caffeineaddict skrev:Matt & Trey har skapat en South Park-version för filmen där Cartman får in bajsinklädda 9/11-offer (ja, det ligger på den nivån).
Off skrev:Gjordes det klippet verkligen för filmen? Har funnits på internet ganska länge.
Off skrev:Poser får rätta mig om jag har fel men jag såg nog det där klippet för ett år sedan men visst det kanske har tagit lång tid att samla in.
caffeineaddict skrev:The Aristocrats. [...]
En intressant idé, en hel del skratt, vissa intressanta tankar kring vad som gör något roligt och om det är materialet eller framförandet som gör konst och humor till vad det är. 3 av 5.
CheeseGuy skrev:Supertrailer för Narnia (65Mb), nio minuter lång och fetspoilar den större delen av filmen tror jag.
Ser riktigt bra ut tycker jag, synd bara att den verkar mest gjord för barn.
Jo, alltså, det är ju inte fel, bara synd för mig personligen. Men samtidigt så kan ju till exempel Harry Potter vara lite mörkare och brutalare och fortfarande fungera som barnfilmer, och om jag minns rätt så var även Narnia-böckerna det. Men jag får väl se.AKS skrev:Och böckerna är ju barnböcker. Jag älskar dem oerhört (förutom rasistboken Hästen och hans pojke kanske, mest för att den är tråkig), men de är ju inte direkt Sagan om ringen vad gäller "vuxenhet".
Rombat skrev:Var nyss på bio (!) och ville se HP men polaren vägrade blankt.
Binchy skrev:Såg den gamla King Kong igår (Tin Edition). För att vara över sjuttio år gammal så var den förvånansvärt bra.
adolvsson skrev:Binchy skrev:Såg den gamla King Kong igår (Tin Edition). För att vara över sjuttio år gammal så var den förvånansvärt bra.
Som om det inte gjordes bra filmer under seklets första halva. Bah, I say, baaah!
Okej, kanske inte så farligt, men gamla filmer viftas för ofta bort alldeles för lättvindigt, bara för att de råkar vara gamla filmer. Och jag tycker det är otroligt synd.
King Kong, till exempel, är en fruktansvärt bra film men det finns en del, där från filmens första 40 år eller så som jag är mer förtjust i.
A bear skrev:Ge gärna lite tips. Älskar bra gamla filmer, men tyvärr är det inte alltid helt enkelt att skilja de bra gamla filmerna från de inflytelserika och bra-när-de-kom gamla filmerna.
adolvsson skrev:A bear skrev:Ge gärna lite tips. Älskar bra gamla filmer, men tyvärr är det inte alltid helt enkelt att skilja de bra gamla filmerna från de inflytelserika och bra-när-de-kom gamla filmerna.
Oj. Fredriks favoriter från filmhistoriens första 40 år? Då måste jag tänka efter lite, att bara rabbla upp är inte alltid min starka sida. Men absolut, det kommer.
caffeineaddict skrev:Sweet! Jag har aldrig lyckats hoppa på stumfilmsvågen helt förutom undantag
Chaplin t.ex. är ofta väldigt bra (4/5), men än har han inte slagit in den där 5-poängaren hos mig. Likväl rekommenderar jag ju The Kid, The Gold Rush och City Lights från hans stumfilmstider.
Vad det gäller 30-talet är jag en Capra-man: It Happened One Night och Lost Horizon.
Eftersom vi pratar om de första 40 åren, antar jag att vi slutar '35 och LH är iofs '37, men vafan, den nämns inte nog.
Andra rekommenderade fram till '35: Fritz Langs barnmördarklassiker M, lite bröderna Marx med Duck Soup, A Night at the Opera och Animal Crackers (AC är ordentligt underskattad, dialogen är knivskarp åtminstone under den första timmen. Sen, som så ofta med Marxarna, blir det för långt med så lite handling), två till stumfilmer som förtjänar att nämnas är Buster Keatons The General och Murnaus Sunrise. All Quiet on the Western Front känns banne mig som om den är betydligt nyare än 1930. The Thin Man är underhållning på hög nivå. Och så var det då King Kong...
Jäklar, jag tyckte banne mig om mer från den perioden än vad jag trodde att jag gjorde...
adolvsson skrev:Binchy skrev:Såg den gamla King Kong igår (Tin Edition). För att vara över sjuttio år gammal så var den förvånansvärt bra.
Som om det inte gjordes bra filmer under seklets första halva. Bah, I say, baaah!
Okej, kanske inte så farligt, men gamla filmer viftas för ofta bort alldeles för lättvindigt, bara för att de råkar vara gamla filmer. Och jag tycker det är otroligt synd.
King Kong, till exempel, är en fruktansvärt bra film men det finns en del, där från filmens första 40 år eller så som jag är mer förtjust i.
Usch vad jag älskar film. Bara för det måste jag se en nu. Inte nödvändigtvis en gammal, huvudsaken är att det är en film.
Binchy skrev:Ojoj, där trampade jag tydligen på en öm tå. S-s-sorry... Jag menade inte alls att filmer från första halvan av förra seklet inte är bra per definition. Det var främst special effects som vi tyckte var mycket bra för att vara en så gammal film. Trodde det framgick när jag sa att leranimatörer 45 år senare saknade deras skicklighet och finess (de har ju haft all chans i världen att lära sig av tidigare filmer, King Kongs animatörer fick uppfinna sina egna metoder).
Älskar också film. Kan tyvärr inte se en nu, sitter på jobbet och har måååånga timmar kvar till kvällen. Hade vi inte gillat gamla filmer hade vi ju inte köpt King Kong i Tin Edition (speciellt inte som vi redan hade köpt en enklare King Kong. Fast å andra sidan, det är långt ifrån den första som vi har i flera upplagor...).
Ber återigen om ursäkt att uttryckte mig så om gamla fina filmer, och ser fram emot den kommande listan.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare