Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån nov 28, 2005 0:14

The Aristocrats. En film som säkerligen blir roligare i sällskap, och även om den var konstant underhållande så blev det i slutändan mer intressant än roligt med alla utläggningar och varianter på samma skämt.

För er som inte vet så går hela filmen ut på att varenda komiker i hela världen ungefär (känns så i alla fall), diskuterar och gör varianter på ett och samma skämt, ett skämt som går att dra ut i all evighet och som oftast bygger på att man kommer på så brutala, osannolika, ohyggligt äckliga och direkt motbjudande varianter som möjligt. Vilket, om man är på rätt humör, kan bli riktigt roligt.

Mina favoriter var dock inte de som kom på de "värsta" varianterna, utan de som gjorde skämtet helt till sitt eget och varierade formen och varianterna på hur de berättade historien. Kevin Pollak gör det som en Christopher Walken-imitation. Sarah Silverman som en liten flicka som under skämtets gång kommer fram till sanningen i vad hon har gjort (hennes deadpan är precis otrolig, och hennes slutgiltiga punchline var filmens höjdpunkt för mig, hur obehaglig den än kan tyckas vara. "Joe Franklin raped me." Man måste se det för att förstå). En äldre herre berättar det som en engelsk gentleman utan att använda svärord (annars har nog ingen film använt orden "fuck" och "cunt" mer, någonsin). Jon Stewart dissar skämtet helt och gör det på ett väldigt roligt sätt. Matt & Trey har skapat en South Park-version för filmen där Cartman får in bajsinklädda 9/11-offer (ja, det ligger på den nivån).

Största chocken för oss som brukade hata honom kommer när Bob Saget drar en überbrutal version (som inkluderar, varning för allmänna grovheter att knulla en liten pojke i ögonhålan med en deformerad kuk) och sedan avslutar med att säga till kameran att "Can I get a copy of this so I can send it to the Full House kids?". Tyvärr pajar han det lite genom att själv börja skratta, vilket är problemet på flera ställen i filmen och kommer av att de flesta drar skämtet enbart framför kameran och inte framför publik.

En intressant idé, en hel del skratt, vissa intressanta tankar kring vad som gör något roligt och om det är materialet eller framförandet som gör konst och humor till vad det är. 3 av 5.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » mån nov 28, 2005 0:22

caffeineaddict skrev:Matt & Trey har skapat en South Park-version för filmen där Cartman får in bajsinklädda 9/11-offer (ja, det ligger på den nivån).

Det klippet såg jag typ igår utan att ha en aning om vart det kom ifrån. Sjukt var det i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » mån nov 28, 2005 0:29

Gjordes det klippet verkligen för filmen? Har funnits på internet ganska länge.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån nov 28, 2005 0:31

Off skrev:Gjordes det klippet verkligen för filmen? Har funnits på internet ganska länge.

Hm, jag blir osäker nu. Det var så jag kopplade det under filmens gång, men du kan ha rätt, det kanske fanns tidigare. Undrar i vilket sammanhang det gjordes dock, det tillhör ju inget avsnitt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tomas » mån nov 28, 2005 3:30

Det skulle förvåna mig om det inte spelades in speciellt för filmen. De måste ju ha hållit på och samlat in intervjuer under en lång tid och det var dessutom ett bra tag sedan filmen hade premiär.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Off » mån nov 28, 2005 18:57

Poser får rätta mig om jag har fel men jag såg nog det där klippet för ett år sedan men visst det kanske har tagit lång tid att samla in.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » mån nov 28, 2005 18:59

Off skrev:Poser får rätta mig om jag har fel men jag såg nog det där klippet för ett år sedan men visst det kanske har tagit lång tid att samla in.

Ja, det är lätt över ett år sen, men det gjordes nog ändå till filmen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Rombat » tis nov 29, 2005 13:42

Måste säga att Whoopi Goldberg var min favorit jämte Sarah Silverman. Höll på att garva runt när hon drog igång lite (och då fick man ju inte ens se hela hennes skämt).

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis nov 29, 2005 14:30

caffeineaddict skrev:The Aristocrats. [...]
En intressant idé, en hel del skratt, vissa intressanta tankar kring vad som gör något roligt och om det är materialet eller framförandet som gör konst och humor till vad det är. 3 av 5.

Jag håller med om allt caffe säger om filmen. Möjligt blev den lite väl tjatig och repeterande i första halvan när alla bara skulle repetera historien bakom och grunsskämtet hela tiden medan de tittade in i tre olika kameror.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » ons nov 30, 2005 19:01

Supertrailer för Narnia (65Mb), nio minuter lång och fetspoilar den större delen av filmen tror jag.

Ser riktigt bra ut tycker jag, synd bara att den verkar mest gjord för barn.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 30, 2005 19:05

CheeseGuy skrev:Supertrailer för Narnia (65Mb), nio minuter lång och fetspoilar den större delen av filmen tror jag.
Ser riktigt bra ut tycker jag, synd bara att den verkar mest gjord för barn.

Det är ju så den marknadsförs: "it's like the Passion of the Christ, but for kids."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons nov 30, 2005 20:37

Och böckerna är ju barnböcker. Jag älskar dem oerhört (förutom rasistboken Hästen och hans pojke kanske, mest för att den är tråkig), men de är ju inte direkt Sagan om ringen vad gäller "vuxenhet".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » ons nov 30, 2005 21:01

AKS skrev:Och böckerna är ju barnböcker. Jag älskar dem oerhört (förutom rasistboken Hästen och hans pojke kanske, mest för att den är tråkig), men de är ju inte direkt Sagan om ringen vad gäller "vuxenhet".
Jo, alltså, det är ju inte fel, bara synd för mig personligen. Men samtidigt så kan ju till exempel Harry Potter vara lite mörkare och brutalare och fortfarande fungera som barnfilmer, och om jag minns rätt så var även Narnia-böckerna det. Men jag får väl se.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons nov 30, 2005 21:54

Idag såg jag äntligen Hotel Rwanda. Fråga mig inte varför det dröjt så länge, jag hade den nedladdad och planerade att se den för mer än ett halvår sedan men av ett eller annat skäl blev det aldrig av. Som så mycket annat i mitt liv.
Nu ångrar jag i alla fall att jag inte såg filmen tidigare för jag har inte blivit så här berörd och - ursäkta mig - upplyst av en film sedan...ja, jag vet inte riktigt. 21 Grams kanske, men inte ens den filmen skar i mig lika djupt som Hotel Rwanda, eller fick mig att göra någon research efteråt (upplysande, som sagt).
Egentligen skäms jag lite också. Det är nästan lite skamligt att det krävs en tämligen förfinad och dramatiserad skildring i en film för att en 19-årig svensk student ska få vetskap om ett av världens värsta folkmord. Det är också beklagligt och i mina ögon helt ofattbart att Don Cheadle (om jag inte avgudade mannen förut så gör jag det definitivt nu) inte fick en Oscar för han är bra bortom superlativ. Jag gillade Ray och jag gillade Jamie Foxxs rollprestation men jämfört med Cheadle spelar han i knatteligan.
10/10.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Rombat » sön dec 04, 2005 1:14

Var nyss på bio (!) och ville se HP men polaren vägrade blankt. Så vi kollade på vad jag todde skulle vara en halvkul actionfilm. Domino var faktiskt riktigt kul bitvis även om den flummade loss ordentligt ganska ofta. Och jag gillar introt. Based on a true story. Sort of.
Plus att Tom Waits cameo är ganska urfreakad.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » sön dec 04, 2005 1:18

Rombat skrev:Var nyss på bio (!) och ville se HP men polaren vägrade blankt.

Vilken tråkig polare. HP4 var ju riktigt rolig och spännande... osv.

Hitta någon annan att se den med istället. Det är en film som nog gör sig bäst på bio! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » sön dec 04, 2005 3:44

Land of the Dead. Blod, inälvor, hjärnor, avslitningar av kroppsdelar, mer blod. Simon Pegg och Edgar Wright i cameos. Zombies, zombies och ännu fler zombies. Zooombies. Såhär ska en film göras. Hårdrock!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön dec 04, 2005 21:59

Såg The Descent idag. Hade höga förväntningar och den kändes inte som en skräckfilm för mig. Som spännande thriller med våldsamma inslag fungerade den dock utmärkt. Tyckte mycket om filmen även om jag aldrig blev rädd. Hoppade till ett par gånger dock och det är ju alltid trevligt.

Slutet var suveränt! Obehagligt på nåt vis.

7/10

Igår såg jag The Exorcism of Emily Rose på bio. Hade ställt in mig på drama först, rysare sen, men den var ännu mer rättegångsdrama än jag förväntat mig. Helt okej film, men kanske inget man lägger 80-90 kronor på.

5/10

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » mån dec 05, 2005 23:08

Såg den gamla King Kong igår (Tin Edition). För att vara över sjuttio år gammal så var den förvånansvärt bra. Leranimationsbarnfilmerna man såg när man var liten hade mycket att lära av dem som gjorde King Kong (synd att de inte gjorde det). Tempot var ju i långsammaste laget, för en som är van vid dagens sekundlånga scener. Till och med svärfar, som annars tycker att dagens filmer är alltför hoppiga och stressiga, tyckte att det gick lite väl långsamt ibland.

Nu väntar vi bara på den nya King Kong. Jackson har ju gjort bra filmer förr, så man har ju höga förväntningar. Hoppas att den kan leva upp till dem.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » mån dec 05, 2005 23:37

Binchy skrev:Såg den gamla King Kong igår (Tin Edition). För att vara över sjuttio år gammal så var den förvånansvärt bra.

Som om det inte gjordes bra filmer under seklets första halva. Bah, I say, baaah!

Okej, kanske inte så farligt, men gamla filmer viftas för ofta bort alldeles för lättvindigt, bara för att de råkar vara gamla filmer. Och jag tycker det är otroligt synd.

King Kong, till exempel, är en fruktansvärt bra film men det finns en del, där från filmens första 40 år eller så som jag är mer förtjust i.

Usch vad jag älskar film. Bara för det måste jag se en nu. Inte nödvändigtvis en gammal, huvudsaken är att det är en film.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån dec 05, 2005 23:40

Själv håller jag på med omtittar av filmer nu. Förra veckan såg jag de långa versionerna av Lord of the Rings. Igår såg jag The Terminator och idag började jag se Terminator 2, men en kompis ringde så jag hinner inte se klar den. Gör dock inte så mycket att få ett avbrott i rullen då man sett filmen ca 20-30 gånger tidigare. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis dec 06, 2005 0:10

adolvsson skrev:
Binchy skrev:Såg den gamla King Kong igår (Tin Edition). För att vara över sjuttio år gammal så var den förvånansvärt bra.

Som om det inte gjordes bra filmer under seklets första halva. Bah, I say, baaah!

Okej, kanske inte så farligt, men gamla filmer viftas för ofta bort alldeles för lättvindigt, bara för att de råkar vara gamla filmer. Och jag tycker det är otroligt synd.

King Kong, till exempel, är en fruktansvärt bra film men det finns en del, där från filmens första 40 år eller så som jag är mer förtjust i.

Ge gärna lite tips. Älskar bra gamla filmer, men tyvärr är det inte alltid helt enkelt att skilja de bra gamla filmerna från de inflytelserika och bra-när-de-kom gamla filmerna.

Men jo, "King Kong" är fortfarande fantastisk. (Och "Scarface" kommer tydligen på DVDnu! Yay!)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » tis dec 06, 2005 0:12

Såg precis bröderna Grimm..

Hade jag inte läst så mycket dåligt om den innan hade jag blivit grymt besviken, nu kändes det bara tråkigt att Gilliam inte lyckades riktigt...

Tideland sades nånstans vara den av Gilliams nya som var mest Gilliamig, så jag har lite förhoppningar där iaf..

Grimm var i vilket fall ganska usel... Stormare spelade som han brukar, fast den fåniga brytningen var italiensk den här gången... Effekterna var rätt dåliga rakt igenom tyckte jag, och vissa bitar som var bortklippta saknades verkligen. Känns väldigt amatörmässigt när folk plötsligt är tillsammans efter att ha varit separerade...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tis dec 06, 2005 0:14

A bear skrev:Ge gärna lite tips. Älskar bra gamla filmer, men tyvärr är det inte alltid helt enkelt att skilja de bra gamla filmerna från de inflytelserika och bra-när-de-kom gamla filmerna.

Oj. Fredriks favoriter från filmhistoriens första 40 år? Då måste jag tänka efter lite, att bara rabbla upp är inte alltid min starka sida. Men absolut, det kommer.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tis dec 06, 2005 0:36

adolvsson skrev:
A bear skrev:Ge gärna lite tips. Älskar bra gamla filmer, men tyvärr är det inte alltid helt enkelt att skilja de bra gamla filmerna från de inflytelserika och bra-när-de-kom gamla filmerna.

Oj. Fredriks favoriter från filmhistoriens första 40 år? Då måste jag tänka efter lite, att bara rabbla upp är inte alltid min starka sida. Men absolut, det kommer.

Sweet! Jag har aldrig lyckats hoppa på stumfilmsvågen helt förutom undantag såsom Greed och The Passion of Joan of Arc som är precis fantastiska. Vissa andra stumfilmsklassiker var helt okej, men inte mer. Andra bra, men inte så fantastiska som ryktet. Chaplin t.ex. är ofta väldigt bra (4/5), men än har han inte slagit in den där 5-poängaren hos mig. Likväl rekommenderar jag ju The Kid, The Gold Rush och City Lights från hans stumfilmstider.

Vad det gäller 30-talet är jag en Capra-man: It Happened One Night och Lost Horizon. Eftersom vi pratar om de första 40 åren, antar jag att vi slutar '35 och LH är iofs '37, men vafan, den nämns inte nog.

Andra rekommenderade fram till '35: Fritz Langs barnmördarklassiker M, lite bröderna Marx med Duck Soup, A Night at the Opera och Animal Crackers (AC är ordentligt underskattad, dialogen är knivskarp åtminstone under den första timmen. Sen, som så ofta med Marxarna, blir det för långt med så lite handling), två till stumfilmer som förtjänar att nämnas är Buster Keatons The General och Murnaus Sunrise. All Quiet on the Western Front känns banne mig som om den är betydligt nyare än 1930. The Thin Man är underhållning på hög nivå. Och så var det då King Kong...

Jäklar, jag tyckte banne mig om mer från den perioden än vad jag trodde att jag gjorde...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » tis dec 06, 2005 0:50

Marx och Chaplin är ju så givna att det bara stänker om det. Fan, jag är uppvuxen på bröderna Marx. Ge mig fem minuter att komma in i det facket i hjärnan så kan jag rabbla Marxismer i timtal. Måste köpa på mig de där DVD:erna vid tillfälle...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tis dec 06, 2005 0:52

Hoppsan, nu blev jag rejält sugen på att göra en riktig lista. Men! Det ska göras ordentligt. Trots det...

caffeineaddict skrev:Sweet! Jag har aldrig lyckats hoppa på stumfilmsvågen helt förutom undantag

Jag älskar stumfilm, även om jag sett för få. The Passion kan jag inte annat än hålla med om, eller t ex en svensk klassiker som Körkarlen. Det fanns, tror jag, en upptäckarglädje då när filmen var ny som gått förlorad, och även om jag antar att branschen redan då var styrd av pengar, var det inte alls samma sak som nu. Det märks i filmerna.

Chaplin t.ex. är ofta väldigt bra (4/5), men än har han inte slagit in den där 5-poängaren hos mig. Likväl rekommenderar jag ju The Kid, The Gold Rush och City Lights från hans stumfilmstider.

Jag är ett Chaplin-fan. Tack vare Filmstaden i Växjö fick jag se ett par av hans långfilmer på bio för något år sedan, Modern Times, som är en av mina absoluta favoriter, och The Great Dictator. The Gold Rush är jag å andra sidan faktiskt inte så såld på.

Vad det gäller 30-talet är jag en Capra-man: It Happened One Night och Lost Horizon.

Jag har sätt för lite Capra. För tusan, jag har sett mer Francis Capra än Frank Capra! Måste åtgärdas.

Eftersom vi pratar om de första 40 åren, antar jag att vi slutar '35 och LH är iofs '37, men vafan, den nämns inte nog.

Correctamundo. Jag tänkte specifiera det i min riktiga lista sen, men jag är glad att du har huvudet på skaft. Rock! Bara därför låter vi LH glida igenom.

Andra rekommenderade fram till '35: Fritz Langs barnmördarklassiker M, lite bröderna Marx med Duck Soup, A Night at the Opera och Animal Crackers (AC är ordentligt underskattad, dialogen är knivskarp åtminstone under den första timmen. Sen, som så ofta med Marxarna, blir det för långt med så lite handling), två till stumfilmer som förtjänar att nämnas är Buster Keatons The General och Murnaus Sunrise. All Quiet on the Western Front känns banne mig som om den är betydligt nyare än 1930. The Thin Man är underhållning på hög nivå. Och så var det då King Kong...

Usch, vad det rycker i den gamla filmtarmen nu. Sunrise har jag tyvärr inte sett ännu, och det är ett tyvärr med riktigt stora bokstäver, för efter vad jag har läst om den verkar det vara en riktigt, riktigt, rent förbaskat bra film.

Jäklar, jag tyckte banne mig om mer från den perioden än vad jag trodde att jag gjorde...

They sure knew how to put'em together.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis dec 06, 2005 2:32

Teasern till X3 är ute, och jag... gillade faktiskt vad jag såg, något oväntat:
http://www.apple.com/trailers/fox/x3/

Det känns som en rätt mäktig berättelse, och mycket mörk, vilket är saker som får det att tingla i väl valda tarmar. Teasern visar kanske inte för mycket, men det den visade såg väldigt lovande ut. Vilket är oväntat, eftersom Brett Ratner står som regissör den här gången.

Alltså, Ratner är i min bok en genomgående usel regissör. Eller, inte ens usel, han är bara inkompetent. Oduglig. Han har gjort filmer inom flera olika genrer, och dom har alla det gemensamt att dom har lämnat mig helt kall. Jag älskar de två första filmerna i den här serien, och beskedet om att Ratner skulle göra den sista gjorde mig obeskrivligt besviken, speciellt med tanke på hur X2 slutade och vartåt historien var dömd att gå. X3 skulle bli den största, bästa och känslomässigt starkaste av de tre filmerna, Bryan Singer var som gjorde för den, men istället får vi Brett Ratner.

Jag är, vad ska vi säga, lite mer hoppfull över att X3 kanske ska kunna bli sevärd efter den där teasern. Lite mer hoppfull, men fortfarande oerhört skeptisk. Red Dragon såg också rätt lovande ut innan den släpptes, vill jag minnas.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Binchy » tis dec 06, 2005 10:27

adolvsson skrev:

Usch vad jag älskar film. Bara för det måste jag se en nu. Inte nödvändigtvis en gammal, huvudsaken är att det är en film.

Ojoj, där trampade jag tydligen på en öm tå. S-s-sorry... Jag menade inte alls att filmer från första halvan av förra seklet inte är bra per definition. Det var främst special effects som vi tyckte var mycket bra för att vara en så gammal film. Trodde det framgick när jag sa att leranimatörer 45 år senare saknade deras skicklighet och finess (de har ju haft all chans i världen att lära sig av tidigare filmer, King Kongs animatörer fick uppfinna sina egna metoder).

Älskar också film. Kan tyvärr inte se en nu, sitter på jobbet och har måååånga timmar kvar till kvällen. Hade vi inte gillat gamla filmer hade vi ju inte köpt King Kong i Tin Edition (speciellt inte som vi redan hade köpt en enklare King Kong. Fast å andra sidan, det är långt ifrån den första som vi har i flera upplagor...).

Ber återigen om ursäkt att uttryckte mig så om gamla fina filmer, och ser fram emot den kommande listan.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » tis dec 06, 2005 15:03

Binchy skrev:Ojoj, där trampade jag tydligen på en öm tå. S-s-sorry... Jag menade inte alls att filmer från första halvan av förra seklet inte är bra per definition. Det var främst special effects som vi tyckte var mycket bra för att vara en så gammal film. Trodde det framgick när jag sa att leranimatörer 45 år senare saknade deras skicklighet och finess (de har ju haft all chans i världen att lära sig av tidigare filmer, King Kongs animatörer fick uppfinna sina egna metoder).

Älskar också film. Kan tyvärr inte se en nu, sitter på jobbet och har måååånga timmar kvar till kvällen. Hade vi inte gillat gamla filmer hade vi ju inte köpt King Kong i Tin Edition (speciellt inte som vi redan hade köpt en enklare King Kong. Fast å andra sidan, det är långt ifrån den första som vi har i flera upplagor...).

Ber återigen om ursäkt att uttryckte mig så om gamla fina filmer, och ser fram emot den kommande listan.

Det är synd att jag är en såpass känslig (med väldigt fin) kille, I'm gonna cry myself to sleep, and I... I I I I I IIII... Cry Myself to Sleep med Del Shannon. Uhm, vad var det vi pratade om?

Nej, det är naturligtvis ingen fara, men det är sant, det här är väl en av mina pet peeves, men så blir det när man umgåtts med folk som anser att en film som är äldre än två år är en dålig film eftersom den är äldre än två år. Calle och Christer, I blame thee!!

Specialeffekter i riktigt gamla filmer kan vara kul att se, speciellt välgjorde sådana. Jag menar, effekterna i just Körkarlen (den kom 1921) är ju milsvida från dagens, men fortfarande riktigt coola. Och väldigt bra för sin tid.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film