The Buffster skrev:Om programet är på engelska så ska titeln också vara det.
LWes skrev:Eynosh skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,714181,00.html
Det där var det värsta jag läst på länge.
caffeineaddict skrev:YAY!
HeY skrev:Night Stalker 1x01
Har precis sett piloten. Tyckte den var riktigt bra, lite lik Supernatural fasst inte lika bra. Tyckte det var en stor twist att Kochack (stavning?) också hade det märket, vad kan det betyda? Är han verkligen mördaren eller blev han märkt också, för att det är ngt speciellt med honom kanske?
Ska nog fortsätta se på serien för den verkar bra, hoppas den håller bättre eller åtminstånde inte sämre kvalitet än piloten.
Binchy skrev:Angående översättning av titlar. Det allra fånigaste är när en engelsk titel får en ANNAN engelsk titel i Sverige. T ex Miss Congeniality blev Miss Secret Agent.
Buffy och vampyrerna är ju en rätt taskig översättning. Det låter mycket barnsligare än originaltiteln, vilket är dumt, eftersom det faktiskt är en rätt blodig och grafisk serie, i alla fall när de inte klipper i den. Och den handlar ju inte om Buffy och vampyrerna. Livet, universum och allting vore en bättre "översättning". Hon är ju vampyrdräpare, vampyrslaktare, vampyrdödare, vampyrmördare, you name it, by trade, men bara hälften av monstren är ju verkligen vampyrer, om ens så många.
Tam skrev:Kan någon säga mig hur bra Kung-Fu är? Blev smått peppad på att jag skulle köpa den så kan någon säga "Ja, du skulle älska den" eller "Nej, du skulle bara bli besviken."
Tam skrev:Kan någon säga mig hur bra Kung-Fu är? Blev smått peppad på att jag skulle köpa den så kan någon säga "Ja, du skulle älska den" eller "Nej, du skulle bara bli besviken."
Tam skrev:Oj, nu lät den ju skitbra. Men jag antar att jag inte måste köpa den just nu ändå.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare