ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%

Antal röster : 40

Inläggav Tob » mån mar 28, 2005 23:55

Denna Alias tråden är för dem som följer serien på Tv4. Den andra tråden är för dem som följer serien i USA. Var du skall placera dig är därför lite tvivelaktigt, men jag skulle rekommendera denna tråden och att du spoilermarkerar sånt som inte visas på Tv4.

Så sent släpptes den inte, september 7 vill jag minnas. R2uk S2 släpptes någongång förra sommren, juni/juli om jag minns rätt. Skulle tippa på att säsong 3 släpps nu till sommaren någongång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tis mar 29, 2005 0:03

Den andra tråden borde heta s4 spoilers i rubriken så folk slutar vara förvirrande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 29, 2005 0:37

Men vilken säsong är TV4 på nu? För ett par veckor sen har jag för mig att jag skymtade mitten av säsong 2 på TV, men om de visar ett varje natt går det ju hur fort som helst.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tis mar 29, 2005 0:45

Tv4 och ett avsnitt varje natt? Det är Tv4 vi pratar om och de visar s2 för första gången nu. Det är ett avsnitt i veckan och de ska börja med s3 direkt efter s2, vilket väl blir om någon vecka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 29, 2005 0:49

Ok, då är jag med. Störande att man inte kan få boxen nu, bara... jag har alla avsnitt på hårddisken, men jag tycker Alias är så lysande att den förtjänar att ses på DVD.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav sus@n » tis mar 29, 2005 10:16

Yog-Sothoth skrev:Ok, då är jag med. Störande att man inte kan få boxen nu, bara... jag har alla avsnitt på hårddisken, men jag tycker Alias är så lysande att den förtjänar att ses på DVD.

Är du medlem på det svenska alias forumet :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 29, 2005 12:30

sus@n skrev:
Yog-Sothoth skrev:Ok, då är jag med. Störande att man inte kan få boxen nu, bara... jag har alla avsnitt på hårddisken, men jag tycker Alias är så lysande att den förtjänar att ses på DVD.

Är du medlem på det svenska alias forumet :D

Dessvärre inte. Adress?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav sus@n » tis mar 29, 2005 12:56

Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » tis mar 29, 2005 12:56

Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » tis mar 29, 2005 12:57

Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » tis mar 29, 2005 12:58

Spam i allra minsta grad. Någon moderator fixa?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav HeY » tor apr 07, 2005 19:04

sus@n skrev:Spam i allra minsta grad. Någon moderator fixa?

Det är väl bara bra. Man kan ju omöjligt missa den ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 22:54

Illyrias förslag verkade vettigt. Den här är alltså återöppnad och den andra stängd, allt för att undvika spoilersaker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor sep 22, 2005 23:00

Då fortsätter vi väl här.

adolvsson skrev:Men vad som verkligen störde mig, var känslan av att det inte verkar som man får kritisera Alias.

Not true. Det påpekade jag även i den andra tråden som är full av kritik mot säsong 4, men att rent gå in för att basha en serie "just because" är inte konstruktiv kritik och sättet vissa kommentarer skrevs på var nedlåtande (och det var jag inte ensam om att tycka heller).

Men till något trevligare: en vecka kvar tills säsongspremiären!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 23:17

Illyria skrev:Not true. Det påpekade jag även i den andra tråden som är full av kritik mot säsong 4, men att rent gå in för att basha en serie "just because" är inte konstruktiv kritik och sättet vissa kommentarer skrevs på var nedlåtande.

Det är svårt att prata upplyftande om en serie som man tycker misslyckas på de flesta punkter, trots bra förutsättningar. Försök att inte ta det personligt. Hade jag gjort det med t ex Buffy, skulle jag väl hoppat i ordentligt galen tunna för länge sen.

Men ren bashing? Det tycker jag vi, generellt sätt klarat oss ifrån rätt bra på det här forumet. Om du refererar till en sådan sak som mitt användade av ordet skräp förut, tolkar vi nog bashing olika, med tanke på att inlägget inte ens hade det i fokus utan bara hängde på. Om du nu refererade till en sån sak.

Precis en vecka? Meh. Då hinner jag nog inte se det alls än på ett tag. Inte lika illa som att inte kunna se VM eller House eller GG, men ändå. Saublans nyfiken på vad Jeff Bell kan tillföra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tor sep 22, 2005 23:18

Illyria skrev:Då fortsätter vi väl här.

adolvsson skrev:Men vad som verkligen störde mig, var känslan av att det inte verkar som man får kritisera Alias.

Not true. Det påpekade jag även i den andra tråden som är full av kritik mot säsong 4, men att rent gå in för att basha en serie "just because" är inte konstruktiv kritik och sättet vissa kommentarer skrevs på var nedlåtande (och det var jag inte ensam om att tycka heller).

Jag vet en liten nerlåtande kritik som jag har mot säsong 4.Säsongsfinalen var helt otroligt bra tycker jag, men om man jämför med tidigare så kändes den lite overkligare. De "Vatten-besatta" kändes som zombier, det ska vara mer action i verklig grad tycker jag.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor sep 22, 2005 23:30

adolvsson skrev:Försök att inte ta det personligt.

Även om bashing är trist för en serie du gillar och konstruktiv kritik ger mer bryr jag mig inte hurvida någon gillar en serie eller ej, men när det går ner på en nivå där det frågas efter varför Alias-fans behöver specialbehandling och liknande, då blir det faktiskt personligt.

Det HeY skrev ovan borde spoilermarkeras.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 23:31

Jag kisade och fixade en spoiler. Fick jag med allt eller var det för myclet?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 23:38

Illyria skrev: men när det går ner på en nivå där det frågas efter varför Alias-fans behöver specialbehandling och liknande, då blir det faktiskt personligt.

Pfft, I can give as good as I get. Eller jag försöker i alla fall. För att inte missförstås skrev jag till och med ut att det var som svar till simons i mitt tycke obefogade anklagelser om elittänkande bland vilka det nu är som räknas till ledningen. Det hjälpte tydligen inte.

redigerad för att lägga till ett par timmar senare: Dessutom, kom jag att tänka på nu, dissar vi ju faktiskt varandra till höger och vänster på forumet annars, allt i genomgående gemytlig anda. Det är ju lustigt att det plötsligt blir ett problem i just den här tråden.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » fre sep 23, 2005 10:47

HeY (4.22):Heh, jag tycker alltid serien är bäst när den själv inser att den är alldeles för överdriven för att ens försöka ha något med realism att göra, och istället ger sig hän till alla de extremfåniga agentaction-idéer den kan komma på. Det gjorde S1 till väldigt bra underhållning och 4.22 till det bästa avsnittet på länge! Vatten-zombies var precis i rätt anda.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre sep 23, 2005 11:46

Förutom de första fyra eller så i s1 och några ströavsnitt i s2 så har jag inte sett mycket, men 4.13 och 4.20-22 var riktigt kul. Alla kanske inte håller med om det, speciellt inte 4.13 om jag har förstått det hela rätt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre sep 23, 2005 12:03

noike: Kul att du gillade det! :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre sep 23, 2005 13:40

Jag minns inte specifikt vad som hände i 4.13, jag hade dock många invändningar mot s4 i allmänhet, men säsongsavslutningen var lysande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre sep 23, 2005 16:07

Illyria skrev:Jag minns inte specifikt vad som hände i 4.13, jag hade dock många invändningar mot s4 i allmänhet, men säsongsavslutningen var lysande.

Du och jag diskuterade 4.13 i den stängda tråden.

4.13:Tuesday. Syd är levande begraven och Marshall räddar dagen genom att plocka ut ett öga med en spork. Du hatade det, jag tyckte om det väldigt mycket (herregud, jag fick precis hjärnsläpp och glömde bort hur man stavade "väldigt". Prövade minst tre-fyra varianter innan jag fick det rätt!). Tycker det är precis den sortens nonsensaction som Alias är när det är som bäst för mig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre sep 23, 2005 16:15

Alias kills Bill, minns att jag inte var speciellt förtjust i det ja.
Men jag håller på att se om s4 nu faktiskt. Tänkte ge säsongen ytterligare en chans och jag har även sagt tidigare att jag tror säsongen fungerar bättre vid en omtitt, får se om det stämmer nu... Har inte hunnit mer än ett par avsnitt hittills.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons sep 28, 2005 21:50

http://www.whedon.info/article.php3?id_article=11583

Bilder från 5x03 på Rachel Nichols och (behövs det här verkligen?)Amy Acker!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » ons sep 28, 2005 22:12

CheeseGuy skrev:http://www.whedon.info/article.php3?id_article=11583

Bilder från 5x03 på Rachel Nichols och (behövs det här verkligen?)Amy Acker!

Ska Amy vara med :eek: Det hade jag ingen aning om :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre sep 30, 2005 16:23

5.01 Är han död nu? Nej. Är han död nu då? Nej. Men nu? Nej. Eller jo! Titta! (Fast jag tvivlar ändå.)

Rachel Nichols, mest hennes bakhuvud och röst, men man tar vad lite man får. Tre månader senare Jag tror att de kommer att göra lite mer saker som "tre månader senare" för att få det hela up to speed med Garners bakande love-spawn. Avsnittet var helt okej underhållning.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre sep 30, 2005 17:10

5.01:Rätt kul faktiskt. Fortfarande samma, gamla dugliga spionunderhållning som vanligt. Men naturligtvis är det något fel i en serie när man dödar (inte för att jag heller känner mig särskilt säker på att han är död) en huvudkaraktär som har varit med i fyra år och det ändå inte är mer än ett okej avsnitt.

Alias och 24 är vad jag tittar på för att få min dumaction-fill istället för via halvdana actionfilmer. De gör vad de gör och de gör det ibland bra och ibland mindre bra. S5 visar inga tecken på att ändra det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » fre sep 30, 2005 18:30

5x01han får inte vara död.
då blir jag inte glad.
avsnittet var mycket bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film