offentligt. Saker som alla andra iofs redan vet...
Så vad blir kompromissen?
En hustler...
Förfaan, Brian...
:rolleyes:

cute moment:
Justin upptäcker Ethan på skolan och debatterar med sig själv och blir blyg. Och jag blir kär. Igen. Jag förstår att Ethan faller.

Ted träffar en kille. Han verkar perfekt, men jerkatwork.com är mer än han kan acceptera - även om han tydligen använder sånna... Här känner jag verkligen med Ted!

Emmet gör en lysande kinesisk Geisha! (Dagens lilla faktaruta: ...det ärkineser som inte kan säga "R" - japaner å andra sidan säger R istället för L, generellt, och har inga problem med bokstaven R...)

Mikey får in försmak i hur det är att verkligen ha ett förhållande med Ben. Och hans HIV. Synd bara att det blir mitt framför näsan på Debbie.

Slutscenerna med Justin på kontorsstolen ensam i loftet och Brian med rosorna och musiken kan bara dom vara argument för att köpa boxarna.

...all these poses,
such beutiful poses,
makes any boy feel like pickin up roses...

[hela serien]
Säga vad man vill om hela Ethan-arcen, men scenerna i början mellan honom och Justin - i det här och nästa två avsnitt - är fanemej lysande! Randy är hur jävla bra som helst!
Senast redigerad av Ai tor feb 09, 2006 0:05, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor feb 09, 2006 0:04

Glory: Självklart. 4-5 imorgon alltså? Jag loggar in på eftermiddan nångång - så det är bara att köra då. Du kan ju spara allt extramaterial till Umeå, för det är ju inte så stora filer. Möjligen att du borde ta kommentatorspåren från s. 1 innan du lämnar mor och far och Boden.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor feb 09, 2006 0:43

[2x17]

Cynthia. Jag gillar Cynthia. Jag vill ha mer Cynthia.

Man vill bara bitch slap Brian! Sen vill man vända sig om direkt och ge Justin en flatsmäll. Vad hade du väntat dig?! Efter alla motgångar så är det inte kanske så konstigt att Justin blir besviken även om det borde vara väntat.

Killen som spelar Gardner Vance får mig att tänka på sångaren i Right Said Fred... 8) I'm to sexy for my shirt, to sexy it hurts... :D Det är inte han, men ruggigt likt.

Äntligen en äkta Temmet-scen! Det var så längesen att man nästan glömt hur bra dom kan vara - så kommer då bank-scenen.... Lovely!

Något slår mig nu. En av anledningarna till att jag har så svårt för Brian och Lindsey är nog det att jag har så svårt att se hur dom kan vara så bra vänner. Dom verkar inte ha nåt gemensamt alls! Jag har lättare för att se Melanie och Brian - som personligheter - bli vänner.

Borde inte George ha förstått att Emmet skulle få problem med att behålla pengarna? Å andra sidan - hur många gånger har man inte fantiserat om att få chansen att ge sina vänner de perfekta presenterna?

Igen så är det en snygg slutscen. Jag kan se den mannen hur ofta och hur länge som helst... att han gör det till Queen dessutom... och världen är, för ett par sekunder, rättvis! 8)

Ooh love,
ooh loverboy
What're you doin' tonight,
Hey boy ...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor feb 09, 2006 0:51

2x16
Alltså det som överskuggar allt i det här avsnittet är.... Emmet som geisha. Det är fanimej bland det charmigaste jag någonsin sett! Och så den där "accenten".
:lovebunny:

Brian är en sån skitstövel igen.. En hustler?! Why? Tror du på allvar att Justin vill ha en sån, har du inte lärt känna honom nåt? Ser du inget? Är du blind? Justin är inte som honom, och Brian verkar inte se det, eller så är han för tjurskallig och rädd för att erkänna nåt annat. *fnys* Förbannade... grr!

Så visst går hjärtat sönder igen för Justin.. lillpojken...

Var inte Mel, Lindsey och Emmet lite väl taskiga när dom "överdrev" Teds porrintressen inför hans nya pojkvän? Ja, jag tyckte också synd om Ted här, och det händer inte så ofta..

Så Ben är inte perfekt. Bra att vi fick se det. Han är fortfarande härlig, rätt för Michael och varm och god.

Jag håller med om att scenerna mellan Justin och Ethan funkar bra här. Särskilt efter att Justin genom hela avsnittet har sett längtande på Ben/mikeys förhållande och hela födelsedagsgrejen. Ethan är ju allt han drömmer om just nu..
Hela serien.
Men.. suck. Here we go.. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tor feb 09, 2006 1:12

Tinwiel skrev:Hela serien.
Men.. suck. Here we go.. :rolleyes:

Yup. Ethan är helt klart QaF's svar på Riley....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor feb 09, 2006 21:28

[2x18]

Justin kommer tillbaka från Vermont. Brian lyfter ett ögonbryn. Inte mer. Han är upptagen. Ethan är mer än glad att fylla upp tomrummet. Genom att säga dom rätta sakerna. Göra dom rätta sakerna och uppskatta Justin på ett sätt som Brian absolut inte gör.

Mikey får verkligen lära sig vad det innebär att ha ett förhållande med Ben. Och han är sin mors son. Han backar inte. Han får ett nervöst sammanbrott - men: Han. Backar. Inte. Ben en man på miljonen, och äntligen accepterar Debbie det också. En ytterligare sak som kommer ur allt detta drama är att Brian - säkert för första gången - verkligen pratar om vad som verkligen hände på sjukhuset efter skolbalen och hur mycket det påverkade honom, och fortfarande gör...
När Brian kommer hem vill Justin vara romantisk, men istället för att berätta vad som hänt och varför han absolut måste gå ut så plöjer han bara på som vanligt. Brian. Fuckin'. Kinney. Klant. Arsel. Och Justin går hem till Ethan...

Jag kan inte komma på nån annan av karaktärerna som skulle haft samma integritet som Emmet och tackat nej till miljonen.

[mitten på s3]

Så fort Justin och Ethan kysser varandra så är magin borta. Den som var så underbar!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor feb 09, 2006 23:28

[2x19]

Är det inte Pool Boy killen i första scenen med Mareman på jerkatwork? Eller är det bara cyklopen som förvirrar?

Självklart matchar Debbie's bowlingklot hennes kläder! :D

I övrigt så överskuggar triangeldramat Brian/Justin/Ethan allt annat. Teds porr-ointresse (självklart är hans ultimata fantasi inte att vara med Brian - utan att vara Brian! ), flatornas Leda-drama och bowlingturneringen.

Mikey Mikey Mikey... :rolleyes:

Och allt mynnar ut i ytterligare en fantastisk slutscen! B-r-u-t-al! Justins totala förvirring är förståelig. Från passion till aggressivitet till förnedring och Justin blir lämnad på golvet som om han blivit slagen. Som vanligt så kan inte Brian öppna käften och prata - det vore för simpelt... och kanske överflödigt också. Är det inte så att Brian redan anser sig lämnad? Och hur ska han reagera på det när han så envetet hela tiden påstått att dom inte har ett förhållande? Att Justin inte är hans pojkvän. Vad lämnar det Brian för utrymme att känna sig sviken på?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 10, 2006 0:08

[2x20]

Ben är one of the family nu! :lovebunny:

Temmet... neeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!

Så länge som Justin och Ethan inte kysser varandra är det underbar magi och spänning mellan dom. Sen börjar det läppas och man vill bara skrika: Sluta!! Urrrk! Och ja Ethan, du ser ut som N'Sync...

Brian är besviken. Arg. Sårad. Men eftersom han inte kan tillåta sig att erkänna dom känslorna - eller öppna munnen och prata - så blir han småaktig och elak.

Scenen i loftet efter att Ethan kastat ut Justin är smärtsam.

Rage-partyt. Hoppet i Justins ögon när han hör att Brian leter efter honom och besvikelsen när han hittar honom med Rage... Brians devis "Bättre att provocera fram ett slut än att stilla bli lämnad" in affect. Och igen väljer Ethan Gold det perfekta ögonblicket att kliva in i handlingen.

Det jag kan sakna lite i det här avsnittet är att få en slutbild på Brian när han kysser sitt nästa trick och att Justin ser det. Reglerna gäller inte längre...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre feb 10, 2006 0:28

2x01
Vi får inte riktigt veta på en gång hur det är med Justin eller hur omfattande hans skador är. Fokus ligger istället mycket på Brian och det gör det desto starkare - man bryr sig som mest om Justin när man ser hur påverkad Brian är av det som hänt. Att han varit på sjukhuset varje kväll utan Justins eller någon annans vetskap, den blodiga sjalen han tydligen bär under sina kläder, osv. När andra karaktärer klagar på att han inte ens hälsat på Justin hamnar vi tittare på Brians sida eftersom vi vet mer än dem. Och då känns det tungt i slutet när Justins mamma först säger att det är på grund av honom som Justin kämpat sig tillbaka, för att sedan be Brian hålla sig borta och låta hennes son leva ett tryggare liv. Antagligen tycker en del av Brian att det verkligen var hans fel, så han sätter sig i bilen och kör iväg.

Mikey har tydligen bott i Portland med David och det funkade inte. Vilken lättnad att det är slut mellan dem! Och att vi slipper se mer av David. Hoppas jag. ;)

Emmett och Ted agerar förkläden åt Lindsay och Melanie på Lindsays systers bröllop. Scener när våra huvudkaraktärer agerar ut lite extra för att inte låta straighta personer med fördomar sätta sig på dem är alltid extra bra stunder. Så när Lindsay får allas uppmärksamhet och i sin skål inte bara talar öppet om förhållandet till Melanie utan dessutom friar till henne... Go Lindsay! :D

2x02
Både Ted, Emmett och Mikey har jobbrelaterade problem. Det var väl på tiden att Ted blev av med sitt jobb, han kan nog behöva lite förändring. Mikey också, så det är tråkigt att se honom återgå till Big Q. Men det är väl åtminstone bättre än att vara "naked waiter". Om man inte är Emmett Honeycutt, han verkar aldrig vara rädd att prova på nya saker. ;)

De har verkligen gjort Justins skador effektiva för att man ska tycka det är så hemskt som möjligt... handen som han ritar med... och att han är så psykiskt påverkad att han inte tål att någon rör vid honom... just de områden som definierat Justin som person. Hans konst och närhet med andra.

Nu får det oerhört sorgliga faktum att Justin inte minns dansen med Brian på skolbalen ännu en dimension... det visar sig att han måste återfå minnet av den kvällen för att kunna gå vidare. Det gör ont att se Brian försöka så mycket, återberätta och själv minnas allting igen.

Favoritreplik i avsnittet:
Brian: "You walked down with me, back to the Jeep, and we were goofing, we were dancing. I kissed you, said 'later'. And then you turned around and smiled. Then I knew why Debbie calls you Sunshine."
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre feb 10, 2006 1:34

Mä, gud vad jag är efter nudå.. det är irc-kanalens fel, jag har hängt där för mycket.. :)

Edit: Glory, det där är också en av mina favoritrepliker.. :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » fre feb 10, 2006 1:44

Tinwiel skrev:Mä, gud vad jag är efter nudå.. det är irc-kanalens fel, jag har hängt där för mycket.. :)

NEJ! Du är för långt fram. Imorgon borde jag börja på US. För jag ahr typ inget att göra alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » fre feb 10, 2006 15:59

Sett 1.01-02 (US) nu. Jag antar att den rätt snart bryter av från den brittiska? För de verkar som om att de faktiskt vill åt olika håll redan här trots att det nästan är en scen-för-scen-konvertering i piloten under den första halvtimman. US är kanske lite mer artsy-fartsy (vilket inte är dåligt i sig) och vågar inte ta ut svängarna riktigt lika mycket -- i varje fall inte än. Avsnitt två var lite mer skillnader i. (Jag är inte helt säker på castingen av Sharon Gless, men det kan komma av att jag nyss sett om UK.)

Porrfilmsnamn är alltid lika underhållande. "Shindler's Fist" fick mig att tokgarva.

Kondomanvändningen reflekterade jag över. I UK visade de bara dem lite flyktigt eftersom "det var självklart att de använder kondomer", här var det verkligen klippning och svepning med kameran så att man verkligen fick se det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » fre feb 10, 2006 19:17

Jag är så trött just nu... kanske beror på att jag inte kunde sluta se avsnitt i natt..! Somnade till slut nån gång strax före kl 8... och så upp 11:30 för att åka till stan... *zzzz* Det är farligt att ha alla avsnitt!! Men jag har bara sett t.o.m 3x10. :P Återkommer med fler s2-kommentarer senare i kväll.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre feb 10, 2006 21:51

noike, själv tycker jag att Sharon Gless är en fullträff. Helt underbar.

2x17
Jag älskar konversationen på the Diner om Lesbian Bed Death, den var rolig, och såna repliker är anledningen till att jag gillar den här serien. :)

Emmet på banken, när han är orolig för att åka fast, är hemskt söt. :lovebunny: Och Ted håller masken.. :D Temmet i högform.

Jag tycker att Justin borde fatta att Brian inte kunde åka till Vermont, det var lite väl needy och lite omoget, men ja.. det var väl en av dom sista dropparna som urholkar stenen, antar jag. Justin har bestämt sig för att "reglerna" och det där inte räcker för honom, han vill ha mer.. mer än dom få bevis på kärlek som Brian ger honom, nej, Justin har fått smak på romantik.. nåt som Brian aldrig kommer att kunna ge honom. Jag tyckte ändå att det var uppenbart att Brian blev ledsen för att Justin åkte till Vermont utan honom, och för att han inte fanns där när Brian ville berätta nyheten.. men att tänka längre än sin egocentrerade näsa, det är ju inte Brians stil.. :rolleyes:

2x18
Så det är lite synd om Justin för att Brian fortsätter vara en kallhjärtad skitstövel, som bara bryr sig om sig själv, tycker Justin ialla fall. Dock tycker jag väl att Justin är lite väl mycket drama queen (boy) i bland. Men han vill ha romantik, och fastnar för Ethan, som är precis sån romantisk, bohemisk konstnärssjäl som verkar vara raka motsatsen till Brian Kinney, just då. Justin försöker dessutom återskapa scener från deras möten tillsammans, senare hos Brian. Men B är besvärlig... fan, Brian, kunde du inte sitta ner och ha picknick en liten stund i alla fall... nope, går inte. Ibland är han så gullig, men för det mesta så är det bara skitstövel-takterna som gäller..

Så Ethan representerar alltså allt det som Justin hade velat fått av Brian, och mer därtill. Romantiker. Så jag förstår varför Justin gillar honom. Jag tycker att han är tråkig. Dessutom så var det nån replik som ha sa, på konstgalleriet, som lät lite för likt Keanu Reeves i rösten. Hey, duuuude.

Scenen mellan Mikey och Brian på sjukhuset var mest gripande här, när mina pojkar gråter så blir jag också lite gråtig. Eller ja.. nästan. Hal Sparks lyckas dessutom se riktigt ledsen och förtvivlad ut genom hela avsnittet. Starkt jobbat.

Emmet. Damn, vilket karaktär den mannen har. Min idol. Fuck'em all! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » fre feb 10, 2006 22:29

Tinwiel skrev:noike, själv tycker jag att Sharon Gless är en fullträff. Helt underbar.

Som sagt var, jag ahr inte kommit så långt ännu och min åsikt är lite färgad av den brittiska. Däremot kändes hon mer som en egen karaktär än de andra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre feb 10, 2006 22:39

noike skrev:
Tinwiel skrev:noike, själv tycker jag att Sharon Gless är en fullträff. Helt underbar.

Som sagt var, jag ahr inte kommit så långt ännu och min åsikt är lite färgad av den brittiska. Däremot kändes hon mer som en egen karaktär än de andra.

Jo, det är hon nog. Jag var ju inte färgad av den brittiska motsvarigheten när det gäller "mamma-karaktären", utan tyckte snarare att den brittiska var tråkig, när jag såg UKversion. Inte alls som Debbie. Du blir nog förtjust i Sharon/Debbie snart du också. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön feb 12, 2006 2:11

2x19
Var Justin tvungen att hångla med Ethan där på gatan, fattade han inte att det fanns en risk att Michael kunde se dom? Om han ska vänstra kan han väl vara lite smartare i alla fall.. Och var Mikey tvungen att skvallra? Jag blir skitsur, jag förstår att han vill berätta för sin bästa kompis att kompisen blir bedragen, men fan, han kunde väl ha pratat med Justin först om det..

Men visst. Hur skitskallig och arrogant och kall Brian är så är det ändå ett svek, det som Justin för, även om man förstår varför han gör som han gör. Justin bryter mot reglerna..

Bowlingtävlingen var rolig.
Deb: That thing you do with your throat.
Horvath: It's called breathing.
Deb: Well knock it off!

Är det bara jag som tycker att namnet Horvath låter som en demon? Horvath-demon. Jag är buffyverse-förstörd. ;)

Stackars Debbie, hon är rädd, och "spelar spel". Det är inte så lätt, närhet kan ju vara det mest skrämmande av allt ibland, speciellt om man har varit ensam länge som hon har.. fråga Brian..

Mikey: He didn't seem to care.
Och Ben ser fundersam ut... :? Svaret får vi i den dramatiska scenen på loftet senare.

2x20
Spänd stämning mellan Brian och Justin. Brian, strategen, går direkt efter Ethan. Oooouch. Men Justin förtjänar nästan det.. kanske inte Ethan (eller? :twisted: )Brian ser ut att förlåta Justin, även fast han säkert är sårad. Att förlora Justin är nog för jobbbigt, även om han aldrig skulle erkänna det. På kvällen när Justin kommer hem och Brian ligger och väntar, så håller Brian om Justin... där har du ditt kärleksbevis Justin. Men Justin vill ju ha mer, det har han ju bestämt sig för, och ur den synvinkeln så förstår jag den ständiga frustrationen av att bo med Brian. Ethan säger ju allt det han vill höra. Justin går sen iväg med Ethan inför alla på Babylon. Brian låtsas som att det inte spelar nån roll, men du lurar inte oss..
Hela serien
Beviset på hur knäckt Brian verkligen blev får vi ju se sen under säsong 3. :(
Forts 2x20
Och så har vi Temmet.. Ted skrattar åt allt Emmet säger och följer honom omkring som en kärlekskrank hundvalp. Det är hemskt irriterande, tycker både jag och Emmet. Sen vet ni ju redan vad jag tycker om Ted och Emmet och ett eventuellt kärleksförhållande, det har jag redan gnällt om massor. Dvs.. ingen "kärleks-kemi", och dom tar bort den utmärkta "vänskaps-kemin" som dom har istället. *surar lite*
Senast redigerad av Tinwiel mån maj 01, 2006 20:18, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film