Frågor (spoilers S4)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Frågor (spoilers S4)

Inläggav Buffy_4ever » mån sep 12, 2005 14:44

Kan ni vara snälla och svara på mina frågor?

1. När kommer den dära tjejen som är en häxa (och som blir ihop med Willow ett litet tag) , komma till Sunnydale? Hon är blond.
2. Ungefär hur mycket kan säsong 2 kosta på video?
Buffy_4ever
Minion

Re: Frågor SPOILER

Inläggav brat » mån sep 12, 2005 15:24

Buffy_4ever skrev:1. När kommer den dära tjejen som är en häxa (och som blir ihop med Willow ett litet tag) , komma till Sunnydale? Hon är blond.
2. Ungefär hur mycket kan säsong 2 kosta på video?

1. Någon kanske vill lägga till rätt spoilervarning i rubriken? Jaja, jag märker mitt svar ändå. :)
Spoiler hela säsong 4
Det är inte så värst mycket spoiler om man räknar med hur långt kanal5 kommit nu. Faktum är att Tara dyker upp första gången på onsdag! :) Avsnitt Hush (4x10).

2. Den svenska utgåvan kan du få för under 500:- /säsong. Ofta kan man hitta den ännu något billigare på olika reor och specialerbjudanden. Den amerikanska versionen (då måste din spelare klara av R1) är ofta billigast, men då tillkommer så klart en del frakt och eventuell tull.
Någon som kan trådarna här bättre kanske vill tipsa om trådar där man hittar diskussioner om just boxköp?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav latarmig » mån sep 12, 2005 15:56

Bra rubrik. Kan vi inte ha den här tråden till alla liknande frågor?

Grovt sett kan man dela upp frågorna på forumet i två sorter.

1. Frågor som har ett svar (vad heter skådespelaren som spelar karaktären x, i vilket avsnitt säger Willow y, finns BtVS utgiven utan regionskod?).
2. Frågor som beror på vad man tycker, det vill säga frågor som kan diskuteras i det oändliga.

När någon startar en ny tråd för en fråga av första sorten så blir den oftast kortlivad (någon svarar på frågan så är det hela över), eller möjligtvis övergår den i en off topic-diskussion. Eftersom det är trist med mängder av döda småtrådar skulle det vara bra att få allt samlat, ungefär som hjälptråden i Bronze.
latarmig
Big Bad

Inläggav The Ankh » tis sep 27, 2005 8:53

Oh! Jag lägger in en fråga här:
I avsnitter Seeing Red, Är det någon som vet vilken musik som är med? Tror det är här som Xander promenerar i Sunnydale, ser Anya med en dammvippa på The magic Box etc, under tiden spelas en låt som jag tyckte verkade kalasbra att ha när man vill deppa till stämningen lite och dricka lite rödvin.... Nån som vet?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Nyx » tis sep 27, 2005 11:26

The Ankh skrev:Oh! Jag lägger in en fråga här:
I avsnitter Seeing Red, Är det någon som vet vilken musik som är med? Tror det är här som Xander promenerar i Sunnydale, ser Anya med en dammvippa på The magic Box etc, under tiden spelas en låt som jag tyckte verkade kalasbra att ha när man vill deppa till stämningen lite och dricka lite rödvin.... Nån som vet?

Om det är sången i slutet på Entropy som du menar (när Xander promenerar och Anya städar) så är det That Kind of Love av Alison Krauss. Den finns på "Radio Sunnydale"-skivan!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav The Ankh » tis sep 27, 2005 15:06

Nyx skrev:
The Ankh skrev:Oh! Jag lägger in en fråga här:

Om det är sången i slutet på Entropy som du menar (när Xander promenerar och Anya städar) så är det That Kind of Love av Alison Krauss. Den finns på "Radio Sunnydale"-skivan!

Näe då menar jag en anna låt. Alison Krauss låten har jag känt till och gillat länge, detta är en annan låt som jag hörde i nåt av avsnitten jag såg (för andra elelr tredje gången) i går.. men jag kan bara inte komma i gåh exakt när den är... Sheit...
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Rombat » tis sep 27, 2005 15:46

Tror det är Azure Ray med låten Displaced.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Ankh » tis sep 27, 2005 16:19

Rombat skrev:Tror det är Azure Ray med låten Displaced.

AHA!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Återgå till Allmänt om BtVS