ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%

Antal röster : 40

Inläggav Tob » lör okt 01, 2005 9:35

Ep1

Tycker det var en bra säsongsöppning. Så här vill jag ha Alias. Fartfyllt, snabba vändningar, (halv)fåniga scenarior och realism som inte finns nånstans....men som sagt så vill jag ha det. Då är Alias som bäst och det visade man nu.

Tvivlar starkt på att Vaugn är död. Allt är en bluff.
Senast redigerad av Tob lör okt 01, 2005 17:40, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Noam » lör okt 01, 2005 17:33

Tob skrev:Ep2

var fick du tag på den? :eek:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tob » lör okt 01, 2005 17:40

CyberAL skrev:
Tob skrev:Ep2

var fick du tag på den? :eek:

Opps...fixat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Noam » lör okt 01, 2005 19:51

hmm, jag gillar Alias, men jag gillar inte de storys de försöker berätta. Jag tycker de har stora problem att hålla det på en bra nivå.. antingen är sakerna som händer så billiga och enkla att det blir tråkigt.. eller så är det så rörigt och komplicerat att det dels blir svårt att hänga med och dels tappar trovärdigheten.

Jag håller med caffeinaddict lite.. jag kollar också på Alias för att få lite härlig amerikansk hollywood-spion-action.. EP1 var perfekt ur den synvinkeln.. jag hoppas att de kan hålla den standarden och inte, åter igen, yrar iväg på mindre trovärdiga, röriga historier så man tappar tråden mellan avsnitten...
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » tis okt 04, 2005 18:42

5.01 Tycker säsongen börjar lovande, börjar med det som saknades från större delen av s4: mer öppet mysterium, hemliga spioner, nån har en agenda osv. Och ännu en 1500-tals profet? Rambaldi är helt utspelad nu? Jag gillar verkligen Rambaldi så jag hoppas han inte är helt borta eller att detta då är ännu ett av hans manuskript.

Tyvärr var jag spoilad om slutet av avsnittet, men är Vaughn verkligen död? Iofs har det scenariot utspelats ett antal ggr ju, så han kanske verkligen är död. Jag tror inte hans dubbelidentitet var planerad från början utan började tänkas ut under s4 om det nu skulle bli en s5 och så bakades det in i slutet med Irinas kommentar och sen bilkrashen. Och om han nu verkligen är död tror jag inte serien skulle ha några problem att "överleva" det. Jag har inga problem med Vaughns karaktär men det finns saker i serien som är större än så.

Alla sätt de filmade på att inte visa Jens mage, tröjor, tåg osv tongue.gif smile.gif

Som sagt, bra säsongsstart. Marshall verkar ha fått en motståndare också, ska bli intressant att se hur han tar den konkurrensen. Och Sydney har hela teamet bakom sig - såklart. Jag gillar att Jack är chef nu. Go team!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre okt 07, 2005 17:55

5.02 Med den magen måste de hitta en ersättare snabbt -- det börjar bli lite löjligt med att hon är field agent och spärkar stjärt med den i vägen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre okt 07, 2005 18:17

Längtar efter att få se 5x02 ikväll, har avsnittet klart men jag vill hellre se det när det är mörkt. 5x01 var riktigt bra och lovande men jag tvivlar på att Vaughn är död, Syd föll ju inte ens en tår. Men det återstår väl att se..

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Gordo » fre okt 07, 2005 20:53

5x02

Jag saknar Vaughn och jag saknar Sidney-aktion. Det blev lite mer av det sistnämnda mot slutet men jag blev lite besviken på avsnittet.

Är Vaughn verkligen död? Det verkar ju så i och med att det kommer nykomlingar in. Och vad har René för planer? Vem är den döde, nu levande mannen? Det känns ju som att det finns en hel del spännande att spinna vidre på under säsongen men jag undrar hur det kommer att bli med Sidneys graviditet. Känns som om det förstör lite av seriens charm.

Ser fram emot nästa avsnitt!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 21:01

5.02 Ny öppningssekvens, jag gillade att alla var med - och Vaughn är borta haha, det blir nästan lite komiskt när de sådär plötsligt dödar en huvudkaraktär som varit med i fyra år.

Tror på att Syds agerande är mer chock, inte bara av Vaughns död utan hela hans identitet, och hon verkar känna sig maktlös, det är svårt att göra något. Inte som i fallet med förra fästmannen, då gick hon direkt efter den ansvarige som ju fanns rakt framför henne. Fast jag är inte helt säker på att Vaughn är död.

Ett okej avsnitt, det hände inte så mycket egentligen, men slutet är intressant. Eller egentligen två intressanta saker. Efter vad han på planet sa, att han inte skulle överleva en dag med CIA, det låter ju som ett inside-jobb även för kroppen som blev stulen. Och vem är det? 1500-tals profeten? Rambaldi? Vaughn? Nån annan?

Känns som vi inte riktigt fått något grepp på de nya karaktärerna ännu. Rachel Nichols karaktär står på andra sidan, men vi vet inte något om henne, och den nya agent Thomas fick inte vara med mycket. Dessutom adjö till Wiess, det är stora förändingar på gång...

Previewn 5.03 Nästa vecka verkar mer intressant, det verkar hända mer saker, vi får lära känna de nya agenterna mer, båda två verkar rätt intressanta. Rachel Nichols karaktär - ska bli intressant att se vad hon håller på med.Och Amy Acker ska gästspela :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre okt 07, 2005 21:17

5.02The Return of Världens Sämsta Intro. Men nu får man i alla fall se de andra skådespelarna.

De nya karaktärerna ser helt okej ut än så länge, och det är ju inte som att de har mycket att leva upp till. Nichols förresten - yum.

Hittils ser det betydligt arcigare ut än förra säsongen. Bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » lör okt 08, 2005 23:45

5x02
Gillade det nya introt, äntligen är alla med. Men jag tror jag gillar det som var i säsong 1-3 bäst av dem alla.

Ska bli intressant att lära känna de nya karaktärena och jag undrar hur Sydney's graviditet kommer påverkar hennes arbete som fält agent och övriga säsongen. Kanske föder hon innan 5x22 så man kan få lite "kick-as" fighter, vilka brukar vara bra gjorda i Alias.

Vad gäller "den frysta kistan" tror jag att det kan vara en möjlighet att det är Vaughn i den. Men kanske är det för förutsägbart så det är ngn annan. Det är nog det är jag är mest ivrig att få veta, är det Vaughn, eller är han verkligen död?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » sön okt 09, 2005 8:55

nya karaktärer.. YYYYEEESSS!!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav LWes » sön okt 09, 2005 10:25

HeY skrev:5x02
Vad gäller "den frysta kistan" tror jag att det kan vara en möjlighet att det är Vaughn i den.

Dom skickade väl den för att få kroppen identifierad. Om det var Vaughn skulle dom nog kunna identifiera honom själv.
Det vore väldigt häftigt om det vore Rambaldi!

Jag älskar det nya introt. Förra säsongen sög det verkligen och var bland dom sämsta någosin. Säsongerna innan det var det bara tråkigt.
Äntligen gör dom som man ska med det.
Dom nya karaktärerna är alla fantastiska, om inte annat bara för att dom är nya och jag älskar nya.
Coolt att få lite Dixon action, det känns som det var ett tag sen han var så aktiv i uppdragen.
Om bara Sark skulle kunna vara med hade jag blivit riktigt glad.

I vilket fall som helst tycker jag att säsongen har börjat riktigt bra, och jag ser fram emot mer! (fast om serien tar slut efter den här säsongen är det ok, om det betyder att Night Stalker får fortsätta.)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » sön okt 09, 2005 13:52

5.02

jag älskade avsnittet som jag såg igår, undrar vem det är i kroppen, jag tror inte att det är vaughn eftersom att personen i ja kammaren hade grått hår (såg jag) I just love the new characters!!

Trailer nästa avsnitt

Hade någon av er också sett trailern efter avsnittet?? , Var det inte så att en av karaktärerna är och hjälper the bad guys?? Eller så är hon deep undercover
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » sön okt 09, 2005 14:02

5.02

Jag trodde att utan Vaughn så skulle serien gå under, men jag tror verkligen att serien på något sätt blivit bättre.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav LWes » sön okt 09, 2005 16:51

Chosen skrev:5.02Jag trodde att utan Vaughn så skulle serien gå under, men jag tror verkligen att serien på något sätt blivit bättre.

Jag tror att serien kan klara sig utan alla utom Jack. Så länge Jack finns kvar så är allt lugnt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön okt 09, 2005 16:52

LWes skrev:Jag tror att serien kan klara sig utan alla utom Jack. Så länge Jack finns kvar så är allt lugnt.

Medhåll.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön okt 09, 2005 20:23

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:Jag tror att serien kan klara sig utan alla utom Jack. Så länge Jack finns kvar så är allt lugnt.

Medhåll.

Nej, Sydney måste ju vara med också. (tycker knappast det behövs spoilermarkering på det LWes skrev så jag gör ingen heller.)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön okt 09, 2005 20:49

HeY skrev:
caffeineaddict skrev:

Medhåll.

Nej, Sydney måste ju vara med också. (tycker knappast det behövs spoilermarkering på det LWes skrev så jag gör ingen heller.)

Pfft! För min del är Syd och Vaughn lätt de ointressantaste av allihop.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön okt 09, 2005 22:38

noike skrev:
HeY skrev:
caffeineaddict skrev:
Medhåll.

Pfft! För min del är Syd och Vaughn lätt de ointressantaste av allihop.
Ja, serien skulle nog fungera bra utan Sydney. Men jag skulle även säga samma sak om Buffy (eller vilken serie som helst). Det är inte en karaktär som gör serien vad den är utan helheten av världen det utspelar sig i och allt som händer runt omkring, samt seriens själ och kännslan den ger.
Självklart om man skulle byta ut alla karaktärer på en gång skulle det förmodligen kännas annorlunda och främmande, men om man har någon eller några karaktärer kvar som man känner igen sig med så kan man enligt mig göra sig av med vilken av dom andra som helst.

Så tycker jag i alla fall...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » sön okt 09, 2005 22:40

För mig givna karaktärer: Jack, Syd, Marshall
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön okt 09, 2005 22:41

LWes skrev:Ja, serien skulle nog fungera bra utan Sydney. Men jag skulle även säga samma sak om Buffy (eller vilken serie som helst). Det är inte en karaktär som gör serien vad den är utan helheten av världen det utspelar sig i och allt som händer runt omkring, samt seriens själ och kännslan den ger.

The Prisoner hade inte fungerat utan #6, och jag har svårt att se Farscape fungera med någon annan än John Crichton i huvudrollen. Samma sak med andra serier där kulturkrockar och liknande är en viktig del av handlingen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Gordo » mån okt 10, 2005 8:08

Illyria skrev:För mig givna karaktärer: Jack, Syd, Marshall

Jag håller helt med dig Illyria.
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav HeY » mån okt 10, 2005 23:20

Gordo skrev:

Jag skulle nog byta ut Marshall mot Vaughn eller Sloane, men annars stämmer det.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis okt 11, 2005 0:31

HeY skrev:
Gordo skrev:

Jag skulle nog byta ut Marshall mot Vaughn eller Sloane, men annars stämmer det.

Min top 3 är Jack, Dixon och Sloane. Lätt dom tre coolaste. (ja, jag gillar uppenbarligen äldre män :eek: )
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tis okt 11, 2005 0:46

Syd är nog den svagaste karaktären nu (hon var ju lite bättre i de första säsongerna), men jag har ändå svårt att föreställa mig serien utan henne. (Inte för att jag inte tror att det skulle gå - snarare tvärtom om en bättre karaktär får huvudrollen - jag har bara svårt att föreställa mig det.) Jack är nog bäst, och Marshall fungerar också jäkligt bra ibland (jag gillar ju de mer mänskliga karaktärerna i serien, och sen slutet av säsong 2 har det varit tuuunt på den fronten). Och när Sloane och Dixon faktiskt får något att göra så gillar jag dem också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Ankh » tor okt 13, 2005 12:58

Såg avsnitt 303 i går (har inte kommit längre och är extremt anal ang. spoilers.. bara så ni vet.. jag riskerar mycket bara genom att gå in här men jag måste bara skriva av mig ;-)

Ok; spoiler säsong 3:

Vaughn.. och hans nya ÄCKLIGA VIDRIGA fru. Vet att det är "hollywood" av mig min kan hon inte bara dö då att Syd och han kan bli tillsammans igen? Jag accepterar inte det här! Är uppriktigt deppig i dag (jaja, jag borde skaffa ett eget liv) Kan inte folk få vara lyckliga ens på TV? Det är nästan så illa att jag vill bryta mpt min egen spoiler.nopja och kolal upp i fall sdom blir i hop igen. Men nej.. säg inget. och.. Will, var e han? "Witness protection.. jaja...

Puh! How nice to get that off my sholders! Tack för att ni lyssnade ;)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Gordo » tor okt 13, 2005 14:15

The Ankh skrev:Såg avsnitt 303 i går (har inte kommit längre och är extremt anal ang. spoilers.. bara så ni vet.. jag riskerar mycket bara genom att gå in här men jag måste bara skriva av mig ;-)

Ok; spoiler säsong 3:

Vaughn.. och hans nya ÄCKLIGA VIDRIGA fru. Vet att det är "hollywood" av mig min kan hon inte bara dö då att Syd och han kan bli tillsammans igen? Jag accepterar inte det här! Är uppriktigt deppig i dag (jaja, jag borde skaffa ett eget liv) Kan inte folk få vara lyckliga ens på TV? Det är nästan så illa att jag vill bryta mpt min egen spoiler.nopja och kolal upp i fall sdom blir i hop igen. Men nej.. säg inget. och.. Will, var e han? "Witness protection.. jaja...

Puh! How nice to get that off my sholders! Tack för att ni lyssnade ;)

Jag kände precis på samma sätt :)
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Ankh » tor okt 13, 2005 14:29

Gordo skrev:Jag kände precis på samma sätt :)

Ja.. nästan så att jag inte vill se nå mer nu. Men det ska jag så klart ändå!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Gordo » fre okt 14, 2005 14:11

5x03

AMY!!! :)

Nu börjar det hända saker och jag tror nog att den här säsongen kan bli riktigt bra. Jag vet att jag var lite skeptisk efter förra avsnittet och jag saknar fortfarande både Vaughn och Sydney-aktion men jag tror att det kan bli bra ändå.

Ett tag trodde jag att Rachel skulle bli trippelagent men så verkar det ju inte bli. Tror nog att jag kommer tycka om henne som karaktär, det här kommer att bli spännande. Jag tror att Syd och Rachel kan funka bra ihop.

Men Amy, åh Amy!!!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film