CheeseGuy skrev:Jag kunde inte låta bli att kolla på de här bilderna på ni-vet-vem (nej, inte Voldemort) i 5.06. DAMN! Den tredje bilden är min nya skrivbordsbakgrund nu.
Simon skrev:Kanonavsnitt denna veckan, verkligen, jag fick riktiga säsong 1-vibbar.
2x06
Hur bäst är det inte med ut-och-in-vändningen av serien där Sloane är som Sydney mot sina egna med skuldkänslor. Även om den där Rachel Nichols ligger ungefär i nivå med Michell Trachtenberg skådespelarmässigt så välkomnar jag hennes karaktär och allt vad den gör för innehållet med öppna armar. Att ha Sydney som backup är en kanonlösning på hennes gravida stadie, så att säga, och hon framstår precis så professionell som hon bör. Alias är nästan bäst när Sydney verkligen framstår som stenhård, och det gör hon här på alla de rätta sätten.
Avsnittet framställde verkligen hur hon saknar Vaughn på ett rörande och icke-smörigt sätt, och det blir allt svårare att tänka sig hur hon ska kunna fortsätta som agent när barnet föds även storymässigt. Jag gillar verkligen Sydney (till skillnad från typ alla på detta forumet eller nåt), och det rör mig extra mycket just för att inte ens jag kan rättfärdiga att hon stannar kvar på APO om inte barnet dör eller nåt, och det vill jag helt enkelt inte för karaktärens skull.
Över huvud taget vill jag understryka hur tragisk jag tycker hennes situation är och hur ensam hon verkligen verkar, trots att hon har sin far.
Amy Acker är helt sinnesförvirrande stenhård i sin roll. Jag blir typ rädd på riktigt när hon kommer gående mot kameran. Illyria måste verkligen satt henne på kartan över riktigt jädra coola tjejer och räddat henne från ett evigt upprepande av söta mus-Fred. Hon är lätt lika tuff som Anna fast när hon börjar prata är hon inte lika härlig att lyssna på som Sark (kanske inte helt oväntat).
Det ter sig relativt självklart att Rachel Gibson utrustas för att kunna ta över om Jennifer Garner lämnar serien, och ännu kan jag inte svara på hur jag känner för det. Så mycket av seriens värme och auktoritet kommer av Jack/Sydney, och jag tycker helt enkelt att Jennifer är en kanonskådis och att Sydney är en underbar karaktär. Jag tänker avvakta och se hur saker och ting utvecklas, men jag tvivlar på att en relevant relation mellan Rachel och Jack kan utvecklas utan att svika hela berättelsen ända in i benmärgen.
En sak är i alla fall säker, femte säsongen är tvivellöst i samma nivå som säsong 3 och snuddar ibland 1, och om serien skulle läggas ner nu när den väl kommit precis rätt igen och verkligen är uppriktigt spännande så vore det väldigt väldigt synd.
Det känns som att jag vill prata mer om avsnittet, men jag väntar nog med det i hopp om att jag kan tillägga något begripligt och organiserat.
Kalasavsnitt hur som helst. Kalassäsong också.
The Ankh skrev:[:-( :eek: :oops: :cry: :( Skulle det möjligen stå spoiler5x06 här och inte 2x06?
noike skrev:The Ankh skrev:[:-(![]()
![]()
![]()
Skulle det möjligen stå spoiler5x06 här och inte 2x06?
Ja. Dålig Simon.
CheeseGuy skrev:Säsong 5 blir den sista säsongen.
caffeineaddict skrev:adolvsson: Jag kan hålla med om en hel del av vad du skriver men WTF har du emot Victor Garber? Tillsammans med Ron Rifkin är han seriens största styrka.
Illyria skrev:När jag först började titta på serien tyckte jag inte hon var något speciellt, dvs att rollen inte krävde så mycket skådespelande, men sen när jag sett någon intervju med henne så var hon verkligen inte som jag trodde.
adolvsson skrev:
Allt det här är, naturligtvis och egentligen överflödigt att säga, min egen personliga åsikt. Du förstår kanske inte min ståndpunkt, men jag har å andra sidan oerhört svårt att förstå varför JG är så populär. Hon är ju inte ens attraktiv...
Överhuvudtaget har säsong fem varit förbannat jäkla ap-bra hittils, och för mig är det ett stort steg, eftersom jag inte gillade det jag såg av de tre första. De avsnitt jag sett av S4 var ett steg i rätt riktning, men långt ifrån tillräckligt. S5, å andra sidan, det är såhär en action-serie ska skapas. Bortsett från JG, förstås, men i stort sett varje scen hon inte är med i, är fullkomligt underbar. Och nej, inte underbart bara för att hon inte är med, utan för att Alias har blivit enormt bra i år.
HeY skrev:Det om säsong 5 var verkligen en annorlunda åsikt. De flesta tycker att säsongerna bara blir sämre, men du verkar gilla utvecklingen.
Jennifer Garner, attraktiv? Det tycker jag att hon är. Visst har hon inte ett sådant speciellt utseénde som t.ex Sarah Michelle Gellar, men jag tycker ändå hon är snygg. Men smaken är som baken
adolvsson skrev:Garner ser ut som en man i drag. Jag skulle kalla det min personliga åsikt, men fråga noike. Han vet. Numera är det ett faktum.
noike skrev:adolvsson skrev:Garner ser ut som en man i drag. Jag skulle kalla det min personliga åsikt, men fråga noike. Han vet. Numera är det ett faktum.
Jag, du och Brian Wood. Sämre sällskap kan man nog ha om en åsikt.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare